Onko 56-neliöinen kolmio ihan liian pieni?
Asukkaina äiti ja kaksi koululaista. Lapset saisivat oman huoneen ja äidille tulisi olkkariin sänkynurkkaus.
Onko ihan älyttömän pieni kolmio tuo? En osaa hahmottaa...
Kommentit (139)
Meillä 2h+K ja 69m2 joten aika pieneltä tuntuu sinun kolmiosi.
Kuinka moni arvostelijoista on oikeasti asunut tuon kokoisessa kolmiossa? Itse olen lapseni kanssa, hyvin mahduttiin. Nyt asutaan isommassa, kun vaihdettiin asuinaluetta lapsen lukion sijainnin vuoksi.
Minulla oli aikoinaan 52 neliöinen kaksio, kahdelle sopiva.
Omistan 76 m2 rivarikolmion eikä tämäkään ole iso. Minulla toki on sauna.
Olisi ahdistavan pieni. Mä olen asunut alakouluikäisen lapsen kanssa 56 neliöisessä kaksiossa. Lapsella oli makkari ja mun 120cm leveä sänky oli olkkarissa. Olkkari ja keittiö oli erilliset tilat. Olkkariin mahtui hyvin mun sängyn lisäksi sohva, sohvapöytä, kirjahylly ja telkkari tasoineen. Keittiössä hyvin tilaa neljän hengen ruokapöydälle. Tilava kylppäri.
Nykyään asun jo täysi-ikäisen lapsen kanssa 145 neliöisessä omakotitalossa. Rakastan kun on tilaa. No maaseudun asukkina olen tottunut, että on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
On todella pieni. Olen asunut 57 neliöisessä kaksiossa ja se oli sopiva.
Minä asuin sinkkuna 60m2 kaksiossa jossa oli kaksi oikeaa ovellista huonetta ja kunnon keittiö (eikä mitään rasvankäryistä avotilaa) sekä kunnon kylpyhuone jonne sopi täysikokoinen pesukone ja kuivausrumpu.
Tuo oli IMHO ihannekoko yhden ihmisen kerrostalokämpälle, en olisi kaivannut isompaa vaikka oma harrastushuone kaikkeen näpertelyyn olisikin tiettu ollut kiva.
Jos se on hyvin suunniteltu niin ihan ok. Mun lapsuudenkotini stadissa oli 52m2 kolmio.
Vanhempien huoneeseen mahtui hyvin sänky ja lipasto, mun huoneeseen sänky, hyllykkö ja koulupöytä. Oli olohuone, ruokailutila ja pieni keittiö missä toinen pöytä 3 hengelle. Kylpyhuone ammeella.
Tarkista ainakin, että olohuoneeseen ylipäänsä sopii minkäänlainen nukkumanurkkaus. Todennäköisesti ei, noiden miniasuntojen ongelma on siinä(kin) että sen voi kalustaa tasan yhdellä tavalla edes suunnilleen toimivasti.
Luojalle kiitos 80-luvun asuntotuotannosta, omassa kolmiossani neliöitä on lähes sata.
Tuon kokoinen asunto on sopiva kahdelle. Olkkarissa tuskin on tilaa sängylle, tai sit sinne ei mahdu mitään muuta. Kahdelle se voi olla hyvä jos ei ole paljon tavaraa, esim äiti ja lapsi tai pariskunta joka haluaa erillisen työhuoneen.
Kahdelle hyvä. Asuin vastaavassa minikolmiossa aikanaan lapseni kanssa. Nyt asun yksin 70-luvun 62m2 kämpässä, onhan tämä mukavan tilava.
Liian pieni. Sopii minimalistiselle. Sisustus pitää aloittaa alusta. Pientä ja näppärää.
Meidän kalusteilla ei mahtuisi mitenkään ja suurin osa uusittu niin en kyllä luopuisi kalusteista.
Ollaan nyt sijaisasunnossa ja iso talo mutta makkarit järkkyjä koppeja. Teiniltä pääsi itku kun näki huoneensa.
Ensi kesänä takaisin omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen siis asunnonvaihtoa huomattavasti pienempään ja halvempaan. Nyt meillä on kahdessa tasossa oleva rivarikolmio, jossa on 81 neliötä. Vessa, sauna ja portaikko vievät ihan turhaan neliöitä, ja kahden kerroksen takia asunto ei tunnu isolta. Lapset ei tarvii isoja huoneita, kunhan mahtuu sänky, pieni pöytä ja kaverille yökyläilyä varten patja :).
Ap
Portaat vie järjettömän tilan. Sijaisasuntoomme ei mahdu vanhan asunnon kalusteet ja kummatkin 93 neliötä. Ikinä en ottaisi kaksikerroksista nyt kun tämä on koettu. Onneksi vain vuosi tässä lusitaan. Ulkoapäin talo näyttää isolta.
Pitäisi nähdä livenä. Voi olla ok, jos ei yhtään hukkatilaa, mutta kuulostaa kyllä pieneltä. Mutta valmistuu tuohon lähelle näköjään talo, josta myydään 64m2 4h+k...
Onhan se selvää, että eri ihmiset tarvitsevat enemmän tilaa kuin toiset. Itselle kelpaisi, olen aika minimalisti. Nykyinen 65-neliöinen kolmio on jopa turhan suuri
Suomessa nyt ihaillaan kaikkea kompaktia ja minimaalista joten ihan sopiva varmaan vaikka neljällekin hengelle. Itse asun kolme neliömetriä pienemmässä kaksiossa ja vaikea kuvitella tänne kahden muun ihmisen tavaroita varsinkin kun kaappitila uustuotannossa on niin olematonta.
Mulla on 52 neliön kolmio Helsingissä. Asun kahdestaan alakouluikäisen lapseni kanssa. Tällainen 40-luvun talo, näitä on esimerkiksi Käpylän Olympiakylässä. Asunnon pohjaratkaisu on hyvä ja meille tämä riitää erinomaisesti. Kahden lapsen kanssa voisi kuitenkin tuntua vähän ahtaalta. Eteinen ja vessa ovat aika pieniä.
Mulla 80m2 rivari ja liian pieni sinkullekin. Esim. pienempään makkariin ei mahtunut parisänkyä vaan piti laittaa isompaan. 2 vessaa kyllä kiva jos on hajuruikulla. Vaatehuone ok, mutta muuten vaan 8 isoa kaappia ja 3 pientä, ei kamat mahdu. Onneks omia kaappeja ja lipastoja ja vitreenejä.
Kahdella menee vielä hyvin. Enempää tuollaiseen ei mahdu. Esim.aikuinen ja teini tai sitten pariskunta. Riippuu, onko eteistä, saunaa ym
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisille asukkaille tuollaiset kolmiot sitten on oikein ajateltu, jos ne tuntuvat yhdellekin pieniltä? Saunaa asunnossa ei ole, joten se ei vie turhaan neliöitä. Ei varmaan ole mikään korkea asunto, koska on uudistuotantoa.
Ap
Minulla on 65 M2 kolmio, ja asun yksin.
Toinen isompi mh on se huone jossa on parisänky ja minä nukun siellä. Toinen pienempi mh on lähinnä työhuone/vierashuone jossa minulla on levitettävä vuodesohva ja työpöytä.
Keittiö ja ph on ihan riittävän tilavat. Keittiöön mahtuu oikein hyvin 4 hlö ruokapöytä ja jää vielä oikein hyvin liikkumatilaa. Oh on myös riittävän suuri, siellä on 2 kpl 3 hlö:n sohvia, sohvapöytä, tv taso yms, ja ihan riittävästi vielä liikkumatilaa. Lisäksi löytyy vielä n 6 M2 vaatehuone ja iso parveke. Eteinen on aika pieni, sellainen kapea käytävä.
Yhdelle ihan riittävästi, ja kyllähän siellä mahtuisi ihan hyvin kaksikin ihmistä elämään.
'
Oletko harkinnut asumista ympärän muotoisessa asunnossa, jossa ei olisi lainkaan jyrkkiä kulmia?
https://happho.com/how-to-design-a-round-room/