Onko 56-neliöinen kolmio ihan liian pieni?
Asukkaina äiti ja kaksi koululaista. Lapset saisivat oman huoneen ja äidille tulisi olkkariin sänkynurkkaus.
Onko ihan älyttömän pieni kolmio tuo? En osaa hahmottaa...
Kommentit (139)
Meillä 71.5m2 kolmio, sauna, vaatehuone ja erillinen wc.
Asuu pariskunta ja lähes aikuinen lapsi. Mahdutaan hyvin, kun ei leikki-ikäisiä. Kodinhoitohuonetta kaipaan.
On kyllä vitsi kolmioksi. Kaksiona vielä menisi.
Olen asunut vastaavassa. Ei ongelmaa.
Asun 60-luvulla rakennetussa 55-neliöisessä kolmiossa ja tämä on ihan unelma! Isot huoneet (8,5 ja 10,5 neliötä) erillinen keittiö, vessa ja eteinen sekä olohuone. Asutaan kolmestaan mies minä ja yksi lapsi. Meille tosi hyvä ja kukaan ei usko että on 55 neliötä. Jotkut vieraat jopa arvelevat että tarkistusmittaus veisi yli 60 neliön. Mutta tässä on hyvä pohja. Läpitalon asunto. Toki sekin vaikuttaa että meillä ei kukaan nuku pysyvästi olohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi edes olla noin pieni kolmio? Meillä 62 neliöinen kaksio minulle ja teinille ja juuri ja juuri riittää melkein?
Jos haluat tilaa sinulle ja lapsillesi, niin älä nyt panosta laatuun vaan tilaan!
No minustakin tuo neliömäärä kuulostaa ihan älyttömän pieneltä! Jos olisin tilaa vailla, en tuollaista edes harkitsisi.
Olen huomannut, että uusiin taloihin rakennetaan paljon alle tai just ja just 60-neliöisiä kolmioita.
Ap
Nyt on uusissa taloissa jopa 48 neliöisiä kolmioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi edes olla noin pieni kolmio? Meillä 62 neliöinen kaksio minulle ja teinille ja juuri ja juuri riittää melkein?
Jos haluat tilaa sinulle ja lapsillesi, niin älä nyt panosta laatuun vaan tilaan!
No minustakin tuo neliömäärä kuulostaa ihan älyttömän pieneltä! Jos olisin tilaa vailla, en tuollaista edes harkitsisi.
Olen huomannut, että uusiin taloihin rakennetaan paljon alle tai just ja just 60-neliöisiä kolmioita.
Ap
Sillä varmaan saa täytettyä kaikki rakennusmääräykset, asuinhuoneiden koolle on olemassa jotkin minimirajat. Noissa pienissä kolmoissahan ei ole keittiötä vaan keittiö sijaitsee olohuoneen yhdellä seinällä ja eteisen esteettömyysvaatimusten takia ei ole varsinaista eteistä viemässä paljon tilaa, vaan tullaan sisään suoraan huoneeseen sen keittiöseinän ja oven toisella puolen olevan siivouskomeron välistä. Sillä saa asunnosta kutistettua neliöitä paljon. Kylpyhuoneen koko on suhteessa suuri, kun se pitää mitoittaa tarpeeksi suureksi, että siellä pystyisi pyörätuolin kanssa liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNyt on uusissa taloissa jopa 48 neliöisiä kolmioita. [/
Jestas! Asuin aikoinaan 50 m2 kaksiossa ja se oli mielestäni pieni.
Ei kolmio mielestäni voi olla alle 60 neliötä. Ellei lapset nuku kerrossängyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNyt on uusissa taloissa jopa 48 neliöisiä kolmioita. [/
Jestas! Asuin aikoinaan 50 m2 kaksiossa ja se oli mielestäni pieni.
Kaikki on suhteellista. Asuin nuorena 21 m2 yksiössä, ja se oli sopiva silloin. Myöhemmin 120 m2 rivarikämppä oli sopiva. Nykyään taas 57 m2 kolmio menee hyvin. Tämä on uusi talo, ei ole erillistä eteistä, säästää tilaa. Huoneet pieniä, mutta menee näinkin. Korkealla asuminen ja näköalat korvaavat itselläni paljon tässä kohtaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosiaan ihan pohjaratkaisuista. Kyllä näissä reilu 60 neliön kaksioissa on aika paljon tyhjää neliötä, eteiset on kun halleja, olkkarit samoin ja pienempikin makkari riittäisi ihan hyvin.
Mikset muuta 12 m2 studioasuntoon jossa suihku on vessan päällä???
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Riippuu pohjasta. Ikean mallihuoneistot on hyviä esimerkkejä, kuinka pieniinkin neliöihin saa oikein kivoja koteja.
Täällä tietty kaikilla niin suurta ja kallista, mutta älä välitä.
Ikean mallihuoneistot kivoja koteja???? 😆🤣😁😂
Vierailija kirjoitti:
Asuin perheeni kanssa koko lapsuuteni 54 neliön kolmiossa (vanhemmat ja 2 lasta). Vanhemmilla laadukas avattava sohva olkkarissa ja lapsilla omat huoneet. Hyvin mahduttiin.
Nykyäön on hiukan eri elintaso kuin sotien jälkeen!
Nuo huoneet on väkisin varsinaisia koppeja. Asun kaksiossa vastaavilla neliöillä ja tilaa on vähän.
Meill 57 neliötä. Riittää hyvin kahdelle ja kolmaskin mahtuu hyvin mukaan. On vain keittokomero ja ruokapöytä olohuoneessa. Mahtuu hyvin .
Neliön muotoinen on helpompi kalustaa kuin kolmion muotoinen. En ota kantaa kolmion kokoon.
Minulla on 53 m2 kolmio ja yhdelle se on täydellinen. Taloyhtiössämme vastaavissa asuu eroperheitä, eli isä tai äiti 2 lasta, jotka ovat puolet ajasta paikalla.
Yksi äiti sanoi minulle, että ihmiset mahtuvat, tavarat eivät. Yleensä nämä perheet muuttavat pois, kun ensimmäinen lapsista aloittaa koulun.
Vierailija kirjoitti:
On todella pieni. Olen asunut 57 neliöisessä kaksiossa ja se oli sopiva.
Yhden hengen asunnossa pitää olla mielellään yli 50 neliötä kuten erillinen makuuhuone ja tilava tupakeittiö eikä mitään turhia sokkeloita, joissa ne neliöt menevät vain hukkaan.
On.
Olen asunut 55m2 ja 62m2 kaksioissa (jälkimmäisessä sauna), ja ne oli ihan ok koon puolesta.
Joo, pohja vaikuttaa asiaan, mutta ei se niitä bruttoneliöitä korvaa. Lienee kyseessä joku uustuotanto-kusetus?
Muutin 2018 101-neliöisestä neljän huoneen asunnosta 51.5 neliön asuntoon teini-ikäisen lapseni kanssa. Aluksi kauhistutti, mutta hyvin mahduttiin nämä viisi vuotta. Nyt lapseni muutti omilleen, ja tilaa on vielä paremmin. Riippuu pohjasta. Muutan kyllä itse samankokoiseen kaksioon lähiaikoina, nämä suht uudet kämpät on turhan kalliita.