Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 56-neliöinen kolmio ihan liian pieni?

Vierailija
16.09.2017 |

Asukkaina äiti ja kaksi koululaista. Lapset saisivat oman huoneen ja äidille tulisi olkkariin sänkynurkkaus.

Onko ihan älyttömän pieni kolmio tuo? En osaa hahmottaa...

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittiö ja oh samaa tilaa, jos ei turhia neliöitä eteisessä tai kylppärissä, niin saattaa toimiakin. Asuin hetken 44 kaksiossa, jossa toinen mh pikkuruinen, kapeanmallinen. Kolmiossa todennäköisesi yksi huone postimerkinkokoinen.

Vierailija
22/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 51 neliön kolmio, hyvin mahtuu 2 aikuista ja 1 lapsi.

Vaihdettiin 95 neliön asunnosta tuohon, ei ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on kolmioksi. Mulla on kaksio 56,5 neliötä ja tämän yhtiön kolmiot 75 m2. Neliöön olisi saanut tilaa 84 m2.

Vierailija
24/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne olkkariin saa järkevästi rauhallisen nukkumatilan, niin mikäpä ettei. Välillä vaan kun katsoo uusia minikotien pohjapiirroksia, se olohuonetila on täynnä ovia, ikkunoita jne. Ettei ehjää seinää löydy.

Vierailija
25/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan liian pieni. Ollaan lapseton pariskunta ja meillä on tuosta 10m2 isompi kolmio ja ollaan vaihtamassa isompaan. Älä tee lapsille tuollaista

Vierailija
26/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun tuollaisessa ja useampi naapurini. Kaikilla meistä yksi lapsi. Osassa kolme henkeä. Kiva, söötti asunto. Wc tosin pieni...

Vierailija
27/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin teini-iän 52m2 kolmiossa joka oli tosi hyvin suunniteltu. Siinä oli jopa iso vaatehuone ja ruokaulitila erikseen.

Eli ruippuu suunnittelusta mutta hyvin voi mahtua

Vierailija
28/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista! Se, mihin on tottunut ja miten paljon haalii tavaraa kotiinsa, vaikuttaa varmasti tosi paljon. Samoin lasten ikä: omani ovat sen ikäisiä, että kaipaavat omaa huonetta mutta eivät tarvitse enää mitään leikkitilaa.

Tuossa asunnossa, jota olen katsellut, on oh ja keittiö yhtä tilaa. Olohuoneen olisi kuitenkin pakko olla sen kokoinen että sinne mahtuu mun 120 cm sänky.

Vierailija
29/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen sun sänkyyn, jos runkopatjasänky, pussimainen päiväpeite (ei valu pois) ja tyynyjä selkänojaksi. Ei tarvitse sohvaa erikseen. Ehkä jotkut mukavammat tuolit ruokapöydän ympärille. Esim korituolit pehmusteilla tai pienet kevyet nojatuolit tm missä kiva istuskella. Ikeasta saa hyviä ideoita vaikkei kaikkea sieltä ostaisikaan.

30/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienehkö. Paljon riippuu pohjaratkaisusta, paljonko on 'tyhjää' eteistilaa yms.

Vierailija
31/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjastahan se riippuu. Onko saunaa viemässä tilaa? Onko joku neliöitä hukkaava eteiskäytävä? Hehtaarivessa, kuten uusissa asunnoissa tapaa olla?

Vierailija
32/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli  ihana kaksio 33 m2!  Valitettavasti jouduin muuttamaan pois työn perässä.

Hyvin suunniteltuihin pieniin neliöihin mahtuu, jos ei kasaa turhaa tavaraa. En ottaisi myöskään kotieläintä pieneen asuntoon. Lasten luonnekin/puuhatkin vaikuttavat tilantarpeeseen. Eläväinen pomppija tarvitsee enemmän tilaa kuin hiljainen lukija.

Vierailija
33/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen asuntoni on 57-neliöinen saunallinen kaksio. Hukkatilaa on monta neliötä. Niistä saisi jo pienen makuuhuoneen, jos asettuisivat sopivasti. Loma-asuntona on 49½-neliöinen kaksio, joka on paljon avarampi kuin vakiasunto, kun hukkatilaa ei ole lainkaan. Alle 60-neliöinen kolmio voi olla ihan tilava, jos hukkatilaa ei ole. Lisää asuintilaa tulee siitäkin, jos ei ole omaa saunaa, vaan pelkkä kylpyhuone. Mutta en haluaisi asuntoa, jossa ei ole edes keittokomeroa tai keittiötä. En ymmärrä tätä nykyistä tyyliä rakentaa olohuoneen tilalle hellahuone. Ruuankäryt tarttuvat kalusteisiin ja vaatteisiin. No thanks!

Miksi muuten molemmille lapsille pitää antaa oma huone? Ovatko kovin eri-ikäisiä vai eri sukupuolta? Minä harkitsisin isomman makuuhuoneen antamista lapsille ja kehittelisin vaikka kirjahyllyllä hieman yksityisyyttä molemmille. Saisi äitikin oman, vaikkakin pienen makuuhuoneen. Pikkukolmiossa olohuone ei ole mikään hollitupa, vaan varsin pieni. 

Vierailija
34/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaan nyt. Riippuu todella paljon asunnon pohjasta.

Jos tilaa ei ole pistetty turhiin käytäviin ja saunaa ei ole nii ihan hyvin 56 neliöön mahtuu kolmio.

Olen asunut 38m2 kaksiossa, jossa oli sauna. Pesuhuoneessa oli siinä myös mielestäni 2 neliötä liikaa. 56 neliöön mahtuu kolmio.

Ei kannata maksaa itseään kipeäksi liian suuresta asunnosta. Ei lapset tilaa niin paljoa tarvitse.

Moni lapsi tykkää parvista, joten pieniin huoneisiin saa hyvin mahtumaan parven alle vaikka mitä.

Uudistuotannossa on monessa korkea kattokorkeus.

Vierailija
35/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakituinen asuntoni on 57-neliöinen saunallinen kaksio. Hukkatilaa on monta neliötä. Niistä saisi jo pienen makuuhuoneen, jos asettuisivat sopivasti. Loma-asuntona on 49½-neliöinen kaksio, joka on paljon avarampi kuin vakiasunto, kun hukkatilaa ei ole lainkaan. Alle 60-neliöinen kolmio voi olla ihan tilava, jos hukkatilaa ei ole. Lisää asuintilaa tulee siitäkin, jos ei ole omaa saunaa, vaan pelkkä kylpyhuone. Mutta en haluaisi asuntoa, jossa ei ole edes keittokomeroa tai keittiötä. En ymmärrä tätä nykyistä tyyliä rakentaa olohuoneen tilalle hellahuone. Ruuankäryt tarttuvat kalusteisiin ja vaatteisiin. No thanks!

Miksi muuten molemmille lapsille pitää antaa oma huone? Ovatko kovin eri-ikäisiä vai eri sukupuolta? Minä harkitsisin isomman makuuhuoneen antamista lapsille ja kehittelisin vaikka kirjahyllyllä hieman yksityisyyttä molemmille. Saisi äitikin oman, vaikkakin pienen makuuhuoneen. Pikkukolmiossa olohuone ei ole mikään hollitupa, vaan varsin pieni. 

Siinä katsomassani asunnossa on pohjapiirroksen mukaan tosi pienet makkarit. Lapseni ovat eri sukupuolta ja iältään 12 ja 9, eivät voi olla samassa huoneessa enää eikä niihin makkareihin kahta sänkyä varmaan mahtuisikaan.

Olohuone on kyllä hankala, jos se on kamalan pieni :(.

Ap

Vierailija
36/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käy siellä ikeassa, kuten jo joku mainitsikin,  katsomassa niitä pieniä mallikoteja. Siellä voit hahmottaa kuinka pieneen tilaan saa mahdutettua tosi paljon, kun ei hanki hehtaarihuonekaluja.

Riippuu huoneen koosta ja mallista, mutta olen nähnyt useammalla perheellä ratkaisuja joissa iso huone on jaettu 2 osaan sermeillä johon voi laittaa lasten piirustuksia tai kaapeilla. Tällöin lapsilla on omat puolensa.

Joissakin perheissä on 3 tarkoitettu kerrossänky yhdessä 10 neliön huoneessa...

Ratkaisuja on monenlaisia.

Itse asuisin mieluummin ahtaasti ja jäisi rahaa kaikenlaiseen tekemiseen, kuin että avarasti ja lainat painaisi niskassa täällä Helsingissä...

Vierailija
37/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä katsomassani asunnossa on pohjapiirroksen mukaan tosi pienet makkarit. Lapseni ovat eri sukupuolta ja iältään 12 ja 9, eivät voi olla samassa huoneessa enää eikä niihin makkareihin kahta sänkyä varmaan mahtuisikaan.

Olohuone on kyllä hankala, jos se on kamalan pieni :(.

Ap

linkkaa se asunto. Helpompi sinua auttaa.

Vierailija
38/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pohjapiirustuksesta. Minulla on tuon kokoinen kasio ja tuntuu pieneltä. edellinen oli saman kokoinen ja tuntui tosi isolta. Tässä neliöitä vie sauna, eteinen ja aula. Jos saunasta ja eteisestä tekisi yhden huoneen ja aulan yhdistäisi keittiöön, tämä olisi hyvä kolmio.

Vierailija
39/139 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 64-neliöisesä kolmiossa. Sen keittiö oli pieni, pienempi makuuhuone oli pieni. Ruokapöydän joutui laittamaan olohuoneeseen, keittiöön ei mahtunut edes kahta ihmistä kerrallaan syömään. Asu to oli 80-luvun desingiä, ja keittiö oli erillinen huone. Nlykyääm suositaan enemmän tupakeittiötä. Sellaisessa ratkaisussa joutuisit nukkumaan kettiö-olohuoneessa. Haluaisitkl sitä? Onko sinulla linkkiä pohjapiirustukseen? Se voi toimia tai sitten ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä