Onko 56-neliöinen kolmio ihan liian pieni?
Asukkaina äiti ja kaksi koululaista. Lapset saisivat oman huoneen ja äidille tulisi olkkariin sänkynurkkaus.
Onko ihan älyttömän pieni kolmio tuo? En osaa hahmottaa...
Kommentit (139)
Jos uudiskohde, niin 10 neliöö noista on vessassa ja viitisen vaatehuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Riippuu pohjasta. Ikean mallihuoneistot on hyviä esimerkkejä, kuinka pieniinkin neliöihin saa oikein kivoja koteja.
Täällä tietty kaikilla niin suurta ja kallista, mutta älä välitä.
Haaveilen Ikea-asunnosta. Niissä on aina saatu pieni pohja tehokkaaseen käyttöön. Harmi, ettei oikeissa asunnoissa ole koskaan niin toimivaa pohjaa.
Tuo on suunniteltu kaksi aikuista ja yksi lapsi. Silloin mahtuu hyvin, koska aikuiset jakaa huoneen. Lapsille huone jaettavaksi pitää olla isompi.
Sopiva yhdelle ihmiselle. Saa toisen makkarin työ- tai vierashuoneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos uudiskohde, niin 10 neliöö noista on vessassa ja viitisen vaatehuoneessa.
Joskus on vanhoissakin noin. Asuin sellaisessa 60-luvun pienessä kolmiossa, jossa oli tolkuttoman kokoinen kylppäri, eteinen ja vaatehuone. Itse asunto oli pieni.
Pääsääntöisesti uudiskohteet ovat kovin pieniä kyllä. Kahdelle ihmiselle tuollainen menisi, mutta isommalle perheelle voisi kyllä tehdä tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sopiva yhdelle ihmiselle. Saa toisen makkarin työ- tai vierashuoneeksi.
Miksei lapsi mahdu toiseen huoneeseen?
Kyllä te sinne mahdutte, mutta nykyiset kalusteenne välttämättä eivät, enkä kettuile yhtään.
Sijoita huonekalut pohjapiirrokseen oikeassa mittakaavassa. Perusasiat mahtuu mutta vaihtelunvaraa ei ole.
Kerrossänkyyn lapset varmaan joutuvat, mutta nehän vain tykkäävät.
Kylläpä te kaikki asutte ahtaasti!
Maaseudulla asuvalle tämä koko voi olla kauhistus. Olen itsekin kotoisin maalta, muutin Helsinkiin 1992. Olen asunut muutamassa suurkaupungissa, mm.New Yorkissa aikanani. Sen jälkeen ei enää mikään luukku tai koko kauhistuta. Olen itselin miettinyt muuttoa uudiskohteeseen, tuollainen 50-60-neliöinen kolmio kävisi mainiosti, nykyinen 80-luvun 85-neliöinen kolmio on turhan iso itselle.
Mikä on kenellekin pieni. Joku asuu linnassa, joku kopissa.
Olin samaa mieltä vielä vähän aikaa sitten, että ovat pahimpia koirankoppeja tuon kokoiset asunnot, jopa kaksiot. Sitten aloin viettämään aikaa noin 50 neliöisessä kolmiossa, totesin että kyllähän tällaiseen pari ihmistä mahtuu juuri ja juuri. Riippuu kyllä täysin asunnon mallista, tämä on uusi talo, jossa ei ole eteistä, eikä erillistä keittiötä.
Jos pohjaratkaisu on fiksu, kelpaisi mulle kyllä. Itsellä 2 teiniä ja kolmestaan asutaan samankokoisessa kaksiossa. Haluaisin antaa molemmille oman huoneen, mutta en voi hankkia isompaakaan.
Pohjaratkaisusta riippuu, ja miten kalustaa kodin. Esim. parvisängyn avulla voi saada lisäneliöitä tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pohjaratkaisu on fiksu, kelpaisi mulle kyllä. Itsellä 2 teiniä ja kolmestaan asutaan samankokoisessa kaksiossa. Haluaisin antaa molemmille oman huoneen, mutta en voi hankkia isompaakaan.
...lisään, meillä on kyllä ihan kivasti tilaa tässä. Jos olis oma, vois muokata yhden lisähuoneen nipistämällä toisista huoneista. Mutta näillä mennään
Asun yksin 55 neliön kaksiossa, jonka koen aivan liian pieneksi.
Uusissa asunnoissa on usein surkean pienet eteistilat mikä voi olla ongelma erityisesti ulkoilevassa ja urheilevassa lapsiperheessä, kun vaatteet ja vermeet pitäisi saada väljästi kuivumaan. Itseäni myös ahdistaa jos olkkari on kalustettuna niin ahdas ettei joogaaminen ja jumppaaminen onnistu sohvaa siirtelemättä. Helposti jää vaan jumpat tekemättä sitten.
Ei se ole pieni, itsellä sisä uima-allas tuon kokoinen ja pidän sitä suurema.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa asunnoissa on usein surkean pienet eteistilat mikä voi olla ongelma erityisesti ulkoilevassa ja urheilevassa lapsiperheessä, kun vaatteet ja vermeet pitäisi saada väljästi kuivumaan. Itseäni myös ahdistaa jos olkkari on kalustettuna niin ahdas ettei joogaaminen ja jumppaaminen onnistu sohvaa siirtelemättä. Helposti jää vaan jumpat tekemättä sitten.
Totta tuokin. Pikkulapsivaiheessa en olisi tuollaisessa voinut asua, tuulikaappi oli ihan ehdoton silloin. Nyt kun lapsi on 16v(ja vie treenivaatteet itse pesuun), niin tämä ilman eteistä oleva kämppä menee. Tuo jumppaongelman poistin itse vähentämällä huonekaluja, nyt mahtuu taas. Ei sillä, että erityisemmin suosittelisin uutta, kompaktia asuntoa. Meillä tämä 53 neliön kolmio sattui vaan tulemaan juuri hyvåä saumaan, on hyvällä paikalla ja järkihintainen. Silti kaipaan välillä vanhemman asunnon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pieni, itsellä sisä uima-allas tuon kokoinen ja pidän sitä suurema.
Mulla onkin kalu tuon kokoinen.
Nyt asumme 51.5 m2 kolmiossa. Aika kompakti tämä on, menee juuri ja juuri aikuiselle ja lapselle. Hankimme koiran, ja tarvitaan lisää tilaa. Uskon, että 60+ neliöinen olisi aika optimikoko meille. Asuin ennen 150 m2 omakotitalossa, onhan tämä siihen nähden pieni, mutta aikansa kutakin.