Mistä johtuu ettei äiti näe insestiä?
Onko kyse siitä, ettei halua nähdä, vai ettei oikeasti ole jostain syystä kykenevä näkemään tapahtuvaa? Vai että ei kerrassaan huomaa mitään omituista miehessään, lapsessaan?
Puhun nyt omasta kokemuksestani. Minulla insestitausta, eikä äiti tiennyt mitään...
Kommentit (52)
Ajattelen että se on mielisairaus, piirre, joka johtuu jostakin vääristyneestä kehityksestä. Eikö esim. ole niin, että monilla pedofiileilla kiinnostus suuntautuu vain tietynikäisiin lapsiin muttei nuorempiin eikä vanhempiin? Ja tämä johtuisi siitä, että tuossa kehitysvaiheessa miehellä itsellään on jäänyt jotain pahasti kesken tai vääristynyt.
Hän alkoi suhtautua meihin lapsiin kummasti juuri tuossa iässäja yritti alkaa insestiä kanssamme :/
Onneksi selvisimme vain satunnaisella perseenpuristuksella ja tissin hiplaamisella.
Se on niin ahdistavaa, että tuollaista ei halua uskoa kenestäkään.
Toinen mahdollisuus on se, että äitiä on itseään käytetty hyväksi lapsena ja hänellä on varhaisessa vaiheessa hämärtynyt se, mikä on oikein. Usein tällaiset äidit eivät reagoi mitenkään omien lastensa hyväksikäyttöön.
Itse en ole kokenut mitään vastaavaa, mutta oman lapsen saatuani minusta on tullut aivan vainoharhainen. Tähän kyllä vaikuttaa kaiken maailman sarjat tms. jossa käsitellään sairaita juttuja.
Niin mikä on sen naisen vaiston ja liiallisen vainoharhaisuuden raja? Jos joku mies tuijottaa pienen lapseni takapuolta, onko hän pedofiili vai omaa vaan erittäin huonot käytöstavat? :(
kyllä varmaan masentuu ja ahdituu vanhempana kun tajuaa tilanteen ja joutuu käymään joissain terapioissa. onkohan useimmilla masentuneilla sitten jotain tälläistä taustaa?
enkä missään nimessä voisi rakastaa sellaista ihmistä enään ikinä koskaan edes sydämessäni.
olisi kuka vain niin tappaisin tai tapattaisin HETI.
VAIN vuoden vankilaa! Ja siitäkin istui vain puolet kun oli ensikertalainen.. :(
Suomen oikeuskäytäntö on ihan pe****stä!
Ja toi korvaus.. Olihan se jo euroaikaa, eli 4000 euroa, mutta kuitenkin..
Rahat on nyt tytön tilillä korkoa kasvamassa.
on ainakin useissa tapauksissa joutunut itse pedofilian uhreiksi lapsina.
Hän oli käyttänyt äitiäni hyväkseen, kun äiti oli murrosikäinen. Äiti ei muistanut tästä mitään, kunnes täytti 50 vuotta ja asiat alkoivat pyöriä hänen päässään.
Tätä kautta olen myös ymmärtänyt, miksi äitini aina kauhisteli kasvavia rintojani murrosikäinen ollessani ja levitti omaa ahdistustaan minuun.
Yllättävän yleistä tämä on, kun siitä vain uskalletaan puhua.
Hyväksikäyttäjäisovanhempia kannattaa myös kaihtaa. Heillä on taipumusta tehdä samaa lastenlapsilleen.
yleisesti seksuaalisen väkivallan ja häirinnän uhreiksi, miesten maailmassa tämä vaan on niin nöyryyttävää etteivät miehet sitä kykene käsittelemään. Usein tilanteet ovat homoseksuaalisia luonteeltaan, joten se koetaan vielä nöyryyttävämmäksi kuin muu hyväksikäyttö.
En tarkoittanut väheksyä hyväksikäytettyjä naisia, osanotto kaikille teille, vastasin vaan sille jollekin joka ihmetteli mistä mies-pedofiilit tulevat jos uhrit ovat tyttöjä.
mitenkään kenenkään kokemuksia väheksymättä tuon asiaan vielä meidän tapauksen. meillä kokemus siitä kun joutuu syytetyksi tälläisestä ilman aihetta. siis mun läheinen ihminen (jonka kanssa välit vaikeat ihan aina...) sai jostain kummasta päähänsä että mun mies käyttää meidän lapsia hyväkseen. ette voi aavistaakaan millaiseen pyöritykseen siitä jouduttiin... tai oltais jouduttu vielä pahempaan jos ei oltais itse (kiristettynä) viety lapsia lääkärille tarkastukseen. vaikkei siis syytteille ollut mitään perää,vaikuttaa tää asia meidän elämään ihan aina.
aikuisena sitten käyttäytyy?Mitä ongelmia ilmenee yms..?
Koskaanhan ei voi tietää minkälainen mies todellisuudessa on ja mitä tekee silloin kun ei ole näköpiirissä.
suomalaisille nuorille pojat taisivat raportoida jopa tyttöjä enemmän kokeneensa seksuaalista hyväksikäyttöä. Poliisin tietoon tulleissa tapauksissa epäillyistä tekijöistä 4% oli naisia Suomessa 1998-99 ja naisten osuus on kasvamaan päin. Käytännössä osuus on todennäköisesti paljon isompi. Tärkeää on tajuta, että uhri ei läheskään aina ole tyttö, tekijä ei aina ole mies ja ennen kaikkea miespuolisista uhreista ei läheskään aina tule pedofiileja. Se lisää jonkin verran riskiä tulla pedofiiliksi, mutta vain pieni murto-osa hyväksikäytetyistä pojista kasvaa pedofiilimiehiksi.
Pedofilia ja hyväksikäyttö ovat myös erillisiä asioita. Pedofiili ei välttämättä ala hyväksikäyttäjäksi ja hyväksikäyttäjä ei välttämättä ole pedofiili. Jos tarkkoja ollaan, niin teini-ikäisistä kiinnostunuthan ei itse asiassa ole myöskään pedofiili, vaikka voikin olla hyväksikäyttäjä. Ja pieneen lapseenkaan sekaantunut ei välttämättä ole varsinaisesti pedofiili, vaan kyse voi olla muustakin kuin varsinaisesta seksuaalisesta mieltymyksestä.
Olen naimisissa miehen kanssa, jota on käytetty rajusti hyväksi lapsena ja tekijä tuskin on varsinaisesti pedofiili vaan ennemminkin sadisti. Tykkäsi satuttaa ja alistaa sukupuolesta ja iästä riippumatta. Joka tapauksessa tuo (väärä) olettamus, että hyväksikäytetystä pojasta automaattisesti tulisi hyväksikäyttäjä hankaloittaa hirveästi uhreiksi joutuneiden poikien elämää. Asiasta ei monikaan uskalla kertoa edes läheisilleen, ettei joudu perusteettomasti syytellyksi ties mistä. Ja se on aika surkeaa.
Minä kirjoitin siitä, että pedofilian taustalta löytyisi itse koettua seksuaalista hyväksikäyttöä. En silti ikimaailmassa ajattele, että jos joku on lapsena kokenut sellaista, häntä pitää epäillä pedofiiliksi, ei todellakaan. On myös monenlaista muuta traumatisoivaa, joka jättää jotakin pienen lapsen kehityksessä kesken.
Muutenkin hyväksikäytetyksi joutumiseen liittyy hirveä häpeä ja jopa syyllisyyden tunne, sillä hyväksikäyttäjät ovat usein äärettömän taitavia vierittämään syyn lapsen niskoille ja siitä taakasta on aikuisenakin vaikea pyristellä vapaaksi. Kun tähän vielä yhdistetään lapsen normaalit ja kehitykseen kuuluvat omnipotenssi kuvitelmat, niin päätään saa setviä pitkään ja hartaasti ennen kuin oikeasti sisäistää, että tapahtunut ei ollut omaa syytä.
Miehenikin oli lähempänä kolmeakymmentä ja seuratessaan kummipoikamme kehitystä tajusi, että hän ei voinut isäpuoltaan millään tavalla provosoida tai toisaalta estää asiassa silloin parivuotiaana ja silti hänellä edelleen on välillä itsesyytöksiä aiheesta. Varsinkin siitä, että jos hän olisi ollut jollain tavoin " parempi lapsi" , niin äiti olisi pelastanut hänet tilanteesta. Toki rationaalisesti tietää, että äidillä oli omat syynsä katsoa sivusta, eikä tehdä mitään.
50
Vierailija:
Minä kirjoitin siitä, että pedofilian taustalta löytyisi itse koettua seksuaalista hyväksikäyttöä. En silti ikimaailmassa ajattele, että jos joku on lapsena kokenut sellaista, häntä pitää epäillä pedofiiliksi, ei todellakaan. On myös monenlaista muuta traumatisoivaa, joka jättää jotakin pienen lapsen kehityksessä kesken.
Ei siitä kauan ole, kun oli uutisissa.
En varsinaiseen aiheeseen osaa sanoa mitään kovin rakentavaa, mutta hänelle joka kirjoitti omasta kokemuksestaan ja äitinsä kyvyttömyydestä tunnustaa ja kästellä insestiasiaa edes vuosien jälkeen: minusta ulkopuolisena tuntuu siltä, että voi olla melko turhaa hakea selitystä tai hyväksyntää äidiltäsi. Jos äitisi ei ole osannut sitä käsitellä omalta kannaltaan, tuskin hän osaa asettua sinunkaan asemaan. Hyvä, että saat apua, mutta ehkä kannattaa keskittyä rakentamaan tulevaisuuttasi täysin omista lähtökohdistasi.
kyllä hän on sitä tietyllä tavalla syntymästään saakka. Aivan sama kuin homo on homo ja lesbo on lesbo, syntymästään asti. Ei ne yht' äkkiä päätä alkaa homoiksi tai pedofiileiksi.