Mistä johtuu ettei äiti näe insestiä?
Onko kyse siitä, ettei halua nähdä, vai ettei oikeasti ole jostain syystä kykenevä näkemään tapahtuvaa? Vai että ei kerrassaan huomaa mitään omituista miehessään, lapsessaan?
Puhun nyt omasta kokemuksestani. Minulla insestitausta, eikä äiti tiennyt mitään...
Kommentit (52)
siis jos lapsella " normaali" suhde äitiinsä (siis asuvat yhdessä ), niin en mitenkään usko, että voi olla huomaamatta. Toisaalta monet asiat kuten avioliiton ( kulissin9 säilyttäminen, inestiin liittyvä häpeä yms. asiat voivat saada sulkemaan silmät tältä. Toisaalta raaka totuus on myös se, että lapsi on puolustuskyvytön ja häpeää varmasti itsekin, joten on " helpompi" jatkaa samaan malliin...
Kukapa meistä voisi uskoa omasta aviomiehestään mitään sellaista. Ja nuo teot tapahtuu suljettujen ovien takana, piilossa.
Puhun omasta kokemuksesta. Ei koskaan käynyt pienessä mielessäkään ettenkö uskaltaisi jättää tytärtäni isänsä kanssa kaksin. Isän, joka oli kaikin tavoin normaali mies: kävi töissä, urheili, harrasti kanssani seksiä (ei mitään kinkyjuttuja), eikä ollut millään lailla poikkeva. Paitsi eräällä oleellisella tavalla, joka sitten selvisi kun lapsi alkoi puhumaan asiasta.
Minulla ei ainakaan ollut kyse siitä, että olisin halunnut pitää perheen kasassa ja kulissit pystyssä. Kyllä lapseni koskemattomuus menee niiden edelle. Heti, kun tyttö avasi suunsa, soitin isälleni ja veljilleni, poliisille, sairaalaan, ja tein jotain. Vaikka en ikinä olisi uskonut sitä tapahtuvan, niin uskoin kuitenkin lastani kun hän kertoi jotain sellaista mitä pienen tytön ei kuuluisi isästään tietää.
Sinä kuitenkin suostuit näkemään asian...aina ei nimittäin auta vaikka lapsi puhuisi, häntä saatetaan vaikkapa rankaista että menee tuommoisia puhumaan...ja äkkiäkös lapsi sitten oppii vaikenemaan.
että isä käytti hyväkseen ollessani pieni. Mutta, koska en äidin seurassa uskalla oireilla kovin vahvasti (pelko, ettei äiti kestä), äiti luulee minun pärjäävän. Sitten kun taas puhun äidille ahdistuksestani, äiti on taas ikään kuin tietämätön, tosin empaattinen minua kohtaan. Kyselee mistähän tämä ahdistus voisi oikein johtua.
Kuinkahan monta kertaa minun pitää sanoa se ääneen, että äiti uskoo?
Olen muistanut vasta joku vuosi sitten tapahtuneen (olen nyt kolmekymppinen), kieltänyt olen koko ikäni, ja tavallaan kiellän vieläkin.
Mitä luulette, vaikeahan asia on hyväksyä, mutta kun soitin äidille psykiatrisesta sairaalasta ja sanoin että isä käytti hyväkseen ollessani lapsi, eikö vinkin pitäisi olla selvä vai vieläkö sitä pitäisi vatvoa ja miettiä, tapahtuiko vai ei?
Mitä vanhempi lapsi on, sitä todennäköisemmin hän osaa myös valehdella.
Tiedän tapauksen, jossa tytär ajoi isäpuolensa pois perättömillä insestisyytteillä.
Toki tämä on varmasti vielä harvinaisempaa kuin insesti ylipäätään, mutta tässä siis voi olla yksi vaihtoehto.
Ja voitko vähän vihjaista, mitä tyttö puhui? Tuleeko nyt mielesi, miten asian olisi voinut saada selville ennen kuin tyttö itse alkoi puhumaan? Olen pahoillani puolestanne!
Usein insestistä kärsineet lyöttäytyvät yhteen eli menevät naimisiin. En tiedä miten tunnistavat toisensa mutta monasti on näin. Joten voi olla että molemmat vanhemmat tekevät sitä tai että toinen pitää asiaa normaalina
Kristityillä on tapana harrastaa pedofiiliaa, lestadiolaiset, helluntailaiset ym.. Mikä on uskovaisilla muille saarnataan että seksi on syntiä mutta pannaan omia tyttäriä,
Ei äitiä kiinnosta ite olen harrastanut koko lapsuuden insestiä isän ja siskon kaa, ja se on jatkunut aikuisuuteen asti. Ketään ei kiinnostanut eikä viranomaisia sen takia se on jatkunut pitkälle aikuisuuteen se alko kun olin 3 v poika
Vierailija kirjoitti:
Ei äitiä kiinnosta ite olen harrastanut koko lapsuuden insestiä isän ja siskon kaa, ja se on jatkunut aikuisuuteen asti. Ketään ei kiinnostanut eikä viranomaisia sen takia se on jatkunut pitkälle aikuisuuteen se alko kun olin 3 v poika
Minulle se on normaalia kun siihen ei kukaan puuttunut, ja luulen että se on niin yleistä ja normaalia joka perheessä ite jopa nautin siitä lapsena ja aikuisena.
Ihmisen psyyke toimii siten, että se torjuu tietoisuudesta liian raskaat asiat. Äitisi on varmaan tiedostamattaan torjunut ajatuksen insestin mahdollisuudesta, vaikka olisikin saanut siitä vihiä. Monesti ihmiset suhtautuvat oikeasti pahoihin uhkiin torjuen niiden mahdollisuuden. Se ei ole tietoisesti valittua.