Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ettei äiti näe insestiä?

Vierailija
25.09.2007 |

Onko kyse siitä, ettei halua nähdä, vai ettei oikeasti ole jostain syystä kykenevä näkemään tapahtuvaa? Vai että ei kerrassaan huomaa mitään omituista miehessään, lapsessaan?



Puhun nyt omasta kokemuksestani. Minulla insestitausta, eikä äiti tiennyt mitään...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulkisi tahallaan silmänsä!! Minäkin 5:n tavoin otin heti viranomaisiin yhteyttä kun tapaus selvisi!

Meillä tyttö oli 7 v kun asiasta sain tietää. Tyttö oli kertonut sisarelleni jo aiemmin asiasta, mutta hän oli ajatellut että höpisee omiaan. Poikani oli kuullut tämän ja tuli vitsinä kertomaan siitä mulle.. Ja sitten vasta tyttö kertoi minulle..

Insesti oli tapahtunut aina kun olin pois kotoa (koulutuksessa, harrastuksessa). Poika oli jätetty kattomaan telkkaria ja isä ja tyttö olivat menneet huilaamaan. ;(

En olisi ikinä uskonut miehestäni tuollaista! Oli hyvä isä (luulin), kunnollinen, työssäkäyvä.

Jälkeenpäin olen miettinyt joitain juttuja, joista mun olisi pitänyt huomata. Mm. harventunut seksi, tytön ripustautuminen minuun, puheet, ettei halua muuttaa pois kotoa, eikä halua lapsia, joskus pelko- ja itkukohtauksia. Mutta kuka nyt noista voisi tajuta insestiä, varsinkaan kun ei ollut päivittäistä vaan silloin tällöin vain.. (insesti alkoi lapsen ollessa 3-4 vuotias ja nuo kotoa muuttamis ja lapsi puheet alkoivat n. 4v)

Vierailija
2/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi selvästi kieltää tapahtuneen. Koska hän pitää itseään ja mielenterveyttään kasassa tällä kiellolla. Sillä ei ole tekemistä, miten selkeästi asian ilmaiset. Vaikka sinulla olisi todistusaineistoa vaikka valokuvin, niin hän tulee kieltämään asian.



Ehkä äitisi on sen tiennyt, ja nyt hän kieltää tapahtuneen, koska ei kestä syyllisyyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tosiaan tuollaisista jutuista olisi voinut sitä huomata. Tietysti sitä aina jälkeenpäin miettii mitä olisi pitänyt huomata ja mitä tehdä, mutta nuo kuvailemasi asiat voisivat liittyä niin moneen muuhunkin asiaan, että ei niiden perusteella pelkästään olisi varmaan kukaan huomannut tuollaista. Kovasti voimia kaikille jotka tällaisen asian ovat joutuneet kohtaamaan. Ei tuollaisia juttuja soisi kenenkään joutuvan käymään läpi.

Vierailija
4/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole keinoja käsitellä asiaa eikä hän pysty käsittelemään syyllisyyttään.



Tässä olisi myös hyvä muistaa, että vielä omassa lapsuudessani 70-luvulla ja 80-luvun alussa insesti oli tabu. Voin kuvitella, että aikaisemmilla vuosikymmenillä asia on ollut vieläkin suurempi tabu. Asiasta ei koskaan puhuttu missään viestimissä, sitä ei ollut olemassa. Luulen, että ihmiset eivät olisi edes osanneet kertoa mitä insesti tarkoittaa.



Tuohon aikaan ei myöskään ollut mitään perheneuvoloita tai terapioita, joissa äiti olisi voinut ryhtyä purkamaan tällaisia asioita tai epäillyksiään niistä. Lisäksi tuohon aikaan avioero oli stigmatisoivaa koko perheelle ja naisten kyky ja mahdollisuudet elättää itsensä ja lapsensa vielä huonommat kuin nykyään. Nämä seikat siis varmasti vielä lisäsivät äitisi kiusausta sulkea tietoisuutensa asialta. Tämä ei poista sitä, että äitisikin on tehnyt väärin sinua kohtaan sulkiessaan silmänsä, mutta auttaa sinua ehkä ymmärtämään häntä.



Voimia sinulle, toivottavasti olet jossain hoidossa asiasi kanssa.



Vierailija
5/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeilta asioilta. Olisikohan äitisi elämä ollut niin vaikeaa ettei ole pysytnyt hyväksymään tuollaista tietoa? On myls tapauksia, joissa äiti hiljaisesti siunaa asian, jotta itse saa olla rauhassa mieheltään.



Saatko mistään apua, jotta voit käsitellä asiaa ja päästä siitä yli? Miten isäsi? onko hän vielä elämässäsi?

Vierailija
6/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lapsi olisi alkanut puhua isän pippelistä vaikka päiväkodissa, häntä olisi moitittu ankarasti ja mahdollisesti rangaistu vielä kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan apua. Isän kanssa olen tekemisissä kyllä, mutta en ole selvitellyt tätä millään tavalla vielä hänen kanssaan, liian raskasta, en ole tarpeeksi vahva vielä.



Ymmärsin että taidan suojella äitiäni totuudelta ja tämän syyllisyydeltä. Meillä on kyllä hyvät välit sinänsä, olen ottanut rohkeita askelia äitini suuntaan, haluaisin jutella enemmän näistä asioita ja äiti kuuntelee.



Mietin, jos sanoisin äidilleni, että olen huomannut suojelevani häntä omalta syyllisyyden tunteeltaan.



Ehdotuksia muita?



ap

Vierailija
8/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei ole koskettu, mutta olen monet kerrat pakotettu lapsena katsomaan seksiä, ei auttanut vaikka alussa kiljuin ja huusin apua. Nyt on terapiaa takana 3 vuotta ja pikkuhiljaa alan tervehtyä. Koko ikäni olen oirehtinut voimakkaasti, paniikkia, syömishäiriötä yms. Äitini ei osaa sanoa asiaan mitään, katuu kovasti, muttei edes puhu asiasta isäpuolelleni. Esittää vaan että kaikki on hyvin. Vaan kun ei ole, eikä ole ollut. Äitini on itse kokenut insestiä omassa kotonaan ja tavallaan pitää sitä hyväksyttynä. Ei ymmärrä, miksi valitan koska minuun ei ole koskettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko äiti joka sulkee silmänsä jos en asenna valvontakameroita?? Tyttö nyt 4v. Isän suhtautuminen tyttöön muuttui välinpitämättömäksi/halveksivaksi/välillä vihamieliseksi kun tämä oli 2,5v, mies selittää sen hänen sukuaan kohdanneella tragedialla. Ja oikeasti en epäile insestiä.





En olisi ikinä uskonut miehestäni tuollaista! Oli hyvä isä (luulin), kunnollinen, työssäkäyvä.

Jälkeenpäin olen miettinyt joitain juttuja, joista mun olisi pitänyt huomata. Mm. harventunut seksi, tytön ripustautuminen minuun, puheet, ettei halua muuttaa pois kotoa, eikä halua lapsia, joskus pelko- ja itkukohtauksia. Mutta kuka nyt noista voisi tajuta insestiä, varsinkaan kun ei ollut päivittäistä vaan silloin tällöin vain.. (insesti alkoi lapsen ollessa 3-4 vuotias ja nuo kotoa muuttamis ja lapsi puheet alkoivat n. 4v)

[/quote]




Vierailija
10/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minuun ei ole koskettu, mutta olen monet kerrat pakotettu lapsena katsomaan seksiä, ei auttanut vaikka alussa kiljuin ja huusin apua. Nyt on terapiaa takana 3 vuotta ja pikkuhiljaa alan tervehtyä. Koko ikäni olen oirehtinut voimakkaasti, paniikkia, syömishäiriötä yms. Äitini ei osaa sanoa asiaan mitään, katuu kovasti, muttei edes puhu asiasta isäpuolelleni. Esittää vaan että kaikki on hyvin. Vaan kun ei ole, eikä ole ollut. Äitini on itse kokenut insestiä omassa kotonaan ja tavallaan pitää sitä hyväksyttynä. Ei ymmärrä, miksi valitan koska minuun ei ole koskettu.

kuin minun näppiksestä!=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jälkeenpäin olen miettinyt joitain juttuja, joista mun olisi pitänyt huomata. Mm. harventunut seksi, tytön ripustautuminen minuun, puheet, ettei halua muuttaa pois kotoa, eikä halua lapsia, joskus pelko- ja itkukohtauksia. Mutta kuka nyt noista voisi tajuta insestiä, varsinkaan kun ei ollut päivittäistä vaan silloin tällöin vain.. (insesti alkoi lapsen ollessa 3-4 vuotias ja nuo kotoa muuttamis ja lapsi puheet alkoivat n. 4v)

Meillä ei ole pelkokohtauksia, mutta itkuinen tuo lapsi on. Eikä hänkään halua muuttaa pois kotoa. Lapsia aikoo max. adoptoida. On kyllä mielellään isänsäkin kanssa, ei ripustaudu minuun. Minä kyllä olen feivorittivanhempi sekä esikoiselle että kuopukselle.

Vierailija
12/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko että noista oireista voi insestiä päätellä. Nuo nyt on muutenkin varmaan normaalia herkemmän lapsen luonteenpiirteitä!



Isän käytöksestä vielä sen verran, että piti mielellään lapsia, jäi tasapuolisesti pois töistä hoitamaan jos olivat kipeitä ja joskus oikein kehotti mua lähtemään ulos kavereiden kanssa " tuulettumaan" . Pidin tuota hyvän isän merkkinä..

Lisäks meen kaupungissa oli pedofiilitapaus ja silloin ihmettelin kun kaikki muut päivittelivät kovasti, mutta mieheni kyllä " tuomitsi" asian, mutta ei pahemmin puhunu siitä. Hymähteli vaan kun mä päivittelin. Mutta tämänkin tajusin vasta jälkeenpäin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi itki ja pyysi äidiltään apua, tämä sanoi vain että minkä hän sille voi.

Tämän läheltä nähneenä en voi muuta kuin tuntea syvää himoa satuttaa tuollaisia " ihmisiä" . Kysynkin siis että kuinka voitte olla sortumatta mihinkään väkivallantekoon tuollaisia hirviöitä kohtaan? Itse kuvittelisin kykeneväni vaikka tappamaan jos joku satuttaisi pikkuisiani. Huoh! :(

Vierailija
14/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi vasta yla-asteella myöhään. Hommasimme sitten hälle apua, mutta psykoosit siitä tuli kun vyyhti lähti purkautumaan. Sitä oli jatkunut niin pitkään ennen kuin pystyi puhumaan asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota samaa mieltä olin minäkin aina ennen. Eli tappaisin sen ihmisen joka tuollaista tekisi lapselleni.

Mutta.. Jos se mies onkin rakastamasi aviomies, lastesi isä.. Se on hirveä tilanne! Siinä menee täysin shokkiin, elää kuin robotti, yrittää tukea lapsia myös eron aiheuttamassa tuskassa, niinku kaikessa muussakin. Oman surun ja vihan aika tulee vasta sitten kun lapset ovat päässeet asioiden yli mahdollisimman hyvin. näin ainakin mulle kävi

Vierailija
16/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettekö ole mennett poliisin puheille! Hävetkää jollette ole!

Vierailija
17/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Insestiä on yleensä enemmän perheissä, joissa on esim. taloudelliseen toimentuloon tai sosiaaliseen selviytymiseen liittyviä ongelmia; ahdas asunto, työttömyyttä, tai sairautta. Puolisoiden välinen suhde ja perheen eristyneisyys vaikuttaa myös asiaan. Hyväksikäyttäjä on yleensä mies, vain n. 2% hyväksikäyttäjistä on naisia. "



Vierailija
18/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut hyväksikäytetty, vaan vanhempi sisaristani. En olisi ikinä uskaltanut kertoa äidillemme, koska tämä muutenkin rankaisi vanhinta siskoa aina niin kovasti kaikesta, että jotenkin pelkäsin äidin satuttavan isosiskoa vielä kovemmin, jos kertoisin jotain " likaista" häneen liittyen.



Nykyisin olen omien lasteni kanssa lähes vainoharhainen alastomuuden ja vieraiden ja tutumpienkin miesten suhteen.

Vierailija
19/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korvauksia 4000mk.

Juu ja minäkin olen nykyään ihan vainoharhanen miesten suhteen, mä etin kaikista miehistä pedofiilin merkkejä, en pysty luottamaan lainkaan..

Vierailija
20/52 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa miehet kieroutumaan pedofiileiksi vaikka suurin osa traumoja aiheuttavasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä on tehty tytöille - siis tuleville äideille, jotka eivät kuitenkaan vahingoita omia lapsiaan?