Äitini mielestä minun pitäisi miettiä, kuinka paljon olen pilannut hänen elämäänsä
Mistähän mä sitä voisin miettiä, ja millähän lailla olen sitä pilannut? Puhuin hänen kanssaan äsken puhelimessa, koska mulla oli hänelle "vähän" asiaa...eli siitä, miten paljon hän on haavoittanut minua, kun olin pieni, eikä ole ikinä pyytänyt anteeksi.
t.kivikissaäiti
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän siskoon luotan, hänelle voin sanoa asioista niin kuin ne ovat ka olin joskus jopa pettynyt yhteen hänen toimintaansa, niin hän myönsi olleensa ajattelematon ja ymmärsi pahaa mieltäni, niin totta kai annoin asian hänelle anteeksi, koska hän ei yrittänyt syyttää minua siitä, että olipa nyt tullut pahoittaneeksi mieleni, vaan ymmärsi niin käyneen ja pahoitteli. Miksi ihmeessä olisin ollut hänelle mitenkään vihainen? Ymmärsin minäkin, että se oli vahinko, mutta minulle oli tärkeää, ettei tarvinnut näytellä, että eipä mitään tässä...
apLiittyi testamenttiin. Tätäkin jauhoit täällä
Huomaatko että hänkin on sinulle vain väline. Ainoa mitä pystyt sanomaan on mitä hän on tehnyt sinulle. Ihan vain koska sinä et ole koskaan tehnyt mitään kenenkään vuoksi. Sinä olet itsekäs ihminen.
Ja läheisimmät ihmiset on kaukaiset tädit ja serkut.
Ihminen joko ei ole yhtään ystävää. Ja jolle oma perhe on kaukainen. Hyväksikäytön kohde.Etkö huomaa mitään outoa näissä jutuissasi
Eivät he ole kaukaisia, meillä on pieni suku, niin serkkuni ovat minulle melkein kuin sisarukset. Ja mitä lähisukulaisius ystävystymisessä merkkaa? Olisin voinut tutustua tätini kaltaiseen ihmiseen muissakin ympyröissä, sitten hän vasta vieras ois ollutkin :D
Ja eihän se, että arvostaa toisen kykyä kohdata itsen tee hänestä minulle välinettä.
apSinä vain otat. Et anna mitään
Mutta ei se mitään, kun ette te ole juurikaan tekemisissä. Ei sinun kanssasi kukaan jaksaAika raskas tyyppi tääkin, muttei kehtaa vain perustella omia ketjujaan, joissa syytellä muita ja valittaa. Haluaisi kyllä.
apEli et mitään. Kaikki liittyy vain sinuun. Muilla ei väliä. Antaminen on väärin.
Mitä MINÄ siitä hyödyn (suora lainaus)
Jos sinä olisit muita ajatteleva ja muita auttava ihminen, niin sinä et kirjoittaisi kellekään mitään tämmöistä. Mitä sä minulta oikein haluat? Olipa se mitä tahansa, niin keinosi hakea sitä ovat käsittämättömät minulle.
ap
Vain tyhmä menee antamaan muille saamatta siitä itse mitään. Ja en tarkoita tietenkään siltä toiselta saamista, vaan että herättääkö se itsessä jotain vai ei. Jos vaaditaan auttamaan ihmistä, joka herättää itsessä jopa vastenmielisyyttä, niin se se vasta sairasta onkin, että siitä pitäisi sitten syntyä avuliaisuutta.
ap
Minun äitini oli minun mielestäni vastenmielinen kusipää, ja hän itse oli sitä mieltä, että tietenkin mä rakastan häntä! Miten itserakas voi ihminen olla, ettei edes toisen tunteita hyväksy, vaan nekin kieltää ja kääntää ihan miksi haluaa, ja sitten oikeuttaa sillä kaiken paskan, koska ei toisen reaktioissa ole mitään järkeä! Kyllä niissä olisi ollut, jos olisit vaivutunut ymmärtämään, että herätit lähinnä raivoa minussa.
ap
Että millaista "kanssakäymistä" tuokin oli? Lähinnä sen irvikuva! Vanhempaa ei paskaakaan kiinnosta, ettei se lapsi nyt todellakaan rakasta sinua siitä syystä, miten häntä kohtelet!!
ap
Sen takia minua vituttaa vanhemmat, jotka pilkkaavat tai mitätöivät lastensa raivokohtauksia tai vihanpurkauksia. Sellainen suhtautuminen lapsen raivoon on täysin mitätöivää. Ei suostuta uskomaan, että oma toiminta satuttaa ja lapsi reagoi siihen. Vaan rangaistaan lasta. Ihan sairas, sairas meininki.
ap
Ja vielä kuvitellaan, että lapsi rakastaa!
ap
Jos aikuisilla on lupa huutaa ja saada raivokohtauksia, niin sitten se on oltava myös lapsilla, ilman, että kukaan pelle tylyttää lasta siinä käyttäytymistapojen puutteesta! Koska missä ne itselläsi olivat, hyvä kusipäinen raivoja? Et edes pyytänyt anteeksi.
ap
Tää varmaan kuuluis oikeesti suljetulle osastolle.
Säälin hänen vanhempiaan todella. Joskus kohtalo vaan jakaa huonot kortit.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini oli minun mielestäni vastenmielinen kusipää, ja hän itse oli sitä mieltä, että tietenkin mä rakastan häntä! Miten itserakas voi ihminen olla, ettei edes toisen tunteita hyväksy, vaan nekin kieltää ja kääntää ihan miksi haluaa, ja sitten oikeuttaa sillä kaiken paskan, koska ei toisen reaktioissa ole mitään järkeä! Kyllä niissä olisi ollut, jos olisit vaivutunut ymmärtämään, että herätit lähinnä raivoa minussa.
ap
Miten tätäkin voi joku alapeukuttaa? Teistäkö sellainen ihmissuhde on hyvä, jossa toisellaon oikeus herättää toisessa raivoa ja get away with it? Naureskella päälle ja kusettaa, että ethän sinä idiootti mulle mitään mahda, hillitse itses?
ap
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan kuuluis oikeesti suljetulle osastolle.
Säälin hänen vanhempiaan todella. Joskus kohtalo vaan jakaa huonot kortit.
Eli sinä säälit ihmistä, joka herättää muissa raivoa ja kusettaa minkä kerkeää? Okei.
ap
Se, että herätetään vielä avuttomassa lapsessa raivoa, on sata kertaa anteeksiantamattomampaa, kuin herättää sitä toisessa aikuisessa parisuhteessa. Mihin se lapsi siitä pääsee? Mistä hän saa mitään apua?
ap
Sä olet niin v*tun raivostuttava ihminen etten epäile ollenkaan oletko pilannut äitisi elämän. Takerrut 40v vanhoihin asioihin, jankutat ja kuvittelet kaiken pyörivän vain itsesi ympärillä. Sinä tässä olet itsekäs narsisti, ei äitisi eikä kukaan muu. Jo täällä palstalla olet äärimmäisen raskas joten en edes uskalla kuvitella minkälainen olet oikeasti.
Jaksamisia ja voimia äidillesi ja lapsillesi.
Olisi ollut todellakin syytä jonkun, joka ois piitannut minun tunteista asua meillä, ja sanoa äidilleni, että nyt pyydät anteeksi lapseltasi, SINÄ toimit väärin ja satutit häntä, eikä hhän todellakaan rakasta sinua, ellet toimi nyt!!!
ap
Onko tää ihminen oikeasti edes todellinen 😂 Miten tällainen ihminen voi edes olla???
Vierailija kirjoitti:
Sä olet niin v*tun raivostuttava ihminen etten epäile ollenkaan oletko pilannut äitisi elämän. Takerrut 40v vanhoihin asioihin, jankutat ja kuvittelet kaiken pyörivän vain itsesi ympärillä. Sinä tässä olet itsekäs narsisti, ei äitisi eikä kukaan muu. Jo täällä palstalla olet äärimmäisen raskas joten en edes uskalla kuvitella minkälainen olet oikeasti.
Jaksamisia ja voimia äidillesi ja lapsillesi.
Minä en ole voinut pilata äitini elämää, koska me lapset emme synny tänne vanhempiemme elämän täydentäjiksi. jos minä olen pilannut äitini elämän, niin hän saa syyttää siitä ainoastaan itseään, enainnäkin, kosla ei ole kuunnellut, mitä minulla on hänestä sanottavana eikä ole ollut aikuinen ja ratkaissut eri ie,isyyksiä, vaan on syytellyt minua niistä, omista virheistään äitinä, ja toisekseen mikäs pakko se oli minuun yhteyksiä pitää kun olin pois kotoa muuttanut, ihan itse olisi elämänsä pilannut, jos se näin olisi, mutta eiköhän hän viitannut minun pilanneen hänen elämänsä jo kunnolin lapsi ja se johtui vain hänen omista puutteistaan äitinä, ei minusta, katselkoot ihan peiliin vain!
ap
Minun äitini on aina puhunut siitä, miten ihminen on kaikesta itse vastuussa, joten siihen kuvaan ei sovi valitus siitä, että minä olisin voinut jotenkin mystisesti pilata hänen elämänsä! Hän on itse ollut kaikesta vastuussa, mitä tekee, ja millaisen suhteen luo minuun, ja jos kohtelee lastaan huonosti, ja silti uskoo lapsensa rakastavan itseään niin saattaa pudota alas puusta aika korkealta sitten.
ap
Miksi minun tunteitani ei ole nähty!!!!!!!!! Äääääääääää
ap
Se on saatanan väärin, ettei minun tunteitani ole nähty ja sitten on vain edellytetty että minä rakastan ja autan ja hyväksyn ja ahkeroinnja välitän ja aaaaaaaaa
Ei jaksa!!!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistele mitä olet täällä kirjoittanut epäviihdyttävistä lapsistasi
En ole sanonut sitä heille, ja pyytäisin anteeksi, jos se näkyy silti ja on satuttanut heitä.
ap
Kuvitteletko tosiaan, etteivät lapset muka NÄE? Lapsillakin on tunteet ja älyä. Sun kyllä pitäisi todella opetella vanhemmuus. Sattuu lastesi puolesta, mitä heille teet.
"Opetella vanhemmuus". Ja kuinkahan monta toimivaa neuvoa sinäkään osaisit antaa, miten mä opin vanhemmuutta? Sen päälle, mitä sen alle mulle on tehty? Kiusattu minua ja väitetty, että pitikin kiusata ja kohdella niin, että siksi kiusattiin, koska mua pitää, koska mä ansaiytsen sen! Niin kuinka monta toimivaa eheytymisvinkkiä sinä olet antanut? Nolla, koska mä opettelisin kyllä, jos saisin siihen toimivaa apua. Toimivaa apua ei ole käsky tai kehoitus olla lapsilleni ystävällinen, koska se ei poista haavoja, joita mun kiusaamiseni on aiheuttanut.
ap Ai kuinka monta eheytymisvinkkiä? Muutamia, joista -äidilläsi on narsistisia piirteitä -vinkkiä olet täällä kiitellyt. Olet ääliö, olkoon tämäkin vinkki jotta sun tarvis viisastua.
Kyllä mä vastaan aina kun lapsi soittaa. Lapsen neuvominen tukeminen ja pahan mielen lohduttelu on langan päästä sata kertaa helpompaa, kuin se oli, kun asuin kotona.
ap