Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli esivalintakoe syksy 2017

Tulevasairaanhoitaja
14.09.2017 |

Helloo! Täällä 20v tyttö kyselee epätoivoisesti lukukaveria Tampereelta! Olisi tosi mukava kerrata aineistoa ja esim matematiikkaa yhdessä. Olen itse hakemassa nyt syksyllä sairaanhoitajaksi. Jos joku on kiinnostunut niin laittakaa alle ihmeessä yhteystiedot:)

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kysymystä (noin suurin piirtein) tosta aineistosta on?

Vierailija
22/140 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Soteli-kokeen tehnyt kaksi kertaa ja voisin jakaa hiukan vinkkejä kokeen tekemiseen.

Keväällä 2016 kun koe oli ensimmäistä kertaa, se oli oikeastaan todella helppo, koska ctrl+f- toiminnolla sai haettua nopeasti vastauksia aineistokysymyksistä ja esimerkiksi englannin kokeessa muistaakseni kysymykset olivat suomeksi. Seuraava koe oli huomattavasti vaikeampi, sillä kysymykset oli muodostettu niin ettei hakutoiminnosta juurikaan ollut hyötyä ja englannin osiossa piti ensin kääntää teksti ja sen jälkeen vielä kysymyksetkin.

Mitä toi ctrl+f tarkoittaa???

Ja tosiaan, monivalintakysymyksiä kaikki. Suosittelen ensin hoitamaan pois alta äidinkielen, englannin ja matematiikan osiot alkaen itsellesi helpoimmasta osa-alueesta. Tähtää niin että maksimissaan puolet tästä ajasta kuluu näihin osioihin yhteensä, sillä ennakkomateriaaliosioon kuluu aikaa todella paljon ja jos aloitat siitä, saattaa käydä niin että yhtäkkiä huomaat että aikaa on jäljellä vartti. Älä jää liiaksi miettimään kysymyksiä, vastaa mahdollisimman moneen ja palaa sitten takaisin kysymyksiin jotka jäivät vastaamatta (jos aikaa jää.)

Onnea kaikillle kokeeseen osallistuville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa857 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Soteli-kokeen tehnyt kaksi kertaa ja voisin jakaa hiukan vinkkejä kokeen tekemiseen.

Keväällä 2016 kun koe oli ensimmäistä kertaa, se oli oikeastaan todella helppo, koska ctrl+f- toiminnolla sai haettua nopeasti vastauksia aineistokysymyksistä ja esimerkiksi englannin kokeessa muistaakseni kysymykset olivat

Onnea kaikillle kokeeseen osallistuville!

Niin, mitä toi ctrl+f oikein tarkoittaa?

Vierailija
24/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! laittakaa ihmiset ketkä nyt tänään teitte ton soteli esivalintakokeen et miten meni? itellä meni pieleen koska aika loppu ihan kesken.... 

Vierailija
25/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös loppui aika kesken, ja tuntui muutenkin tosi vaikealta....:/

Vierailija
26/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui aika kesken ja heitin englannin (jätin viimeseks) osioon arvalla vaan vastaukset... Ennakkomateriaali osioissa piti kyllä lukee kysymykset moneen kertaan että ymmärsi minkälaista vastausta haettiin... tää oli toinen kerta kun tein tän kokeen. Viime vuonna ekan kerran...ja aika loppui silloinkin kesken. Pääsin silti pääsykokeisiin eli nyt vaan odotellaan sormet ristissä :D Mites muilla??

Vierailija
27/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alko epäilyttää että otettiinkohan mun kaikki vastaukset pisteytykseen mukaan koska mä kyllä tallensin, mutta en ehtinyt päättämään koetta tai ees matikkaosiota mihin vikaks vastailin...

Vierailija
28/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika loppu kesken

Vierailija
29/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakko osiossa meni ihan arpomiseksi, jotkus jysymykset ja vastaukset olivat niin tulkinnan varaisesti laitettu. Muuten ihan ok, keväällä oli mun mielestä vaikeampi

Vierailija
30/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tyhjä olo tän jälkeen. Toisaalt oli vaan muutama kohta joista en tiennyt/menk arvailuksi. Silti jotenkin epävarma olo.

Vierailija
31/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koe oli paljon helpompi mitä kevään. Keväällä aika loppui kesken niin, että en kerennyt vastata vikoihin 20 kysymykseen ja nekin mihin kerkesin, meni arvailulla, koska kysymykset olivat todella vaikeita.

Nyt kerkesin ja omasta mielestä myös osasin vastata kokeen jokaiseen tehtävään jokaiseen kysymykseen ja esivalintamateriaaliin pohjautuneet kysymykset olivat helpompia ja selkeämpiä mitä keväällä :)

En ottanut stressiä lukemisesta ja hyvä fiilis jäi kokeen jälkeen.

Vierailija
32/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineistokysymyksissä piti lukea kysymykset ja vaihtoehdot todella huolella, silti jäi monessa tulkinnanvaraa.

Ehdin just sopivasti vastaamaan kaikkiin, aikaa jäi 8 minuuttia tarkistaa. Vaikkei siitä tarkistamisesta ollut suurta hyötyä.

Kaikkiin vastasin, saa nähdä.

Suomi ja enkku oli helppoja, matikka oli varmaan helppo, mutta mulle hiukan hankala kun kaikesta ton tyyppisestä on aikaa, lähinnä prosentteja joutuu laskeskelemaan yleensä.

Vierailija
33/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti oikeat vastaukset on julkaistu aiempina vuosina?

Vierailija
34/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vastaukset on tullut aiemmin sekä omat pisteet?

Vierailija
35/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vastaukset tulivat muistaakseni mmutaman tunnin päästä, tyyliin klo13-16. Sposti viesti pisteistä tuli paljon myöhemmin ja varsinainen pääsykoe kutsu muistaakseni vasta pari viikkoa ennen koepäivää.

Vierailija
36/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tosi moneen vastaamatta kun aika loppui kesken. Matikasta ehdin vain pariin vastata ja äikän kohdalla sama juttu. Enkkukin meni ihan arvailemalla, kun en ehtinyt enää rauhassa lukea tekstiä. Käytin aivan liikaa aikaa ennakko-osiaan.

Ihme, jos varsinaiseen valintakokeeseen pääsen... Harmittaa!

Vierailija
37/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muut osiot oli suht helppoja mutta aineistoista osa kysymyksistä tuntui vähän ykstyiskohtaisilta, mulla onneksi jäi n. 10 minuuttia aikaa niin kerkesin osaan etsiä vastaukset kun muisti mistä artikkelista oli kyse, mutta osaan heitin arvaamalla.. Toivottavasti riittää pääsykokeisiin :)

Vierailija
38/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ainakin paremmin kun keväällä, silloin aika loppu kesken, nyt ehdin vastata kaikkiin just ja just.

Keväällä vaikeita mulle oli ennakko ja englanti, nyt suomi ja matikka.

Oli niin puuduttavaa jotenkin lukea sitä suomenkielistä tekstiä, kun minulla ei jää päähän enää mitään, kun lukenut monta päivää ennakkomatskua, piti lukea se moneen otteeseen.

Vierailija
39/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa te ehditte vastata kaikkiin?! Mä vastasin kaikkiin aineistokysymyksiin, se oli helpoin mutta aikaavievin osia. Muihin en sitten pahemmin enää ehtinytkään! Onkohan mitään saumoja päästä jatkoon jos nuo aineiston vastaukset on oikein?

Vierailija
40/140 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vastaukset tuli, pitää vaan odotella vielä omia tuloksia....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä