Soteli esivalintakoe syksy 2017
Helloo! Täällä 20v tyttö kyselee epätoivoisesti lukukaveria Tampereelta! Olisi tosi mukava kerrata aineistoa ja esim matematiikkaa yhdessä. Olen itse hakemassa nyt syksyllä sairaanhoitajaksi. Jos joku on kiinnostunut niin laittakaa alle ihmeessä yhteystiedot:)
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa te ehditte vastata kaikkiin?! Mä vastasin kaikkiin aineistokysymyksiin, se oli helpoin mutta aikaavievin osia. Muihin en sitten pahemmin enää ehtinytkään! Onkohan mitään saumoja päästä jatkoon jos nuo aineiston vastaukset on oikein?
Ihan hyvin ehdin vastata kaikkiin. Ehdin jopa siivota 1.5 v koiranmakkarasotkut olohuoneen lattialta ja käyttää hurtan ulkona ja huutaa isännälle. Eri asia tosin on se, että miten koe meni kaikkiaan kun aineistotehtävä meni syvän vitutuksen keskellä....
Täälläkin yksi sotelista selvinnyt ja pisteiden perusteella näyttää nyt siltä että mua ei tulla kyllä pääsykokeissa näkemään. Äkillisesti laskien matikasta oikein meni 9/15, enkusta 9/15, äikästä 10/15 ja aineistosta noin 27/40. Voi nyt hittolainen... Mites muilla?
Laskin että olisi mennyt suomessa kaikki oikein, yksi väärin matikassa ja yksi väärin enkussa. Ennakkomateriaaleista väärin meni varmaan 3. Eli toivon mukaan 75/80. Nyt vaan pisteitä odottamaan... Toivottavasti pääsee pääsykokeisiin pk seudulla....
Aineistossa 35 oikein (5 väärin)
Suomessa kaikki oikein
Enkussa yllättäen 2 väärin 🤔
Matikasa 1 väärin.
En ehtiny laskea pisteitä. Haen sosionomikoulutukseen Mikkeliin monimuotokoulutukseen. Ei mitään hajua pisterajoista.
Apua, laskinkin tämän kaiken ihan päin hittoa ja nyt näyttää siltä että sain alle puolet oikein kokonaisuudessaan. Mää en vaan jaksaisi aina jäädä yhteiskunnan reunalle.
Ku noita oikeita vastauksia lukee niin ärsyttää et kiireen takia meni joitaki väärin ja että jotkut meni väärin kun vaihdoinki vastausta... esim. äikässä mietin sitä 8 kohtaa että ei se oikee vastaus sittenkää voi olla se vika kun vastausvaihtoehdossa puhutaan vanhemmista, mut tekstissä puhutaan vaan äidistä.
Meni kuitenki paremmin kun keväällä, jos pisteet ei laske omista arvioista hirveesti niin pitäis viime syksyn logiikalla päästä pääsykokeeseen.
Mistä löytyy oikeat vastaukset? Sivuilla lukee "Julkaistaan 12.10"
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy oikeat vastaukset? Sivuilla lukee "Julkaistaan 12.10"
Tosta etusivulta meet " oikeat vastaukset"
http://soteli.metropolia.fi/
Olipa vaikea koe. Tai että aika loppu aivan kesken! Enkun tein huolella ja se meni hyvin, samoin suomen. Mutta matikasta ja ennakkomatskukysymyksiä jäi täyttämättä vaikka ja miten paljon. Huh, en tiedä miten enkun ja äikän olisi saanut tehtyä nopeammin että olisi ollut aikaa kunnolla kaikkiin osioihin.
Saas nähdä kuin käy :)
Mulla on huono tapa aina tarkistaa vastaukseni. Jos en olisi tarkistanut mitään, olisi ollut siihen vitun ennakko-osioon (jonka jätin viimeiseksi) rutkasti enemmän aikaa. Noh, ei toisten vain kuulu päästä kouluun, silleen se vitun yhteiskunta menee :) :) :)
Syrjäydytään sitten saatana ja heittäydytään soteli-kokeessa menestyneiden asiakkaaksi :D:D:D:DD:D
Vastaukset tullu, tarkistin jo omani ja siinä meni se toive päästä taas mihinkään kun pisteet oli 42,7
Milloin tulokset on lähetetty spostilla? Samana päivänä? Huomenna? Viikon päästä?
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulokset on lähetetty spostilla? Samana päivänä? Huomenna? Viikon päästä?
Keväällä mä sain tasan viikko esivalintakokeen jälkeen spostilla omat pisteet, muista ihmisistä en tiiä. Eli oon varautunu odottamaan ainaki sen viikon.
Se on sitten eri asia millon selviää riittääkö ne pisteet pääsykokeisiin, ne tulee vasta noin viikkoa ennen kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä mä sain tasan viikko esivalintakokeen jälkeen spostilla omat pisteet, muista ihmisistä en tiiä. Eli oon varautunu odottamaan ainaki sen viikon.
Se on sitten eri asia millon selviää riittääkö ne pisteet pääsykokeisiin, ne tulee vasta noin viikkoa ennen kokeita.
voihan häveli, en malttais odottaa viikkoa. En muista varmaksi mitä vastasin mihinkin joten pisteet voivat olla mitä vain 30-60 välillä
Onko jollain tietoa pääseekö miehet varsinaiseen pääsykokeeseen helpommin kuin naiset, vaikka oiskin saanut vähemmän pisteitä? :D Ei sillä että ois soteli tullu kustua totaalisesti..
Eiköhän moni tee nuo kokeet kimpassa. Näin olen ymmärtänyt. Se on tehty mahdolliseksi, niin sitä myös hyödynnetään. En osaa pitää pahana. Itse asiassa luulen, että tämä on alunperinkin huomioitu koetta laadittaessa.
Mitäs luulette, pisteitä n. 50. Pääseekö sillä sosionomi monimuotoon... Pääkaupunkiseudulla....?
Riittääkö 50 pistettä sosionomi monimuotoon pääkaupunkiseudulla... Mitäs luulette?
Sori, tuli kaksi kertaa, tämä tökkii... 😁
Huhhuh... Aika loppui totaalisesti kesken! Tunti meni ennakkomatsku tehtäviin, en olettanu et ne kysymykset ois jotenki niin tulkinnanvaraisia. Suomenkielen osioon vastasin nopeesti arvalla mikä kuullosti järkevältä :D ääh *ituttaa niin paljon. Miten mä ikinä pääsen kouluun. :( Kolmas välivuosi menossa nyt.