Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi vasta nyt että tämä perheenlisäys pelottaa

Vierailija
14.09.2017 |

Mies paljasti vasta äsken että sitä pelottaa ja stressaa vauvan tulo. Kolme kuukautta ennen laskettua aikaa.
Sitten vielä se että haluaa nyt pitää vaan keskittyä hauskanpitoon kavereidensa kanssa kun vauvan syntymän jälkeen ei enää voi. Minä taas olen keskittynyt alusta asti vauvan tuloon ja luopunut kaikesta. Eikä mies tajua miten raskasta on olla töissä suurenevan vatsan kanssa, en tee mitään istumatyötä, jalkojen päällä 6-14 ja järkyt alaselkäkivut seurana ja joka ikinen päivä saan kuulla että taasko mä vaan makaan töiden jälkeen. Lapsi on kyllä toivottu miehenkin osalta. Olen rättiväsynyt ja rautakuurin juuri syönyt, niistä tosin tuli paha olo ja vatsa meni sekaisin. Viikonloppuisin pitäisi kuskina olla mutta ei sekään enää helppoa ole kun vatsa on tiellä ja eikä muutenkaan kiinnosta kattella muiden hauskanpitoa kun itsellä ei ole hauskaa ollenkaan. Pitää varoa koko ajan ettei kukaan töni mahaa, saa aina katseita kun vatsan kanssa puikkelehdit baarissa ja ajaminenkin on vaikeaa, selkää ja ihan joka paikkaan sattuu koko ajan. Eikä tunnuta haluavan ymmärtää mitä käyn läpi 24/7. Hirvittää kyllä muakin mutta tiedän että kaikki tulee sujumaan hyvin. Vaikkakin olen alkanut pelätä sitä että kun se vauva on tuossa ihan konkreettisesti niin onko mies siinä enää lainkaan, jos tämä hauskanpito viekin voiton kokonaan suunnitellusta.
Ja kunpa vain miehetkin ymmärtäisivät miten paljosta naiset luopuvatkaan raskaaksi tullessaan, ja se kun koko kroppa venyy ja vanuu entisestään eikä tunnu millään tavalla omalta enää. Toinen mikä ärsyttää kun olet jotenkin vapaata riistaa raskaana ollessasi, vatsasi kokoa kauhistellaan, onneksi kukaan ei ole tullut lääppimään vatsaani, vetäisin varmaan samantien pataan lääppijää. Ja sitten vielä kommentit painosta ja kai laihdutan vauvan syntymän jälkeen.
Siis täysin suunniteltu ja haluttu lapsi on kummankin osalta.

Muilla ollut vastaavaa tilannetta?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt kaikille yleisesti kun en ala yksitellen vastailemaan.

En ole mikään bilettäjä eikä mieskään tähän asti. Nyt kun la lähenee niin on alkanut haluamaan sinne baariin useammin. Kuskeja ei kaveripiirissään ole ikinä. Ja hänen kaveripiirissään on joku ihme automaatio ollut että se kenen emäntä on raskaana ja kellä kortti on, on kuskina siis se emäntä. Joten mua pidetään vaikeana ihmisenä kun sanon etten jaksa, ei kiinosta olla kuskina joka viikonloppu enkä halua baariin kökkimään kun tökkii vesi ja ikuinen limsa kun toivetta alkottomasta drinkistä ei kuunnella, sekin joku automaatio oletus että ainoat vaihtoeehdot ovat joko se vesi tai limsa, en ala maksamaan vielä omaa juomaani kun kuskiksi olen kumminkin vaivautunut lähtemään ja tylsistymään baariin. Eli tämmöinen oletus näillä on aina ollut.

Ymmärrän miehen pelon jne kyllä, mutta toivoisin sitä ymmärrystä myös omalle kohdalleni miksen halua, jaksa jne.

Mies on molemmissa ultrissa ollut mukana ja osoittanut toisinaan innostusta tulevaa kohtaan.

Olen miettinyt monia asioita tässä koko raskauden ajan. Onko töitä jatkossa kun työelämään haluan palata? Miten järjestää kahden keskistä aikaa? Onko mulle omaa aikaa lainkaan järjestettävissä? Ja mitä tässä nyt on tullutkin mielessä pyöriteltyäkään. Sekin tuntuu sinänsä pahalta kun tuntee olonsa ulkopuoliseksi kaikkialla. Kukaan ei tunnu muuta haluavan edes tehdä kun käydä baarissa jne. Aika yksinäinen olo ollut.

Mies hoitaa työnsä hyvin jabsamaa työtä tehnyt jo liki 13 vuotta eikä voi edes juopoksi kutsua. Juoppo juo 24/7 eikä töitä tee kun ei pysty tekemään.

No aika paljosta naiset luopuvat kun raskaaksi tulevat. Ei mikään ole enää samanlaista plussatestin jälkeen kun alkaa miettimään monia juttuja mitä vauva tarvitsee, alkuun on pelko keskenmenosta, itsellä niin raju pahoinvointi ettei meinannut töistä mitään tulla kun tuntui että on pää pöntössä 24/7. Kroppa muuttuu koko ajan tissit kipeät, olo on kuin valaalla jne.

Sanoinkin etten enää pysty kunnolla ajamaan edes töihin kun vatsa ottaa jo rattiin kiinni. Liikun koiran kanssa paljon mikä on auttanut selkävaivoihin vähäsen.

Suuri mullistus kummallekin, tiedän. Se vain kun miten saisi asiansa sanottua jotenkin siten ettei kuulosta valittavalta akalta ja syyllistävältä :/

Ei tässä mitää nuoria olla, mies 37 & mie 31.

Ap

Nuo sun pelot johtuvat raskaushormoneista. Ihan yhtä lailla sulla voisi työpaikka mennä, vaikket lapsia hankkisikaan. Mutta ilman raskautta et nyt miettisi koko asiaa ollenkaan. Vauvan tarpeitakin voi alkaa miettiä vasta lähempänä synnytystä. Tietenkin pitää olla tietyt jutut kotona valmiina, mutta paljon voi hankkia lapsen syntymän jälkeenkin. Eikä läheskään kaikkea markkinamiesten keksintöä edes tarvita. Muista kuin materian tarpeistakaan ei kannata etukäteen kauheasti miettiä. Et voi tietää, onko vauvasi nk helppo lapsi vai kenties koliikkilapsi. Et voi tietää, välttyykö hän korvatulehduksilta vai joutuuko korvatulehduskierteeseen. Et voi tietää, onko hän pääsääntöisesti terve vai kenties moniallergikko. Asioita kannattaa pohtia vasta sitten, kun ne tulevat eteen. 

Tuon valasolonkin voi ajatella niin, että se on luonnon keino valmistaa naista synnytykseen. Itse aikoinaan loppuraskaudessa mietin, että vaikka joutuisin seisomaan päälläni vuorokauden, niin ihan sama, kunhan saan tämän jo möhkäleen ulos. 

Tuo kuskina olo on tietysti hankalampi juttu ja jos et pysty ajamaan autoa, niin sanot, että et pysty. Ymmärrän miestäsi, koska hän on aikoinaan saanut autokyytejä kavereidensa vaimoilta, mutta nyt hänen kaverinsa eivät saakaan sinulta. Onhan se miehen kannalta vähän nolo asia eikä hän varmaan osannut aikoinaan ajatella, että hänen pitäisi kuitenkin kulkea matkat taksilla, koska ei voikaan tehdä aikanaan vastapalvelusta. Yleensä ei pitäisi luvata mitään toisen puolesta, mutta tässäkin tapauksessa miehesi voisi itse olla juomatta ja mennä autolla toimien kavereilleen kuskina. Tuossa kuskiasiassa ei siis ole mitään, mistä pitäisi syyttää sinua. Sinä et ole lupautunut heille juoppokuskiksi, joten on ihan miehen oma asia, miten kyyditykset järjestää. 

Mitä tulee noihin juomiin, niin mun kaveripiirissäni aina sille, joka on kuskina, on maksettu juomat. Eikä ole tarvinnut juoda vain vettä tai limsaa. Ihan on voinut tilata alkoholitonta olutta, alkoholitonta viiniä tai alkoholittomia drinkkejäkin. 

Juuri noin se on varmasti mennytkin aiemmin. Mulle kun ei ollut alusta asti millään tavalla helppo raskaus.

Tosiaan toi kun mitään muuta tarjota pyynnöstä huolimatta kun sitä limsaa tai vettä. Sanoinkin jo että tulee korvista ulos jo kun aina tätä samaa tarjotaan. Ja veikkaan myös perheettömien kavereiden painostavan ja hokevan mantrana että mene nyt kun vielä voit jne. Olen kyllä ehdottanut miehelle että tehtäisiin jotakin muuta välillä kun aina samaa. Siksikin olen alkanut vaikeaksi ämmäksi kun haluaisin tehdä jotain ihan muuta, käydä leffassa jne kun tosiaan ei tässä itsekään vauvan vuoksi pysty niin vain lähtemään leffaan tai ulos syömään jne. Koittanut ehdottaa myös siis näitä juttuja mitä itse haluaisin tehdä mutta menee kuuroille korville. Yksin on tylsä tehdä mitään kun tosiaan kaikki tuntuu sinne baariin haluavan mennä, mua kun ei ole koskaan itse asiassa baarit kiinnostaneet. Mun juttu on enemmän olleet mökkireissut kerran kaks vuoteen.

Ap

Vierailija
42/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ap:n luettelemista raskauden/lapsen epämukavuuksista ei pitäisi olla kenellekään yllätys. Lapsellista ja kypsymätöntä, jos noita alkaa ajatella vasta kun raskaustesti näyttää plussaa - olisi pitänyt ajatella jo ennen, kuin jättää ehkäisyn pois! Mikään noista ei pitäisi olla marttyyrimäinen uhraus, koska IHAN ITSE on raskaaksi hommauduttu tietäen nuo seuraukset. 

Alkoholisti on ihminen, joka on riippuvainen alkoholista. Alkoholistin määritelmään ei ole ikinä kuulunut "24/7 juominen ja töissäkäymättömyys". Valtaosa alkoholisteista käy töissä!

En usko aloittajan ikiä, 21 & 27:kin aiheuttaisi hymähdyksen että onpas lapsellista väkeä tuon ikäisiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä tuollasen juopon kanssa olet lisääntynyt? Kun minä olin raskaana otti mies joskus saunakaljan mutta ei bilettänyt. Se vauva on yhteinen projekti.

Tyypillistä suomalaiselle naiselle leimata heti juopoksi jos viikonloppuna ottaa ja muuten hoitaa työnsä mallikkaasti arkena

Tyypillinen alkoholistin vastaus.

Vierailija
44/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin tuon raskaana olevien juoppokuskijutun joidenkin hädin tuskin parikymppisten keskuudessa, mutta että aikuisilla ihmisillä?! Ei kuule, jos et jaksa, niin ei sun ap tarvitse. Jos työssäkäyvillä on varaa baariin, niin on varaa myös taksiin. Keskity sinä lepäämiseen ja voimien keräämiseen, niitä tarvitaan vielä. Jos tässä jokin on noloa, niin miehen ja baarikavereiden empatian puute.

Vierailija
45/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä menee paremmin kuin meillä meni. Mies joi vapaat ja lopulta oli joka viikonloppu joko kaljoissa tai krapulassa. Siis juoppo. Peruttujen menojen, lykättyjen hommien ja petettyjen lupausten määrä kasvoi, eikä lapsen hoito kiinnostanut, vaikka hän sitä enemmän halusi. Lisää olisi silti pitänyt tehdä, en suostunut. Jätin juopon ja vaihdoin parempaan muutamaa vuotta myöhemmin.

Meidän ainokainen on kohta aikuinen. Isänsä harrastukset näkyvät naamasta jo nelikymppisellä.

Vierailija
46/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te syyllistätte aloittajaa raskaudesta ja miehen käytöksestä?

Teilläkö sitten on niin täydelliset elämät ja miehet? En usko että on.

Moni taitaa teljetä miehensä kellariin tai jotain jos eivät mukamas käy missään muualla kun ehkä töissä. En usko että olette kotona 24/7 ettekä käy missään ilman lapsia

Vierailija
47/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy se empatianpuute myös av-mammojen kommenteissakin....

Eiköhän se mieskin rauhoitu kun vauva syntyy.

Vierailija
48/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi olla tukena jo raskauden aikana! !

Vierailija
49/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin vaikea tuntea empatiaa ihmistä kohtaan, joka on itse kaivanut kuoppansa ja nyt valittaa kun on siellä, ja vielä pilaa tulevan viattoman lapsenkin elämän siinä samalla. 

Vierailija
50/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollahan ap kirjoitti että on ollut mukana ultrissa jne. Sekö ei ole tukemista? En usko apn pakottaneen miestä mihinkään. Veikkaan että mieheen iskenyt paniikki kun la lähestyy.

Vierailija
51/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ap:n teljetä mies kotiin jo heti siitä hetkestä kun testi näyttää plussaa?

Vierailija
52/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ap:n teljetä mies kotiin jo heti siitä hetkestä kun testi näyttää plussaa?

Naurettavaan kysymykseen naurettava vastaus :

:D

Vierailija
53/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin vaikea tuntea empatiaa ihmistä kohtaan, joka on itse kaivanut kuoppansa ja nyt valittaa kun on siellä, ja vielä pilaa tulevan viattoman lapsenkin elämän siinä samalla. 

Ei meidän muiden ole pakko tuntea empatiaa tuntematonta kohtaan, mutta mieheltä sitä voisi odottaa. Hän on kuitenkin ollut vahvasti mukana sitä kuoppaa kaivamassa. Että jos vaikka ottaisi lapsensa äidin tuntemukset huomioon ja ei mököttämällä kiristäisi tätä yökausiksi autonrattiin...

Vierailija
54/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anna miehelle joku projekti, esim valitsee vaunut tai/ja turvaistuimmen, tulee vauvan saapuminen konkreettisemmaksi kun joutuu miettimään hänen hankintojaan. Oma mies tutki vaihtoehtoja tuntitolkulla päivästä toiseen kun halusi lapselle hyvät, käytännölliset ja turvalliset tarvikkeet. Ja jos hän vaan nykäisee jotain, näet paljonko hän asialle haluaa omistautua.

Ja sulla ei todellakaan ole velvollisuutta olla kuskina miehen ryyppyporukalle, oli miten se tapana. Itse joskus illan päätteeksi saatoin hakea illanvietosta jos illan viimeisen bussin missasi. Mutta koskaan hän ei sitä itsestään selvänä asiana pitänyt ja oli aina kiitollinen että hain.

Vierailija
55/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että tuleva jännittää, ehkä jopa pelottaa. Nyt kun mies on avautunut tästä niin aika on otollinen keskustella asiasta. Mikä jännittää ja miten hän tämän kokee ja mikä vastavuoroisesti sinua jännittää jne. Tarvittaessa neuvolasta saa varmaan keskusteluapua.

Tuo miehen baarissa riekkumisen tarve ei lupaa hyvää. Sille kyllä tekisin jotain, sovitte miehen kanssa Älä lähde enää kuskiksi. Juomattomuus ei velvoita sinua olemaan juoppokuskina. Keskitte yhdessä jotain kivaa yhdessä ennen vauvan tuloa.

Vierailija
56/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenikään juoppokuskina toimia raskaana ollessa. Miehesi on ääliö, jos sellaista olettaa. Nyt sanot hälle, että et tee sitä enää. Jos on pakko päästä baariin, kulkekoon taksilla.

Mä en toimi miehelle juoppokuskina vaikka ollaan lapsettomia. Joskus jos oikein nätisti pyytää voin alkuillasta viedä sen johonkin, mutta hakemaan en mene. Ja meiltä on 20 kilsaa lähimpään baariin. Kulkee sitten baareissa sen verran mitä raaskii takseja maksella.

Vierailija
57/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes ei vaan ole valmis isäksi. Ei ole normaalia juosta tuossa vaiheessa jatkuvasti baarissa. Mitä luulet miehen tekevän vauvan syntymän jälkeen? Ei taida olla koti-isää tulossa ainakaan ☹

Vierailija
58/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humalassa kerran viikossa enkä ole juoppo tai alkoholisti. :)

Vierailija
59/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia, että tuleva jännittää, ehkä jopa pelottaa. Nyt kun mies on avautunut tästä niin aika on otollinen keskustella asiasta. Mikä jännittää ja miten hän tämän kokee ja mikä vastavuoroisesti sinua jännittää jne. Tarvittaessa neuvolasta saa varmaan keskusteluapua.

Tuo miehen baarissa riekkumisen tarve ei lupaa hyvää. Sille kyllä tekisin jotain, sovitte miehen kanssa Älä lähde enää kuskiksi. Juomattomuus ei velvoita sinua olemaan juoppokuskina. Keskitte yhdessä jotain kivaa yhdessä ennen vauvan tuloa.

Kun lukuisista ehdotuksista huolimatta ei tehdä mitään mitä haluan viikonloppuisin joten en ole ehdottanut enää mitään pitkään aikaan :/

Mies on ollut mukana kaikissa hankinnoissa kaikesta huolimatta.

Ap

Vierailija
60/152 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni naisen pitää pystyä seisomaan omilla jaloillaan ihan raskaudenkin aikana, ilman että mies on kokoajan tukikeppinä naiselle. Jos ei pysty seisomaan omilla jaloillaan, ei sitä pysty mihinkään muuhunkaan! Sairaita tuetaan, mutta ei raskaus mikään sairaus ole. Normi kotihommat pystyy hoitamaan kuten ennenkin, ja töissäkin käymään. Loppuraskaudesta keho alkaa olla sen verran kankea, että joihinkin hommiin saattaa tarvita apua, mutta että mies tukikepiksi, ei ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän