Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat ihmiset valittavat että ei ole varaa terveelliseen ruokaan, minä sanon että se on typeryyttä ja tietämättömyyttä.

Realist
13.09.2017 |

Olen saanut tarpeekseni ihmisistä jotka väittävät terveellisen ruuan olevan kallista. Totuus on se, että he eivät vain osaa tehdä terveellistä ruokaa. Kyse on tietämättömyydestä ja mahdollisesti huonoista ruuanlaitto taidoista. Itse olen pienituloinen ja syön halpaa sekä terveellistä ruokaa, kuten tänään kasvis kaalilaatikkoa. Kaikki ainekset maksoivat muutaman euron ja söin monta päivää. Ja viimeviikolla söin linssikeittoa myös monta päivää, täyttävää, tosi terveellistä ja maukasta. Sen tekeminen maksoi pari euroa. Ottakaa järki ja faktat käteen, opetelkaa laittamaan sitä ruokaa ! Jessus sentään sanon minä. Aamen :D

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää....vaikka mitä kaikki kaalin tyrkyttäjät. Kaali, herneet ja linssit on teidän halvat ruuat joita aina tyrkytetään. En syö kaalia kahtapäivää peräkkäin, koska vatsa räjähtäisi. Jos sen sekaan laittaa herneitä, niin räjähtää jo päivässäkin. Ja rakastan borshkeittoa ja linssikeittoa. Ne ei vain käy minulle. Syökää kaalinne ihan itse.

Vierailija
22/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat täysin vieraantuneita oikeasta ruuasta! Pavut, kasvikset, juurekset, yrtit... Ei kelpaa vaan kaikessa pitäisi olla vain rasvaa ja kermaa, OKSETTAVAA!!

Viime viikolla tein myös todella täyteläistä ja terveellistä linssicurryä jota haudutin 2 tuntia, ja se olisi varmasti kelvannut lihansyöjällekin mennen tullen :) Oli hullun hyvää, ja taas kerran edullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun terveellinen ruokasi pierettää ja on melko hh-pitoista. Ei jatkoon. PS. Ruoanlaittotaito on yhdyssana. Minä sanon että se on typeryyttä ja tietämättömyyttä, jos ei sitä tiedä.

Vierailija
24/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö monta päivää samaa ruokaa kuten aapee mainosti, niin eipä niissä ole enää ravintoarvoja juuri nimeksikään.

Itse ruuanvalmistus, oli se sitten keittäminen, paistaminen jne. kadottaa ruuan ravintoarvoja, saati sen jälkeen ruuan säilyttäminen monta päivää.

Höpsis. Toki osa vihanneksista kannattaa syödä raakana. Toisaalta esimerkiksi tomaatissa oleva lykopeeni vaan tykkää, mitä pidempään se saa poreilla. Jos sen sijaan puhut ruuan lämmittämisestä (esim. mikrossa), se ei vaikuta ravintoarvoihin mitenkään.

Vierailija
25/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään. Peruna on halpaa, samoin lanttu, porkkana ym. Mitäs sille voi, kun on tottunut syömään loimulohta, naudan sisäfilettä, juustoja ym.

No sitten on turha valittaa olevansa lihava, jos asenne on tuo.

Missä kohtaa väitin olevani lihava? Olen hoikka.

Vierailija
26/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäkää....vaikka mitä kaikki kaalin tyrkyttäjät. Kaali, herneet ja linssit on teidän halvat ruuat joita aina tyrkytetään. En syö kaalia kahtapäivää peräkkäin, koska vatsa räjähtäisi. Jos sen sekaan laittaa herneitä, niin räjähtää jo päivässäkin. Ja rakastan borshkeittoa ja linssikeittoa. Ne ei vain käy minulle. Syökää kaalinne ihan itse.

Niin syömmekin ja olemme hoikkia ja rahaakin säästyy :) mites siellä, köyhä ja lihava? Voi että.

Vierailija
27/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tiedä tosiaan mitään muuten vain painan 55kg ja olen hoikka kuin mikä. Että repikää siitä..ihraperseet :D.

-ap

Vierailija
28/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Mutta huomaatko, heti ketjuun tuli kommentteja "no mut en mä haluu syödä mitään kaalilaatikkoa, no mut makkara on maukkaampaa!" eli ihan lööperiä ettei ole varaa, ei vaan haluta.

Makkaraa voi syödä ihan hyvin aina joskus. Ei pari makkara tee kenestäkään lihavaa.

Vierailija
29/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vois laittaa läskiveron kun kaikkea muutakin verotetaan. Jos sun vatsasta saa kahdella sormella löysää sormien väliin niin maksat 500€ per vuosi niin kauan kun ei enää saa sormilla löysää kiinni.

Todella ehdotan että näin ajatteleva muuttaisi Pohjois-Koreaan.

Vierailija
30/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

Joo, en tiedä tosiaan mitään muuten vain painan 55kg ja olen hoikka kuin mikä. Että repikää siitä..ihraperseet :D.

-ap

Jaahas, taitaa noi sun suolikaasut aiheuttaa aggressiivisuutta. Pelottavaa.

Vierailija
31/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös terveellistä ruokaa syövä voi olla lihava. Kyse on siitä, syökö ihminen yli oman tarpeensa ja kuinka paljon hän liikkuu.

Vierailija
32/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realist kirjoitti:

-ap

Jos linssit aiheuttaa sulle suolikaasuja (joita ne ei muuten aiheuta mulle yhtään) niin syö sitten jotain muuta, kuten quornia, kvinoaa, härkistä, rasvatonta kalaa, herneproteiinia, vaihtoehtoja löytyy. Ja tiedoksesi myös että suoli tottuu paputuotteisiin eivätkä ajan kanssa aiheuta kaasuja sen enempää kuin ne sun makkaras.

Vierailija
33/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

-ap

Pituus?

Vierailija
34/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realist kirjoitti:

-ap

Pituus?

169 cm :)

Vierailija
35/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realist kirjoitti:

-ap

Jos linssit aiheuttaa sulle suolikaasuja (joita ne ei muuten aiheuta mulle yhtään) niin syö sitten jotain muuta, kuten quornia, kvinoaa, härkistä, rasvatonta kalaa, herneproteiinia, vaihtoehtoja löytyy. Ja tiedoksesi myös että suoli tottuu paputuotteisiin eivätkä ajan kanssa aiheuta kaasuja sen enempää kuin ne sun makkaras.

En voi sietää makkaran makua. Miksi ihmeessä teet tuollaisia virhepäätelmiä. Suolikaasut ovat nähtävästi todellakin sekoittaneet sun pään.

Vierailija
36/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realist kirjoitti:

-ap

Ehdotat ruoka-aineita, jotka eivät todellakaan ole mitään halpoja.

Vierailija
37/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Mutta huomaatko, heti ketjuun tuli kommentteja "no mut en mä haluu syödä mitään kaalilaatikkoa, no mut makkara on maukkaampaa!" eli ihan lööperiä ettei ole varaa, ei vaan haluta.

Makkaraa voi syödä ihan hyvin aina joskus. Ei pari makkara tee kenestäkään lihavaa.

Varmaan tajusit mikä yleinen ilmapiiri vastauksissa oli ja mitä tarkoitin.

Vierailija
38/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä juttu että terveellinen ruoka aiheuttaisi erityisesti suolikaasuja? Minulle juuri aiheuttaa jos syön pari päivää epäterveellisesti, normaalisti maha voi hyvin.

Vierailija
39/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat osaa olla lepposiii....kaikki kaalin purijat ja puolukan syöjät ovat kuolleet.

Terveellisyys on määritelmä johon sisältyy vain arvioita. Voiko rasvaton maito olla ikäpäivänä terveellistä? Latrattua tonkahuuhteluvettä johon on lisätty synteettisiä lisäaineita ja ravinteita.Kumpi kuolisi ensin pelkän makkaran syöjä vai pelkän kiinankaalin ja rasvattoman maidon juoja?

Vierailija
40/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä juttu että terveellinen ruoka aiheuttaisi erityisesti suolikaasuja? Minulle juuri aiheuttaa jos syön pari päivää epäterveellisesti, normaalisti maha voi hyvin.

Juuri näin, maha tottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi