Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asp-tili täynnä, nyt pitäisi asuntokaupoille mutta ahdistaa..

Vierailija
13.09.2017 |

Olen haaveillut omasta asunnosta (kerrostalokolmio) vuosikausia ja säästänyt asp-tilille. Nyt oman kodin oston aika sitten olisi, kun tili täynnä mutta lainat, vastuut ja tulevaisuus ahdistavat. Olen 26v, sinkku vakityössä (sairaanhoitaja)..

Äh oon käynyt katsomassa muutamaa potentiaalista asuntoa mutta päällekäyvät kiinteistönvälittävät painostavat heti tarjousta jättämään "nopeat syö hitaat, tällä alueella kauppa käy". En myöskään "kehtaa" kurkkia kaappeihin, raaputtaa pintoja tai koputella seiniä. Huoh taidan jatkaa vuokralla asumista..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ASP tili voi olla täynnä? Eikö mahdu enää mitään?

Vierailija
2/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta tuo "asp-tili on täynnä" - läppä ei ole edes hauska, ei edes trollaannuttava. Ehkä pikkuriikkisen nolo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun asp tili on täynnä voit ihan huoletta tehdä kaupat käteisellä vaikka Lauttasaaressa sijaitsevasta 12,5miljoonana euron talosta.

Vierailija
4/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitti varmaankin että "säästötavoite" on täynnä. Ei sitä lainaa kukaan pakota ottamaan jos tuntuu pahalta. Menetät lisäkoron jos et ota lainaa mutta ei se maata kaada.

Vierailija
5/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti täysin mahdotonta saada palstalla asialla vastausta mihinkään. Välillä kyllä hävettää palstalaisten puolesta.

On ap aivan normaalia että uusi tilanne jännittää. Itse ostin ensimmäisen asuntoni toissa kesänä ja sanoin välittäjälle yleisessä näytössä olevani kiinnostunut mutta että haluan nukkua yön yli, nähdä taloyhtiön paperit ja käydä ne läpi rauhassa ja että lisäksi haluan vielä oman yksityisen näytön. Nämä järjestyi ja tein tarjouksen kun olin saanut käydä katsomassa asuntoa sen toisen kerran. En ostanut asuntoa edes budjettini yläpäästä mutta silti jännitti ja tarjouksen jättämisen jälkeen valvoin pari yötä ja laskin päässä tulevia asumiskuluja. Minulla kulut laskivat 50€ verrattuna vuokra-asuntooni mutta silti yöt menivät sitä miettiessä. Rauhoittui vasta kun nimet oli paperissa enkä ole hetkeäkään katunut ihanan kotini ostoa. Eikä sinun tarvitse ostaa sitä asuntoa heti. Minulla meni kaksi vuotta että löysin itselleni mieluisen kodin.

Vierailija
6/6 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itseäni sama ahdistus. Ensimmäisen kämpän jälkeen helpottaa. Jos on myyjän markkinat, niin keskiverto kerrostaloasunnossa ei hirveästi riskejä ole. Sen saa myytyä, jos tulee joku ongelma maksukyvyssä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä