Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat ihmiset valittavat että ei ole varaa terveelliseen ruokaan, minä sanon että se on typeryyttä ja tietämättömyyttä.

Realist
13.09.2017 |

Olen saanut tarpeekseni ihmisistä jotka väittävät terveellisen ruuan olevan kallista. Totuus on se, että he eivät vain osaa tehdä terveellistä ruokaa. Kyse on tietämättömyydestä ja mahdollisesti huonoista ruuanlaitto taidoista. Itse olen pienituloinen ja syön halpaa sekä terveellistä ruokaa, kuten tänään kasvis kaalilaatikkoa. Kaikki ainekset maksoivat muutaman euron ja söin monta päivää. Ja viimeviikolla söin linssikeittoa myös monta päivää, täyttävää, tosi terveellistä ja maukasta. Sen tekeminen maksoi pari euroa. Ottakaa järki ja faktat käteen, opetelkaa laittamaan sitä ruokaa ! Jessus sentään sanon minä. Aamen :D

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen vaan itsellesi. Halpaa on myös rasvainen liha, ei tarvita mitään linssikeittoja.

Vierailija
2/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paketti soijasuikaleita maksaa yhtä paljon kuin paketti rasvaista sika nautaa, ja on oikein maustettuna ihan yhtä hyvää.. Että lihan halpuuteen on myös turha vedota, lylleröt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei kaikki halua syödä kaalilaatikkoa montaa päivää putkeen. Makkara on maukkaampaa.:)

Vierailija
4/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi kuulostaa aika ankealta. T:kulinaristi

Vierailija
5/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei kaikki halua syödä kaalilaatikkoa montaa päivää putkeen. Makkara on maukkaampaa.:)

Ja tässä tarkoitin nyt niitä ihmisiä jotka valittavat haluavansa syödä terveellisesti, mutta eivät mukamas voi koska "kallista".

Sama se mulle muuten mitä kukakin mussuttaa.

Vierailija
6/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suusi on tehty tuohesta.

Vierailija
7/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realist kirjoitti:

Ja paketti soijasuikaleita maksaa yhtä paljon kuin paketti rasvaista sika nautaa, ja on oikein maustettuna ihan yhtä hyvää.. Että lihan halpuuteen on myös turha vedota, lylleröt.

Halpa ruoka ei tarvitse olla sontaa. Soija ei kuulu ihmisravintoon, vaikka olis kuin halpaa ja näyttäis lihalta.

Vierailija
8/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois laittaa läskiveron kun kaikkea muutakin verotetaan. Jos sun vatsasta saa kahdella sormella löysää sormien väliin niin maksat 500€ per vuosi niin kauan kun ei enää saa sormilla löysää kiinni.

Vierailija
9/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Peruna on halpaa, samoin lanttu, porkkana ym. Mitäs sille voi, kun on tottunut syömään loimulohta, naudan sisäfilettä, juustoja ym.

Vierailija
10/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto kaalikasvispata ja soijat ym on kamalan makuisia. Minä en siis ole ylipainoinen mutta en lähde lunssipapuhernelunjalle.

Vierailija
11/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lihava (kuten minä välillä) käy syömässä sen 7-9euron mäkkäriaterian kun samalla summalla saisi ravintoarvoilta hyvää ruokaa koko päiväksi.

Vierailija
12/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Mutta huomaatko, heti ketjuun tuli kommentteja "no mut en mä haluu syödä mitään kaalilaatikkoa, no mut makkara on maukkaampaa!" eli ihan lööperiä ettei ole varaa, ei vaan haluta.

Vierailija
13/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ja linssikeitto on kyllä helvetin hyvää.

Vierailija
14/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään. Peruna on halpaa, samoin lanttu, porkkana ym. Mitäs sille voi, kun on tottunut syömään loimulohta, naudan sisäfilettä, juustoja ym.

No sitten on turha valittaa olevansa lihava, jos asenne on tuo.

Vierailija
15/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen rikas, niin ei tarvitse syödä tuollaista kuraa, kuin ap syö.

Vierailija
16/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit eivät ole terveellisiä! Kuten ei herneet tai pavutkaan. Onko sinulla kyse tietämättömyydestä vai huonoista ruuanlaittotaidoista kun moista syöt? Samaan hintaan saisit jotain oikeasti terveellistäkin.

Vierailija
17/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan pitää olla hyvää, halpaa ja terveellistä. On todella vaikeaa löytää ruoka/ruoka-aine, jossa nämä kaikki kolme yhdistyvät. Jos kaksi toteutuu, niin kolmas ei.

"Hyvä" on tietysti subjektiivinen kokemus, joten älkää please luetelko hyviä, halpoja, terveellisiä ruokia. Ne ei kumminkaan ole mun mielestäni hyviä.

Vierailija
18/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja muutkin edulliset ruoat, kuten joku jauhelihakeitto, makaronilaatikko, kanawokki, ym. on mielestäni juuri niitä parhaimman makuisia.

Onko makkara muka joku ruokalaji? Syön kyllä välillä uunilenkkiä, mutta vaatii sekin salaattia kylkeen maistuakseen hyvältä.

Vierailija
19/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kaikelle muulle paitsi suklaalle ja lihalle.

Vierailija
20/153 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö monta päivää samaa ruokaa kuten aapee mainosti, niin eipä niissä ole enää ravintoarvoja juuri nimeksikään.

Itse ruuanvalmistus, oli se sitten keittäminen, paistaminen jne. kadottaa ruuan ravintoarvoja, saati sen jälkeen ruuan säilyttäminen monta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän