Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin naurettava älypuhelinparkki

Vierailija
13.09.2017 |

9v tyttö ja yhdellä hänen parhaista kavereistaan on tällainen sääntö. Älypuhelimet ovat kuitenkin nykypäivää ja mielestäni typerää kieltää niitä vedoten vain "ei koskaan ennenkään ollut" syyllä. Kaverin luona pitää aina pelata lautapelejä tai leikkiä, tietokoneisiin, puhelimiin tai televisioon ei ole asiaa. Eikä ole kyse mistään lestadiolaisista. Tästä syystä tyttö ei enää juuri halua mennä kaverilleen kun perheen äiti on aina heti eteisessä käsi ojossa puhelinta ottamaan.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on helppo syntipukki kaikkeen. Kun hallitsen lapseni puhelimenkäyttöä, hallitsen kaikkea. Että onpa hyvä kasvattaja, kun on auktoriteettia kerätä kaikki kännykät pous. Sellainen mielikuva teistä aika monesta nyt välittyy.

Meillä on pyritty siihen, että jo lähtökohtaisesti mielenkiinnon kohteet on ihan muualla kuin puhelimessa, ja ei ole tarvinnut puhelimiin puuttua. Vaatii vaan itseltä vähän enemmän viitseliäisyyttä. Kesäaikaan on viety lapsia kavereineen uimaan, urheilukentälle jne. ja talvella lähdetty hiihtämään, mäenlaskuun.... siinäpä itsekin työpäivän jälkeen piristyy ja lapset viihtyy meillä :-)

Vierailija
42/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsille voi olla hyväksi se, että ei anneta tutustua nykypäivän elämään vaan vaaditaan elämään menneisyyttä.

Näiden kaikkien paheksuttujen laitteiden käyttäminen on tärkeää osata ja hallita kunnolla. Tekniikka kehittyy joka tapauksessa kovaa vauhtia eteenpäin ja ne jotka tiputetaan pois osaamisesta pärjäävät huonommin tulevaisuudessa. Ja nimenomaan niihin tekniikan tarjoamiin hyviin asioihin tutustuminen on tärkeää.

Itse olen opetellut erilaisten laitteiden käyttämistä jo siitä syystä että ymmärrän nykypäivän elämää. En voi jäädä elämään 70-luvulle jos haluan pärjätä tässä päivässä.

Siitä opettelusta on ollut hyötyäkin.

Työskentelen kuvataiteilijana, ja somen ansiosta olen saanut paljon ilmaista mainosta ja näkyvyyttä maailmanlaajuisesti. Jos olisin yksin kotimarkkinoiden varassa ja ilman ilmaista markkinointiväylää saisin elää sossutuella. Nykytekniikan ja sen hallitsemisen ansiosta olen helposti saavuttanut kohtuullisen ansiotason ja pystyn elämään mukavasti vaikka en tekisikään töitä joka päivä tai joka viikko.

Olen yrittänyt mainostaa sosiaalista mediaa ilmaisena markkinointikanavana muillekin taiteilijoille, mutta ennakkoluulot ovat useimmilla melko suuria eivätkä halua lähteä siihen mukaan ollenkaan.

Omien lasteni tietokoneen ja puhelimen käyttöä olen miettinyt kovasti ja tullut siihen tulokseen, että jos kiellän tietokoneen ja puhelimen, niin se on sama kuin kieltäisi kaverien kanssa leikkimisen.

Käytännössä he kuitenkin pelaavat porukalla verkossa ja juttelevat keskenään skypellä pelaamisen aikana. Välillä vain juttulevat. Se pelaaminen ei ole siinä ykkösjuttu, vaan yhdessä tekeminen vaikka fyysisesti ovatkin eri paikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama kaveri meidän lapsellamme? Kerran suutuin  ja huolestuin, kun piti lähteä viemään pikkuveljeä päivystykseen mutta lapsen kännykkä ei vastannut. Paljastui, että puhelin oli pitänyt luovuttaa "kännykkäparkkiin " ja siinä akku oli sitten loppunut. Rähisin tälle perheen äidille kunnolla! Minun lapseltani ei jumalauta oteta kännykkää pois, kännykähän on sitä varten että lapsen saa kiinni!

Akkuhan ei olisi loppunut, jos lapsi olisi esim. pelaillut puhelimella sen ajan kun se nyt oli parkissa.

Lapsi olisi hoksannut laittaa sen ehkä lataukseen tai kytkeä siihen vara-akun.

Vierailija
44/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama kaveri meidän lapsellamme? Kerran suutuin  ja huolestuin, kun piti lähteä viemään pikkuveljeä päivystykseen mutta lapsen kännykkä ei vastannut. Paljastui, että puhelin oli pitänyt luovuttaa "kännykkäparkkiin " ja siinä akku oli sitten loppunut. Rähisin tälle perheen äidille kunnolla! Minun lapseltani ei jumalauta oteta kännykkää pois, kännykähän on sitä varten että lapsen saa kiinni!

Laita teille kotiin sellainen parkki kanssa, latausparkki. Hölmö. :D

Vierailija
45/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkuhan ei olisi loppunut, jos lapsi olisi esim. pelaillut puhelimella sen ajan kun se nyt oli parkissa.

Lapsi olisi hoksannut laittaa sen ehkä lataukseen tai kytkeä siihen vara-akun.

Roudaako sun lapsi jotain vara-akkua mukanaan?

Vierailija
46/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsille voi olla hyväksi se, että ei anneta tutustua nykypäivän elämään vaan vaaditaan elämään menneisyyttä.

Näiden kaikkien paheksuttujen laitteiden käyttäminen on tärkeää osata ja hallita kunnolla. Tekniikka kehittyy joka tapauksessa kovaa vauhtia eteenpäin ja ne jotka tiputetaan pois osaamisesta pärjäävät huonommin tulevaisuudessa. Ja nimenomaan niihin tekniikan tarjoamiin hyviin asioihin tutustuminen on tärkeää.

Itse olen opetellut erilaisten laitteiden käyttämistä jo siitä syystä että ymmärrän nykypäivän elämää. En voi jäädä elämään 70-luvulle jos haluan pärjätä tässä päivässä.

Siitä opettelusta on ollut hyötyäkin.

Työskentelen kuvataiteilijana, ja somen ansiosta olen saanut paljon ilmaista mainosta ja näkyvyyttä maailmanlaajuisesti. Jos olisin yksin kotimarkkinoiden varassa ja ilman ilmaista markkinointiväylää saisin elää sossutuella. Nykytekniikan ja sen hallitsemisen ansiosta olen helposti saavuttanut kohtuullisen ansiotason ja pystyn elämään mukavasti vaikka en tekisikään töitä joka päivä tai joka viikko.

Olen yrittänyt mainostaa sosiaalista mediaa ilmaisena markkinointikanavana muillekin taiteilijoille, mutta ennakkoluulot ovat useimmilla melko suuria eivätkä halua lähteä siihen mukaan ollenkaan.

Omien lasteni tietokoneen ja puhelimen käyttöä olen miettinyt kovasti ja tullut siihen tulokseen, että jos kiellän tietokoneen ja puhelimen, niin se on sama kuin kieltäisi kaverien kanssa leikkimisen.

Käytännössä he kuitenkin pelaavat porukalla verkossa ja juttelevat keskenään skypellä pelaamisen aikana. Välillä vain juttulevat. Se pelaaminen ei ole siinä ykkösjuttu, vaan yhdessä tekeminen vaikka fyysisesti ovatkin eri paikoissa.

Aika taitamaton lapsi saa olla jos nousee puhelinten käyttö rapistuu siitä että sitä ei saa kaverilla ollessa käyttää muutamaan tuntiin.

Lisäksi on eri pelata kaverien kanssa netissä kun he ovat kotona jne kun se että ollaan samassa tilassa ja tuijotetaan ruutua.

Vierailija
47/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 vielä, eli ap:n lapsi on ilmiselvästi jo pahasti koukussa kun ei halua edes kaveriaan nähdä koska joutuu olemaan erossa puhelimesta.

Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kaverin äiti heti ekana ottaa ne pois. Tulee aika tyly vaikutelma. Miksei se saa olla taskussa tai repussa?

Koska se ei pysy sielä taskussa tai repussa vaan sitä pitää koko ajan saada näplätä

ahaa? Silloin kun tuli ekat kosketusnäyttöluurit joissa oli netti, mun ei edes tehnyt mieli räplätä jatkuvasti. Se oli mulla kädessä vain jos tekstasin äidille/kaverille tai jos vaihdoin soittolistasta kappaletta. Ja musiikkia kuuntelin vain koulumatkoilla ja välitunnilla. Yöllä en räplännyt. Tosin asiaa saattoi auttaa se että mulla oli prepaid liittymä käytön mukaan, ja jos mun puheaika olisi loppunut liian äkkiä isä olisi antanut selkään. Eikä olisi ladannut luuria.

Silloin kun nuo puhelimet tuli markkinoille suurin osa jutuista ei ollut vielä mobiili muodossa ja oli tosi köykäistä käyttää normaali selainta puhelimella.

Vierailija
48/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin viime viikolla päiväkodin vanhempainillassa keräämään vanhemmilta puhelimia pois. Outo fiilis, kun meitä oli kahdeksan vanhempaa ja kolme työntekijää saman pöydän ääressä ja tosi tärkeä palaveri koskien päiväkodissa alkavaa remonttia ja lasten erityistarpeita siirtotiloissa, aikaa palaverille 45 min.

Ymmärrän toki, että jos on vaikkapa huono itsetunto, kiireisen oloinen puhelimella säätäminen luo tunteen, että kyllä minäkin olen tärkeä henkilö, olenhan näin kiireinen tässä säätäessäni kaikkea samanaikaisesti. Kuitenkin kun katsoi sitä touhua siinä pienessä pöydässä, niin yksi selaa uutisia, toinen instaa... Ei mitään oikeaa päivystystämistä kuten vaikkapa pelastusalalla työskentelevillä vanhemmilla.

Jälkeenpäinhän nämä puhelimeen keskittyneet ovat niitä "miksi minulle ei kerrottu mitään?!" raivoajia. Eivät kuunnelleet, niin eivät saaneet tietoa tai päässeet vaikuttamaan.

Voisin kuvitella, että ap on näitä. Ap:n lapselta kuitenkin ilmeisesti onnistuu puhelimetta oleminen, mikä on hyvä.

Voisit muuten, ap, huolehtia lapsesi puhelimen lataamisesta vähän paremmin. Lapsi ei aina muista, vanhempana tehtäväsi on muistuttaa.

Vierailija
49/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lukutaito yleistyi, olivat vanhemmat hirveän huolissaan siitä. Pelkäsivät sen pilaavan lapset.

Sitten kun kirjat saatiin kunnolla rahvaan ulottuville piti taas olla hirveän huolissaan lapsista.

Monen vanhuksen olen kuullut kertovan kuinka joutuivat lukemaan kirjoja salaa vanhemmilta. Ja jos jäi kiinni niin sai selkäänsä.

Nykyteknologiaan suhtaudutaan yhtä suurella intohimolla kuin kirjoihin joitakin vuosikymmeniä sitten.

Ihmiset vaan ovat sellaisia. Kaikki uusi pelottaa ja uudet tavat pilaavat lapset 😕

Vierailija
50/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä puhelinparkkiäidit toimivat, kun lapsensa kaverin kännykkään tulee tekstiviesti? Esim että lapsen pitäisi nyt tulla kotiin?

Lapsen kaverien perheet tietää meidän parkkisäännöstä ja tästä syystä soittavat jos on asiaa.

Mä en ole aina sellaisessa paikassa, että voisin soittaa, mutta tekstiviestin pystyn laittamaan. Olen nytkin virtuaalipalaverissa, jossa ei juuri nyt käsitellä mun työtäni koskevaa asiaa ja sen vuoksi voin näpytellä palstalla samalla kun kuuntelen, mitä muut puhuvat. Meillä tuo puhelinparkkihomma ratkaistaisiin niin, että lapseni leikkisi puhelinparkkiäidin lapsen kanssa vain ulkona tai meillä, mutta ei menisi tämän lapsen kotiin.

Se olisi sitten teidän päätös. Ikävää se olisi teidän lapselle jos olisi meidän lapsen kaveripiirissä kun yleensä kokoontuvat porukalla meille ja teidän lapsi joutuisi jäämään yksin ulos. Meidän koti on lähimpänä koulua ja julkisten reittejä joten kaikki pääsee meille helposti. Meillä saa myös välipalaa ja emme hätistä pois jaloista tai rajoita kaverimäärää kerralla. Suurimmalla osalla lapsen kavereista saa olla vain muutama kaveri kerrallaan, eivät saa välipalaa ja vanhemmat hätistää pois ja ulos aina pois tieltä.

Onneksi lapseni eivät ole teidän lasten kaveripiirissä. Ja lähes poikkeuksetta, kun olen tullut töistä kotiin, täällä on liuta lasten kavereita. Samoin meillä on avoimet ovet jääkaapille ja asumme koulun lähellä. Ei ole tarvittu puhelinparkkia, jotta lasten kaverit viihtyisivät meillä. 

Vierailija
51/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jouduttiin viime viikolla päiväkodin vanhempainillassa keräämään vanhemmilta puhelimia pois. Outo fiilis, kun meitä oli kahdeksan vanhempaa ja kolme työntekijää saman pöydän ääressä ja tosi tärkeä palaveri koskien päiväkodissa alkavaa remonttia ja lasten erityistarpeita siirtotiloissa, aikaa palaverille 45 min.

Ymmärrän toki, että jos on vaikkapa huono itsetunto, kiireisen oloinen puhelimella säätäminen luo tunteen, että kyllä minäkin olen tärkeä henkilö, olenhan näin kiireinen tässä säätäessäni kaikkea samanaikaisesti. Kuitenkin kun katsoi sitä touhua siinä pienessä pöydässä, niin yksi selaa uutisia, toinen instaa... Ei mitään oikeaa päivystystämistä kuten vaikkapa pelastusalalla työskentelevillä vanhemmilla.

Jälkeenpäinhän nämä puhelimeen keskittyneet ovat niitä "miksi minulle ei kerrottu mitään?!" raivoajia. Eivät kuunnelleet, niin eivät saaneet tietoa tai päässeet vaikuttamaan.

Voisin kuvitella, että ap on näitä. Ap:n lapselta kuitenkin ilmeisesti onnistuu puhelimetta oleminen, mikä on hyvä.

Voisit muuten, ap, huolehtia lapsesi puhelimen lataamisesta vähän paremmin. Lapsi ei aina muista, vanhempana tehtäväsi on muistuttaa.

Joillakin se puhelimen selaaminen auttaa keskittymään. Vähän sama juttu kuin se että jotkut piirtää kuvia kaikki kalenterinsa ja lehtiönsä täyteen.

Vierailija
52/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä puhelinparkkiäidit toimivat, kun lapsensa kaverin kännykkään tulee tekstiviesti? Esim että lapsen pitäisi nyt tulla kotiin?

Lapsen kaverien perheet tietää meidän parkkisäännöstä ja tästä syystä soittavat jos on asiaa.

Mä en ole aina sellaisessa paikassa, että voisin soittaa, mutta tekstiviestin pystyn laittamaan. Olen nytkin virtuaalipalaverissa, jossa ei juuri nyt käsitellä mun työtäni koskevaa asiaa ja sen vuoksi voin näpytellä palstalla samalla kun kuuntelen, mitä muut puhuvat. Meillä tuo puhelinparkkihomma ratkaistaisiin niin, että lapseni leikkisi puhelinparkkiäidin lapsen kanssa vain ulkona tai meillä, mutta ei menisi tämän lapsen kotiin.

Se olisi sitten teidän päätös. Ikävää se olisi teidän lapselle jos olisi meidän lapsen kaveripiirissä kun yleensä kokoontuvat porukalla meille ja teidän lapsi joutuisi jäämään yksin ulos. Meidän koti on lähimpänä koulua ja julkisten reittejä joten kaikki pääsee meille helposti. Meillä saa myös välipalaa ja emme hätistä pois jaloista tai rajoita kaverimäärää kerralla. Suurimmalla osalla lapsen kavereista saa olla vain muutama kaveri kerrallaan, eivät saa välipalaa ja vanhemmat hätistää pois ja ulos aina pois tieltä.

Nyt alkaa olla jo liian paksua juttua.

Suomen täydellisin äiti löydetty.

MITÄ MUUTA TEILLÄ ON VARATTU VIERAILEVILLE LAPSILLE KUIN SATA ERI MERKKISTÄ LATURIA.

Vierailija
53/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä miten päiväkodin tätsy ottaisi minulta puhelimen parkkiin?

Vierailija
54/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hyväksyisi, että joku ulkopuolinen puuttuisi lasteni kännyköiden käyttöön. Rinnastan ne henkilökohtaisiin tavaroihin kuten avaimet ja lompakot, joihin ei luonnollisestikaan ole koskemista. Kieltäisin lastani menemästä tuollaisiin koteihin.

Vierailija
55/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa olla jo liian paksua juttua.

Suomen täydellisin äiti löydetty.

MITÄ MUUTA TEILLÄ ON VARATTU VIERAILEVILLE LAPSILLE KUIN SATA ERI MERKKISTÄ LATURIA.

Missä sanoin että olen täydellinen? Meillä nyt vaan lapsilla näyttää olevan hyvä olla vaikka joutuvatkin laittamaan puhelimet sivuun kun tulevat. Ja kyllä meillä on varattu esimerkiksi juuri sitä välipalaa myös niille vieraileville lapsille. Jos se parkki olisi niin huono juttu niin tuskin meillä viihtyisivät ja vanhemmat olisi varmasti myös valittaneet.

Vierailija
56/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavaa että edes jossain lapsi tekee muutakin kun vaan näpyttelee älylaitteita

Vierailija
57/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko kaikkiin puhelimeen kaikki laturit nykyään? Siihen siis liittyen, että lapsen puhelin oli parkissa ja loppui sen vuoksi akku: kantaako lapsesi aina laturia ja akkua mukanaan?

Eihän olisi ollut varmaa, vaikka lapsellasi olisi ollut se puhelin räpylässään koko ajan, että ko. huushollista olisi löytynyt sopivaa laturia. Tai olisihan voinut pelatessakin se akku loppua, ettei lapsesi olisi huomannut/malttanut laittaa sitä lataukseen ajoissa?

Voin olla väärässäkin kun en omista älypuhelinta.

Kyllä puhelimen lataus on jokaisen oma velvollisuus: tuskin nykylapsi edes lähtee tyhjällä/tyhjenevällä akulla kylään.

Sitäkin varmemmin kun akun tyhjeneminen nyt näyttää olevan katastrofi myös sille äidille.

Vierailija
58/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tätä ongelmallisena ehkä lähinnä sen takia, jos äiti oikein kerää puhelimet pois. Kyllähän lapsellakin on oikeus yksityisyyteen eikä mitään velvollisuutta antaa pois omaisuuttaan johonkin "takavarikkoon" perheeseen kuulumattomalle ihmiselle. Eli pitäisi jotenkin perustua vapaaehtoisuuteen.

On eri asia olla sääntöjä, kuten "meille ei saa tulla kumisaappaat jalasssa sisälle, koska matot likaantuvat" kuin "sinun pitää antaa puhelimesi minulle siksi aikaa kun olet meillä".

Jokainen saa kotonaan asettaa sellaisia sääntöjä kuin haluaa. Toki myös vierailla on oikeus kieltäytyä niistä ja mennä kotiinsa. Eihän tuossakaan esimerkissä ole pakkoa, sillä vaihtoehtona on mennä kotiin.

Toki, mutta pitäisi olla jpku vaihtoehto, jossa lapsi laittaa puhelimensa vaikka omaan reppuun tai johonkin pöydälle näkyville. Nyt kuulosti siltä, että ne pitää nimenomaan antaa sille äidille jonnekin. Moni lapsi ei vielä osaa puolustaa itseään tai epäillä aikuisen motiiveja ja voi olla aika iso kynnys kavereiden edessä sanoa, että lähdenkin kotiin. Mistä lapsi voi tietää, ettei kaverin äiti lue hänen viestejään jne.?

En ole vielä tavannut lasta joka osaisi edes epäillä että aikuinen lukee hänen viestinsä. Ja jos moisesta on pelkoa ehkä olisi lapsen vanhemmilla syytä huolestua mitä sielä lapsen puhelimessa on ja tarkistaa pilttinsä puhelin.

Meillä ei tarvitse edes vaatia sitä puhelinta pois vaan lapsen kaverit on yhdestä kehoituksesta alkaneet itse laittaa puhelimensa parkkiin kun tulevat ja lataukseen jos on tarvis. Ottavat taas mukaansa kun lähtevät. Kukaan lapsien vanhemmista ei tästä ole myöskään minulle valittanut. Lisäksi kun ne kännykät on pois leikeistä ne ei hajoa ja ei tarvitse alkaa tappelemaan kuka korvaa.

Mä lapsena/teininä olisin miettinyt että lukeeko se mun viestit. Mun isän takia en luottanut yhteenkään aikuiseen. Syynä se, että isä luki mun luurista viestit takavarikoituaan sen ja antoi mulle kunnolla turpaan koska olin kaverille kehdannut avautua siitä mitä kotona mulle tehtiin. Poisti myös mun kavereiden numerot.

Vierailija
59/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitäisi olla 24/7 tavoitettavissa? Jopa siinä määrin että ei edes soiton päässä vaan jokainen viestin piippauskin pitäisi lapsen heti nähdä?

Meistä kirjoittelijoistakin suuri osa on sitä ikäluokkaa joka on elänyt täysin kännykättömän lapsuuden ja hei, me pärjättiin ihan hyvin!

Nykyajan lapsi ei voi olla vierailun ajaksi erossa puhelimestaan, koska äitin pitää saada kaikki hoidettua hetinyt ja vielä viestillä.

Vähän valoja päälle nyt, ap:n kaverilla on fiksu mutsi, sinne vaan lasta kylään enemmänkin niin tarttuu vaikka jotain.

Vierailija
60/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota kännykkä ongelmaa. Lapset näyttävät leikkivät aina kun meillä ovat. Kännykät eivät ole keskiössä vaikka niitä ei takavarikoidakaan. Pokemonjahti kesti aikansa, mutta se oli hauskaa. Olin itsekin usein mukana.

Missä te tärmäätte kännykkä addiktilapsiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi