Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin naurettava älypuhelinparkki

Vierailija
13.09.2017 |

9v tyttö ja yhdellä hänen parhaista kavereistaan on tällainen sääntö. Älypuhelimet ovat kuitenkin nykypäivää ja mielestäni typerää kieltää niitä vedoten vain "ei koskaan ennenkään ollut" syyllä. Kaverin luona pitää aina pelata lautapelejä tai leikkiä, tietokoneisiin, puhelimiin tai televisioon ei ole asiaa. Eikä ole kyse mistään lestadiolaisista. Tästä syystä tyttö ei enää juuri halua mennä kaverilleen kun perheen äiti on aina heti eteisessä käsi ojossa puhelinta ottamaan.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä puhelinparkkiäidit toimivat, kun lapsensa kaverin kännykkään tulee tekstiviesti? Esim että lapsen pitäisi nyt tulla kotiin?

Vierailija
22/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tätä ongelmallisena ehkä lähinnä sen takia, jos äiti oikein kerää puhelimet pois. Kyllähän lapsellakin on oikeus yksityisyyteen eikä mitään velvollisuutta antaa pois omaisuuttaan johonkin "takavarikkoon" perheeseen kuulumattomalle ihmiselle. Eli pitäisi jotenkin perustua vapaaehtoisuuteen.

On eri asia olla sääntöjä, kuten "meille ei saa tulla kumisaappaat jalasssa sisälle, koska matot likaantuvat" kuin "sinun pitää antaa puhelimesi minulle siksi aikaa kun olet meillä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omille lapsille puhelinparkki vain illasta aamuun.

10 vuotiaita poikia tulee oman pojan mukan koulun jälkeen 1-5, ja eivät todellakaan istu näpyttelemässä puhelimella, vaan leikkivät ja pelaavat futista,hyppivät trampalla.

Pikemminkin välillä täytyy käydä huutelemassa että jonkun puhelin soi jossain takin taskussa.

Vierailija
24/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tämä sääntö hirvittävän paskamyrskyn jälkeen kuka korvaa leikeissä rikki menneen puhelimen.

Vierailija
25/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin otan lapsilta puhelimet pois ja häädän ulos. Muuten olisivat vaan sisällä nenät ruudussa kiinni koko ajan. Ei lainkaan huono idea toi että puhelinta ei räplätä koko ajan.

Sitten ovat näpistelemässä tai kasaamassa kiviä junaraiteille. Kannatti

Taidat puhua omista lapsistas

Vierailija
26/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä puhelinparkkiäidit toimivat, kun lapsensa kaverin kännykkään tulee tekstiviesti? Esim että lapsen pitäisi nyt tulla kotiin?

Kun lapselle tulee viesti hän nousee esim. lattialta leikin ääreltä, kävelee puhelimen luo ja lukee viestin. Näille äh se on taas vaan äiti lapsille huomautetaan, että lue viesti ja toimi sen mukaan.

Vierailija
27/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tätä ongelmallisena ehkä lähinnä sen takia, jos äiti oikein kerää puhelimet pois. Kyllähän lapsellakin on oikeus yksityisyyteen eikä mitään velvollisuutta antaa pois omaisuuttaan johonkin "takavarikkoon" perheeseen kuulumattomalle ihmiselle. Eli pitäisi jotenkin perustua vapaaehtoisuuteen.

On eri asia olla sääntöjä, kuten "meille ei saa tulla kumisaappaat jalasssa sisälle, koska matot likaantuvat" kuin "sinun pitää antaa puhelimesi minulle siksi aikaa kun olet meillä".

Jokainen saa kotonaan asettaa sellaisia sääntöjä kuin haluaa. Toki myös vierailla on oikeus kieltäytyä niistä ja mennä kotiinsa. Eihän tuossakaan esimerkissä ole pakkoa, sillä vaihtoehtona on mennä kotiin.

Vierailija
28/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 vielä, eli ap:n lapsi on ilmiselvästi jo pahasti koukussa kun ei halua edes kaveriaan nähdä koska joutuu olemaan erossa puhelimesta.

Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kaverin äiti heti ekana ottaa ne pois. Tulee aika tyly vaikutelma. Miksei se saa olla taskussa tai repussa?

Koska se ei pysy sielä taskussa tai repussa vaan sitä pitää koko ajan saada näplätä

Vierailija
29/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverien perheet tietää meidän parkkisäännöstä ja tästä syystä soittavat jos on asiaa.

Vierailija
30/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapselle tulee viesti hän nousee esim. lattialta leikin ääreltä, kävelee puhelimen luo ja lukee viestin. Näille äh se on taas vaan äiti lapsille huomautetaan, että lue viesti ja toimi sen mukaan.

Okei, mä luulin, että puhelinparkissa puhelin viedään kokonaan pois lapsen ulottuvilta (esim toiseen huoneeseen). Eihän tuossa ole mitään kummallista, jos lapsen puhelin on kuitenkin lapsen lähettyvillä.

Vierailija
31/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama kaveri meidän lapsellamme? Kerran suutuin  ja huolestuin, kun piti lähteä viemään pikkuveljeä päivystykseen mutta lapsen kännykkä ei vastannut. Paljastui, että puhelin oli pitänyt luovuttaa "kännykkäparkkiin " ja siinä akku oli sitten loppunut. Rähisin tälle perheen äidille kunnolla! Minun lapseltani ei jumalauta oteta kännykkää pois, kännykähän on sitä varten että lapsen saa kiinni!

Akkuhan ei olisi loppunut, jos lapsi olisi esim. pelaillut puhelimella sen ajan kun se nyt oli parkissa.

Vierailija
32/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä luulin, että puhelinparkissa puhelin viedään kokonaan pois lapsen ulottuvilta (esim toiseen huoneeseen). Eihän tuossa ole mitään kummallista, jos lapsen puhelin on kuitenkin lapsen lähettyvillä.

Puhelinparkki on meillä eteisessä ja kyllä siitä kuulee jos siihen kilahtaa viesti tai se soi lapsen huoneesta. Näin kuitenkin vähenee se räpläys ja facebookit ja muut katsotaan sitten kun lähdetään pois.

Vierailija
33/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverien perheet tietää meidän parkkisäännöstä ja tästä syystä soittavat jos on asiaa.

Mä en ole aina sellaisessa paikassa, että voisin soittaa, mutta tekstiviestin pystyn laittamaan. Olen nytkin virtuaalipalaverissa, jossa ei juuri nyt käsitellä mun työtäni koskevaa asiaa ja sen vuoksi voin näpytellä palstalla samalla kun kuuntelen, mitä muut puhuvat. Meillä tuo puhelinparkkihomma ratkaistaisiin niin, että lapseni leikkisi puhelinparkkiäidin lapsen kanssa vain ulkona tai meillä, mutta ei menisi tämän lapsen kotiin.

Vierailija
34/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kotonaan asettaa sellaisia sääntöjä kuin haluaa. Toki myös vierailla on oikeus kieltäytyä niistä ja mennä kotiinsa. Eihän tuossakaan esimerkissä ole pakkoa, sillä vaihtoehtona on mennä kotiin.

Toki, mutta pitäisi olla jpku vaihtoehto, jossa lapsi laittaa puhelimensa vaikka omaan reppuun tai johonkin pöydälle näkyville. Nyt kuulosti siltä, että ne pitää nimenomaan antaa sille äidille jonnekin. Moni lapsi ei vielä osaa puolustaa itseään tai epäillä aikuisen motiiveja ja voi olla aika iso kynnys kavereiden edessä sanoa, että lähdenkin kotiin. Mistä lapsi voi tietää, ettei kaverin äiti lue hänen viestejään jne.?

Vierailija
35/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta pitäisi olla jpku vaihtoehto, jossa lapsi laittaa puhelimensa vaikka omaan reppuun tai johonkin pöydälle näkyville. Nyt kuulosti siltä, että ne pitää nimenomaan antaa sille äidille jonnekin. Moni lapsi ei vielä osaa puolustaa itseään tai epäillä aikuisen motiiveja ja voi olla aika iso kynnys kavereiden edessä sanoa, että lähdenkin kotiin. Mistä lapsi voi tietää, ettei kaverin äiti lue hänen viestejään jne.?

En ole vielä tavannut lasta joka osaisi edes epäillä että aikuinen lukee hänen viestinsä. Ja jos moisesta on pelkoa ehkä olisi lapsen vanhemmilla syytä huolestua mitä sielä lapsen puhelimessa on ja tarkistaa pilttinsä puhelin.

Meillä ei tarvitse edes vaatia sitä puhelinta pois vaan lapsen kaverit on yhdestä kehoituksesta alkaneet itse laittaa puhelimensa parkkiin kun tulevat ja lataukseen jos on tarvis. Ottavat taas mukaansa kun lähtevät. Kukaan lapsien vanhemmista ei tästä ole myöskään minulle valittanut. Lisäksi kun ne kännykät on pois leikeistä ne ei hajoa ja ei tarvitse alkaa tappelemaan kuka korvaa.

Vierailija
36/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole aina sellaisessa paikassa, että voisin soittaa, mutta tekstiviestin pystyn laittamaan. Olen nytkin virtuaalipalaverissa, jossa ei juuri nyt käsitellä mun työtäni koskevaa asiaa ja sen vuoksi voin näpytellä palstalla samalla kun kuuntelen, mitä muut puhuvat. Meillä tuo puhelinparkkihomma ratkaistaisiin niin, että lapseni leikkisi puhelinparkkiäidin lapsen kanssa vain ulkona tai meillä, mutta ei menisi tämän lapsen kotiin.

Ja mitäköhän asiaa sinulla olisi juuri nyt sille lapselle? Saanko nyt edes yhden järkevään syyn miksi lapsi pitäisi olla 24/7 tavoitettavissa.

Vierailija
37/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9v tyttö ja yhdellä hänen parhaista kavereistaan on tällainen sääntö. Älypuhelimet ovat kuitenkin nykypäivää ja mielestäni typerää kieltää niitä vedoten vain "ei koskaan ennenkään ollut" syyllä. Kaverin luona pitää aina pelata lautapelejä tai leikkiä, tietokoneisiin, puhelimiin tai televisioon ei ole asiaa. Eikä ole kyse mistään lestadiolaisista. Tästä syystä tyttö ei enää juuri halua mennä kaverilleen kun perheen äiti on aina heti eteisessä käsi ojossa puhelinta ottamaan.

Tutttavaperheen äiti on harvinaisen fiksu ja sinä taas tyhmä. Todella tyhmä.Leikki  parantaa mielikuvitusta ja luovuutta, känny ei. Ota järki käteen ja mieti - vai onko sunkin aivot siellä  kännykässä ?

Vierailija
38/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi sitten teidän päätös. Ikävää se olisi teidän lapselle jos olisi meidän lapsen kaveripiirissä kun yleensä kokoontuvat porukalla meille ja teidän lapsi joutuisi jäämään yksin ulos. Meidän koti on lähimpänä koulua ja julkisten reittejä joten kaikki pääsee meille helposti. Meillä saa myös välipalaa ja emme hätistä pois jaloista tai rajoita kaverimäärää kerralla. Suurimmalla osalla lapsen kavereista saa olla vain muutama kaveri kerrallaan, eivät saa välipalaa ja vanhemmat hätistää pois ja ulos aina pois tieltä.

Vierailija
39/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän asiaa sinulla olisi juuri nyt sille lapselle? Saanko nyt edes yhden järkevään syyn miksi lapsi pitäisi olla 24/7 tavoitettavissa.

Ei tietenkään mitään klo 10 aamulla, mutta jos kello olisi esim 15 ja vaikuttaisi siltä, että en pääsekään lähtemään normaaliin aikaan kotiin palaverin pitkittymisen vuoksi, lapsen pitäisi käydä viemässä koira ulos. Tai että olen soittanut aamulla huoltoyhtiöön ja lapsen pitää olla kotona, kun huoltomies iltapäivällä tulee (koska huoltomiehet eivät tule omilla avaimillaan sisään, jos asunnossa on koira). Tai että mummi tulee hakemaan lapsen klo 15 mummulaan. Asioita voi olla vaikka kuinka paljon.

Vierailija
40/121 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 vielä, eli ap:n lapsi on ilmiselvästi jo pahasti koukussa kun ei halua edes kaveriaan nähdä koska joutuu olemaan erossa puhelimesta.

Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kaverin äiti heti ekana ottaa ne pois. Tulee aika tyly vaikutelma. Miksei se saa olla taskussa tai repussa?

Koska se ei pysy sielä taskussa tai repussa vaan sitä pitää koko ajan saada näplätä

ahaa? Silloin kun tuli ekat kosketusnäyttöluurit joissa oli netti, mun ei edes tehnyt mieli räplätä jatkuvasti. Se oli mulla kädessä vain jos tekstasin äidille/kaverille tai jos vaihdoin soittolistasta kappaletta. Ja musiikkia kuuntelin vain koulumatkoilla ja välitunnilla. Yöllä en räplännyt. Tosin asiaa saattoi auttaa se että mulla oli prepaid liittymä käytön mukaan, ja jos mun puheaika olisi loppunut liian äkkiä isä olisi antanut selkään. Eikä olisi ladannut luuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan