Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa kyyläksi, mutta kyllä tuli surullisen epäuskoinen olo äsken kaupassa

Vierailija
12.09.2017 |

Nainen nosti mäyräkoiran rattaiden alakoriin ja hetkeä myöhemmin seisoi katselemassa lasten vaatteita kelloa vilkuillen, odotti ilmeisesti että kello tulee yhdeksän ja voi mennä kassalle!

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä  on lähimpään kauppaan 15 km. Joten kyllä minä joskus sen saunasiiderini ostan kaupasta heti aamulla ja vaikka keskellä viikkoa jos ollaan ostoksilla.  Tuosta matkasta kun ei joka päivä asioida kaupassa,

Vierailija
102/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholi ja sen ostaminen oikeasti ihmisten mielestä niin kamalaa, että pitää ihan netissä päivitellä tuntemattoman ihmisen ostoksia, joiden taustoista ei tiedä mitään? Enpä ole ennen tajunnut hävetä viini- tai siideriostoksiani, tein ne sitten mihin aikaan päivästä vaan, mutta nähtävästi pitää ruveta häpeilemään ja varmistaa, ettei varsinkaan jää katselemaan kummipojalle lahjaa siiderit korissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallekin kannattaa vähän antaa kaljaa niin se nukahtaa nopeasti.

Vierailija
104/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu. Kyllä mun isänikin voi bongata kaupassa kaljapaketin kanssa odottelemassa, että sen saa laillisesti marketista ulos. Kas kun isä on ollut liikenteessä hyvässä lykyssä jo aamuneljästä saakka ja haluaa hoitaa sen kaljaostoksensa samalla reissulla. Ostaa kerralla kuukauden saunaoluet.

Mutta äkkiä päättelemällä siinä voisi nähdä säälittavan eläkeläismiehen odottamassa, että pääsee ryyppäämään.

Joo, minäkin käyn kaupassa joskus ennen töihin menoa ja muutaman kerran on käynyt niin, että kello ei olekaan ollut vielä ihan yhdeksää, kun olen ollut kassalla :D Siinä sitten on  jäänyt siiderit kassalle ja varmaan joku on katsonut, että siinäkin joku viinanhimoinen  joutui luopumaan juomistaan. Mutta oikeasti ei vaan jaksaisi  aina mennä töiden jälkeen kauppaa ja olisi  ihan mukava jos aamulla saa ostokset hoidettua.

Vierailija
105/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, että täällä puolustellaan sitä, että on ihan ok ostaa mäyräkoirallinen kaljaa varhain aamulla ja lapsi mukana ostosreissulla. Minun mielestäni se on eri asia kuin kipaista Alkossa perjantaina ja ostaa sieltä pullo viiniä samalla reissulla kun tekee viikonlopun ostokset vaikka lapset olisi mukana tuolla reissulla. On ikävää, että alkoholin käyttö arkipäiväistyy niin, että kaupan ovea pitää heti aamulla olla kolkuttelemassa, ja ostaa kerralla riittävästi juomaa.

Ja minä olen asunut maassa, jossa viiniä ja väkeviäkin sai ruokakaupasta. Asia ei ole tabu, mutta olen silti kohtuuden kannattaja lasten ollessa mukana.

Asten aikanakin juon yhden annoksen, en enempää. Voin ja haluan humaltua seurassa, mutta en lasteni seurassa.

Kotiinko se lapsi pitäisi sitten jättää kauppareissun ajaksi?

Jos minä vaikka olen menossa klo 13 töihin perjantaina niin pitäisikö minun todella raahautua vielä töiden jälkeen kauppaan tekemään viikonlopun ostokset ja sitten seuraavana päivänä uudestaan kauppaan? Ja mihin se lapsi pitäisi kauppareissun ajaksi laittaa jos aikoo ostaa alkoholia?

Vierailija
106/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta on juuri remontpimassa taloa ja ystäviä on tulossa illalla maalaustalkoisiin. Nainen menee aamulla kauppaan ja ostaa talkoolaisille 1-2 olutta. Huomaa että mäyris on halvempi ja ottaa sen mukaan.

Vierailija
107/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tukevasti raskaana kun kävin samalla viikolla kolmesti Alkossa. Ensimmäisellä reissulla kolme viskipulloa ja kaksi konjakkia. Toisella reissulla monta pulloa tiukkaa viinaa ja laatikollinen kuohuviiniä. Kolmannella reissulla kymmenen laatikollista viiniä (pun ja valk).

Eka reissun juomat meni harjakaisjuomiksi meidän taloa rakentaville kirvesmiehille, putkimiehille ja sähkärille. Muut juomat meni työpaikan virkistyspäivään kun satuin olemaan järjestelytoimikunnan ainoa ajokortin omistava. Sama Alko ja sama myyjäkin. Ei meiltä ole vielä lapsia otettu huostaan ;)

Voi niitä juomia ostaa muillekin.

Vierailija
108/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en ikinä kehtaa ostaa alkoholia. Suomen juomiskulttuuri tarkoittaa aina sitä että olet rapajuoppo. Jos juot vaikka yhden illassa niin ei voi ostaa 12 kerralla. Jos järjestää juhlat niin viiniä ei voi hakea kerralla montaa pulloa. Heti joku juntti kyttäämässä vieressä ja tekemässä omia päätelmiään.

Vierailija
109/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin aloituksen luettuani ja ensimmäiset vastaukset luettuani, että oliko tässä pointtina kauhistella, että joku on ottanut koiran kauppaan ja että miksi joku odottaisi koiransa kanssa että kello tulee yhdeksän :D

Vierailija
110/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, että täällä puolustellaan sitä, että on ihan ok ostaa mäyräkoirallinen kaljaa varhain aamulla ja lapsi mukana ostosreissulla. Minun mielestäni se on eri asia kuin kipaista Alkossa perjantaina ja ostaa sieltä pullo viiniä samalla reissulla kun tekee viikonlopun ostokset vaikka lapset olisi mukana tuolla reissulla. On ikävää, että alkoholin käyttö arkipäiväistyy niin, että kaupan ovea pitää heti aamulla olla kolkuttelemassa, ja ostaa kerralla riittävästi juomaa.

Ja minä olen asunut maassa, jossa viiniä ja väkeviäkin sai ruokakaupasta. Asia ei ole tabu, mutta olen silti kohtuuden kannattaja lasten ollessa mukana.

Asten aikanakin juon yhden annoksen, en enempää. Voin ja haluan humaltua seurassa, mutta en lasteni seurassa.

Niin, kaikilla meillähän on 8-16 ma-pe työ, ja viikonloput vapaat hakea se pullo viiniä "sivistyneesti". Vai miten se nyt oli? Minusta on säälittävän ahdasmielinen maailmankuva, jos ei osaa kuvitella että ihmisillä on erilaisia työaikoja ja erilaisia elämänrytmejä. Arvioidaan toisten (ventovieraiden, joista emme mitään tiedä) ostoksia (!!) ja tehdään niistä vinksahtaneita johtopäätöksiä, koska ei mitenkään osata kuvitella sellaista, että kaikki eivät elä samassa rytmissä kuin itse. Ja toisekseen, ap ei sano että naisella oli lapsi mukana, hän sanoi että tämä katseli lastenvaatteita. Hui!

Käytkö useinkin kaupassa ostamassa mäyräkoiran rattaiden alakoriin kuten ap kertoi ilman lasta? Ok, tiedän, että vuorotyö sekoittaa pään, mutta että noin pahasti.

Vierailija
111/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mahdollista, että ajatteli ostaa kerralla enemmän, ja juoda iltakaljan silloin tällöin. ?

Vierailija
112/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluun soittoa. Pyydä kauppaa ottamaan valvontakameroilta stillkuvat niin sossut näkee kuka äiti kyseessä.

Eikö mieluummin eläinsuojeluun. Paha mäyräkoiran on seisoskella rattaiden alaosassa, jos on metalliverkko.

Vierailija
113/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula pitää parantaa. Ei mitään kummallista.

Vierailija
114/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalja-alma kirjoitti:

Mutta kyllä minua hävettää joka ikinen arkiaamu kävellä kaljakassin kanssa kadulla. Lapsia hoitoon viedessä kun sattuu olemaan tienvarret täynnä tyhjiä tölkkejä, joista valtaosa kaljatölkkejä niin kerään nämä palautustölkit tottakai. Mahtaa moni katsoa, että siinä se mamma menee TAAS kaljatölkkiensä kanssa. Enkä minä edes käytä alkoholia kuin harvoin tarjottuna jossain juhlissa. 

Jos sinulla on tapana joka aamu kerätä niitä tölkkejä samalla reitillä, niin suurin osa niistä aamulla vastaantulijoista on oppinut, että keräät tölkkejä. Näkevät jo kaukaa kuinka saavut muovipussisi ja tölkkejesi kanssa ja pysähdyt noukkimaan niitä. Korkeintaan ajattelevat, että olette köyhiä tai pihejä.

Sinun kohdalla surullista on se, että joudutte joka aamu menemään reittiä, jossa selvästi on paljon ulkona juovia, pussikaljan juojia, jopa arkisin ja joilla on paha tapa roskata luontoa. Joilla on eittämättä jonkun sortin ongelmia. Vai yritättekö av- mammat seuraavaksi väittää, että hekin vain tuovat muiden joskus harvoin juomia saunakalja tölkkejä tienpientareille, jotta sitten ahkerilla kerääjillä on mitä kerätä?

Vierailija
115/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan mahdollista, että ajatteli ostaa kerralla enemmän, ja juoda iltakaljan silloin tällöin. ?

Onko se taas mahdotonta, että olisikin ostanut itselleen ja oikesti olisikin juonut itse ne kaikki ja kerralla? Ihan samana aamuna?

Vierailija
116/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluun soittoa. Pyydä kauppaa ottamaan valvontakameroilta stillkuvat niin sossut näkee kuka äiti kyseessä.

Eikö mieluummin eläinsuojeluun. Paha mäyräkoiran on seisoskella rattaiden alaosassa, jos on metalliverkko.

Lastenvaatteita mäyräkoiralle?!?

Musti & Mirri on tässä tapauksessa oikea paikka tehdä ostoksia.

Ilmoitus eläinsuojeluun välittömästi.

Vierailija
117/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule mulla ensimmäisenä mieleen että mäyräkoiran ostaja olisi juoppo, vaikka olisikin ostamassa mäyräkoiraa heti kun se on mahdollista.

T: Lastenhoitaja.

Vierailija
118/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yövuoron jälkeen kesti 10 minuuttia tajuta, että kyse on nyt kaljasta eikä oikeesta koirasta...

Vierailija
119/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin sellanen 100 päkki kerran kun oli lapset mukana kaupassa. Kannettiin se koko perheen voimin autoon :)

Vierailija
120/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kehuskelua että minä käyn lasten kanssa alkossa ja miten meillä lapset kantaa mun kaljat. No ylpeyden aiheet kullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi