Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa kyyläksi, mutta kyllä tuli surullisen epäuskoinen olo äsken kaupassa

Vierailija
12.09.2017 |

Nainen nosti mäyräkoiran rattaiden alakoriin ja hetkeä myöhemmin seisoi katselemassa lasten vaatteita kelloa vilkuillen, odotti ilmeisesti että kello tulee yhdeksän ja voi mennä kassalle!

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tästä aloituksesta surullisen epäuskoinen olo. Kärsin ahdistuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja kaupassa käynti on jo muutenkin ikävää kun tuntuu että kaikki kyttäävät mitä ostan ja ajattelevat että eikö se nyt osaa olla. 

Lohdutan itseäni aina ajattelemalla ettei ketään kiinnosta mitä minä teen, kaikki ovat siellä vain huolehtimassa omista ostoksistaan. Mutta tässähän sen näkee etteivät kaikki pelkoni ole ihan tuulesta temmattuja. Eilen täällä kauhisteltiin karkkeja ja energiajuomia, tänään kaljaa. Mitä kaupasta enää uskaltaa ostaa ettei joku ole pian täällä rustaamassa aloitusta? Kaalia ja kananmunia? 

Vierailija
82/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ymmärrät, että suret ihan vaan omia kuvitelmiasi. Todellisuus voi ja todennäköisesti onkin ihan eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tästä aloituksesta surullisen epäuskoinen olo. Kärsin ahdistuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta, ja kaupassa käynti on jo muutenkin ikävää kun tuntuu että kaikki kyttäävät mitä ostan ja ajattelevat että eikö se nyt osaa olla. 

Lohdutan itseäni aina ajattelemalla ettei ketään kiinnosta mitä minä teen, kaikki ovat siellä vain huolehtimassa omista ostoksistaan. Mutta tässähän sen näkee etteivät kaikki pelkoni ole ihan tuulesta temmattuja. Eilen täällä kauhisteltiin karkkeja ja energiajuomia, tänään kaljaa. Mitä kaupasta enää uskaltaa ostaa ettei joku ole pian täällä rustaamassa aloitusta? Kaalia ja kananmunia? 

Voit lohduttaa itseäsi sillä, että ei ole tervettä kyylätä toisten ostoksia ja sitten tehdä niistä omia vinksahtaneita johtopäätöksiään. Jokainen vähääkään järkevä ihminen tajuaa, että kenenkään satunnaisesta ostoskärrystä ei voi päätellä yhtään mitään. Luulen että myös nämä palstalla aiheesta avautuvat vain provoavat, haluavat aiheuttaa herkissä ihmisissä ahdistusta. Kukaan ei oikeasti voi olla niin tyhmä, ettei tajua että ihmiset eivät vedä heti kaikkea ostamaansa napaansa sillä siunaaman sekunnilla, kun astuvat kaupasta ulos.   

Vierailija
84/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ostanut mäyräkoiraa kaljaa. Oon 33. Ihmeesti selvinnyt elämästä.

Hyi hitto.

Vierailija
85/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa vanhemmat raahaa viiniä kaksin käsin marketeista, mutta yleensä vain toinen vanhemmista käy kaupassa, sillä välin kun toinen vahtii lapsia. Toisaalta siellä ihmeteltäisi enemmän jos joku EI ostaisi 10+ pulloa viiniä viikon aikana.

Vierailija
86/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku ulkomaalainen nainen laittoi pienen sylikoiransa ison marketin aulassa oleviin lukollisiin kassien säilytysboxiin kun itse meni kauppaan ostoksille

,sellaiseen missä on läpinäkyvä pleksimuovi ovena ja sen verran rakoja että ilma ei lopu.

Onneksi kuitenkin henkilökunta meni sitten avaamaan luukun oven ja otti koiran pois ahtaasta paikasta.

Hienommissa kulttuureissa siihen ei kukaan olisi kiinnittänyt mitään huomiota koska ihan normimeininkiä.

Vierailija
87/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän se olis ollut, jos olis mennyt jonoon ennen yhdeksää, kun selvästi tiesi, ettei sitä ennen myydä..ä

Onhan ne aamukaljat turhia.

Vierailija
88/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habituksessa voi silti olla jotain, joka paljastaa alkoholistisen käyttäytymisen. Minusta on epänormaalia jos korjaussarja käydään ostamassa heti yhdeksältä, se voi mennä krapuloissaan makaavalle miehelle tai itselle. Jos on saunakaljat lähdössä mukaan, ne varmaan napataan hihnalle vasta lähempänä kassoja? Silloin ei ole kellonajasta väliä, alkoholiin normaalisti suhtautuva hoitaa ostoksensa vain jotenkin luontevasti, ei siihen kiinnitä huomiota. :D Toisaalta itse alkoholistikin todennäköisesti nappaisi ne kaljat mukaansa ihan vasta viime hetkellä, ja täyttäisi kärryt myös viattomilla täydennystuotteilla, ettei näyttäisi epäilyttävältä...

Itse ainakin vuosia raahasin kaljaa miehelleni ihan viattomana, kun ajattelin ettei tässä mitään outoa ole, enhän minä näitä juo. Lapsia ei tosin ollut eikä miehen juominen ollut vielä lähtenyt lopullisesti käsistä. Oma äitini taas teki näitä "käyn ostamassa leipää ja maitoa lapsille, otanpa tuosta pari kolme kaljaa samalla mukaan ihan saunan lämmitystä silmällä pitäen" -reissuja. Meillä ei juotu saunakaljoja ja kaljoja lähti mukaan todellisuudessa aina 6-12 kerrallaan, eri kaupoista sitten haettiin lisää taas samalla kaavalla. Hänkin korkeasti koulutettu hyvätuloinen ihminen, sellainen se sairaus vain on. 

Oma mieheni ennen raitistumistaan häpesi ihan hirveästi ostaa selvästi lapsille meneviä tuotteita ja aamukaljoja samaan aikaan, muttei aina kunto riittänyt kahteen kaupassakäyntikertaan. Tätä tapahtui siis esimerkiksi silloin kun lapsi oli kipeänä, enkä itse päässyt kauppaan tai voinut luonnollisesti jättää lapsia miehelle hoitoon. Se on onneksi taaksejäänyttä paskaa, molemmat elämäni juopot ovat raitistuneet ja itse olen toipunut alkoholistin läheisenä. Nyt tajuan miten sairasta ja oksettavaa se elämä oli, kaukana huomaamattomasta ja normaalista kaljanhakemisesta. Mutta tiedän myös että suurin osa ihmisistä hakee sitä kaljaa ihan normaalisti nauttiakseen, eikä se ole heille ongelma. :)

Vierailija
89/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu isä tuli 90-luvulla kaupasta lapsen ja rattaiden kanssa, alakorissa kori kaljaa ja laatikollinen tuttelia. Ihan täyspäinen siitäkin lapsesta tuli.

Monen alkoholistin lapsesta tulee (päällepäin) "täyspäinen" mutta onko se oikeutus lapsuuden pilaamiselle?

Vierailija
90/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen nosti mäyräkoiran rattaiden alakoriin ja hetkeä myöhemmin seisoi katselemassa lasten vaatteita kelloa vilkuillen, odotti ilmeisesti että kello tulee yhdeksän ja voi mennä kassalle!

Ja koira pysyi siellä ostoskärryissä?

Vierailija
91/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, että täällä puolustellaan sitä, että on ihan ok ostaa mäyräkoirallinen kaljaa varhain aamulla ja lapsi mukana ostosreissulla. Minun mielestäni se on eri asia kuin kipaista Alkossa perjantaina ja ostaa sieltä pullo viiniä samalla reissulla kun tekee viikonlopun ostokset vaikka lapset olisi mukana tuolla reissulla. On ikävää, että alkoholin käyttö arkipäiväistyy niin, että kaupan ovea pitää heti aamulla olla kolkuttelemassa, ja ostaa kerralla riittävästi juomaa.

Ja minä olen asunut maassa, jossa viiniä ja väkeviäkin sai ruokakaupasta. Asia ei ole tabu, mutta olen silti kohtuuden kannattaja lasten ollessa mukana.

Asten aikanakin juon yhden annoksen, en enempää. Voin ja haluan humaltua seurassa, mutta en lasteni seurassa.

Vierailija
92/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että kun tuli paha mieli tästä ketjusta. Todella huomaa, että alkoholi on PYHÄ asia suomalaisille. Pelkkää AP:n syyttelyä, vitsailua, lällättelyä, jne. ilman että kellään riittää sympatiaa pienelle lapselle, joka on joutunut alkoholistin perheeseen. Ja ei, 12päkki heti aamusta ei todellakaan ole kohtuu kulutusta, toisin kuin moni yrittää jankuttaa.

Toivon todella, että te empatiakyvyttömät ette saa ikinä lapsia, koska te olette pahoja ihmisiä.

Vierailija
93/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, että täällä puolustellaan sitä, että on ihan ok ostaa mäyräkoirallinen kaljaa varhain aamulla ja lapsi mukana ostosreissulla. Minun mielestäni se on eri asia kuin kipaista Alkossa perjantaina ja ostaa sieltä pullo viiniä samalla reissulla kun tekee viikonlopun ostokset vaikka lapset olisi mukana tuolla reissulla. On ikävää, että alkoholin käyttö arkipäiväistyy niin, että kaupan ovea pitää heti aamulla olla kolkuttelemassa, ja ostaa kerralla riittävästi juomaa.

Ja minä olen asunut maassa, jossa viiniä ja väkeviäkin sai ruokakaupasta. Asia ei ole tabu, mutta olen silti kohtuuden kannattaja lasten ollessa mukana.

Asten aikanakin juon yhden annoksen, en enempää. Voin ja haluan humaltua seurassa, mutta en lasteni seurassa.

Alkoholi on kuule sellainen pyhä asia ja sitä ei saa kritisoida tai on ties mikä kyylääjä. Lisäksi AINA on hyvä syy vetää boltsi sekaisin, oli se sitten siivoaminen, ruuanlaitto tai mikä tahansa. Lapset ei paljoa paina kun on vähän tärkeämmistä asioista kyse.

Vierailija
94/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Habituksessa voi silti olla jotain, joka paljastaa alkoholistisen käyttäytymisen. Minusta on epänormaalia jos korjaussarja käydään ostamassa heti yhdeksältä, se voi mennä krapuloissaan makaavalle miehelle tai itselle. Jos on saunakaljat lähdössä mukaan, ne varmaan napataan hihnalle vasta lähempänä kassoja? Silloin ei ole kellonajasta väliä, alkoholiin normaalisti suhtautuva hoitaa ostoksensa vain jotenkin luontevasti, ei siihen kiinnitä huomiota. :D Toisaalta itse alkoholistikin todennäköisesti nappaisi ne kaljat mukaansa ihan vasta viime hetkellä, ja täyttäisi kärryt myös viattomilla täydennystuotteilla, ettei näyttäisi epäilyttävältä...

Itse ainakin vuosia raahasin kaljaa miehelleni ihan viattomana, kun ajattelin ettei tässä mitään outoa ole, enhän minä näitä juo. Lapsia ei tosin ollut eikä miehen juominen ollut vielä lähtenyt lopullisesti käsistä. Oma äitini taas teki näitä "käyn ostamassa leipää ja maitoa lapsille, otanpa tuosta pari kolme kaljaa samalla mukaan ihan saunan lämmitystä silmällä pitäen" -reissuja. Meillä ei juotu saunakaljoja ja kaljoja lähti mukaan todellisuudessa aina 6-12 kerrallaan, eri kaupoista sitten haettiin lisää taas samalla kaavalla. Hänkin korkeasti koulutettu hyvätuloinen ihminen, sellainen se sairaus vain on. 

Oma mieheni ennen raitistumistaan häpesi ihan hirveästi ostaa selvästi lapsille meneviä tuotteita ja aamukaljoja samaan aikaan, muttei aina kunto riittänyt kahteen kaupassakäyntikertaan. Tätä tapahtui siis esimerkiksi silloin kun lapsi oli kipeänä, enkä itse päässyt kauppaan tai voinut luonnollisesti jättää lapsia miehelle hoitoon. Se on onneksi taaksejäänyttä paskaa, molemmat elämäni juopot ovat raitistuneet ja itse olen toipunut alkoholistin läheisenä. Nyt tajuan miten sairasta ja oksettavaa se elämä oli, kaukana huomaamattomasta ja normaalista kaljanhakemisesta. Mutta tiedän myös että suurin osa ihmisistä hakee sitä kaljaa ihan normaalisti nauttiakseen, eikä se ole heille ongelma. :)

Tai sitten on kyse esim. yötyöntekijästä, joka viimeisen yövuoronsa jälkeen käy hakemassa saunakaljat yllättäin eteen tullutta mökkireissua varten. Ja siinä samalla katselee josko kummitytölle löytyisi jotain kivaa alennuksesta. Tai ihan mitä tahansa. Emme mitenkään voi tietää ja minusta spekulointi on aika typerää. Ne alkoholistit, joista ei suoraan päälle päin näy tämä elämäntapa, osaavat hyvinkin "naamioida" oman alkoholin hakemisensa. Eivät ne erotu muista.

Vierailija
95/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh olet kyllä kyylä. Siinähän voi olla saunaoluet perheen aikuisille vaikka pariksikin viikonlopuksi. Tai jääkaappiin vain odottamaan.

Tietysti päättelit että äiti on alkkis ja tietysti myös isä. Olethan jo lasun ehtinyt väkertämään?

Vierailija
96/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikilla meillähän on 8-16 ma-pe työ, ja viikonloput vapaat hakea se pullo viiniä "sivistyneesti". Vai miten se nyt oli? Minusta on säälittävän ahdasmielinen maailmankuva, jos ei osaa kuvitella että ihmisillä on erilaisia työaikoja ja erilaisia elämänrytmejä. Arvioidaan toisten (ventovieraiden, joista emme mitään tiedä) ostoksia (!!) ja tehdään niistä vinksahtaneita johtopäätöksiä, koska ei mitenkään osata kuvitella sellaista, että kaikki eivät elä samassa rytmissä kuin itse. Ja toisekseen, ap ei sano että naisella oli lapsi mukana, hän sanoi että tämä katseli lastenvaatteita. Hui!

Vierailija
97/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh olet kyllä kyylä. Siinähän voi olla saunaoluet perheen aikuisille vaikka pariksikin viikonlopuksi. Tai jääkaappiin vain odottamaan.

Tietysti päättelit että äiti on alkkis ja tietysti myös isä. Olethan jo lasun ehtinyt väkertämään?

No käytäpäs nyt hieman järkeä, että kumpi on todennäköisempää kun wt-nainen hakee kaupasta kaljaa, se että hän juo ne itse koska on alkoholisti, vai että päkki menee vaikka maailman suurimpaan 12-päk kokoelmaan tms. lennokasta jota tässä ketjussa on esitetty.

Vierailija
98/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että kun tuli paha mieli tästä ketjusta. Todella huomaa, että alkoholi on PYHÄ asia suomalaisille. Pelkkää AP:n syyttelyä, vitsailua, lällättelyä, jne. ilman että kellään riittää sympatiaa pienelle lapselle, joka on joutunut alkoholistin perheeseen. Ja ei, 12päkki heti aamusta ei todellakaan ole kohtuu kulutusta, toisin kuin moni yrittää jankuttaa.

Toivon todella, että te empatiakyvyttömät ette saa ikinä lapsia, koska te olette pahoja ihmisiä.

Mistä hemmetistä sinä tiedät että tuolla naisella edes oli lapsia? Hän katseli ap:n mukaan lastenvaatteita. Eihän tässä kukaan puolustelee juomista ja lasten heitteillejättöä (koska sitähän se alkoholistiperheissä on, juopotteleva vanhempi on vähintään henkisesti poissaoleva). Mutta jotain todella kieroutunutta on tehdä tuollaisia johtopäätöksiä jonkun randomin ostoksista. Aivan kipeetä. Ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa, jos jonkun aamulla ostamasta kaljasta tulee tuollaiset johtopäätökset mieleen.

Vierailija
99/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 

Varmaan kerran elämässäni olen ollut liian ajoissa Alkon edessä. 

Viitisen kappaletta kunnon laitapuolen kulkijaa "jonotti" kanssani sisäänpääsyä kuka rollaattorin, kuka on vankkojen pohjien voimalla. 

Kaksi raksamiestä kulki ohi ja totesi: tässä ne luuserit on aamutuimaan kärkkymässä viinaa... 

Siinä sitten seisoin nolona, vaikka tarkoitus oli vain aikatauluttaa juhlapyhien (pyöreät synttärit) ostoksia. 

Vierailija
100/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo sekunnin murto-osan luulin mäyräkoiran olevan oikea koira ja rouva osti vauvanvaatteita lemmikilleen, kun yleensä juomalla nautittavat mäyräkoirat ovat liinalla peitettynä ja poissa asiakkaiden silmistä klo 9.00 saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi