Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa kyyläksi, mutta kyllä tuli surullisen epäuskoinen olo äsken kaupassa

Vierailija
12.09.2017 |

Nainen nosti mäyräkoiran rattaiden alakoriin ja hetkeä myöhemmin seisoi katselemassa lasten vaatteita kelloa vilkuillen, odotti ilmeisesti että kello tulee yhdeksän ja voi mennä kassalle!

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiin tällästen kyylien takia en suostunut hakemaan työpaikan 50 vuotiaalle lahjakortin kylkeen hänen mieluisaa viiniä alkosta. Olen raskaana ja minulla on 3 vuotias ennestään. Olisin varmaan seuraavana päivänä saanut av palstalta lukea kuinka jonkun sydän särkyy kun raskaana oleva nainen käy pienen lapsensa kanssa aamutuimaan hakemassa viiniä että saa päivän kännit.

Olin siis neuvolassa aamusta ja työpaikalle on 30 km lähimmästä alkosta joka sattui olemaan lähellä neuvolaa. Kaikki muut olivat jo töissä ja lahja oli tarkoitus antaa töissä sinä päivänä. Minua pyydettiin hakemaan viini. En hakenut. Kiitos teidän, kyylät!

No tässä nyt jo oikein malliesimerkki siitä, että mietitään mitä muut minusta ajattelee.

Jos se viinipullo oli menossa lahjaksi, niin miksi et voinut sitä samalla hakea, vaikka joku olisi kyylännyt ja ajatellut jotain, vaan joku joutui sen takia ajamaan työpaikalta alkoon ja alkosta takaisin työpaikalle, yhteensä 60km jos se siellä työpaikalla annettiin se lahjakortti ja viinipullo.

Eiköhän nämä kyylät kyylää myös ruokakaupassa, että nyt se osti tuotteen jossa sokeria, piilosokeria, kemiallisesti valmistettua makeutusainetta, rasvaa, suolaa, hiilareita, gluteenia, ei-luomua, ulkomaisia kasviksia, lasten hedelmäsosetta purkissa tai ihan mitä hyvänsä mikä ei kyseistä kyylää satu miellyttämään.

Mä en vois elää ja tehdä ihan tavallisia asioita jos koko ajan ajattelisin että mitä muut nyt mahtavat ajatella

Vierailija
142/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousmäyräkoirallinen? Siivoatko jo joka päivä?

No ei kai sitä olutta tarvi ostaa kerta-annoksina. Kyllä meilläkin aina ostetaan kori kerrallaan, mutta ei sitä yhdessä illassa lipitetä (hyvä jos kuukaudessa menee) :D 

Ei, kyllä suomessa kun ostetaan alkoholijuomia niin ne juodaan heti kun kaupan ovesta päästään ulos.

Sen takia vaikka kauppasn olis 50km, niin se saunaolut on käytävä ostamassa erikseen silloin lauantai-iltana kun on se saunakin, ei voi ostaa muun kaupassa käynnin yhteydessä eikä esim laatikkoa kerrallaan jos juo vaan yhden oluen viikossa. Eikä varsinkaan aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetonninstiflat kirjoitti:

Mä mietin että mitä ihmettä..mitä tossa nyt on? Jos kauppaan saa viedä koiran niin mikä juttu tää on..? :P Niin joo KALJAmäyräkoiran, joo joo.. No onhan se niin, että jos hankkii lapsen, niin se on sitte 18 kuivaa vuotta edessä. Siis jos on hyvä äiti. Muut palaa helvetin tulessa näemmä.

Jeesuksen elämän aikana ei ollut ihan niin tiukkaa kontrollia kuin marketissa oli, Jeesuksen ensimmäinen ihme liittyi alkoholiin kun hän valmisti hyvää viiniä häissä jossa viini oli päässyt lopuumaan, myös viimeinen illallinen jonka hän vietti opetuslasten kanssa sisälsi viinin.

Vierailija
144/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kaljat (ainakin osa niistä) oli miestä varten. Sehän ei Aplle tullut edes mieleen.

Vierailija
145/145 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habituksessa voi silti olla jotain, joka paljastaa alkoholistisen käyttäytymisen. Minusta on epänormaalia jos korjaussarja käydään ostamassa heti yhdeksältä, se voi mennä krapuloissaan makaavalle miehelle tai itselle. Jos on saunakaljat lähdössä mukaan, ne varmaan napataan hihnalle vasta lähempänä kassoja? Silloin ei ole kellonajasta väliä, alkoholiin normaalisti suhtautuva hoitaa ostoksensa vain jotenkin luontevasti, ei siihen kiinnitä huomiota. :D Toisaalta itse alkoholistikin todennäköisesti nappaisi ne kaljat mukaansa ihan vasta viime hetkellä, ja täyttäisi kärryt myös viattomilla täydennystuotteilla, ettei näyttäisi epäilyttävältä...

Itse ainakin vuosia raahasin kaljaa miehelleni ihan viattomana, kun ajattelin ettei tässä mitään outoa ole, enhän minä näitä juo. Lapsia ei tosin ollut eikä miehen juominen ollut vielä lähtenyt lopullisesti käsistä. Oma äitini taas teki näitä "käyn ostamassa leipää ja maitoa lapsille, otanpa tuosta pari kolme kaljaa samalla mukaan ihan saunan lämmitystä silmällä pitäen" -reissuja. Meillä ei juotu saunakaljoja ja kaljoja lähti mukaan todellisuudessa aina 6-12 kerrallaan, eri kaupoista sitten haettiin lisää taas samalla kaavalla. Hänkin korkeasti koulutettu hyvätuloinen ihminen, sellainen se sairaus vain on. 

Oma mieheni ennen raitistumistaan häpesi ihan hirveästi ostaa selvästi lapsille meneviä tuotteita ja aamukaljoja samaan aikaan, muttei aina kunto riittänyt kahteen kaupassakäyntikertaan. Tätä tapahtui siis esimerkiksi silloin kun lapsi oli kipeänä, enkä itse päässyt kauppaan tai voinut luonnollisesti jättää lapsia miehelle hoitoon. Se on onneksi taaksejäänyttä paskaa, molemmat elämäni juopot ovat raitistuneet ja itse olen toipunut alkoholistin läheisenä. Nyt tajuan miten sairasta ja oksettavaa se elämä oli, kaukana huomaamattomasta ja normaalista kaljanhakemisesta. Mutta tiedän myös että suurin osa ihmisistä hakee sitä kaljaa ihan normaalisti nauttiakseen, eikä se ole heille ongelma. :)

Tai sitten on kyse esim. yötyöntekijästä, joka viimeisen yövuoronsa jälkeen käy hakemassa saunakaljat yllättäin eteen tullutta mökkireissua varten. Ja siinä samalla katselee josko kummitytölle löytyisi jotain kivaa alennuksesta. Tai ihan mitä tahansa. Emme mitenkään voi tietää ja minusta spekulointi on aika typerää. Ne alkoholistit, joista ei suoraan päälle päin näy tämä elämäntapa, osaavat hyvinkin "naamioida" oman alkoholin hakemisensa. Eivät ne erotu muista.

Niin, Suomessa arvioidaan olevan jopa sen nelisensataatuhatta työssäkäyvää alkoholistia. Suurimman osan kohdalla ulkopuoliset ei osaisi epäillä mitään. Mutta monesti alkoholisti alkoholistin tunnistaa.

Sairauteen kuuluu tietty kaavamainen käytös, jonka varsinkin raitistunut alkoholisti joskus huomaa. Esim. pöytäseurueessa ne juomatavat paljastavat monesti sellaisenkin piilojuopon, josta ei taatusti ikinä uskoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan