Sanokaa kyyläksi, mutta kyllä tuli surullisen epäuskoinen olo äsken kaupassa
Nainen nosti mäyräkoiran rattaiden alakoriin ja hetkeä myöhemmin seisoi katselemassa lasten vaatteita kelloa vilkuillen, odotti ilmeisesti että kello tulee yhdeksän ja voi mennä kassalle!
Kommentit (145)
Joskus perjantaisin käyn lasten kanssa lähikaupassa ostamassa vähän herkkuja. Kaupassa käyty edellispäivänä ostamassa jo ne terveelliset ruoat mutta sitten tulee mieleen että olisikin karkkipäivä. Kai siellä on aina jotain kakkahattutätejä kauhistelemassa kun lappaan vaunujen alakoriin herkkuja ja pari siideriä ja miehelle pati kaljaa. Ehkä kaupantätikin ajattelee että lapsiparoille työnnetään naamariin vain sokeria samalla kun aikuiset ovat kännissä?
Onpa surku, että et ollut tossa heinäkun alussa Ison Omenan Alkossa aamutuimaan.. mies ja teini käiv hakemassa 8 LAATIKKOA viiniä.. oisit varmaan saanu sydärin! Ja oottelivat siinä ovella vissiin 5min ennen kuin ovet aukesi. Vieraita meillä oli tulossa 100 henkeä. Viimeinen skumppapullo vietiin tuliaisiksi tuossa männäviikonloppuna tutuille.
No jaa? Minäkin katselen välillä lastenvaatteita vaikkei ole lapsia ollenkaan tai puutarhavälineitä vaikken pihalla mitään tee. Tykkään vaan mielessäni pohtia että mikä tuote on hienoin tai nätein tai paras tai muuten vaan mieluisin, "minkä näistä valitsisin jos yksi pitää ottaa". Ja sitten jatkan jollekin toiselle osastolle.
Joo, vietän aikaani marketissa itsetutkiskelun merkeissä.
Mitä sitten jos ostaa mäyriksen? Kuka sanoo että ne imetään kerralla huiviin?
Meilläkin ostetaan monesti ihan kokonainen laatikko olutta. Siinä on esim saunaoluet pitkäksi aikaa.
Kyllä olette välillä yksinkertaisia sädekehänkiillottajia.
Pidempään katson näitä lapsiperheitä joiden kärryt on täynnä karkkia, pullaa, croissantteja, ranskalaisia, jäätelöä...
Se että äidillä tai isällä on siivous-tai saunakaljat on ok, mutta viikosta toiseen lapsia sokerilla kasvattavat ei ole ok.
Asiasta kannattaa huolestua vasta enemmän, jos näet hänet joka päivä kaljaa ostamassa ja haisee vanhalle viinalle. Muuten kyseessä voi olla tosiaan noista edellä mainituista asioista. Mieheni on kaupassa töissä. Siellä käy eräs mies tyttärensä ja vaimonsa kanssa ostamassa olutta joka päivä. Sitten myöhemmin illalla mies menee vielä uudestaan ostamaan lisää. Yksi päivä mieheni huomasi että tytöllä oli kädessä iso mustelma. Miehen vaimo näyttää aina kiukkuiselta, joten mies on alkanut huolestua mutta ei oikein tiedä mitä tekisi. Kyseessä on ulkomaalainen pariskunta. Mies kuulemma kaupassa vaikuttaa mukavalta ja kohteliaalta, joten aviomieheni on miettinyt, että jos se on äiti joka mahdollisesti pahoinpitelee tyttöä. Tuo tyttö on kuulemma säikky ja pelokkaan oloinen. Seuraamme tilannetta. Jos näyttää siltä, että tyttö on vaarassa, niin aiomme kysyä lastensuojelusta mitä asialle voi tehdä. Me emme ihan helposti sekaannu toisten asioihin. Käy kuitenkin tyttöä sääliksi, jos vanhemmat juovat alkoholia päivittäin.
Myyjätäti kirjoitti:
Pidempään katson näitä lapsiperheitä joiden kärryt on täynnä karkkia, pullaa, croissantteja, ranskalaisia, jäätelöä...
Se että äidillä tai isällä on siivous-tai saunakaljat on ok, mutta viikosta toiseen lapsia sokerilla kasvattavat ei ole ok.
Asut niin pienellä paikkakunnalla, että tunnet kaikki lapsiperheet ja tiedät, että sokerisia herkkuja ostetaan kärryt täyteen joka viikko?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin suomalaisilla on edelleen sellainen kummallinen käsitys, että jos joku ostaa alkoholia, hän on menossa heti kiskomaan kaiken kyseisen alkoholin omaan nassuunsa ja lärvit ruttuun.
Ja vaikka menisikin, niin mitä kristuksen vittua sitten? Kävin muutama vuosi sitten Berliinissä ja siellä oli mahtava ulkoterassi, josta sai kaikkea aitoa makkaraa ja juotiin siinä kaverin kanssa monta tuoppia keskellä kirkasta päivää ja naureskeltiin ja puhuttiin Suomea. Kukaan ei katsonut pahasti ja pari saksalaista neitostakin kävi juttusilla. Suomalaisille vain tulee liien herkästi morkkis, tai sitten yksinkertaisesti juodaan liikaa, jollin se alkaa vaikuttamaan aivoissa juuri sillä tavalla, että alkaa miettimään just kaikkea tuollaista skeidaa kuin ap. Kuinka moni aikuinen oikeesti tuntee häpeää juomisestaan? Onko se normaalia?
Minä ostan joka perjantai 24 tölkkiä kaljaa lähikaupasta ja juon ne itse samana iltana ja seuraavana yönä pois. Maanantaina vien tölkit takaisin kauppaan, eikä kukaan ole koskaan kysellyt yhtään mitään. Omituisia asioita pitää nykyään hävetä.
Mitä väliä sillä on mitä joku tuntematon, kyylä tai naapuri ajattelee? Kaipa he tarvitsevat sisältöä elämäänsä ja on parempi ajatella toisten kuviteltuja ongelmia kuin omia todellisia.
Ystävät, tutut ja sukulaiset tuntevat ja tietävät. He kyllä myös kertovat asioiden oikean laidan, jos rupeaa lasuja pukkaamaan tai eläintenpito kielletään mäyräkoiran rääkkäämisen takia.
lastensuojeluilmoitusta tekemään HETI kun näätte näitä paskavanhempia!!!
Meille on kerran käynyt niin, että oluet jäivät kassalle kun ei edes tajuttu ettei niitä aamulla myydä. Oltiin tulossa lentokentältä aamulla varhain ja käytiin ostamassa kotiin ruokaa siihen malliin, että pärjätään päivä tai pari. Mies samalla ajatteli ostavansa illaksi saunaoluet, mutta eihän niitä myyty. Meitä vähän huvitti, että oltiin niin amatöörejä ettei edes muistettu näitä myyntirajoituksia.
Mä olin joskus parikymppisenä ostamassa kaljaa ennen 9, kassajonossa eräs paikallinen laitapuolen kulkia sanoi "ei tota saa ennen ysiä." minä "no voi vittu." hän "no niinpä." ja hymyili empaattisesti :D
Mutta kyllä minua hävettää joka ikinen arkiaamu kävellä kaljakassin kanssa kadulla. Lapsia hoitoon viedessä kun sattuu olemaan tienvarret täynnä tyhjiä tölkkejä, joista valtaosa kaljatölkkejä niin kerään nämä palautustölkit tottakai. Mahtaa moni katsoa, että siinä se mamma menee TAAS kaljatölkkiensä kanssa. Enkä minä edes käytä alkoholia kuin harvoin tarjottuna jossain juhlissa.
Aplla on selvä alkoholiongelma. Itse olisi juonut kerralla koko mäyriksen ja ajattelee, että niin tekevät kaikki muutkin.
Eihän ap voi edes tietää, onko kyseisellä henkilöllä lapsia. Jos katseli lastenvaatteita, niin saattoihan olla vaikka jonkun toisen lapselle lahjaa katsomassa. Ja tosiaan vaikka olisikin, niin enpä olisi jaksanut huolestua.
Siis joku jolla lapsi ostaa kaljaa. Ihan kamalaa. Tämä on provo. Ei kukaan osta kaljaa jos on vanhempi.
Minä en jotain mäyristä edes noteeraa, menee kuiviin ikeniin.
No siis mistä ihmeestä ap tietää, mitä varten se nainen osti kaljaa? Eihän se edes itse välttämättä juo niitä!! Tai kukaan ei välttämättä juo niitä aamutuimaan. On voinut olla ainoa aika, jolloin nainen pääsee ostamaan saunakaljat tai viikonlopun mökkireissun oluet. Et ap voi tietää. Olisi ollut eri asia jos nainen olisi haissut alkolta ja sillä olisi ollut lapsia mukana. Silloin olisi voinut moralisoida. Muutenkin ihmettelen miten ihmiset ovat noin yksinkertaisia kyylätessään toisten ostoskärryjä. Esim. me emme koskaan osta hedelmiä tai vihanneksia prismasta, haemme ne lidlistä, koska siellä ovat parempilaatuisia. Kyllä saattaisi kyyläri ihmetellä meidänkin prisman ostoskärryä, miten yksipuolista ravintoa kun ei mitään tuoretta. No, yksinkertaisella on yksinkertaiset huvit.