Tuntemasi narsistin ammatti? Listataan ammatteja
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön, mutta esiintyy "taitelijana" ja "yrittäjänä". Keksii itselleen myös tarvittaessa erilaisia ammatteja ja koulutuksia. Ammattihuijari voisi olla oikeampi ammattinimike.
Tiedän myös tämmöisen henkilön. Koko elämänsä työtön, mutta omasta mielestään suuri taiteilija. Tulot tulevat 100% kelasta.
Toimitusjohtaja. Toisaalta tunnen myös yhden äärimmäisen sydämellisen toimitusjohtajan.
Kiinteistönvälittäjä (yrittäjä). Yrityksen nimennyt omalla etunimellään ja työllistää oman miehensä. Kyseisellä ihmisellä on linkkejä myös usein lööpeissä olleeseen toiseen ns. "kohukiinteistönvälittäjään".
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatin merkkejä on myös se, että kun joku itkee hänen toimiensa takia, vaikka olisi lapsi, niin alkaa esim. matkimaan itkua ja väittää, että vain esittää.
Tällaiseen ivalliseen matkimiseen olen törmännyt kahden ihmisen kanssa. Kummallakin puuttuu jokin ruuvi päästä, eivät siis ymmärrä nolaavansa itsensä. Luulevat loukkaavansa matkimisen kohteensa. Todella kummallista käytöstä molemmilta aikuisilta miehiltä. Toinen alallaan arvostettu mies pilkkasi puhevikaani. Kyllä, aikuinen mies, pilkkasi minun, aikuisen naisen, puhevikaa kasvotusten.
Olen sairaanhoitaja ja melkein kaikki kirurgit, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat enemmän tai vähemmän narsisteja, enemmän kuin ns tavalliset lääkärit. Joku mainitsi hammaslääkärin ammatin, minäkin tunnen monia, jotka ovat narsisteja jostain kumman syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään narsistin joka syyttää ex-puolisoaan narsistiksi. Tämä hlö käy narsistien uhrit tukikerhoissa, joissa tätä hänen "harhaansa" vahvistetaan vain lisää. Pelottava tyyppi, ei kykene näkemään omassa toiminnassaan mitään vikaa ja oikeuttaa itselleen aivan käsittämättömiä tekoja ja mielipiteitä.
kävin itse ko. tukiryhmässä nuorempana äititrauman vuoksi( rankkaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa). Siellä oli yksi äijä( ei ohjaaja) joka väitti, että lapsuuteni kuulostaa ihan normaalilta..siinä alkoi sitten vähän mietityttää mitä porukkaa sinne mukaan pääsee ja miksi pitää vähätellä muiden kokemuksia. Näissä siis kerrotaan omia tarinoita ja muiden pitää kunnioittaa. Ton kommentin sain sieltä poistuessa eli ei sanonut muiden kuullen. Jotenkin jäi sitten siellä ryhmässä käyminen.
Kuulostaa tutulta. Samanlainen kokemus on yhdestä vertaistukiryhmän vetäjästä. Tyyppi itketti lähes viikottain naispuolisia ryhmäläisiä "totuuksillaan" ja lyöttäytyi toisen ryhmässä käyvän miehen (olivat ainoat miehet ryhmässä) kanssa uusia ryhmään tulevia vastaan. On tunnettu suorasukaisesta tavastaan kommunikoida, mutta mielestäni oli suoranaisen törkeä välillä. Ryhmässä sai kuka kulloinkin kuulla kuinka tämä mies "ei ymmärrä tuollaista uhriutumista" tai sättimistä siitä, ettei ole valmis irtaantumaan narsistin otteesta. Oli siis tosiaan narsismin UHREILLE tämä ryhmä.. Mutta siellä ei saa "uhriutua".
Rakennusalan työnjohtaja. Karkasi pienemmältä paikkakunnalta pääkaupunkiseudulle kun exät saivat tietää toisistaan. Kävi kaverille kuumat oltavat tuppukylässä.
oli kunnanjohtaja, kunnes sai potkut