Tuntemasi narsistin ammatti? Listataan ammatteja
Ap tuntee kiinteistövälittäjä narsistin. Jatkakaa...
Kommentit (505)
Vierailija kommentoi aloitusta:
'---Totta, itse en ollut luonnollisesti paikalla kun läheinen teki eroa ex-naisystävästään, mutta tää nainen erodraaman yhteydessä oli joutunut pari kertaa aivan sokean raivon valtaan. Kerran mies oli herännyt sohvalta haulikon piippu naaman edessä. Se ei onneksi ollut ladattu eikä nainen osannut sitä käyttää. Toisen kerran nainen kävi fyysisesti kiinni kuulema sellaisella raivolla, ettei siihen saanut minkäänlaista kontaktia. Ei voinut kuin koittaa pidellä kiinni, että minimoi molempien vammat. Muutenkin aivan sairasta manipulointia, mm jakuvaa äänekästä itkemistä ja nyyhkyttämistä ---'
//
Osalainaus. Jopas oli melodramaattinen nainen sinun lähipiirissäsi!
Kommentoin juuri tänään toisella puolella uutta kotiani sisustussuunnittelun kulmasta. Ihan vain varmuuden vuoksi totean: Minun exäni ei ole kysymyksessä, meillä eroa tehtiin hissukseen ja rauhallisesti suunnitellen 3 vuoden ajan. Yhden eron yhteydessä asiat menivät monimutkaisemmin; nuoruudessa (olin 20+ nuori neitonen) mies y soitteli r4ivomustasukkaisena useille läheisilleni, jopa eräälle taloni miesnaapurille vierusrappuun. Hän oli ollut selvästi humalassa puheluja käydessään, kuulin. Jälkeenpäin minusta on tuntunut siltä, että ero otti niin koville, että ajoi hänet ilmeisesti hetkeksi psyk00siin. Tuo oli elämäni huonoin ihmissuhde - meillä ei ollut käytännössä katsoen mitään puhuttavaa/yhteisiä intressejä miehen kanssa. Ikäeromme oli liian suuri tuossa kohtaa minun elämänkaartani. S3ksuaalinen kemiammekin oli vain 7-8, ei kipunoiva. Hän oli minua reilusti vanhempi. Äitini ohjeisti: 'Ei hän ole sinun miehesi. Löydät vielä paljon paremmin sopivan.'
Ei varmasti kuitenkaan p#ssyjä ole kukaan toisen naaman edessä heilutellut,
kuten kuvasit.
Itse aloitukseen:
Pahimman narskun olen nähnyt/tavannut terveydenhuollon ammattilaisten keskuudessa. Heidänkaltaiset esimerkiksi katselevat p0tilastietoja ja nauravat niille avoimesti. Kaikenlaista sumeilematonta v4llan väär#nkäyttöä ja kaksin4amaisuutta esiintyy näiden yksilöiden keskuudessa [jatkuvana habituaalisena kaavana].
E
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja melkein kaikki kirurgit, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat enemmän tai vähemmän narsisteja, enemmän kuin ns tavalliset lääkärit. Joku mainitsi hammaslääkärin ammatin, minäkin tunnen monia, jotka ovat narsisteja jostain kumman syystä.
Kirurgia vaatii tunnekylmyyttä niin sen takia alalle varmaan hakeutuu henkilöitä joilla on vähintään narsismin piirteitä. Tietoisuus omasta erityisosaamisesta nostaa nesteen päähän ja ylemmyydentunteen rahvasta kohtaan. Hammaslääkäreitä taas vtuttaa se, että heidän osaamista ei koskaan arvosteta yhtä korkealle, niin siitä syntyy napoleon kompleksi ja narsissismi.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksetta kaikki tuntemani ovat työskennelleet sote-alalla. Esitetään niin ulkokultaista sairaanhoitajaa kulissina muille, mutta todellisuudessa ollaan susi lampaan vaatteissa.
Tämä niin totta!
Kaikki ne on jotain yrittäjiä.