Onko 45v liian vanha saamaan vauvan?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Niin lapsen ylioppilasjuhlat ja sinun eläkkeelle siirtyminen yhtäaikaa...mutta haitanneeko tuo?
En tiedä yhtään syytä, mitä se haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Lapsista tulisi voida huolehtia aikuisuuteen saakka, eli sinun kohdallasi jaksamista pitäisi riittää n. 65 vuotiaaksi saakka.
Isukkini teki minut reilu 20 v. mutta kuoli noin 40 v.
Ei sillä ole oikeasti mitään väliä koska et tiedä elätkö lyhyen vai pitkän elämän.
Noinkin voi käydä, mutta mitä enemmän ikää, sen varmemmin joku tauti iskee ja kuolo korjaa.
Mieheni vanhemmat saivat hänet anopin ollessa 41 ja appi 43 vuotias.
Mieheni koki aina, että omat vanhempansa ovat niin vanhoja ja sukupolvien välinen kuilu oli heidän ymmärtämyksiensä välissä.
Omia isovanhempiaan mieheni ei nähnyt koskaan, kun olivat jo ehtineet kuolla.
Kun mieheni aloitti kansakoulun, oli kaverit kilvan irvineet, että ai katos, sun mummu ja pappa saattoivat kouluun.
Kun me aloitimme seurustelun vuonna 1983, olivat mieheni vanhemmat jo eläkeläisiä, minun isovanhempien ikäluokkaa, omien vanhempieni ollessa alle viisikymppisiä.
Meidän kolmeakymmentä käyvillä lapsilla ei ole myöskään isänsä vanhemmista muistikuvia, koska kuolla kupsahtivat lastemme ollessa kovin pieniä.
Ei pidä nykyään paikkansa. Puhut vanhoista asenteista, sana kansakoulu sen jo kertoo.
Kuinka täällä on niin paljon niitä, joilla oma kokemus tästä? Oikeasti on tosi harvinaista saada tuossa kohtaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
90 % naisista on tuossa iässä hedelmättömiä,lähdetään siitä ajatuksesta.
Höpö höpö. Mikähän sinun motiivisi on kertoa valeita.
Minusta on aivan turha kysyä asiassa muiden mielipiteitä. Jokainen tekee päätöksen oman elämäntilanteensa mukaan. Oma mummoni ja tätini ovat saaneet kuopuksensa 47-vuotiaina. Lisäksi tiedän erään naisen, joka sai nuorimman lapsen hieman ennen kuin täytti 50 vuotta. Toki keskenmenojen, raskaudenaikaisten riskien ja synnytykseen liittyvät riskit ovat suuremmat kuin nuorempana.
Jännä miten eriarvoisessa asemassa miehet ovat suhteessa naisiin, mitä tulee lasten "hankkimiseen". Tarkoitan sitä, että kukaan ei päivittelisi, jos mies kertoisi tulevansa isäksi 45-vuotiaana, mutta nainen on jo siinä iässä ikäloppu. Erikoiseksi asian tekee se, että naiset ovat kärkkäimmin teilaamassa näiden hieman iäkkäämpien naisten toiveet äitiydestä.
Minun äitini oli 42 ja isäni vieläkin vanhempi kun synnyin. En osannut pitää heitä vanhoina, eikä kukaan siitä minulle irvaillut. Toista isoisääni lukuunottamatta isovanhempani olivat kuolleet varsin nuorina, eli en olisi nähnyt heitä vaikka vanhempani olisivat saaneet minut nuorempana. Varsinkin isäni pysyi varsin nuorekkaana, ja harrastimme liikuntaa yhdessä koko kotona asumisaikani. Äitini eläkkeellä ollessaan matkusteli lapsenlapsensa kanssa. Olin jo yli nelikymppinen, kun vanhempani kuolivat.
On se vähän säälittävän näköistä kun viiskymppinen on hiekkalaatikolla ja kaikki luulevat että mummon tai vaarin kanssa..
Missuli kirjoitti:
Äitini varoitti aikoinaan että yli 35 vuotiaana tehdyistä lapsista tulee pienipäisiä. Tein 2 lastani alle 30 vuotiaana.
Äitis ei näköjään mistään mitään tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
On se vähän säälittävän näköistä kun viiskymppinen on hiekkalaatikolla ja kaikki luulevat että mummon tai vaarin kanssa..
Ei viiskymppiset miltään mummoilta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintasyöpäriskikin kohoaa reippaasti, jos nainen saa esikoisensa noin vanhana.
Raskaus ja imetys missä tahansa iässä pienentävät rintasyöpäriskiä, eli jo syöpää pelkää, niin nimenomaan pyöräyttää sen mukulan.
Miten muuten pelkkä raskaus? Nimim. historiassa kymmennen keskenmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Sain kuopukseni 45-vuotiaana. En ollut liian vanha saamaan lapsia. Ja kiitollisuutta ja arvostusta lasta kohtaan on paljon enemmän kuin nuorempana saadessani lapsia. Ikä tuo viisautta ja jos olet terve ihminen, 45-vuotiaana lapsen saaminen on ihan ok. Mutta täytyy sanoa, että se on kyllä minun mielestä viimeinen ikä. Täytyyhän sitä lastakin ajatella, ettei ihan pienellä ole "mummo" äitinä.
Mitä on ikää nyt?
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten eriarvoisessa asemassa miehet ovat suhteessa naisiin, mitä tulee lasten "hankkimiseen". Tarkoitan sitä, että kukaan ei päivittelisi, jos mies kertoisi tulevansa isäksi 45-vuotiaana, mutta nainen on jo siinä iässä ikäloppu. Erikoiseksi asian tekee se, että naiset ovat kärkkäimmin teilaamassa näiden hieman iäkkäämpien naisten toiveet äitiydestä.
Ihan yhtä ikäloppu se 45-vuotias mieskin on vauvan hankintaan.
Varokaa ihmiset Kankkusta duo-laihistuotetta, ei kuulema tehoa, rahoja ei palauteta, viesteihin ei vastata!
Olin aina nuorena ylpeä, kun äitini oli minut saadessaan 23v ja toisten kaverien äidit mielestäni ikäloppuja. Kavereissa tuli myös esiin jonkinlainen kateus. Nyt olen jo 70 v ja äitini kuoli 91 vuotiaana. 💓
Ei tietenkään ole, jos on hyvä parisuhde ja vielä mahdollisuus tulla raskaaksi.
Minulla ainakin oli jaksamista enemmän kuin parikymppisenä.