Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 45v liian vanha saamaan vauvan?

Vierailija
11.09.2017 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän nelikymppiset elävät yhä pitkitettyä nuoruutta. Olen itse 40, ja sekä minä että samanikäiset ystäväni ollaan hyvinkin "nuoria" ja "nuorekkaita". Itseltäni kysyttiin paperit viiniä ostaessa pari vuotta sitten. Näytän samalta kuin 30-vuotiaana, tosin olen pari kiloa hoikempi. 40 on uusi 30, moni ainakin helsingissä saa esikoisen tämän ikäisenä ja on ihan nuori vielä äidiksi.

Vierailija
62/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Lapsista tulisi voida huolehtia aikuisuuteen saakka, eli sinun kohdallasi jaksamista pitäisi riittää n. 65 vuotiaaksi saakka. 

Isukkini teki minut reilu 20 v. mutta kuoli noin 40 v.

Ei sillä ole oikeasti mitään väliä koska et tiedä elätkö lyhyen vai pitkän elämän.

Noinkin voi käydä, mutta mitä enemmän ikää, sen varmemmin joku tauti iskee ja  kuolo korjaa.

Mieheni vanhemmat saivat hänet anopin ollessa 41 ja appi 43 vuotias.

Mieheni koki aina, että omat vanhempansa ovat niin vanhoja ja sukupolvien välinen kuilu oli heidän ymmärtämyksiensä välissä.

Omia isovanhempiaan mieheni ei nähnyt koskaan, kun olivat jo ehtineet kuolla.

Kun mieheni aloitti kansakoulun, oli kaverit kilvan irvineet, että ai katos, sun mummu ja pappa saattoivat kouluun.

Kun me aloitimme seurustelun vuonna 1983, olivat mieheni vanhemmat jo eläkeläisiä, minun isovanhempien ikäluokkaa,  omien vanhempieni ollessa  alle viisikymppisiä.

Meidän kolmeakymmentä käyvillä lapsilla ei ole myöskään isänsä vanhemmista muistikuvia, koska kuolla kupsahtivat lastemme ollessa kovin pieniä.

Et ole huomannut, että maailma on muuttunut monessa suhteessa sitten 1980-luvun? Puhumattakaan 1950-luvun? Nyt syntyneistä lapsista iso osa elää 100-vuotiaiksi. Ei kuusikymppinen ole nykyään mikään vanhus.

Nykyinen kuusikymppinen on syntynyt 1957. Sinä vuonna syntyneiden elinajanodote ei ole lähelläkään sataa vuotta kummallakaan sukupuolella, kuten ei myöskään nykyisillä nelivitosilla.

http://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsen ylioppilasjuhlat ja sinun eläkkeelle siirtyminen yhtäaikaa...mutta haitanneeko tuo?

Vierailija
64/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on liian vanha, kun hedelmöitys ei enää onnistu. Kyllä jokainen saa yrittää ihan niin vanhana kuin haluaa. 

Vierailija
65/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja haaveilen vielä yhdestä lapsesta. Jos tärppää luomusti, niin vauva on tervetullut. Esikoiseni on jo 14v. Isoäitini sai kuopuksensa 44-vuotiaana.

Vierailija
66/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä syliin kuuluvia lapsia sanotaan lapsenlapsiksi!

White trash mamma kommentoi. Vain sellaiset saavat parikymppisiä lapsia. Koulutetut ihmiset lisääntyvät vasta kymmenisen vuotta myöhemmin.

Samat asiat voi tehdä eri järjestyksessä.

Nelikymppinen FM, aikuisen nuoren äiti

Vierailija
67/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käytetä ehkäisyä koska uskonto. Jos vaimo 45 v pamahtaa paksuksi niin pitääkö se lapsi tappaa?

Toivon tähän raadilta asiallisia vastauksia. Lasken äänet yhteen.

Jos 45 on liian vanha, niin mahdollinen lapsi tapetaan. Jos ei niin hän saa elää.

Kiitos etukäteen.

Lasket äänet? Miksi?

Asia jo sinänsä outo. Av päättää. Juu

Tee edes kysely. Helpompi laskea. Vaikka senkin tulos on yhtä tyhjän kanssa

Täällä on niin viisasta ja kokenutta porukkaa että kannattaa juuri noudattaa sitä mitä täällä huudetaan.

Vierailija
68/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen=riitoja. Kiitos autocorrect hienosta väännöksestä.

Vierailija
69/97 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopukseni 45-vuotiaana. En ollut liian vanha saamaan lapsia. Ja kiitollisuutta ja arvostusta lasta kohtaan on paljon enemmän kuin nuorempana saadessani lapsia. Ikä tuo viisautta ja jos olet terve ihminen, 45-vuotiaana lapsen saaminen on ihan ok. Mutta täytyy sanoa, että se on kyllä minun mielestä viimeinen ikä. Täytyyhän sitä lastakin ajatella, ettei ihan pienellä ole "mummo" äitinä.

Vierailija
70/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä ikä jos haluaa lapsen.

Vierailija
71/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vielä, ehkä jo harvinaista.

Vierailija
72/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini varoitti aikoinaan että yli 35 vuotiaana tehdyistä lapsista tulee pienipäisiä. Tein 2 lastani alle 30 vuotiaana.

Vierailija
73/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50- vuotias sijaisäiti ja paljon vanhempikin voi hoitaa vauvaa ja kasvattaa tämän aikuiseksi asti. Miksipä ei siis biologinen 45- vuotias äiti voisi.

Vierailija
74/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missuli kirjoitti:

Äitini varoitti aikoinaan että yli 35 vuotiaana tehdyistä lapsista tulee pienipäisiä. Tein 2 lastani alle 30 vuotiaana.

Paljonkohan sinulla ja äidilläsi on ÄO?

Vierailija
75/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50- vuotias sijaisäiti ja paljon vanhempikin voi hoitaa vauvaa ja kasvattaa tämän aikuiseksi asti. Miksipä ei siis biologinen 45- vuotias äiti voisi.

Ikäeroahan saa olla vain sen verran, että lapsi voisi olla sijaisäidin oma. Ei 50v enää.

Vierailija
76/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäeroahan saa olla vain sen verran, että lapsi voisi olla sijaisäidin oma. Ei 50v enää.

Ei tarvitse välttämättä. Etenkin sukulassijoituksessa on paljonkin iäkkäitä vauvojen hoidon uudelleen aloittaneita.

Vierailija
77/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmislapsi liian arvokas saamaan suoraan mummon?

Vierailija
78/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoäiti. Niin se vain on, vaikka moni yrittää uskotella itselleen muuta.

Vierailija
79/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suht vanha äidiksi, mutta jos luomuna tulee ja kaikki menee hyvin, niin mikäpä minä olen tuomitsemaan.

Jaksamista se vauva-arki kysyy, eikä nelikymppisellä taatusti ole jaksamista yhtä paljon kuin kaksi- ja kolmekymppisellä. Rankkaa on raskaus ja vauva-aika tuossa iässä. Myös raskauden riskit kasvavat: keskenmenoriski on huomattava, samoin lapsen kehityshäiriöt, kuten down-riski on suurempi kuin nuoremmalla äidillä.

Ensisynnyttäjäksi 45-vuotias on mielestäni liian vanha. Jos on jo raskauksia takana ja ne ovat menneet hyvin, niin sitten voisi vielä harkita.

Vierailija
80/97 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika oli helpoin  kun olin 45-vuotias. Vauva nukkui eikä ollut mitään vaivoja. En hötkyillyt ja osasin ottaa rauhallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi