Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme nykyajan teini-tyttöjä ja nuoria naisia vaivaa? Pelkäävät oman painon kertomista julkisesti??? :D

Vierailija
10.09.2017 |

Valtaosa heistä naurettavia rimpuloita.. mikä siinä on niin on pahaa kertoa oma paino?
Kun lukee teinityttöjen askeja ja joku kysyy pituus/ paino niin pituuden voi kertoa mutta painoa ei kuulemma halua 😂

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla vaikka siksi, että ihan normipainoisetkin helposti haukutaan läskeiksi? Mikä tarve sinulla edes on tietää toisten paino?

Varmaan sama tarve kuin naisilla taas on tietää miehen pituus.

Läskejä haukutaan läskeiksi, ei normipainoisia.

Normaalipainoisia haukutaan laihaläskeiksi.

Vierailija
62/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkonäkö on tärkeä asia ja on haku päällä, niin sitten kannattaa tarkastella sitä ulkonäköä. Miehet nyt varsinkin ovat keskimäärin onnettomia arvailemaan muiden painoa ulkonäön perusteella.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi joku juoksentelisi kysymässä joidenkin random-ihmisten painoja. Eihän sitä tarkkaan edes tiedä, jos ei tiheästi mittaile, sehän aina vähän elää, toisin kuin vaikka pituus. Sitten on vielä sekin, että mitä sillä tiedolla tekee ja miksi se jollekin satunnaiselle ihmiselle edes kuuluisi? Mua ei kyllä kiinnosta ihmisten pituudetkaan, vaikka ihminen luultavasti pituutensa tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat monesti tiedustelleet pituuttani. Pitäisikö tässä vastavuoroisesti purskahtaa lohduttomaan itkuun?

Kysytään painoa iiik kamalaa iik ettäs kehtaa!

Ja sitten ihmetellään miksi naisia ei ole yhteiskunnan huipulla, missä pitää kestää tuulta ja tuiskua.

Eikö sinulla ihan oikeasti ole muuta elämää, kuin tämä av-palsta?  Ja miettiä naisten painoa? Sanon tämän ihan hyvällä: Hanki oma elämä. Nytkin , sen siaan, että mietit täällä naisten huonoja puolia ja sitä mitä ne painaa, lähdet ulos.  Jos suinkin mahdollista menet metsään kävelemään ja nautit luonnosta.  Ei ole mitenkään tervettä päiväkaudet istua koneelle ja ruotia ihmisten(naisten) painoa, miesmakua, sukupuolikäyttäytymistä jne.  Taidat olla se sama "naapurinpoika joka istuu koneella kaiket päivät. Äiti tuo ruokaa oven taakse, kun ei itse pääse kauppaan " Kun on naisista niin traumaantunut. 

Ja tuonhan voi välittömästi heittää bumerangina takaisin. Mitä sinä täällä teet? Eikö ole muuta elämää?

Miten se nyt noin tunteisiin taas meni?

No itseasiassa ei mennyt tunteisiin, kun sitä muutakin elämää on  paljon. Mutta silloin harvakseltaan, kun täällä käyn, tuntuu, että aina tämä sama(samat?) mies(?) haukkuu naisia ja niin samalla tyylillä, että tuntuu, että on yksi ja sama ihminen.

Se on sinun toiveajatteluasi, että aina olisi vain se sama yksinäinen mies. Hyvin yleistä palstan mammoilla. Minä en edes ole sama kuin tuo jolle vastasit, mutta luulisit meidät samoiksi koska olemme samaa mieltä tässä asiassa.

Vierailija
64/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat pitävät painonsa visusti omana tietonaan ja tulevat näin ikään kuin ilmoittaneeksi olevansa ylipainoisia. Ei kait puntarin lukemaa muutoin tarvitse hävetä.

Ei puntarin lukemaa tarvitse hävetä, vaikka sitä ei halua kenellekkään mainostaa. Se on henkilökohtainen asia, samoin kuin pankkitilin saldo. Ei sitä tarvitse kenenkään randomihmisen tietää.  Itse olen aina ollut lievästi alipainoinen, mutta en silti ole kenellekään painoani kuulutellut. Mitä se kenellekään kuuluu? Ja kuka siitä tiedosta tulee onnelliseksi paljonko minä painan?

Kyse on kontekstista. Pankkitilin saldon kertominen on oleellista esim. yhteiskunnan avustuksia anoessa. Samalla tavoin puntarin lukema voi olla oleellinen tieto paria valittaessa. Ulkonäkö kun on monille yksi merkittävä kriteeri, halusimme tai emme.

Onko sinulle suurta eroa siinä, painaako nainen 59 vai 64 kiloa? Jos sinulla on silmät päässä, niin osaat päätellä ulkonäöstä, onko nainen laiha, hoikka, roteva vai reilusti ylipainoinen. Kilomäärällä et tee yhtään mitään.

Minulle on ainakin väliä, mutta ellei hän ole bikineissä tuon eron pystyy peittämään vaatteilla. Totuus selviää vasta sitten kun otetaan ne peittävät vaatteet pois.

Vierailija
65/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä niitä ulkonäköpaineita tytöille ja naisille aiheuttaa?

Vierailija
66/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat monesti tiedustelleet pituuttani. Pitäisikö tässä vastavuoroisesti purskahtaa lohduttomaan itkuun?

Kysytään painoa iiik kamalaa iik ettäs kehtaa!

Ja sitten ihmetellään miksi naisia ei ole yhteiskunnan huipulla, missä pitää kestää tuulta ja tuiskua.

Siis tyystin tuntemattomat naiset kyselevät sinulta pituutta jossain somessa?? Oikeasti? Mitä sinä vastaat näihin kysymyksiin? Osaatko kertoa miksi he kyselevät sellaista? Mainostatko itseäsi jotenkin pituuteen liittyen tai oletko koripalloilija?

Vierailija
67/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat pitävät painonsa visusti omana tietonaan ja tulevat näin ikään kuin ilmoittaneeksi olevansa ylipainoisia. Ei kait puntarin lukemaa muutoin tarvitse hävetä.

Ei puntarin lukemaa tarvitse hävetä, vaikka sitä ei halua kenellekkään mainostaa. Se on henkilökohtainen asia, samoin kuin pankkitilin saldo. Ei sitä tarvitse kenenkään randomihmisen tietää.  Itse olen aina ollut lievästi alipainoinen, mutta en silti ole kenellekään painoani kuulutellut. Mitä se kenellekään kuuluu? Ja kuka siitä tiedosta tulee onnelliseksi paljonko minä painan?

Kyse on kontekstista. Pankkitilin saldon kertominen on oleellista esim. yhteiskunnan avustuksia anoessa. Samalla tavoin puntarin lukema voi olla oleellinen tieto paria valittaessa. Ulkonäkö kun on monille yksi merkittävä kriteeri, halusimme tai emme.

Onko sinulle suurta eroa siinä, painaako nainen 59 vai 64 kiloa? Jos sinulla on silmät päässä, niin osaat päätellä ulkonäöstä, onko nainen laiha, hoikka, roteva vai reilusti ylipainoinen. Kilomäärällä et tee yhtään mitään.

Minulle on ainakin väliä, mutta ellei hän ole bikineissä tuon eron pystyy peittämään vaatteilla. Totuus selviää vasta sitten kun otetaan ne peittävät vaatteet pois.

Mutta tuo 64 kiloinenhan voi olla näistä kahdesta hoikempi, jos on urheilullinen ja tuo 59 kiloinen on ihan sohvaperuna. Et voi pelkistä kiloista päätellä ihmisen kokoa.

No silti vaikka ne kilot olisivat jollekulle parinmuodostuksessa noin tärkeitä, niin se ei silti tarkoita, että kenenkään tarvitsisi julkisesti ilmoittaa painoaan tai mitään muutakaan ominaisuuttaan. -eri

Vierailija
68/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätäkin palstaa satunnaisesti lukee, niin kyllä ymmärtää, miksi ei haluta kertoa painoa. Täällähän räävitään ja haukutaan normaalipainoisia läskeiksi ja ihaillaan juuri niitä rimpuloita hernekeppejä. Mammoillahan on ihan ikioma painoindeksitulkinta sekä vaatekokoluokitus. Siispä ollaan hiljaa, lällälläää.

Vierailija
69/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170cm ja painoa kertynyt 55 kg. T.n33

Vierailija
70/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media, vanhemmat, kaverit, poikaystävät... kuka/mikä nyt kenellekkin. Mitä väliä sillä on sen kannalta, että pitääkö ihmisen ilmoittaa painonsa randomeille kyselijöille vai ei?

Vierailija
71/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti toiset tytöt ja naiset. Hehän loppupeleissä katsovat vertaisiaan kriittisimmin siinä missä heteromies ei edes huomaa jotain "vikaa".

Vierailija
72/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostaako ap. sitten  itse painoaan kaikille vastaantulijoille esim. Helsingin rautatieasemalla ?

" Moi, tiedätteks' te ,ett' mä painan satakaks' kiloa ? Ette varmaan millään ois osannu arvata." jne. " Moi, osaatteks'arvata mun painoani....."

Vierailija
73/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerron avoimesti painoni aina ja kaikkialla. CV:ssäkin se on siinä heti alussa osoitteen ja muiden perustietojen vieressä.

T. nainen 62 kg

Vierailija
74/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän oli kyse painon kertomisesta JULKISESTI esim. Askissa, ei mistään parinvalinnasta. Miksi sitä painoa sen enempää kuin pankkitilinkään saldoa pitäisi julkisesti joillekin tyystin tuntemattomille ihmisille kertoa?

Vierailija
75/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti toiset tytöt ja naiset. Hehän loppupeleissä katsovat vertaisiaan kriittisimmin siinä missä heteromies ei edes huomaa jotain "vikaa".

Näin juuri. Eihän miehet huomaa edes onko joku nainen meikattu. Tai ainakin palsta on tätä mieltä.

Joten ei miehet kiinnitä naisten ulkonäköön läheskään niin paljon huomiota, kuin toiset naiset. Esimerkiksi juuri pyörivä tuo "aikuisen naisen otsatukka" -ketju.

Vierailija
76/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en todellakaan kerro jätkille, että näin 160-senttisenä painan 60 kiloa! Nehän rupeais kattoon mua alaspäin, koska melkein kaikki kokoiseni tytöt painaa yleensä sen 35-50 kiloa. Ja jätkäthän tunnetusti halveksii ja kiusaa lihavia tyttöjä. Sama pätee hoikkiin muijiin. En ikinä kertoisi missitasoiselle tytölle, että joo, tosiaan, oon näinki läski, koska en halua nähdä, kuinka hän pöyristyy kuullessaan painoni. Olisi niin noloa!

Seki on jo paha kun luokan kanssa mennää esim laskettelemaan ja ope otti lapulle ylös kaikkien mitat suksivarausta varten. Ihan tarkotuksella ootin et muut oli jo kirjottanu siihen ja kun oli mun vuoro paljastaa strategiset mittani, katoin mitä muut oli siihen laittanu ja tajusin, et kaikki muut on mua ylivoimasesti kevyempiä, paitsi pari mua kaks päätä pidempää poikaa, jotka oli kans päälle 60-kilosia.

Jos painaisin vaikka 45 kiloo nii ihan ylpeenä vaikka huutaisin painoani koulun käytävällä

13v tyttö

Vierailija
77/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätäkin palstaa satunnaisesti lukee, niin kyllä ymmärtää, miksi ei haluta kertoa painoa. Täällähän räävitään ja haukutaan normaalipainoisia läskeiksi ja ihaillaan juuri niitä rimpuloita hernekeppejä. Mammoillahan on ihan ikioma painoindeksitulkinta sekä vaatekokoluokitus. Siispä ollaan hiljaa, lällälläää.

Tämä ei valitettavasti ole pelkästään Suomessa. Minulle tuli kerran pinterestin kuvavirtaan hienosti tehty taulukko. siinä oli toisessa reunassa pituudet ja sitten taulukoitu mikä on hyvä paino, milloin vähän ylipainoinen ja milloin reilusti. Tämä oli tehty Yhdysvalloissa. Siinä sitten muuttelin noita rajoja senteiksi ja kiloiksi. Niistä kun laski bmi:n niin tämän taulukon mukaan hyvä paino oli bmi alueella 18-21. Kun bmi oli 22-25 olit lievästi ylipainoinen ja sen jälkeen sairaalloisen. Mietipä vain kun ne epävarmat teinit löytää tällaista ja alkavat verrata tähän sitä omaa painoaan

Vierailija
78/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33N kirjoitti:

Ai mikä vaivaa?

No olisko kohtuuttomat ulkonäköpaineet ja sairaalloisen laihuuden ihannointi.

Vai mitä luulet, voisko olla?

Ei kai normaalipainossa pysyminen kohtuuton ulkonäkövaatimus ole - muuta kuin laiskalle.

:)

Joo ei ole. Tosin terveyden takia normaalipainoisuus on tärkeää, eikä jonkun typerän ulkonäön.

Siinä on vain sellainen asia, että kun nykyisenä "epänormaaliuden" ihannoinnin aikakautena kaikkine silkkareineen, hius-ripsi-kynsijatkeineen, rasvaimuineen, huulitäytteineen, contour-strobing-votevö-meikkeineen, joku oikeasti normaalipainoinen kertoo mittansa tyyliin 170cm 60kg, hän saa kuulla olevansa "kamala läski" ja löysäkin vielä.

Kuitenkin samaan aikaan ne oikeasti "kamalat läskit" menevät tiukoissa trikoissa, topeissa ja minihameissa allit heiluen ja selkäläskit tursottaen ja tämä on "rohkeutta olla oma itsensä" ja "upeaa". Toisessa ääripäässä "upeaa" on se, että syödään salaatinlehti päivässä ja luut senkun törröttää. Mutta se oikeasti normaali, normaalipainoinen, normaalinnäköinen, ei lisäkkeitä itseensä änkenyt ihminen on sallittu arvostelun kohde. Ilmeisesti on oltava jonkinlainen ulkonäöllinen ääripää, jotta on ok.

Vierailija
79/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... miksi sinä selailet nimenomaan teinityttöjen ask-sivuja ja pahoitat mielesi siitä, etteivät he kerro kaikkia yksityisasioitaan?

Mitä teet tiedolla eri teinityttöjen painoista?

Miksi nimenomaan paino on sinulle kompastuskivi, jonka kertomatta jättäminen pöyristyttää noin?

Mitä haluat tietää seuraavaksi?

Veikkaan, että sinä taidatkin olla yksi kysymysten esittäjistä. Veikkaanpa myös, että jos he suostuisivat kertomaan painonsa, kysyisit jotain muuta sen jälkeen.

Meneekö jossakin raja?

Missä vaiheessa riittää, milloin on o.k. sanoa ettei halua kertoa enempää, tulematta tuomituksi siitä ettei tahdo kertoa itsestään kaikkea anonyymeille aikuisille netissä?

Koita ajatella asiaa vastaajien näkökulmasta: tuntemattomat ihmiset eivät anna itsestään yhtään mitään, mutta tahtovat tietää kaiken, mutta kysymykset liittyvätkin yhtäkkiä vain vastaajan kehoon ja fyysisiin mittoihin. Ja sitten syyllistetään kun johonkin ei saada vastausta. Ikäänkuin kyseessä olisi lihanpala, jonka kieltäytyminen on ennenkuulumatonta ja pöyristyttävää.

Etkä näe tässä mitään outoa?

Etkä siinä, että vaivauduit tekemään aiheesta aloituksen?

Toivon todella että saat tarvitsemaasi apua ja pian. Olet vielä liukumäen yläpäässä, sinun ei tarvitse laskea sitä alas! Uskon sinuun, pystyt pelastamaan itsesi! Valtavasti tsemppiä! :)

Vierailija
80/135 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs teinipoikien painon yleinen valvonta ?

Ketä se kiinnostaisi ?