Nainen, mitä "miesten töitä" osaat tehdä? :D
Olen sinkku joten huollan polkupyöräni, vaihdan auton renkaat, grillaan (heh), lapioin lumet, leikkaan nurmikon, remontoin ja vaihdan jopa lampun ;D
Kommentit (50)
Teen kaikki moottoripyöräni korjaukset itse.
Helpommin pääsen jos kerron mitä en osaa tehdä. Eli sähkötöitä ja moottoriremonttia.
Kaiken. Olen naimisissa oleva nainen ja mieheni ominaisuudet sisältävät vallan jotain muuta kuin arkiset kädentaidot.
Teen puuhommat : sahaan ne, halon ja laitan halki poikki pinoon liiteriin. Ei perse jäävy talvella. Talvella teen valmetilla lumityöt. Saa lapset lumikasoja missä leikkiä.
Kerrostalossa asuessa ei ole miesten töitä. Autoa en omista.
Osaan aikalailla kaikki miesten työt ja fyysinen voimakin on minulla keskivertomiehen tasolla. Olen rakentanut itse perheellemme talon. En ihan atomeista asti mutta suurelementistä. Opettelin työvaiheet ja tein hissukseen vähän kerrassaan. Ei se nyt niin vaativaa ollut. Sähkötyöt teki tietty sähkäri, mutta IV hommat ise ja osa putkihommista.
Tuo talonraksaus on sellainen ihme miesten sankarimyytti jota miehet itse ylläpitävät ja naiset luulevat sitä niin jumalaisen vaikeaksi ettei se naisilta suju. Kyllä se sujuu kun on vaan viitseliäisyyttä, ohjeita ja piirustuksia kun seuraa ja opettelee työvälineiden käytön niin hyvä tulee!
Eiköhän ne suurin piirtein mene, mihin ei tarvita koulutusta, eikä raakaa voimaa.
Mutta millä perusteella polkupyörän huoltaminen tai lampun vaihtaminen ovat "miestentöitä"?
Lumen lapioiminen ja ruohonleikkuu ovat hyvää arkiliikuntaa niin miehille kuin naisillekin.
Onko minut kasvatettu jotenkin "erilailla"?
Olen tosi hyvä makailemaan sohvalla katsomassa lätkää ja rapsuttelemessa palleja.
En ole ylipäätään hirveän kätevä (en osaa yhtään ommella, kutoa tms.), mutta teen meillä kaikki poraamiset, naulaamiset, huonekalujen kokoamiset, lamppujen kiinnittämiset ym. pienet (mies on vielä epäkätevämpi kuin minä).
Asumme kerrostalossa joten en tiedä miten pihatyöt jakautuisivat.
Renkaita en osaa vaihtaa, tai varmaan oppisin mutta ei ole ollut tarvetta. Mies vie auton korjaamolle vaihtoa varten. Kumpikaan ei halua käyttää siihen aikaa.
Avaan lattiakaivon. Mulla jotenkin niin vammaisesti tehty tuo suihkun lattiakaivo että joudun avaamaan sen noin kerran kuukaudessa. En viitsinyt enää soittaa isääni avaamaan sitä joka kuukausi, joten opettelin avaamaan sen itse. N28