Nyt alkaa kahden viikon kuntokuuri. Kuka lähtee mukaan?
Liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Iloa ja naurua niin paljon kuin mahdollista. Kahden viikon päästä katsotaan, onko olo ja olemus muuttunut! Lähde mukaan kokeiluun! :D <3
Kommentit (76)
No niin. Nyt on eka viikko takana. Paino on pudonnut 2 kg. Nesteitä poistunut siis runsaasti. Tänään pidin välipäivän kuntoilusta ja annoin lihasten levätä. Söin myös aivan normaalia ruokaa, vaik hieman vähemmän. Kuinkas muilla on sujunut? :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt on eka viikko takana. Paino on pudonnut 2 kg. Nesteitä poistunut siis runsaasti. Tänään pidin välipäivän kuntoilusta ja annoin lihasten levätä. Söin myös aivan normaalia ruokaa, vaik hieman vähemmän. Kuinkas muilla on sujunut? :)
Ap
Sä siis väität että ns.normaalia ruokaa syömällä lähtee nesteitä 2kiloo viikossa?? Missä utopiamaailmassa elätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä siis väität että ns.normaalia ruokaa syömällä lähtee nesteitä 2kiloo viikossa?? Missä utopiamaailmassa elätkään.
Tänään söin normaaliruokaa, vähemmän kylläkin kuin normaalisti. Kuten ketjussa aiemmin olen kertonut, viikon ajan olen syönyt vihersmoothieita, rahkaa, kanaa, kananmunaa ja salaatteja.
Ap
Mukana. 4kk aikana 6 matkaa ja monet juhlat. Alkaa jo näkymään kropassa, 2-3 kg tullut lisää (onneksi vielä normaalipainon sisällä). 2 vkon kuluttua seuraava reissu ja pitäisi saada nuo pois ennen sitä. Tosin tähän väliin osuu kyllä yhdet rapujuhlat. Huoh...
Tänään olen syönyt varmaan liian vähän. Hiilarit otin mukaan viikon paussin jälkeen. Iho on aika huonossa kunnossa, kuona-aineet ilmeisesti poistuu. Muuten olo on ollut energinen. Lenkki heitetty ja jumpat tehty. :)
Ap
Sain kilpirauhaslääkkeet. Lauantaina alkoi huimaamaan 800 metrin kohdalla ja sunnuntaina olin poikki 1,5 kilometrin jälkeen. Sinnillä olisi voinut mennä 2 kilometriä, mutta ei siinä vain ollut enää mitään järkeä. Aivan käsittämätön kunnon romahdus vain vuorokauden lääkityksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Terveellinen ruoka maksaa liikaa. Olen köyhä. Joten täytyy vaan jatkaa syömällä ranskalaisia, perunaa, pastaa, höttöleipää. V..tun kiva.
Mikäs mahtaa olla sitä kallista ja terveellistä ruokaa?
Kallista on hedelmät, juurekset, kasvikset. Halpaa on ranskalaiset, peruna, makaroni, kaikki pastat ylipäätänsä, nakit, vaalea leipä.
Lenkillekin pitäs päästä eli pitäs saada lenkkikengät. Ne maksaa. Mulla on pronaatiota, joten pitää olla erikoispohjalliset kengät (maksaa vielä enempi). Siks en käy koskaan lenkillä, kun en raaski laittaa rahaa kunnon lenkkikenkiin. Lenkkeilytakkiakaan ei ole, mutta sellasen nyt helposti varmasti löytää kirppikseltäkin.
Pohjimmiltaanhan tässä on kyse vaan v..itunmoisesta laiskuudesta. On vaan kiva keksiä kaikkia syitä, miksi ei voi tehdä sitä ja tätä. Mut tottahan se kyllä on, että terveellinen ruoka maksaa. Epäterveellinenkin maksaa, mutta ei niin paljoa ku terveellinen. Ja ne kengät kyllä edelleenkin maksaa, kuten kaikki muukin paska tässä elämässä.
Totuus on kuitenkin, että terveellinen ruoka ei paljon maksa. Jos muuta väität, niin ehkä olisi tiedon hankkimisen paikka. Tai asennemuutos.
Totta. Mä ostan ruuat 3 hengelle km 15e/pvä eli 5e/hlö. Vaatii vähän funtsimista ja sen että tekee kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Sain kilpirauhaslääkkeet. Lauantaina alkoi huimaamaan 800 metrin kohdalla ja sunnuntaina olin poikki 1,5 kilometrin jälkeen. Sinnillä olisi voinut mennä 2 kilometriä, mutta ei siinä vain ollut enää mitään järkeä. Aivan käsittämätön kunnon romahdus vain vuorokauden lääkityksen jälkeen.
Onpa kurjaa. Toivottavasti lääkitys löytyy kohdilleen.
Ap
Jaksaa jaksaa! :D Paino pudonnut 3 kg ja vointi on hyvä. Jaksaminen selkeästi kohonnut. Hymy herkässä ja aivot terässä!!
Ap
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Olette te naiset ihmeellisiä, kun jo kahdessa viikossa saatte tuloksia aikaiseksi. Minä en vuosienkaan kuntosalilla käynnin jälkeen huomannut normaaliolossani mitään muutosta. Voimaa oli toki enemmän, muttei sitä arjessa huomannut.
Olisi varmaan kannattanut tehdä myös jotain siellä salilla.
Mulla vähän reilu kuukausi nyt takana, ja paino pudonnut 65,1 -> 62,8. Olo on tosi hyvä, ja huomaan että kunnossa sekä liikkuvuudessa on tapahtunut suurta kehitystä. Oon aina ollut tosi kankea, enää en ole :) Hölkkä sujuu helposti ja uinnissa kilometri on ihan piece of cake.
Inspiroiduin tästä ketjusta ja sen jälkeen olenkin käynyt reippailla 30min. kävelylenkeillä jo kolmena päivänä! Tämä on oikeasti valtava edistys minulle, joka normaalisti liikun viikoittain vain 500 metriä lähikauppaan... Ylipainoa ei ole vielä ilmeisesti suotuisien geenien takia, mutta peruskunto niin järkyttävän huono, että kun muutaman rappusen kävelen, niin olen ihan hengästynyt. Ajattelin taas aloittaa myös kuminauhajumpan kotona :)
Kiitos teille kaikille!
Ihan liian lyhyt ajankakso,2 kuukautta vähintään pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Mukana. 4kk aikana 6 matkaa ja monet juhlat. Alkaa jo näkymään kropassa, 2-3 kg tullut lisää (onneksi vielä normaalipainon sisällä). 2 vkon kuluttua seuraava reissu ja pitäisi saada nuo pois ennen sitä. Tosin tähän väliin osuu kyllä yhdet rapujuhlat. Huoh...
1,5 kg pudonnut 3 päivässä, tosin osa pelkkää nestettä. Vielä olisi kilo omaan kevätpainoon ja siitä sitten pitäisi vielä pudottaa 3kg.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut noin 9 kk kuntokuurilla. Liikun noin 4-5 krt viikossa. Aluksi vaatekoko putosi kahdella, kun söin liian kevyesti. Nyt olen syönyt enemmän ja yrittänyt kasvattaa lihastakin. Tärkeää syödä välipalat säännöllisesti ja proteiinia paljon, muuten iskee makean himo.
Ei tarvitse syödä koko ajan välipaloja, jos kiinnittää aterioiden energiamääriin ja koostumuksiinhuomiota:) Olen siis tuo joka on pudottanut 65,1kg -> 62,8kg, ja syön 2x päivässä. Lounas ja päivällinen. Syön siis vain 2 ateriaa päivässä, paitsi jos liikun tosi paljon niin sit ehkä 3.
Jee, hyvä olo alkaa tuntua hetki hetkeltä enemmän. Vähintään yhtä paljon kuin itse kuntoilu ja ruokavalio, siihen vaikuttaa tyytyväisyys itseen. Vihdoinkin teen hyviä asioita itselleni. Juoksulenkki heitetty ja kasvisruualla menty tämä päivä. :)
Ap