Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveripiiri näyttää nyt ihan urakalla osallistuvan näihin vauvatalkoisiin. Itse en osallistu.

Vierailija
10.09.2017 |

Jo kolmelle kaverille on syntynyt tän vuoden aikana vauva ja just kuulin, että alkuvuodesta olis neljännelle kaverille tulossa vauva. Useammassa perheessä lapsi on jo joko toinen tai kolmas.

Itse olen aikoinani synnyttänyt yhden lapsen ja hänkin jo lähes teini-ikäinen. Joten meidän perheeseen ei enää vauvaa tule.

Kyllä mun kaverit näköjään ainakin ovat päättäneet osallistua vauvatalkoisiin. Ei noista vauva-uutisista jaksa enää innostuakaan kun tuntuu, että peränjälkeen on joku raskaana. Kunnon vauvabuumi taas täällä päin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voih.

Vierailija
2/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitoin tämän kommentin siksi, kun täällä palstalla valitetaan, että vauvoja ei synny tarpeeksi. No mun kaveripiirissä kyllä syntyy. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niihin vauvatalkoisiin kehotettu vasta pari viikkoa sitten?

Vierailija
4/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuttaville on syntynyt ainakin seitsemän vauvaa vuoden sisään, menin jo laskuissa sekaisin.

Vierailija
5/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laitoin tämän kommentin siksi, kun täällä palstalla valitetaan, että vauvoja ei synny tarpeeksi. No mun kaveripiirissä kyllä syntyy. Ap

Ja ei oo kyllä mikään urbaanilegenda sekään että useista kavereista tulee tylsiä lapsen saatuaan. Instagram täynnä lapsikuvia ja perheonnea ja jutut pyörii toisten ja omien lasten ympärillä..Eikä nyt ole kyse kateudesta, en halua lapsia ja mulla on ihana mies. Tuntuu vaan että kokoajan on vähemmän ja vähemmän yhteistä ja se surettaa.

Vierailija
6/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun maailmassahan on tunnetusti ihan liian vähän ihmisiä...

Vierailija
7/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä ihan sama juttu! Tänä vuonna syntynyt kaksi vaivaa, ja vielä on kolme laskettua aikaa jäljellä. Eli kyllä niitä vauvoja vielä syntyy.

Vierailija
8/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväpiirissä ihan sama juttu! Tänä vuonna syntynyt kaksi vaivaa, ja vielä on kolme laskettua aikaa jäljellä. Eli kyllä niitä vauvoja vielä syntyy.

Tuo "vaiva" oli nyt kyllä ihan puhdas vahinko. Tai freudilainen lipsahdus. :D

Vierailija
9/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne lapsettomat ihmiset vauvoja saa. Tarkoitan tällä sinua ,en itseäni.

Vierailija
10/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei oo kyllä mikään urbaanilegenda sekään että useista kavereista tulee tylsiä lapsen saatuaan. Instagram täynnä lapsikuvia ja perheonnea ja jutut pyörii toisten ja omien lasten ympärillä..Eikä nyt ole kyse kateudesta, en halua lapsia ja mulla on ihana mies. Tuntuu vaan että kokoajan on vähemmän ja vähemmän yhteistä ja se surettaa.

Juu, ja sitten kun ihmiset jauhavat lapsistaan jatkuvasti myös kun ne ovat yli taaperoiän. En tiedä kiinnostaako ne toisten lasten tekemiset oikeasti ketään muuta kuin itseä? Ja miksi niistä on puhuttava koko ajan? Tuskin ketään kiinnostaisi kuunnella jatkuvasti juttuja poikaystävä Perttini toilailuista, tai mitä koirani tekivät aamulla. En vain ymmärrä.

Vierailija
11/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tulossa kolmas :D

Vierailija
12/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja sitten kun ihmiset jauhavat lapsistaan jatkuvasti myös kun ne ovat yli taaperoiän. En tiedä kiinnostaako ne toisten lasten tekemiset oikeasti ketään muuta kuin itseä? Ja miksi niistä on puhuttava koko ajan? Tuskin ketään kiinnostaisi kuunnella jatkuvasti juttuja poikaystävä Perttini toilailuista, tai mitä koirani tekivät aamulla. En vain ymmärrä.

siis omien lasten..

Vierailija
13/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä ja suvussa on syntynyt viime ja tänä vuonna yli 10 vauvaa. Ollaan 35-45-vuotiaita, niin ei sillä lailla edes parhaassa lisääntymisiässä.

Vierailija
14/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma mun lähipiirissä. Ja kaikki nämä tulevat mammat on jotain alle 25-vuotiaita! Vauvaa pukkaa toisensa perään... ei paljoa kiinnosta. Vauvoja syntyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
15/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissäni ei kenellekään ole vauvoja tullut vuosikausiin.

Vierailija
16/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mäkin jäänyt vähän ulkopuolelle näistä kavereiden jutuista, kun oma lapsi on jo niin iso ettei mitkään kakkavaippa- tai yövalvomiskeskustelut liity häneen enää mitenkään. Ei enää kiinnosta kavereiden jutut, kun ei enä puhuta mistään muusta kuin vauvoista...vauvoista...vauvoista....vauvoista... ap

Vierailija
17/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne vauvat aika paljon vaivaa kyllä aiheuttaa. 😁

Vierailija
18/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Pitäiskö niiden elää elämänsä sun halujen mukaan? 😂

Vierailija
19/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa sukuun serkuille ja pikkuserkuille syntyy vauvoja tasaiseen tahtiin 3-4 vuodessa. Ollaan oikeistolaisia joten ei perhepolitiikka ja taantumat paljoa hetkauta ainakaan siinä mielessä että jätettäisiin lapset tekemättä niiden takia, meitä kun opetetaan ottamaan vastuuta ja meille opetetaan että väestökasvu pitää yhteiskunnan liikkeessä. Ystäväpiirissä oli joitain vuosia sitten sama mutta nyt ollaan jo lähes 5-kymppisiä niin ei enää. Pari serkkua on tässä viimeisimmässä talous- ja vauvataantumassa pyöräyttänyt kaksikin lasta ystävällisesti tarjoten vastavalmistuneille äitiyslomansijaisuudet ja nyt ovat palanneet, palaamassa töihin kun nousukausi on taas alkanut ja alkaa olla työvoimasta pulaa. Oikeastaan jokainen meistä on tehnyt vähintään yhden lapsen vielä tässä taantumassa. Sen takia kai ollaankin töissä, työthän loppuvat palvelu-, hoito-, opetus- ja rakennusaloilla ainakin jos seutu on väestönkasvultaan taantuvaa.

Vierailija
20/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, en määkään ymmärrä. Haluaisin jutella ihan normaaleista asioista laidasta laitaan mut jotenki ne nykyään kääntyy lapsiin aina. Enkä halua olla ystävälleni epäkohtelias joten yritän parhaani mukaan keskustella heille tärkeästä aiheesta mutta jälkeenpäin tulee feikki olo..Mulla on nykyään enemmän yhteistä miehen ja hänen sinkkukavereiden kanssa. Ilmapiiri on rento ja voi heittää kaksimielistäkin läppää ja ovat ottaneet mut mukaan porukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi