Ruohonjuuri ja sen kanta-asiakasryhmä?
Minkälaisia asiakkaita useimmiten Ruohonjuuressa teidän mielestä asioi? Mikä on se niiden kohderyhmä?
Viime asiointikerralla kiinnitin jostain syystä huomiota siihen, että kaikki sillä hetkellä liikkeessä olleet asiakkaat muistuttivat paljon toisiaan. :D
Sinä joka asioit paljon ruohonjuuressa, millainen oot?
Kommentit (29)
Olen yrityksen toimari ja omistaja joka tekee ihan liian paljon rahaa. Käyn punttiksella 3+ kertaa viikossa ja muutenkin tykkään pitää huolta terveydestäni. Ajastani vietän 3-6 kk vuodessa ulkomailla ja mielestäni suomi on ihan kauhea takapajula.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrityksen toimari ja omistaja joka tekee ihan liian paljon rahaa. Käyn punttiksella 3+ kertaa viikossa ja muutenkin tykkään pitää huolta terveydestäni. Ajastani vietän 3-6 kk vuodessa ulkomailla ja mielestäni suomi on ihan kauhea takapajula.
Ootko mies vai nainen?
Yleensä asiakkaat ovat yli kolmekymppisiä cityihmisiä. Toimistotyöntekijöitä.
Off topic, mutta Ruohonjuuri on järkyttävän kallis
Keski-ikää lähestyvä korkeasti koulutettu pehmeiden arvojen hippifoorumille vauva-aikana päätynyt ja sitä kautta lääkkeen rasvoittuvaan tukkaansa löytänyt naisihminen.
Teepuu-palashampoo <3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikää lähestyvä korkeasti koulutettu pehmeiden arvojen hippifoorumille vauva-aikana päätynyt ja sitä kautta lääkkeen rasvoittuvaan tukkaansa löytänyt naisihminen.
Teepuu-palashampoo <3 <3 <3
Poimin vinkin ylös, teepuuöljyt on omiakin lemppareita kosmetiikassa, mutta lähinnä naamaan niitä olen lätrännyt, täytyy kokeilla tuota joskus. :)
Vierailija kirjoitti:
OT myös, mutta ainakin Tampereen Ruohonjuuren myymälässä on kamalat spottivalot, jotka samaan aikaan häikäisevät eivätkä anna valoa niin että näkisi etsiä tuotteita hyllyssä, ja koko paikassa on väkevä hajusteiden lemu, olkoot sitten kuinka luonnonmukaisia tahansa. Meinaa tulla migreeni, kun ne kaksi kertaa vuodessa on sieltä piipahdettava yleispesuainetta hakemassa. Jos olisi miellyttävämpi myymälä niin voisin hinnasta huolimatta käydä useammin. Osa myyjäkunnastakin aika tylyä, kun tarvitsen apua etsimäni löytääkseni.
Pyörätuolissa istuva nuori sairaseläkkeellä oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT myös, mutta ainakin Tampereen Ruohonjuuren myymälässä on kamalat spottivalot, jotka samaan aikaan häikäisevät eivätkä anna valoa niin että näkisi etsiä tuotteita hyllyssä
Tämä on kyllä totta ja ongelmana monessa muussakin myymälässä. Entinen Ruohonjuuren myymälä oli valaistukseltaan paljon miellyttävämpi, ehkä siellä oli katto matalammalla ja siksi helppo järjestää tasainen pehmeä valaistus. Siellä tuli käytyä, ja olin silloin ekohenkinen vähitellen keski-ikäistyvä nörtti jolla puoliso samaa sarjaa.
Olen semmonen tyyppi joka ei osaa edes kierrättää ja heittää vaatteitaankin roskiin. Ja ostelee meikkejä ja kaikkee ja ajelee hienolla autolla. Mutta tykkään syödä tervellisesti ja hyvin.
30-vuotias alaa vaihtava opiskelijanainen, ostan lähinnä kosmetiikkaa ja suklaata. Itiksen ja Kampin Ruohonjuuressa on näkynyt aika vaihtelevaa asiakaskuntaa
Mä olen 27-vee kohta korkeakoulusta valmistuva kaupunkilaisnainen. Ostan yleensä marjajauheita ja viherjauheita sekä raakapatukoita ja -suklaata. Satunnaisesti jotain muitakin tuotteita. Olen tosin itse nähnyt siellä aika monentyylisiä asiakkaita, nuorista eläkeläisiin ja sekä miehiä että naisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu kolmekymppinen, joka ostaa luonnonkosmetiikkaa, ekologisia pesuaineita ja pähkinöitä. Myös mieheni, hiukan nuorempi duunari, käy hakemassa sieltä kasvorasvat, shampoot, hoitoaineet ym.
Oletko mies vai nainen?
Lähihoitaja 40 vee, eläinrakas semihörhö wannabe-vegaani, joka tilaa kotio kasvoöljyjä, hennaa, hiustenhoitoaineita, meikkejä, dödöjä. Kallista, mutta iho ja hiukset kiittää! Koskaan en oo noissa liikkeissä edes käynyt.
Minä: 44 vee, korkeakoulutettu nainen, kierrätän (perheessä jopa komposti (ja nyt en tarkoita miestäni)), ostan luonnonkuituvaatteita (mieluiten luomupuuvillaa), syödään mahd paljon luomua ja kosmetiikka plus shampoot myös luomua, semivege. Ruohonjuuresta haen lähinnä erikoistuotteet, joita muualta ei saa, muuten liian kallis paikka.
Olen vain satunnainen vakkari. Värjään harmaita hiuksia, mutta tavallisten hiusvärien kemikaalit polttaa päänahkaa. Ostan ruohonjuuren kasvihiusvärejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu kolmekymppinen, joka ostaa luonnonkosmetiikkaa, ekologisia pesuaineita ja pähkinöitä. Myös mieheni, hiukan nuorempi duunari, käy hakemassa sieltä kasvorasvat, shampoot, hoitoaineet ym.
Oletko mies vai nainen?
Nainen, miksi kysyt?
Olen viisikymppinen yrittäjänainen ja käyttänyt luonnonkosmetiikkaa 30 v. Toki myös muitakin "luontaisjuttuja". Enimmäkseen ostan kyllä tuotteeni nykyään Kärkkäiseltä, siellä on paljon samoja kuin Ruohonjuuressa, mutta paljon halvemmalla. Yksi suosikkini on schmidt´s dödö, ensimmäinen luonnondödö, joka tehoaa mulle. Meillä koko perhe käyttää luontaistuotteita, mieheni mukaanlukien. Olemme myös luontaishoitojen ahkeria käyttäjiä ja syömme pääasiassa luomuruokaa. Lieneekö näissä syy, että emme juurikaan sairasta, lapset eivät ole koskaan käyneet minkään sairauden takia lääkärissä, eivät syöneet antibiootteja tai juuri mitään lääkkeitä. Itse olen käynyt lääkärissä viimeksi v. 2000, mies 80-luvun lopulla. Tulemme halvaksi yhteiskunnalle ;D. Niin juu ja asumme maalla.