Ruohonjuuri ja sen kanta-asiakasryhmä?
Minkälaisia asiakkaita useimmiten Ruohonjuuressa teidän mielestä asioi? Mikä on se niiden kohderyhmä?
Viime asiointikerralla kiinnitin jostain syystä huomiota siihen, että kaikki sillä hetkellä liikkeessä olleet asiakkaat muistuttivat paljon toisiaan. :D
Sinä joka asioit paljon ruohonjuuressa, millainen oot?
Kommentit (29)
Aivan tavallinen toimistorotta joka nyt vain sattuu tykkäämään luonnonkosmetiikasta.
Turun ruohonjuuressa (sen entisissä tiloissa) oli myyjänä nuori mies, jolta sai todella törkeää ja huonoa palvelua.
Aikuinen, koulutettu kaupunkilaisnainen taitaa olla se pehmeistä arvoista kiinnostuneen stereotypia ja kenties tässä on perääkin, mutta kyseessä ei välttämättä ole tarkoituksellisesti kohderyhmämarkkinoinnilla hankittu asiakaskunta. Olen nähnyt tuolla kaupoissa keski-ikäisiä miehiä ja parikymppisiä hippimiehiä. Teinit taitaa olla näkyvimmin puuttuva ryhmä, varmaankin ostovoiman puutteen ja ns. "valistumattomuuden" takia
Kaipaisin Oulun liikkeeseen kunnon Deli- ja ruokaosastoa! Enimmäkseen ostan kosmetiikkaa ja mausteita, joskus kylmähyllystä vegaanisia elintarvikkeita.
Kosmetiikka-allergikko, joka ei kykene käyttämään juurikaan muuta kuin luonnonkosmetiikkaa. N23, matematiikan opiskelija
Keski-ikäinen pienviljelijä, ostan leipää, pesuainetta ja joskus lääkinnällisiä tuotteita.
Onko teillä jotkut tietyt tuotteet mitkä aina palaatte ostamaan tuolta?
Joku jo kertoikin omia suosikkejaan, kertokaa vielä lisää!
Itse olen ostanut Konjac-sienet aina tuolta ja tykännyt niistä kovin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrityksen toimari ja omistaja joka tekee ihan liian paljon rahaa. Käyn punttiksella 3+ kertaa viikossa ja muutenkin tykkään pitää huolta terveydestäni. Ajastani vietän 3-6 kk vuodessa ulkomailla ja mielestäni suomi on ihan kauhea takapajula.
Ootko mies vai nainen?
Mies
Aika hyvin tämä sitten sopii siihen näkemääni asiakaskuntaan. Kiinnitin vain huomiota kun melko pieni liike oli aika "täynnä" ja kaikki asiakkaat olivat 30-55v siististi pukeutuneita naisia, asiakkaita oli lisäkseni n. 12 kpl.
Muissa liikkeissä oli yleensä teini-ikäisistä vanhempiin naisiin sekä miehiä myös, tämä oli sellainen liike missä asiakkaat olivat homogeenisiä. Eikä herättänyt tunteita sen enempää suuntaan tai toiseen, kunhan pisti silmään ja mietin onko tosiaan noin tarkka kohderyhmä heillä. :)