Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuisitko, jos työnantajasi ohjeistaisi (=käskisi) sinua sanomaan kaikille kohtaamillesi asiakkaille "Kiitos, hyvää päivänjatkoa"?

Vierailija
10.09.2017 |

Niin?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Teen noin ilman käskemistäkin. Sitä kutsutaan hyväksi asiakaspalveluksi.

2/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikö tarvitse käskeä, kuuluu normaaliin peruskohteliaisuuteen , erityisesti aspassa.

Ai niin me ollaan Suomessa, jossa kukaan ei uskalla jutella toiselle kuin pakolliset jorinat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kyllä muutenkin jotain samantapaista, kuten hyvää kotimatkaa, mukavaa junamatkaa, sujuvaa kotimatkaa, kiitos ja tervetuloa toistekin. Ei ole ongelma js sanon sen ihan sydämestä.

Vierailija
4/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. Olen perhepsykoterapeutti lastenpsykiatrialla. Voin toivottaa hyvää päivänjatkoa, jos se sopii tilanteeseen, mutta mistä mä heitä kiitän? Eiköhän se tuntuis perheestäkin aika oudolta. Että joo, ehkä mä vähän ahdistuisin moisesta kategorisesta säännöstä.

Vierailija
5/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ärsyttää Citymarketissa kun kassamyyjä vaivaantuneesti tuota aina hokee.

Itse saatan tietysti myös toivottaa joskus hyvää päivänjatkoa jos oikeasti siltä tuntuu 😊

Vierailija
6/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, ei tuosta nyt ahdistusta saa. Täytyy vaan ihmetellä, miten joku ei olisi ystävällinen tai kohtelias asiakkaille, joten outoa tuollainen käskytys. Minä kiittelen ihan automaattisesti kun lopetan puhelun, vaikka olisi ihan tuttu.... Nimim. aikoinaan vuosia asiakaspalvelussa työskennellyt.

Vierailija
7/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Periaatteeni nimittäin on "kohtele toista kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan". Minulle ei tarvitse ladella tyhjänpäiväisyyksiä, oli sitten kaupan kassa tai bussikuski.

Vierailija
8/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää noi liukuhihnatervehdykset. Sen nimittäin kuulee. Aspassa juttelen ihmisten kanssa yksilöllisesti, vaikka on kiire, mutta on mullekin kivempaa kuin toistella papukaijana jotain fraasia, jota en tarkoita.

Vierailija
9/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, ei tuosta nyt ahdistusta saa. Täytyy vaan ihmetellä, miten joku ei olisi ystävällinen tai kohtelias asiakkaille, joten outoa tuollainen käskytys. Minä kiittelen ihan automaattisesti kun lopetan puhelun, vaikka olisi ihan tuttu.... Nimim. aikoinaan vuosia asiakaspalvelussa työskennellyt.

Mun isällä on sama "vika". Lopettaa joskus puhelut: Kiitos soitosta.  ;)

Vierailija
10/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, missä työssä tuo tapahtuisi. Esimerkiksi poliisina voisi olla todella outoa sanoa asiakkaille (=putkaan vietäville) noin, mutta vaikkapa vaatekaupassa ei ollenkaan outoa, vaan normaalia kohteliaisuutta.

Vierailija
11/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö. Olen perhepsykoterapeutti lastenpsykiatrialla. Voin toivottaa hyvää päivänjatkoa, jos se sopii tilanteeseen, mutta mistä mä heitä kiitän? Eiköhän se tuntuis perheestäkin aika oudolta. Että joo, ehkä mä vähän ahdistuisin moisesta kategorisesta säännöstä.

Kiitos kun tulivat paikalle, oli hyvä keskustelu, antoivat paljon uutta tietoa, joka vie asioita ja yhteistyötä eteenpäin. Vai luuletko olevasi ainut osapuoli, jonka panos tuossa yhteistyössä ja paikallaolo merkitsee jotakin?

Vierailija
12/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistaisi ohjeistus sinänsä, mutta pelottaisi, että mitä jos sen unohtaisi jonkun yksittäisen asiakkaan kohdalla ja saisi sitten potkut sen takia.

Vierailija
13/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes rekrytoisi sellaisia, joille tuollaisesta peruskohteliaisuudesta täytyy erikseen antaa toimintaohjeet.

Vierailija
14/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuollainen pakotettu kommunikointi on lähes mahdotonta saada kuulostamaan aidolta. Olen myyjä, en näyttelijä.

Vierailija
15/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistuisi.

Aika raskaaksi kävisi elämä, jos tuollaisesta ahdistuisi.

Vierailija
16/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes rekrytoisi sellaisia, joille tuollaisesta peruskohteliaisuudesta täytyy erikseen antaa toimintaohjeet.

Sä ymmärsit väärin tämän.

Vierailija
17/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdistaisi ohjeistus sinänsä, mutta pelottaisi, että mitä jos sen unohtaisi jonkun yksittäisen asiakkaan kohdalla ja saisi sitten potkut sen takia.

Ei ole irtisanomisperuste tuollainen, joten turha pelko 

Vierailija
18/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sanoisit: Kyllä se päivä tästä valkenee, pärjätään yhdessä!

Taidat olla väärässä osittain ammatissa tai luonne väärä?

Vierailija
19/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ahdistaisi olla se työnantaja, jonka täytyy ohjeistaa käskyillä normaalin kanssakäymisen säännöt ja sitten työntekijä hakisi sairauslomaa, koska tervehtiminen ahdistaa.

Vierailija
20/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun tulivat paikalle, oli hyvä keskustelu, antoivat paljon uutta tietoa, joka vie asioita ja yhteistyötä eteenpäin. Vai luuletko olevasi ainut osapuoli, jonka panos tuossa yhteistyössä ja paikallaolo merkitsee jotakin?

Et ehkä ole ollut perhepsykoterapiassa koskaan.

Minä olen. Oli hyvä kokemus. Terapeutti oli sensitiivinen ja fiksu, mutta luja. Hän asetti meitä kyllä katsomaan myös peiliin. Jonain kertana kiitti luottamuksesta, joka tuntui tosi hyvältä, ja oli tarpeenkin, kun olin suoltanut itsestäni jotain todella vaikeata. Mutta aika monta käyntiä oli sellaisia, että kiittäminen olisi tuntunut erittäin oudolta. Kohtelias ja fiksu hän kyllä oli, ja tilannetajuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi