Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuisitko, jos työnantajasi ohjeistaisi (=käskisi) sinua sanomaan kaikille kohtaamillesi asiakkaille "Kiitos, hyvää päivänjatkoa"?

Vierailija
10.09.2017 |

Niin?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs terrorismi-hullu tänne eksyi?

Ja aiheeseen: Tuo on täysin normaalia asiakaspalvelua ja ihmisellä on jonkin asteisia ongelmia, jos tuollainen ahdistaa.

Vierailija
22/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää päivänjatkoa pieneen pussiin" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. Olen perhepsykoterapeutti lastenpsykiatrialla. Voin toivottaa hyvää päivänjatkoa, jos se sopii tilanteeseen, mutta mistä mä heitä kiitän? Eiköhän se tuntuis perheestäkin aika oudolta. Että joo, ehkä mä vähän ahdistuisin moisesta kategorisesta säännöstä.

Mitäs jos sanoisit: Kyllä se päivä tästä valkenee, pärjätään yhdessä!

Taidat olla väärässä osittain ammatissa tai luonne väärä?

En ikinä haluaisi kuulla tuollaista kliseistä "paistaa se päivä risukasaankin"-tyyppistä kommentointia psykoterapeutilta. Tulisi vain pahempi olo sellaisesta.

Vierailija
24/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs terrorismi-hullu tänne eksyi?

Ja aiheeseen: Tuo on täysin normaalia asiakaspalvelua ja ihmisellä on jonkin asteisia ongelmia, jos tuollainen ahdistaa.

Ei oikeastaan ole. Asiakaspalvelija aina palvelee omana itsenään, tilanteeseen sopeutuen ja täten aspoissakin on paljon eroa miten se palvelu tehdään, koska persoonallisuuserot. Yleensä asiakaspalveluun vedetään rajat ja aspat saa tehdä niiden sisällä palvelua niin kuin itselle tuntuu luontaiselta. Mä uskon että tuollaiset pakotetut sanonnat ja säännöt eivät ole kovin hyödyllisiä, niiden teho asiakkaisiin on ehkä lähellä 50/50. Puolet tykkää ja puolet vihaa sitä epäaitoutta.

Vierailija
25/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ahdistaisi olla se työnantaja, jonka täytyy ohjeistaa käskyillä normaalin kanssakäymisen säännöt ja sitten työntekijä hakisi sairauslomaa, koska tervehtiminen ahdistaa.

Ei ole kyse tästä. Yllättävää miten monella menee ihan ohi tämän pakkotervehdyksen tarkoitus. Kyse on siitä että halutaan standardoida asiakaspalvelu, mutta palvelu on ihmisten välistä kommunikointia, jota ei voi toteuttaa määrätyn kaavan mukaan.

Vierailija
26/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaisi jos työnantaja ohjeistaisi käyttämään jotain tiettyä lausetta. Siis totta kai asiaan kuuluu tervehtiä asiakasta tämän tullessa ja hyvästellä lähtiessä, mutta kyllähän nyt jokainen normaalijärjellä varustettu osaa itse arvioida mitä on tarpeen sanoa ilman että työnantajalta tulee valmiit fraasit.

Vierailija
27/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö. Olen perhepsykoterapeutti lastenpsykiatrialla. Voin toivottaa hyvää päivänjatkoa, jos se sopii tilanteeseen, mutta mistä mä heitä kiitän? Eiköhän se tuntuis perheestäkin aika oudolta. Että joo, ehkä mä vähän ahdistuisin moisesta kategorisesta säännöstä.

Ootko vähän tyhmä?

Vierailija
28/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepsykoterapeuttina sinäkin kuitenkin ymmärtänet normaalit hyvät käyttäytymisnormit? 

Vierailija
29/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ahdistaisi ja luulen että myös muita, joilla on paljon asiakaspalvelukokemusta ärsyttää tuollainen sanojen suuhun laittaminen ja asiakaspalvelun yksipuolistaminen.

Suuri osa asiakaspalvelua on asiakkaan lukeminen ja kohtelu yksilönä. Haluan asiakaspalvelutilanteen päättyessäkin toimia oman intuition varassa ja päättää tilanteen sillä tavalla mikä minusta parhaiten tilanteeseen sopii. Tämäntyylinen käskytys esimiehen taholta on typerää ja aliarvioi työntekijän osaamista.

Vierailija
30/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun tulivat paikalle, oli hyvä keskustelu, antoivat paljon uutta tietoa, joka vie asioita ja yhteistyötä eteenpäin. Vai luuletko olevasi ainut osapuoli, jonka panos tuossa yhteistyössä ja paikallaolo merkitsee jotakin?

Minuakin ihmetyttää perhepsykoterapeutin reaktio! Minkälaista porukkaa mahtaa olla näissä terepeuteissa? Tuppisuita? Huolestuttavaa, todella! Miten voi olla terapeutti jos itse on terapian tarpeessa?

Vierailija
31/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistaisi, koska tuollaista ohjetta ei ole tarpeen tulkita ihan kirjaimellisesti. Lähinnä niin, että silloin sanotaan kun tilanne tuntuu sopivalta. Oman järjen käyttö on sallittua myös asiakaspalvelussa.

Vierailija
32/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuollainen pakotettu kommunikointi on lähes mahdotonta saada kuulostamaan aidolta. Olen myyjä, en näyttelijä.

Meidän lähimarketissa on yksi tuollainen myyjä, joka kailottaa teennäiset päivänjatkot kaikille asiakkaille. Tosi rasittavaa kuunnella sitä, jos vaikka itse on viereisellä kassalla, joka sattuu sillä hetkellä kulkemaan hitaammin.

Vierailija
33/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni esim.kaupan kassalla tuo on liioittelua. Mutta esim. pankissa ym. korkeamman tason paikoissa ok.

Vierailija
34/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdistaisi, koska tuollaista ohjetta ei ole tarpeen tulkita ihan kirjaimellisesti. Lähinnä niin, että silloin sanotaan kun tilanne tuntuu sopivalta. Oman järjen käyttö on sallittua myös asiakaspalvelussa.

Työntekijällä on ihan oikeasti velvollisuus totella työnantajan ohjeita. Ja ohjeistus ei ole koskaan "voi tehä tälleen, jos on sellainen fiilis" vaan se tarkoittaa että niin tehdään.

Vierailija
35/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuisin enkä toivottelisi. Ärsyttää kun joku toivottaa.

Eikä se toivotus edes sovi kaikkiin tilanteisiin. Juuri menneellä viikolla soitin huoltoon, ettei heidän älykäs koneensa ollutkaan tilannut mustaa väriä (tulostin siis tilaa automaattisesti uuden värikasetin kun entinen on tarpeeksi vajaa) ja nyt väri oli loppu eikä meillä ollut uutta kasettia. Lupasivat postittaa ja saisimme sen seuraavana päivänä. Sitä ei saanut millään konstilla nopeammin vaikka heillä pyöri huoltomiehiä ympäri kaupunkia, kukaan ei voisi heittää sitä meille. Emme voisi tulostaa mitään koko päivänä värin puuttumisen vuoksi. Kysyi vielä tarvitsemmeko muuta. Emme. Ja sitten se tuli :"hyvää päivänjatkoa". Tuossa tilanteessa se kuulosti lähinnä vittuilulta. Minun päiväni ei jatkunut hyvin, koska en voinut tehdä töitäni.  Muutenkaan aspa ei osannut samaistua ongelmaan vaan naureskeli tilanteelle. Tilannetajua please!

Vierailija
36/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijällä on ihan oikeasti velvollisuus totella työnantajan ohjeita. Ja ohjeistus ei ole koskaan "voi tehä tälleen, jos on sellainen fiilis" vaan se tarkoittaa että niin tehdään.

Periaatteessa joo, mutta ihan kaikilta osin ei. Jos käsketään sanoa kiitos ja hyvää päivänjatkoa, se on ohje, jossa voi käyttää omaa järkeä. Esimerkiksi jos asiakas tulee kaupassa avautumaan siitä, että on todettu syöpä ja mieskin kuoli äskettäin jne., ei todellakaan ole järkevää sanoa lopuksi "Kiitos ja hyvää päivänjatkoa". Se olisi jopa loukkaavaa tuota asiakasta kohtaan. Pomokaan ei varmasti halua, että asiakkaita loukataan, joten hänenkin mielestään parempi että käytetään tällaisissa tilanteissa omaa harkintaa.

Vierailija
37/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina. Työntekijän on luvallista ja jopa suotavaa käyttää joissain tilanteissa omaa harkintaa ohjeiden noudattamisen suhteen. Ääriesimerkki: Ohjeena sanoa kaikille asiakkaille "Kiitos käynnistä ja tervetuloa uudelleen". Liikkeeseen tulee asiakas, joka riehuu ja heittelee tavaroita lattialle jne. Myyjä saa vartijan avulla asikkaan aisoihin ja vartija lähtee viemään asikasta pois. Vain täysi idiootti sanoisi myyjänä tuossa tilanteessa "Kiitos ja tervetuloa uudelleen"

Vierailija
38/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Teen noin ilman käskemistäkin. Sitä kutsutaan hyväksi asiakaspalveluksi.

Tyhjänpäiväinen lässytys ei ole hyvää asiakaspalvelua. Hyvää asiakaspalvelua on se, että asiakas saa sen tuotteen/palvelun mitä haluaa kohtuullisessa ajassa kohtuullisella hinnalla.

Aikoinaan lähikauppani oli sellainen, jossa oli minimivalikoima ja minimi määrä tuotteita sikahintaisena. Henkilökunta (omistajat) olivat kyllä ystävällisiä ja kyselivät kuulumiset ja lässyttivät kaikki fraasit - också på svenska. Jouduin joskus kiireessä siellä asioimaan. Yleensä hain ruokani kauempaa halvemmalla ja paremmalla valikoimalla varustetusta kaupasta.

Jos vieressä olisi ollut toinen kauppa, jossa runsas valikoima ja halvat hinnat mutta henkilökunta olisi toivottanut lopuksi "haista paska", olisin käynyt siellä mieluummin kuin ostanut kalliilla lässytystä.

Vierailija
39/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Teen noin ilman käskemistäkin. Sitä kutsutaan hyväksi asiakaspalveluksi.

Tyhjänpäiväinen lässytys ei ole hyvää asiakaspalvelua. Hyvää asiakaspalvelua on se, että asiakas saa sen tuotteen/palvelun mitä haluaa kohtuullisessa ajassa kohtuullisella hinnalla.

Aikoinaan lähikauppani oli sellainen, jossa oli minimivalikoima ja minimi määrä tuotteita sikahintaisena. Henkilökunta (omistajat) olivat kyllä ystävällisiä ja kyselivät kuulumiset ja lässyttivät kaikki fraasit - också på svenska. Jouduin joskus kiireessä siellä asioimaan. Yleensä hain ruokani kauempaa halvemmalla ja paremmalla valikoimalla varustetusta kaupasta.

Jos vieressä olisi ollut toinen kauppa, jossa runsas valikoima ja halvat hinnat mutta henkilökunta olisi toivottanut lopuksi "haista paska", olisin käynyt siellä mieluummin kuin ostanut kalliilla lässytystä.

=D

Vierailija
40/65 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuisin. Ihan hölmöö jos kassallakin jokaikiselle " hyvää päivän jatkoa" En sanoisi en. Hei riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi