Rehellisesti, voiko pettämisestä oikeasti päästä yli???
Kaipaisin rehellisiä mielipiteitä tai kokemuksia voiko pettämisestä oikeasti päästä yli ja jatkaa elämää onnellisena parisuhteessa? Ei varmasti sormia napauttamalla onnistu, mutta entäs terapialla (yksin/yhdessä) tmv. avulla?
En millään haluais rikkoa perhettä ainakaan ennen kun kaikki on kokeiltu, koska lapset vielä pieniä. Nyt en vaan näe muuta vaihtoehtoa kun eron, on niin petetty olo ja luottamus meni sen siliän tien...
Kommentit (31)
Eipä sitä voi.. kahdessa suhteessa petettiin, toinen suhde oli vasta aluillaan.
Yritin pidemmässä suhteessa antaa anteeksi, mutta pakko oli päätyä eroon vuotta myöhemmin. Huomasin, etten kertakaikkiaan pääse asiasta yli enkä kunnioita/luota mieheen pätkääkään.
Siinä lyhyemmässä suhteessa myös meni luottamus vielä pahemmin, huomasin etten tuntenutkaan miestä kuten olin luullut. Tuossakin mietin hetken ennen kuin annoin suhteen olla. Tiedän että jos kolmas pettävä tyyppi vastaan tulee, en edes mieti jättämistä. Täysin ajanhukkaa ainakin itsellä ollut yrittää edes jatkaa suhdetta tuollaisen jälkeen.
Ehkä itsekin pettäneet voivat helpommin päästä petetyksi tulemisesta yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo/tyttöystävä petti jo alkumetreillä, en jättänyt koska oli muuten parasta ikinä mitä oli vastaan tullut. Mutta kyllähän se vaivaamaan jäi. Oikeasti yli pääsin vasta vuosia myöhemmin kun petin itse, ja vielä paljon pahemmin.
Ei ehkä maailman paras rakkaustarina mutta näillä mennään. Jokainen tavallaan kait.
Miten voi pettää paljon pahemmin?
Hyvä kysymys, hankala vastata. Tiedän vain olleeni pahempi. Minulle merkkasi eniten se että toiseen ei voinut enää luottaa, vaimo ei tätä ymmärtänyt. Tai halunnut ymmärtää. Nyt ajattelen että toinen ymmärtää paremmin miltä minusta tuntui. Lisätään tähän vielä etten kostoksi pettänyt.
Tietääkö vaimosi pettämisestäsi? Muuten vaimosi ei voi ymmärtää miltä sinusta silloin tuntui.
Tietää.
Niin tarkoitin etten edes mieti jättämistä vaan jätän samantien jos kuulen pettämisestä jatkossa. Terv. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo/tyttöystävä petti jo alkumetreillä, en jättänyt koska oli muuten parasta ikinä mitä oli vastaan tullut. Mutta kyllähän se vaivaamaan jäi. Oikeasti yli pääsin vasta vuosia myöhemmin kun petin itse, ja vielä paljon pahemmin.
Ei ehkä maailman paras rakkaustarina mutta näillä mennään. Jokainen tavallaan kait.
Miten voi pettää paljon pahemmin?
Hyvä kysymys, hankala vastata. Tiedän vain olleeni pahempi. Minulle merkkasi eniten se että toiseen ei voinut enää luottaa, vaimo ei tätä ymmärtänyt. Tai halunnut ymmärtää. Nyt ajattelen että toinen ymmärtää paremmin miltä minusta tuntui. Lisätään tähän vielä etten kostoksi pettänyt.
Tietääkö vaimosi pettämisestäsi? Muuten vaimosi ei voi ymmärtää miltä sinusta silloin tuntui.
Tietää.
Sitten olette sujut, olettaen että olette yhdessä edelleen.
Ei voi päästä, ei ainakaan siitä jos nainen on ollut uskoton.
itsenä pettäminen se varmaan kuluttavaa onkin, kun selittää tutuille ja vähemmän tutuille että on kuvitellut pikkufantasian ja tästä on sitten mennyt sekaisin kun yrittänyt tuoda sen reaalitodellisuuteen. itkut varmaan tyttelille siinnä tulee.
sellaisia löytyy jostain junien päälippuvaraamon, helsingissä, kulmilta norkoilemassa, ja huutelemassa tyhmänä ja mustasukkaisena naikkosena jollekin asiakkaalle että tuo pettää naisia... tai inhoaa keltaista väriä.
Voi päästä, ja pääsinkin, MUTTA se oli niin helvetin hidas, vaikea ja iso työ etten seuraavalla kerralla edes harkitse. Koska ero tuli tossakin suhteessa muista syistä lopulta, ni jatkossa aion muistaa ettei maksa vaivaa yrittää eheytyä noin raadollisesta tapahtumasta, vaan petturi lähtee vaihtoon empimättä.
Ei voi päästä yli. Ota ero ja lapset vuoroviikoin isukille