Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit haluavat poikalapselle pitkät hiukset?

Vierailija
11.04.2025 |

Näin videon jossa äiti itki kun 4 v pojan hiukset leikattiin lyhyeksi. Poika itse halusi. Tiedän muutamia taaperoikäisiä poikia joilla on selkään asti hiukset. Äidit ei halua et niitä leikataan. Mikä tähän on syynä? Ihan mielenkiinnosta haluan tietää. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7-vuotiaalla pojalla on puoleen selkään pitkät hiukset. Aina on ollut pitkät hiukset, mutta aiemmin pidetty polkkapituudessa, ettei leikkiessä niin häiritse. Nyt ei ole leikattu, kun lapsi on itse halunnut antaa kasvaa. Myös 4-veellä on lapaluihin asti hiukset. 9-vuotiaalta leikattiin lyhyemmäksi, koska harjaaminen ei millään onnistunut mutta hänkin saa kasvattaa taas pitemmäksi, jos harjaaminen alkaa onnistua. Lapset saavat itse vaikuttaa hiusten pituuteen, en leikkaa lyhyemmäksi, mitä haluavat. Ei kai siihen sen kummempaa syytä ole.

Vierailija
2/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit eivät toivo maskuliinista poikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 37-vuotiaalla poikalapsellani on pitkät hiukset, koska hän haluaa pitkät hiukset. Olen sanonut hänelle että kannattaa pitää hiukset pitkinä niin kauan kuin ne kasvavat. Vielä ei ole alkanut kaljuuntua.

Vierailija
4/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli vielä 4v pitkät kiharat hiukset... Eipä se haitannut mitään.

Vierailija
5/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pojalla sitten saisi olla pitkiä hiuksia? Toki sitten, kun poika itse ilmaisee mielipiteensä hiustensa pituudesta tai tyylistä, sitä pitää noudattaa, mutta niin kauan kuin lapsella ei itsellään ole asiaan mielipidettä, niin miksi pojalla pitäisi silloin olla juuri lyhyet hiukset? 

Vierailija
6/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko pitkät hiukset poikalapsilla muodissa? T. Aikuisten äiti

Vierailija
7/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on ollut pitkä tukka kautta ihmiskunnan historian. Jeesuksellakin oli.

Vierailija
8/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas aina mietin, miksi äidit haluavat tytöillään olevan pitkät hiukset, vaikka hiukset olisivat onnetonta hamppua ja pompula tekisi kipeää päänahkaan.

Pojilla usein on vahvat ja kiharat hiukset, joten ymmärrän kyllä, että äiti haluaa kasvattaa niitä pidemmiksi. Jos katsotte vanhoja valokuvia, huomaatte että pojilla oli usein mekot ja pitkät hiukset ennen polvihousuvaihetta.

Vierailija
9/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Ennen murrosikää ne näyttää ihan tytöiltä

Vierailija
10/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas aina mietin, miksi äidit haluavat tytöillään olevan pitkät hiukset, vaikka hiukset olisivat onnetonta hamppua ja pompula tekisi kipeää päänahkaan.

Pojilla usein on vahvat ja kiharat hiukset, joten ymmärrän kyllä, että äiti haluaa kasvattaa niitä pidemmiksi. Jos katsotte vanhoja valokuvia, huomaatte että pojilla oli usein mekot ja pitkät hiukset ennen polvihousuvaihetta.

Mut jos ei leikkaa sivuilta ja otsasta lyhyeks niin sit näyttää tytöiltä

Vierailija
11/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lapsi ei vaadi tai edes kysy niitä leikattavaksi joten jos äiti katsoo että lapselle sopii pitkät hiukset niin hän haluaa antaa niiden olla. Kun lapsi kasvaa niin hän alkaa ilmaista omia mieltymyksiänsä jolloin ovat kuitenkin muutokset edessä. Haikeutta voi tulla kun lapsi kasvaa ja alkaa tulla myös itsenäisemmäksi. Pelkkä kasvu jo herkistää äitejä.

Vierailija
12/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei pojalla sitten saisi olla pitkiä hiuksia? Toki sitten, kun poika itse ilmaisee mielipiteensä hiustensa pituudesta tai tyylistä, sitä pitää noudattaa, mutta niin kauan kuin lapsella ei itsellään ole asiaan mielipidettä, niin miksi pojalla pitäisi silloin olla juuri lyhyet hiukset? 

Juuri näin. Ja tytöillä puolestaan saa kaikin mokomin olla lyhyet hiukset, jos tyttö niin haluaa.

Vierailija
13/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos leikkaa sivuilta ja otsalta lyhyeksi näyttää Matti Nykäseltä. Itse olen valinnut mieluummin tytön näköisyyden niin kauan kuin olen saanut asiasta päättää. Nykyään tosin poika on jo komea nuori mies. Tukka on nykyään puolipitkä ja luonnostaan todella paksu, ei tarvitse permanenttia hän.

Vierailija
14/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa jos näyttää tytöltä?

Vierailija
15/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä ovat. Lyhyet hiukset pitää olla. Lapsi voi itse päättää hiuksistaan kun on vanhempi.

Vierailija
16/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit eivät toivo maskuliinista poikaa.

Ei sitä hiusten mitalla mitata.

Vierailija
17/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tapa.

Vierailija
18/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä. Ennen murrosikää ne näyttää ihan tytöiltä

Jostain syystä mun pitkähiuksisia poikia aina tytötellään, vaikka on puettu niin poikamaisiin vaatteisiin kuin vain mahdollista. En koskaan korjaa, ellen tunne henkilöä. Lapsia asia vain huvittaa. 

Vierailija
19/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko pitkät hiukset poikalapsilla muodissa? T. Aikuisten äiti

Lapsella muodissa? 😳🤣

Vierailija
20/77 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on ollut pitkä tukka kautta ihmiskunnan historian. Jeesuksellakin oli.

Olet nähnyt valokuvan hänestä? 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän