Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joillekkin "vihreä" sähkö oikeasti peruste sähköyhtiötä valittaessa?

Vierailija
09.09.2017 |

Omasta mielestä tuo on pahinta itsensä kusetusta ja sähköyhtiötä valittaessa aivan se ja sama mistä se sähkö "tulee", koska vaikka kuinka vastustaisit ydinvoimaa, niin jos asut Loviisassa, niin arvaappa kaksi kertaa miten se sun "vihreä" sähkö on tuotettu? Valitse halvin äläkä kuseta itseäsi sen enempää.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin vihreän sähkön, koska se on minulle tärkeämpi arvo entä edullinen hinta. Valintojen maailma. 

Vierailija
2/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monille se on tärkeä peruste. Kaikki eivät puolustele ympäristöstä piittaamattomuuttaan himmeillä salaliittoteorioilla, kuten ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin vihreän sähkön, koska se on minulle tärkeämpi arvo entä edullinen hinta. Valintojen maailma. 

Miten voit elää sen kanssa, että oikeasti se pistorasiasta tuleva sähkö on todennäköisesti tehty aivan muulla tapaa?

Vierailija
4/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreässä kuplassa tehdään juuri noin. Ultra Bra jeee ja ostetaan ihanaa vintagea valkoiseen kotiin!

Vierailija
5/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinvoima on vihreintä mahdollista sähköä.

Vierailija
6/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, monille se on tärkeä peruste. Kaikki eivät puolustele ympäristöstä piittaamattomuuttaan himmeillä salaliittoteorioilla, kuten ap.

Siinä ole mitään salaliittoteoriaa jos asut ydinvoimalan vieressä, niin kun rupeat kaivamaan sitä sähköpiuhaa ylös maasta, niin kas kummaa se johtaa siihen ydinvoimalaan. Se että hankit jostain lapin energiasta jotain lapinpurosähköä ja se myydään verkkon, niin siitä sähköstä ole edes staattista sähkö jälellä kun mennään Rovaniemen ohi.

Vierailija
7/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen latausasemilla on ropelin kuva ja 100%.

Kallion hipsteriin tämä menee täydestä, todellisuudessa tuulivoimalla tuotetaan alle 3% sähköstä.

Vierailija
8/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit elää sen kanssa, että oikeasti se pistorasiasta tuleva sähkö on todennäköisesti tehty aivan muulla tapaa?

Tiedän kyllä miten sähköä tuotetaan ja miten se päätyy pistorasioihin. En ole kiihkoilija, mutta haluan kulutuksessani tehdä ympäristön kannalta älykkäitä ratkaisuja. Minulle vihreys tarkoittaa sitä, että sähköntuotannossa on sitouduttu käyttämään luonnon kannalta kestävää teknologiaa ja mahdollisimman paljon uusiutuvaa energiaa. Biotalous ja ekosivistys ovat päivän sanoja :) 

Vierailija
9/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään trendivihreitä, huomenna taas trendijotainmuuta.

Koska se oma ajattelu vaan on niin vaikeaa.

Vierailija
10/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin kyllä maksaa vähän enemmän, jos sähkö on tuotettu ydinvoimalla.

Vierailija
11/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tilasin vihreää sähköä, ja saman yhtiön kanssa olen sopimuksen tehnyt aina kun olen muuttanut. Ihan hyvää tasaista sähköä on ollut ja onpa tuota ollut varaa maksaa, kun ei sitä niin paljon edes kulu. Siirtäminen enemmän maksaa kuin itse sähkö. En jaksa kytätä mistä kulloinkin halvimmalla saan, ja puhelinmyyjiltä en periaatteessakaan osta.

Harmittaako tämä sinua kovastikin?

Vierailija
12/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ole mitään salaliittoteoriaa jos asut ydinvoimalan vieressä, niin kun rupeat kaivamaan sitä sähköpiuhaa ylös maasta, niin kas kummaa se johtaa siihen ydinvoimalaan. Se että hankit jostain lapin energiasta jotain lapinpurosähköä ja se myydään verkkon, niin siitä sähköstä ole edes staattista sähkö jälellä kun mennään Rovaniemen ohi.

Miksi sillä, kuka sen vihreän sähkön käyttää, olisi ympäristön kannalta väliä? Yritä ajatella loogisesti. Kun asiakas ostaa vihreää sähköä, sähköyhtiö sitoutuu tuottamaan ko. sopimuksen mukaista sähköä ko. asiakkaan kulutuksen verran. Mieti tätä hetki. Se ei tarkoita, että juuri ko. asiakkaan pistorasiasta virtaava sähkö olisi vihreää sähköä. Sen ei tarvitse olla. Ko. asiakkaan kulutuksen verran on pois epävihreästä sähköntuotannosta. Tajuatko?

Vierailija
13/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on fakta että ydinsähkö on vihreintä mahdollista sähköä, kuten yllä jo sanottiin.

Mutta kun se ydinsähkö saa näiden v

Vierailija
14/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa vihreää sähköä, vihreästi tuotetun sähkön määrä kantaverkossa lisääntyy. Eli mitä enemmän vihreää sähköä on ostettu kantaverkkoon, sitä vähemmän kivihiilellä tuotettua sähköä liikkuu sähköverkossa (riippuu toki pohjoismaisesta sähkönkulutuksesta, voi olla että talven kulutuspiikkeinä kaikki tuotantolaitokset jylläävät tuotantomuodosta huolimatta). Yhteispohjoismaisilla tukkumarkkinoilla sähkösi voi tulla vaikka Norjasta, vaikka toki fysiikan lait yleensä varmistavat että sähkösi on lähimmissä tuotantolaitoksissa tuotettua.

Vihreän sähkön ei myöskään välttämättä tarvitse olla kalliimpaa kuin sekatuotetun sähkön. Kilpailuttakaa.

Vierailija
15/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämä pellet kannattavat tuulisähköä, joka on aivan hirveä asia. Minä viis välitän niistä linnuista jotka se teloo, mutta se matalataajuinen melu on tosiasia.

Vierailija
16/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs viherhihhuleille puhut järkeä. Kun on siihen "uskoon" tultu, mikään ei enää auta.

Vierailija
17/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan extraa vihreästä sähköstä, koska Vuotoksen ja Kollajan altaat kuuluvat arvoihini. 

Vierailija
18/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö tulee pistorasiasta, eikä se ole vihreää vaan näkymätöntä. Tai itse asiassa se on sinistä, kun teeseitse-jamppa tekee kytkentöjä.

Loviisa rules!

Vierailija
19/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen omien arvojen mukaan on tärkein onnellisuuden lähde.

Jos jonkun arvojen mukaista on aina ostaa halvinta, vaikka se olisi tuotettu missä, se tekee hänet onnelliseksi. Jos toisaalta omiin arvoihin kuuluu jonkinlainen vastuuntunto, tällainen ihminen todennäköisesti maksaa hiukan enemmän, jotta saa omia arvojaan ajettua vaikkapa vain sähköntuotannossa.

Vierailija
20/67 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinjätteet voitaisiin vaikka dumpata suoraan mereen ja silti ydinvoima olisi ekologisin vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi