Mitat 170cm ja 70kg, laihduttaisitko 10kg?
Olen teini-ikäisestä asti painanut tuon 70kg. Raskaudet on hetkellisesti tuoneet lisäpainoa, mutta paino on aina raskauksien jälkeen melkein kun itsestään palannut tuohon 70kg. Saan myös syödä melko huolettomasti, paino ei ole noussut, vaikka välillä tulis herkuteltuakin. Osittain tätä ehkä auttaa se, että käyn vaihtelevasti 3-5kertaa viikossa 8-20km juoksulenkillä.
Olen itse noin periaatteessa tyytyväinen painooni, vaikka tiedänkin sen olevan normaalin painoindeksin ihan ylärajoilla. Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm.
Onko mitään järkeä pudottaa noin 10kg painoa, että olisin lähempänä normaalipainoa? Mahtaako se edes lähteä miten hyvin vai pitäiskö syömisiä karsia rajustikin, jotta sen verran saa pudotettua? Tai miten vaikeaa siinä painossa on sitten pysyä, tuleeko kilot helposti takasin?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
omassa lähipiirissä on myös näitä ns. ikuisia laihduttajia tai jojo-laihduttajia
Siinäpä sinulle varoittavaa esimerkkiä, mihin laihdutusyritys voi johtaa. Haluatko itsellesi samanlaisen elämän kuin heillä?
Tähtitaivas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen teini-ikäisestä asti painanut tuon 70kg. Raskaudet on hetkellisesti tuoneet lisäpainoa, mutta paino on aina raskauksien jälkeen melkein kun itsestään palannut tuohon 70kg. Saan myös syödä melko huolettomasti, paino ei ole noussut, vaikka välillä tulis herkuteltuakin. Osittain tätä ehkä auttaa se, että käyn vaihtelevasti 3-5kertaa viikossa 8-20km juoksulenkillä.
Olen itse noin periaatteessa tyytyväinen painooni, vaikka tiedänkin sen olevan normaalin painoindeksin ihan ylärajoilla. Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm.
Onko mitään järkeä pudottaa noin 10kg painoa, että olisin lähempänä normaalipainoa? Mahtaako se edes lähteä miten hyvin vai pitäiskö syömisiä karsia rajustikin, jotta sen verran saa pudotettua? Tai miten vaikeaa siinä painossa on sitten pysyä, tuleeko kilot helposti takasin?
Musta tuntuu että toi 7:llä alkava luku on ehkä se mikä tässä saa helposti monet pohtimaan onko he normaalipainoisia.. Mut sehän on ihan normaalipaino sulle jos oot noin pitkäkin.
Jopa mä saan painaa ton verran ja on vielä bmi ok vaikka oon itse vain 166cm. Ja mua pidettiin silloinkin ihan normaalipainoisena.Ihminen ei voi osaa hahmottaa itseään samalla tavalla kuin muut... voin sanoa kun olin aina pitänyt itseäni lihavana normaalipainoisenakin ja sitten lihonut yli 80 kg:painoon (tai jopa hiukan enemmän riippuen), niin sitten kun paino alkoi tippua ja kattelin uutta olemusta että silloin vasta tajusin miltä oikeastaan olin 70kg näyttänyt. Ei mussa ollut mitään vikaa. Jos oisin pitänyt itsestäni aiemmin, en ois ehkä päästänyt itseäni lihomaan yli 80kg:ksi..
Nyt oon ollu muutaman vuoden n.62kg ja monet pitää mua pikemminkin hoikkana, jotkut liiankin? Olen heille sanonut että oon ihan normaalipainoinen enkä liian hoikka vielä. Välillä vähän ärsyttää että jo on kumma kun ei minkään painoisena tunnu olevan ok...
Mutta näissä asioissa kannattaa muistaa myös että on paljon kiinni myös siitä miten ne kilot kantaa. Esim. ei kovasti liikkuvan ja lihaksikkaan kannata kovin vähän painaakaan. Mut ei pelkästään se, onko lihaksikas vak riittää vaan myös vartalomalli. En ole lihaksikas, mutta olen ns. tiimalasi, joten mulla lievä ylipaino ei kertynyt ekana vyötärölle. Jos kertyy kilot vyötärölle, niin kannattaa ehkä terveyden vuoksi pyrkiä pitämään itsensä suht hoikkana tai normaalipainoisena. Muistakaa välittää itsestänne, ei teidän tarvitse olla täydellisiä. Ei sellaista olekaan. Mullakin on ollu riipputissit ja raskausarpia murrosikäisestä asti. Nyt on uutena juttuja viiksihaituvat.. mielummin hieman pullea kuin noi ne.. 😅 mut enää en jaksa välittää, ihan sama. Olkoot muut täydellisiä, mä en jaksa!
Puhelin tekee taas omia höpökorjauksiaan..
Siis..
"Mut ei pelkästään se, onko lihaksikas vai ei vaan myös vartalomalli."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten sanottu, olen itse kyllä painooni tyytyväinen, vaikka se onkin normaalipainon ylärajoilla. Miehen kanssa tästä oli aikasemmin puhetta ja miehen kommentti oli, että miks ihmeessä, kun olen täydellinen just näin.
Usko miestäsi ja ole tässä asiassa hänelle mieliksi.
Kun kerran miehesi on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja itsekin olet, niin miksi ihmeessä muuttaisit mitään? Miksi olet täällä kysymässä, ovatko myös av-mammat tyytyväisiä? Sinun painosihan se on, mitä se meille kuuluu? Siis nämä ihan tiedonhalusta kysyn. Mistä se ajatus on tullut että laihduttaisit?
Tähän jo jossain aiemmassa viestissäni taisin vastata. Ajatus laihduttamisesta on aika ajoin mielessä, osin varmasti siksi, kun lähipiirissä on näitä ikuisia laihduttajia ja sit tulee pohdittua josko itsekin laihduttais. Mutta en aio laihduttaa, paitsi jos paino alkaa nousta, niin katson sitten uudestaan, mutta nyt tässä tilanteessa en aloita laihdutusta vaan nautin elämästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt mammoita, joista luultavasti suurin osa huomattavast sinua lihavampia, pitääkö sinun laihduttaa? Vain itse tiedät siihen vastauksen. Jos leveä perse ja muu ylimääräinen läski ei häiritse niin sitten ei pidä. Ylimääräistähän sinulla kuitenkin noilla mitoilla on.
Kysyin koska halusin ulkopuolisten ja sellaisten mielipiteitä, jotka ei mua tunne henkilökohtaisesti. Tiedän, että tietyt ihmiset omassa lähipiirissä ei koskaan kerro rehellistä mielipidettään mistään. Tämä ei tietty ehkä se paras paikka tätä kysellä..
Niin kun jo olen sanonut niin tiedän omien ylimäärästen kilojen olevan tisseissä ja pepussa ja vaikka tiputtaisin painoa niin näinköhän ne noista lähtis. Olen itse kroppaani hyvinkin tyytyväinen, vaikka tiedän, että voisin olla hoikempikin. Mutten tiedä onko mitään järkeä edes alottaa laihdutusta, kun kukaan ei voi taata, että paino lähtee tisseistä ja pepusta ja muu kroppa on hyvässä kunnossa, ei ole ylimäärästä.
ap
No vyötärönympärys 68 ei voi kauheasti pienentyä 170 cm pitkällä. Se on anatomisesti niin, että pituuden kasvaessa myös vyötärönympärys kasvaa. Tiedäthän, että oikeasti barbinuken mitat eivät ole realistisia. Sehän on todettu että jos barbinuken vyötärö olisi oikeasti jollain ihmisellä, niin sisäelimet eivät mahtuisi sinne sisälle.
Ei kuulosta miltään mahdottoman kapealta naiseksi. Itse olen 177cm mies ja minun vyötärönympärys näytti olevan 79cm
Ei kukaan väittänytkään, että 170 cm vyötärönympäryksellä 68 cm olisi mahdottoman kapea. Totesin vain, että anatomisesti tuota ei voi saada kauhean paljoa pienemmäksi, vaikka laihduttaisi. Hieman pienemmäksi voi saada, mutta ei kauhean paljoa pienemmäksi.
No jaa, olen 169cm ja mulla vyötärön kapein kohta on 58cm (navan kohdalta 62cm) enkä koe olevani mikään luonnonoikku!
Mä oon kateellinen sulle! Olen yhtä pitkä ja paino sama, valitettavasti lähes kaikki ylimääränen paino on kuitenkin mahassa ja ei, en ole raskaana, vaikka siltä näytänkin.
Noilla sun mitoilla en todellakaan laihduttais vaan olisin ikionnellinen!
Samat mitat, paino ei putoa teki mitä.
Katsoin että suurin osa misseistäkin painaa tuon 60-70kg. Urheilet vielä joten saatat olla jopa hoikka mutta lihaksikas. Kuulostaa hyvälle painolle. Itse painan 94 kg ja olen 178cm pitkä mutten silti lihava, esim. Vyötärö 73cm ja hoikaksi aina sanotaan.