Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalla ärsyttää

Vierailija
09.09.2017 |

En kestä ihmisiä, jotka seiatä jököttävät paikallaan koko sen ajan, kun heidän ostoksiaan lyödään kassakoneeseen. Eivät siis mene samalla jo pakkaamaan kamojaan kasseihin ja sitten palaa kassalle maksamaan laskuaan.

Joku kirjoitti tänne aloituksen, että ihmisten pitäisi muka lapata ostoksensa takaisin kärryyn ja pakata ne kasseihin jossain sivummalla. Ei niin tarvitse tehdä, kun lähes kaiken saa pakattua sitä mukaa, kun kaupan työntekijä niitä tuotteita piippailee koneelle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että miksi niin pitäisi tehdä, kerkeehän sen tehdä maksun jälkeenkin?

Vierailija
2/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla seisotaan kortti tai lompakko kädessä kunnes kassa sanoo loppusumman. SItten maksetaan heti ja mennään pakkaamaan. EI tulla sieltä hihnan päästä maksamaan kun satutaan pakkaamiselta ehtimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noin ihan vittuillessani. Lisäksi en pidä mitään kiirettä pakkaamisen kanssa. Virnistelen vain, kun tiedän, että miten paljon se ap:n kaltaisia höyrypäitä vituttaa!

Vierailija
4/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä rasauttaa pariskunnat, jotka parkkeeraa ukon kassajonoon parin paketin kanssa ja eukko lähtee itse haalimaan lisää kamaa hyllyistä. Sitten se muija tulee sylillisensä kanssa ja kaataa kaikki minun eteeni hihnalle. Mielestäni tuo on törkeätä etuilua, ja usein huomautankin siitä.

Vierailija
5/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran pienet ostokset että en kerkeäisi kuin kävelemään pakkauspäähän kun jo pitäisi mennä maksamaan. Toki jos ostokset liukuvat sille puolelle missä maksupääte on, saatan keretä sujauttaa siinä pari ostosta kassiin ja sen teenkin, mutta jos pitäisi kävellä sinne toiselle puolelle niin nopeammin sujuu kun maksan ensin ja pakkaan vasta sitten.

Vierailija
6/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyn kaupassa yksin ja teen ns. keskisuuret ostokset (jotka mahtuvat kahteen kassiin hyvin), alan aina miettimään siinä kassalla, että menenkö pakkaamaan vai odotanko tässä maksuani. Mietin, että onko se noloa, että joudun jättämään puolillaan olevan kauppakassin levälleen siihen kassapenkille, ja mitä jos se vahingossa varastetaan/tippuu lattialle jne..... No tähän mennessä olen vain odottanut maksua, ja sitten vasta pakannut. Olen nopea pakkaamaan, joten siitä ei ainakaan ole ongelmaa.

Vierailija
7/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, jos on kärryllinen tavaraa, niin on tietty kohteliasta että menee pakkaamaan ja tulee maksamaan kun kassa ilmoittaa summan. Jos taas tavaraa on korillinen, niin turha mennä pakkaamaan ensin, nopeampaakin kun ensin maksaa ja sitten pakkaa. Sieltä pakkauspuolelta kun ei sekunnissa tulla maksupäätteelle, ellei tavarat tule siihen päätettä lähinnä olevaan osaan (monilla kassoilla hihnalla liikkuvat tuotteet menee ainakin kahteen, jopa kolmeen, eri lokeroon).

Ylläoleva pätee vain jos yksin kaupassa (tai mukana sylivauva tai taapero).

Vierailija
8/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina tyttäreni 13-v kanssa kauppaan. Tyttö pakkaa ja minä odotan maksua varten. Kätevää. Nyt kun osaa jo pakata ripeästi. Jos maksamisen jälkeen ei ole valmista, menen itse laittamaan tavaroita.

Vierailija
9/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa siinä on edestakaisin hyppiä. Joskus kun on enemmän ostoksia laitan kamat kärryyn ja pakkaan muualla. Joskus on kassissa myös muualta ostettuja tuotteita niin niitä pitää vähän järjestellä. Muuten kyllä odotan kassalla.

Vierailija
10/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pitää ennakoida ja olla valmiina seuraavaan toimintoon ja pätee kaupan kassallakin Esim. se hidastaa kassaa hirveästi, että se lompakkokin kaivetaan sieltä hirveän ison väskan pohjalta vasta kun loppusumma on sanottu. Sitä ennen vain öllötetään eikä edes pakata, kun hitaasti vasta hitaan maksamisen jälkeen.

Itse alan heti pakkaamaan, kun tavarat menee kassan läpi. Lompakkin on ihan käden ulottuvilla, ja kun viimeiset tavarat löydään kassaan niin olen plussakortin höylännyt ja valmiina maksamaan. Puolet ostoksista on jo pakattu. Ehdin hyvin seuraavan tieltä pois.

Vierailija
11/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää, kun uusi kassa avautuu ja joku mulkvisti (yleensä keski-ikäinen mies) juoksee pitkän jonon perältä siihen välittämättä kakkaakaan, kenen vuoro oikeasti on. Kerran vitutti niin kovasti, että hyökkäsin siihen uudelle kassalle, tönäsin ukon ostokset hihnan päähän ja laitoin omani tilalle. Sanoin vaan, että sori, mun vuoro. Tyhjäpäinen ja etuileva juntti ei saanut sanaa suustaan vastaukseksi.

-Nykyään joissakin kaupoissa avautuva kassa ilmoittaa että "Seuraava voi tulla tähän". Tämä tosin ei nopsajalkoja paljon hillitse, vaan se menee kuka ensin ehtii.

Vierailija
12/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan varmistua siitä ettei kassa lyö omiaan sinne tai jotain tuotetta kahteen kertaan, niinpä seison kyttäämässä kassan lyöntejä.

Vahingoista viisastuneena.

Vierailija
13/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyllä tylyjä katseita keräö ne urpot, jotka ensin pakkaa itsekkäästi tavaransa ja sitten kun lopettavat, tulevat vihdoin maksamaan. Tällaista tapahtui Espanjassa ja paljon. Suomessa onneksi vähemmän.

Itse pakkaan omat ostokseni samalla kun maksan. Yleensä aina se on mahdollista, kun saan omat ostokseni maksukoneen viereen.

Maalaisjärkeä kansalaiset!

Vierailija
14/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan varmistua siitä ettei kassa lyö omiaan sinne tai jotain tuotetta kahteen kertaan, niinpä seison kyttäämässä kassan lyöntejä.

No et sinä virheitä näe kuin kuitista. Esim väärät summa. Katsot kuitin sen jälkeen, kun kassalta pääset.

Vierailija
15/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen aina tyttäreni 13-v kanssa kauppaan. Tyttö pakkaa ja minä odotan maksua varten. Kätevää. Nyt kun osaa jo pakata ripeästi. Jos maksamisen jälkeen ei ole valmista, menen itse laittamaan tavaroita.

Mutta mitäs minä - lapseton - teen, kun minulla ei ole 13 vuotiasta tytärtäsi? Lähtisikö hän kauppa-avuksi?

Vierailija
16/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan jos olen kassan puolella. Mutta en ala kiertämään toiselle puolelle edellisen pakkaajan taakse, josta takaisintulo kestää.

Ylipäänsä jos kaupan kassalla tapahtuvat asiat jaksavat ärsyttää päivästä toiseen, voi aloittaja ilokseen todeta, ettei hänellä ole elämässään oikeita ongelmia.

Vierailija
17/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen noin ihan vittuillessani. Lisäksi en pidä mitään kiirettä pakkaamisen kanssa. Virnistelen vain, kun tiedän, että miten paljon se ap:n kaltaisia höyrypäitä vituttaa!

Onneksi meille höyrypäille on nykyisin apuna monissa paikoissa automaattikassat.

Siellä ei kovin moni kehtaa hidastella ja sählätä kauaa.

Kukin taplatkoon tyylillään. Itselläni on tapana tehdä viikon ruokaostokset töiden jälkeen perjantaisin. Minulla on siinä puolen tunnin sauma ennen kuin juna lähtee. Koitan olla nopea ja kyllä ärsyynnyn, jos edellinen hidastelee kassalla. Se saattaa tarkoittaa minulle puolen tunnin odottelua, kun en ehdikään junaan suunnitellusti.

Vierailija
18/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina pelkästään laatikollisen olutta, jota ei tarvitse nostaa kärrystä hihnalle - kätevää!!

Vierailija
19/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehkä suomenkieli on teille vain suuntautumimen ohjusten lähettämiselle suomeen suurella sydämmellä?😍

Vierailija
20/26 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sinä virheitä näe kuin kuitista. Esim väärät summa. Katsot kuitin sen jälkeen, kun kassalta pääset.

Näkyyhän ne sitä mukaa kun kassa ne piippaa.