Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitat 170cm ja 70kg, laihduttaisitko 10kg?

Vierailija
09.09.2017 |

Olen teini-ikäisestä asti painanut tuon 70kg. Raskaudet on hetkellisesti tuoneet lisäpainoa, mutta paino on aina raskauksien jälkeen melkein kun itsestään palannut tuohon 70kg. Saan myös syödä melko huolettomasti, paino ei ole noussut, vaikka välillä tulis herkuteltuakin. Osittain tätä ehkä auttaa se, että käyn vaihtelevasti 3-5kertaa viikossa 8-20km juoksulenkillä.

Olen itse noin periaatteessa tyytyväinen painooni, vaikka tiedänkin sen olevan normaalin painoindeksin ihan ylärajoilla. Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm.

Onko mitään järkeä pudottaa noin 10kg painoa, että olisin lähempänä normaalipainoa? Mahtaako se edes lähteä miten hyvin vai pitäiskö syömisiä karsia rajustikin, jotta sen verran saa pudotettua? Tai miten vaikeaa siinä painossa on sitten pysyä, tuleeko kilot helposti takasin?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaisin ja laihdutankin, ja olen täsmälleen saman mittainen mies. Haluan miestisuistani eroon.

Vierailija
2/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kirkuisin onnesta. Olin 15 vuotta tuon kokoinen, ja pidin itseäni paksuna. Nyt masennuksen ja tupakoinnin lopettamisen jälkeen painan 20kg enemmän. Antaisin aika paljon jos pääsisin takaisin tuohon normaalipainoon. Olin silloin kuitenkin ihan jees kun kuvia näin jälkikäteen katson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähempänä normaalipainoa? Olet jo noilla mitoilla normaalipainossa, ja kaikesta päätellen tuo 70 kg on sun ns. biologinen normaalipaino, jos paino aina siihen palautuu ja voit syödä melko huoletta ja pysyt tuossa painossa.

Vierailija
4/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMi on normaali. jos susta tuntuu hyvältä tuossa painosa, älä pudota. kuulostaa just sun ihannepainolta.

Vierailija
5/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin. Olen 170cm ja painanut kaikkea väliltä 55-80kg. Parhaalta olo tuntui kun paino oli noin 60-65kg.

Vierailija
6/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin laihduttaisin. Olen 166cm ja 60kg ja pidän itseäni pyöreänä. 70kg nainen on valas.

Vierailija
7/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole koskaan painanut vähempää, en lähtisi urakkaan. Itse 170cm ja 72kg, tavoitteena -10kg vuoden aikana. Painoin ennen lapsia 54kg. Tavoitepaino just se 60+

Vierailija
8/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi. Olet ihan normaalikokoinen ja jos olet koko ikäsi tuon verran painanut niin voi olla tosi vaikeetakin.

Vierailija
9/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen ja vyötärökin on metabolisen oireyhtymän riskirajan alapuolella.

Vierailija
10/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan laihduttamalla laihduttaa, koska se johtaa todennäköisesti vain jojoiluun. Olet ihan normaalipainoinen eikä ole esim. vyötärönmitankaan takia tarvetta laihduttaa.

Jos haluat, niin voit miettiä, onko ruokailussa jotain pientä muutosta, jolla saisit aikaan kalorivajetta. Tyyliin kahvimaidon käyttö/laatu, sokerin käyttö, kaloripitoiset juomat, leivänpäälliset jne. Mutta sen muutuksen täytyy olla loppuelämäksi, koska muuten kilot palaa takaisin.

Toinen sitten liikkuminen. Sähän liikut jo paljon, mutta jos on jotain arkiliikuntaa, mitä voisit lisätä, niin se voisi pitkällä aikavälillä pudottaa painoa. Tosin saattaa myös lisätä ruokahalua.

Joka tapauksessa, älä ainakaan ala laihdutusKUURILLE. Ne ei toimi. Kokemusta on.

Vierailija
11/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sun mitat on ok varsinkin kun et ole vyötärölihava. Kuulostaa ihan ok painolta, et ole laiha mutta rarvitseeko olla, jos kerran pysyt hyvin tuossa painossa.

Vierailija
12/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena perusmuistutuksena että sikspäkki saadaan aikaiseksi keittiössä. Eli vaikka kuinka treenaat, niin laihtuminen ei onnistu ellei ruokavalio ole kunnossa. Sokerit pois karsimalla saa jo paljon aikaan.

Vierailija
13/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisena perusmuistutuksena että sikspäkki saadaan aikaiseksi keittiössä. Eli vaikka kuinka treenaat, niin laihtuminen ei onnistu ellei ruokavalio ole kunnossa. Sokerit pois karsimalla saa jo paljon aikaan.

Heh, mulla tuli heti mieleen jääkaapin kylmät oluet sixpackissa..

totta, laihduts tehdään keittiön puolella. siihen kun yhdistää päivittäisen arkiliikunnan eli vaikka pienen kävelylenkin, ollaan hyvällä tiellä normaalipainon suhteen.

Vierailija
14/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin laihduttaisin. Olen 166cm ja 60kg ja pidän itseäni pyöreänä. 70kg nainen on valas.

No mä en kyllä tunne oloani valaaksi tässä painossa, olen kyllä sinua muutaman sentin pidempikin. Raskaana, kun painoa ollut 15-25kg enemmän niin sillon olo kyllä tuntui valaalta. Lisäks luultavasti suurin osa "ylimääräisestä" painostani on rinnoissa ja takapuolessa. Rinnat kun on melko isot muuhun kroppaan nähden, samoin peppu.

ap

Vierailija
15/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ainakaan laihduttamalla laihduttaa, koska se johtaa todennäköisesti vain jojoiluun. Olet ihan normaalipainoinen eikä ole esim. vyötärönmitankaan takia tarvetta laihduttaa.

Jos haluat, niin voit miettiä, onko ruokailussa jotain pientä muutosta, jolla saisit aikaan kalorivajetta. Tyyliin kahvimaidon käyttö/laatu, sokerin käyttö, kaloripitoiset juomat, leivänpäälliset jne. Mutta sen muutuksen täytyy olla loppuelämäksi, koska muuten kilot palaa takaisin.

Toinen sitten liikkuminen. Sähän liikut jo paljon, mutta jos on jotain arkiliikuntaa, mitä voisit lisätä, niin se voisi pitkällä aikavälillä pudottaa painoa. Tosin saattaa myös lisätä ruokahalua.

Joka tapauksessa, älä ainakaan ala laihdutusKUURILLE. Ne ei toimi. Kokemusta on.

Mä käytän kahvissa pienen tilkan kermaa, tosin päivässä juon pari pientä kuppia kahvia, joten mitään suurta kalorivajetta tällä ei saa. Sokeria välttelen, koska sen liikakäyttö aiheuttaa ikäviä fyysisiä oireita. Lisäks olen allerginen perunalle, bataatille sekä viljoille (kaura, vehnä, ohra, ruis) tai kauraa siedän sen mitä puuroon aamuisin menee, mutta suurempi määrä aiheuttaa allergiset oireet. Muutenkin ruoassa vältellään lisäaineita, koska olen huomannut, että mm. natriumglutamaatti aiheuttaa itselleni migreenikohtauksen.

Arkiliikuntaa voisin ehkä lisätä, toisaalta meidän elämä on sen verran kiireistä, etten tiedä miten se käytännössä ois mahdollista. Töihin menen (4km yhteen suuntaan) kävellen/pyörällä aina kun mahdollista. Lisäks koiran kanssa tulee käytyä lenkillä, sillon kun on mun vuoro.

Laihdutuskuurille en ajatellutkaan ryhtyä, vaan se ois sit enemmänkin elämäntaparemontti, joka siis kestäis loppuelämän.

Ja kuten sanottu, olen itse kyllä painooni tyytyväinen, vaikka se onkin normaalipainon ylärajoilla. Miehen kanssa tästä oli aikasemmin puhetta ja miehen kommentti oli, että miks ihmeessä, kun olen täydellinen just näin.

ap

Vierailija
16/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi. Olet varmasti upea! Kateellinen olen, olen itse 167cm pitkä ja painan 81kg :( Laihdutankin tässä, pitkä tie edessä mutta päättäväisenä sitä kuljen.

Vierailija
17/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole koskaan painanut vähempää, en lähtisi urakkaan. Itse 170cm ja 72kg, tavoitteena -10kg vuoden aikana. Painoin ennen lapsia 54kg. Tavoitepaino just se 60+

Minulla täsmälleen sama tilanne ja samat mitat. Viimeisen vuoden sisällä tullut viisi kiloa. Sitä ennen painoin pitkään 63-67.

Iän ja ruuasta nautiskelun seurauksena painoa kertynyt. Suurta motivaatiota ei ole laihduttaa mutta tajuan että enempääkään ei saisi enää kertyä.

Vierailija
18/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna laihduttaisin 15kg. 170cm ja 60kg on vielä paksu.

Vierailija
19/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaisin 20 kg.

Vierailija
20/87 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet just sopiva,älä ajattele painoasi vaan nauti elämästä ja rakasta itseäsi juuri tuollaisena!

Itse ole 153cm/ 68kg - ehkä olisi pienen ryhtiliikkeen paikka mutta kun ruoka on niin hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän