Mitat 170cm ja 70kg, laihduttaisitko 10kg?
Olen teini-ikäisestä asti painanut tuon 70kg. Raskaudet on hetkellisesti tuoneet lisäpainoa, mutta paino on aina raskauksien jälkeen melkein kun itsestään palannut tuohon 70kg. Saan myös syödä melko huolettomasti, paino ei ole noussut, vaikka välillä tulis herkuteltuakin. Osittain tätä ehkä auttaa se, että käyn vaihtelevasti 3-5kertaa viikossa 8-20km juoksulenkillä.
Olen itse noin periaatteessa tyytyväinen painooni, vaikka tiedänkin sen olevan normaalin painoindeksin ihan ylärajoilla. Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm.
Onko mitään järkeä pudottaa noin 10kg painoa, että olisin lähempänä normaalipainoa? Mahtaako se edes lähteä miten hyvin vai pitäiskö syömisiä karsia rajustikin, jotta sen verran saa pudotettua? Tai miten vaikeaa siinä painossa on sitten pysyä, tuleeko kilot helposti takasin?
Kommentit (87)
Mulla oli samat mitat (170/69) ja yritän laihduttaa n. 64 kiloon. Nyt menny kuukausi ja paino oli tänä aamuna 66 kg. Mä kyllä selkeästi tunnen itseni aika tuhdiksi 70 kiloisena. Kilot tarttuu lähinnä mahaan, kumartuminenkin on hankalaa kun maha on tiellä.
Ite oon sua pari senttiä lyhyempi ja kävin just puntarilla... 70.02kg näytti 😝 koskaan en oo näin paljoa painanut ja nyt loppu! Ei vaatteetkaan enää meinaa mahtua 😪
Itse painoin 99 kg ja aloitin nutrauksen. Olen 168 cm.
Olen jo vuosia aloittanut nutrauksen, 5 pv kuurin aina kuun alussa, siis joka kk eka ma 5 pv ja sitten normaalisti loppukuun.
Näin olen tehnyt jo 3,5 v.
Kiloja lähtee n 10 vuodessa, nyt painan 64 kg.
Tämä tapa sopii minulle. Vaikka ikää on, aloitin 45 v urakan, on iho mennyt kasaan eikä jäänyt roikkumaan.
Kävelen portaat mutta sekä toimisto, että koti on 1.ssä kerroksessa.
Teen tätä vuoden loppuun, sitten pidän 6 km tauon ja juhannuksena sitten uudestaan vaa alle. Tai kg näkyy nopeasti vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaisin 20 kg.
Voisitko perustella? Tuon 10kg vielä ymmärtäisin, mutta 20kg tällä omalla ruumiinrakenteella, jossa se ns. ylimääränen paino on luultavasti tisseissä ja pepussa niin olisin varmasti jo liian laiha, ellei se paino sit oikeesti lähtis tisseistä ja pepusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samat mitat (170/69) ja yritän laihduttaa n. 64 kiloon. Nyt menny kuukausi ja paino oli tänä aamuna 66 kg. Mä kyllä selkeästi tunnen itseni aika tuhdiksi 70 kiloisena. Kilot tarttuu lähinnä mahaan, kumartuminenkin on hankalaa kun maha on tiellä.
No mulla ne ylimääräset kilot on tisseissä ja pepussa. Mahaa ei ole ja kuten sanottu, olen hyvinkin tyytyväinen kroppaani. Välillä vaan tulee mietittyä, että pitäiskö laihduttaa se 10kg, että ois siellä normipainon keskivaiheilla, siis painoindeksin perusteella.
ap
En laihduttaisi. Itse aloin laihdutuksen mitoissa 178/71 jonkun läskiksi haukuttua. Itse en kokenut tuota painoa ylipainoksi, vaan minun luonnolliseksi painoksi, jossa oli hyvä olla. Ruoka ei ollut ongelma. Laihduttaminen johti jojoiluun, jatkuvaan syömisen ja painon miettimiseen. Vakavimmillani olen miettinyt jopa itsemurhaa tämän vuoksi. Kunpa en ois ikinä alkanut laihduttamista...
Vierailija kirjoitti:
No todellakin laihduttaisin. Olen 166cm ja 60kg ja pidän itseäni pyöreänä. 70kg nainen on valas.
Olen 170 cm ja 60 kg ja olen kokoa 36 ja joskus jopa 34 (s/xs). Että eiköhän se ruumiinrakennekin ja lihasten osuus jotain ratkaise, ei pelkkä paino.
Miksi kysyt mammoita, joista luultavasti suurin osa huomattavast sinua lihavampia, pitääkö sinun laihduttaa? Vain itse tiedät siihen vastauksen. Jos leveä perse ja muu ylimääräinen läski ei häiritse niin sitten ei pidä. Ylimääräistähän sinulla kuitenkin noilla mitoilla on.
Laihduttaisin.
Olen sua 4cm lyhyempi ja 18kg kevyempi ja jos kuvittelisin itseni sinun mittoihin niin olisin lihava.
Uskon kuitenkin että jokaisella on se ihannepaino johon kroppa pyrkii laihdutuksesta huolimatta. Ehkä sulla se on toi nykyinen paino jos suht helposti siinä pysyt. Mulla se on tää paino, olen ollut tässä painossa teinistä keski-ikään asti. Ja jos olet itse vartaloosi tyytyväinen niin muiden mielipiteillä ei pitäisi olla väliä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt mammoita, joista luultavasti suurin osa huomattavast sinua lihavampia, pitääkö sinun laihduttaa? Vain itse tiedät siihen vastauksen. Jos leveä perse ja muu ylimääräinen läski ei häiritse niin sitten ei pidä. Ylimääräistähän sinulla kuitenkin noilla mitoilla on.
Kysyin koska halusin ulkopuolisten ja sellaisten mielipiteitä, jotka ei mua tunne henkilökohtaisesti. Tiedän, että tietyt ihmiset omassa lähipiirissä ei koskaan kerro rehellistä mielipidettään mistään. Tämä ei tietty ehkä se paras paikka tätä kysellä..
Niin kun jo olen sanonut niin tiedän omien ylimäärästen kilojen olevan tisseissä ja pepussa ja vaikka tiputtaisin painoa niin näinköhän ne noista lähtis. Olen itse kroppaani hyvinkin tyytyväinen, vaikka tiedän, että voisin olla hoikempikin. Mutten tiedä onko mitään järkeä edes alottaa laihdutusta, kun kukaan ei voi taata, että paino lähtee tisseistä ja pepusta ja muu kroppa on hyvässä kunnossa, ei ole ylimäärästä.
ap
"Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm."
170 cm pitkän on tosi vaikea saada vyötärönympärystä kauheasti tuota pienemmäksi. Vaikka painaisit 15 kg vähemmän, vyötärönympärys tuskin kauheasti tuosta pienenee, ehkä pari senttiä.
Sullahan on täydelliset mitat. Älä laihduta, voi olla että tulee korkojen kanssa takaisin. Itse laihdutin normaalipainosta -10kg, no miten kävi, vuoden kuluessa kilot tuli takaisin lisäkilojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin koska halusin ulkopuolisten ja sellaisten mielipiteitä, jotka ei mua tunne henkilökohtaisesti. Tiedän, että tietyt ihmiset omassa lähipiirissä ei koskaan kerro rehellistä mielipidettään mistään. Tämä ei tietty ehkä se paras paikka tätä kysellä..
Niin kun jo olen sanonut niin tiedän omien ylimäärästen kilojen olevan tisseissä ja pepussa ja vaikka tiputtaisin painoa niin näinköhän ne noista lähtis. Olen itse kroppaani hyvinkin tyytyväinen, vaikka tiedän, että voisin olla hoikempikin. Mutten tiedä onko mitään järkeä edes alottaa laihdutusta, kun kukaan ei voi taata, että paino lähtee tisseistä ja pepusta ja muu kroppa on hyvässä kunnossa, ei ole ylimäärästä.
ap
No vyötärönympärys 68 ei voi kauheasti pienentyä 170 cm pitkällä. Se on anatomisesti niin, että pituuden kasvaessa myös vyötärönympärys kasvaa. Tiedäthän, että oikeasti barbinuken mitat eivät ole realistisia. Sehän on todettu että jos barbinuken vyötärö olisi oikeasti jollain ihmisellä, niin sisäelimet eivät mahtuisi sinne sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen teini-ikäisestä asti painanut tuon 70kg. Raskaudet on hetkellisesti tuoneet lisäpainoa, mutta paino on aina raskauksien jälkeen melkein kun itsestään palannut tuohon 70kg. Saan myös syödä melko huolettomasti, paino ei ole noussut, vaikka välillä tulis herkuteltuakin. Osittain tätä ehkä auttaa se, että käyn vaihtelevasti 3-5kertaa viikossa 8-20km juoksulenkillä.
Olen itse noin periaatteessa tyytyväinen painooni, vaikka tiedänkin sen olevan normaalin painoindeksin ihan ylärajoilla. Vyötärönympärykseni on 68cm, lantio leveimmästä kohtaa 93cm ja rintojen yläpuolelta ympärys 94cm.
Onko mitään järkeä pudottaa noin 10kg painoa, että olisin lähempänä normaalipainoa? Mahtaako se edes lähteä miten hyvin vai pitäiskö syömisiä karsia rajustikin, jotta sen verran saa pudotettua? Tai miten vaikeaa siinä painossa on sitten pysyä, tuleeko kilot helposti takasin?
Kyllähän tuosta voisi sen 10kg helposti tiputtaa ja todennäköisesti olet tyytyväinen lopputulokseen. Esimerkiksi tyttöystäväni on 168/49, eikä ole liian laiha.
Kannattaa tiputtaa painoa rauhalliseen tahtiin liikuntaa lisäämällä ja lisäämällä ruokavalioon salaattia ja proteiinin lähteitä ja vastavuoroisesti vähentää hiilarin lähteitä, kuten leipää, perunaa,riisiä, pastaa jne. Kannattaa aluksi kirjoittaa kaikki ylös, jotta opit tietämään paljonko kaloreja tulee päivässä. Laita muutama sata kcal miinukselle joka päivä ja katso puntaria parin viikon päästä. Arvioi siitä sitten sopiva laihdutuksen tahti lisäämällä tai vähentämällä kalorimäärää.
Ruuan punnitseminen on aluksi rankkaa, mutta kun sitä hetken teet, niin alat suurinpiirtein tietämään kalorimäärät ilman punnitsemista ja siten homma nopeutuu aika paljon etenkin jos teet samoja ruokia usein.
Noilla mitoilla, AP, kuinka hätistät ympärilläsi pörisevät miehet pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi haluat laihtua tisseistä ja pepusta, jos vieläpä sanot että olet itse hyvin tyytyväinen nykyiseen kroppaasi?
Vartalonmallisi kuulostaa mittojen perusteella niin hyvältä, etten välttämättä ihan tuota 10kg laihduttaisi, ehkä 5kg. Omista tuntemuksistasihan se riippuu! Itse olen muutaman sentin pidempi ja olen koko aikuisikäni painanut noin 56kg. Minulla rasva kerääntyy ensimmäisenä vatsan alueelle, joten pysyttelen tässä painossa, vaikka peppuun ja tisseihin tahtoisinkin vähän lihoa lisätäytettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No vyötärönympärys 68 ei voi kauheasti pienentyä 170 cm pitkällä. Se on anatomisesti niin, että pituuden kasvaessa myös vyötärönympärys kasvaa. Tiedäthän, että oikeasti barbinuken mitat eivät ole realistisia. Sehän on todettu että jos barbinuken vyötärö olisi oikeasti jollain ihmisellä, niin sisäelimet eivät mahtuisi sinne sisälle.
Ei kuulosta miltään mahdottoman kapealta naiseksi. Itse olen 177cm mies ja minun vyötärönympärys näytti olevan 79cm
Muista että täältä saat vastaukseksi paitsi rehellisiä mielipiteitä myös läskiprovon kirjoituksia. Se on tänään taas kovin aktiivinen.
Mä oon 171 cm ja reilut 57 kg, ja haluun laihtua 10 kiloa. Haha.
Sä oot varmasti ihan ok 70-kilosenakin.