Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkäristä tehdään valitus?

Vierailija
07.09.2017 |

Olen saanut täysin epäasiallista kohtelua lääkäriltäni. Miten ja minne tehdään valitus? Potilasasiamiehellekö? onkok tästä mitään hyötyä vai voiko ko. lääkäri vaikeutta elämääni eli saako hän tietää kuka valituksen teki?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tehdä valituksen? Kerro mistä aiot valittaa.

Vierailija
2/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää nimettömän palautteen, mutta jos haluat että palaitteesi käsitellään oikeasti, jätä potilasasiamiehelle.

Jos kyseessä vakavampi juttu niin valviralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilääkärille voi tehdä valituksen. Tosin meidän terveyskeskuksessa niille lähinnä naureskellaan.

Vierailija
4/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita ihmeessä ja saat leiman psykiatrinen tapaus.

Itse en ollut tyytyväinen kohteluuni terveysasemalla , joten vaihdoin omalääkäriasemat toisen ja nyt erittäin tyytyväinen ilman valitusta.

Vierailija
5/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiheutunut henkilövahinko niin Potilasvakuutuskeskukselle.

Vierailija
6/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vain pysyisit pois lääkäreistä.

Vierailija
7/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa, mutta on laitettava faktaa pöytään. Eli onko hoitovirhe tai laiminlyönti tms.?

Pelkkä ns. törö käytös ei riitä syyksi, jos ei nyt kunnianloukkauksesta ole kyse.

Itse pidän kuivan asiallisista lääkäreistä, joita ystäväni pitää jopa huonokäytöksisinä. Olemme erilaisia.

Vierailija
8/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina puhelimella nauhoittaa lääkärillä käynnit.

Jos ylilääkärillä naurattaa niin valitusta  ylilääkärin yläpuolelle.

Missään nimessä älä vaikene, vaikka sinua ei uskottaisi niin ehkä jää väitteesi mieleen.

Jos niljake lääkäri 637käyttää samoja sanamuotoja myöhmminkin.

Vierailija
9/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lääkäri on psykiatri joten hullun leima mulla on joka tapauksessa :) Hän on vähätellyt minua, arvostellut ulkonäköäni asiattomasti, suhtautunut minuun niin että kun nopeasti vain pääsisi eroon, lopetti hoitoni vastoin tahtoani (oireeni ovat pahentuneet) yms. eikä antanut minun tavata toista lääkäriä vaikka halusin. Potilastiedoissani ei ole koskaan kerrottu että olen halunnut nähdä toisen lääkärin ja että olen tyytymätön häneen. Hän on täydellisen epäempaattinen ja jopa ilkeä potilailleen.

Hän on tehnyt tätä muillekin joten valitus edistäisi muidenkin asiaa.

Jos teen valituksen, saako hän tietää kuka sen teki?

ap

Vierailija
10/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluehallintovirastoon voi tehdä kantelun epäasiallisesta kohtelusta terveydenhoidossa. Sinne voi myös soittaa ja kysyä neuvoa.

Vierailija
11/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavani on psykiatri, joka menetti lääkärinoikeutensa toistaiseksi. Hänestä oli tehty kanteluita. Hänellä on itsellään psyykkinen sairaus, jonka vuoksi on nyt ollut itse psykiatrisessa sairaalassa hoidossa kuukausia. Tuskin enää palaa työhönsä.

Vierailija
12/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä tehdä valituksen, mutta sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä, jos ei ole virhettä tehty. Suurin osa valituksista on ns. turhia valituksia. Eli esimerkiksi joku lääkäri on uskaltanut sanoa asiakkaalle, että ei kirjoita lähetettä turhaan tutkimuksen. Vaikka lääkäri sanoisi asian hyvin ystävällisesti, niin asia kääntyy siten, ettei potilasta kuunnella ja alkaa valitusrumba. Tämä rumba työllistä montya ihmistä ja loipputulos plus miinus nolla.  Hoitajana todistanut monta tällaista valitusta, joissa ei oikeasti ole mitään valituksen aihettakaan. Toki joskus on aihetta, mutta usein ei ole. Ja oikeastaan silläkään ei ole väliä, koska lääkäripula on niin  kova. Jos jonkun saa jonnekin terveyskeskukseen töihin, niin siitä ollaan vaan kiitollisia, ei niitä kiinnosta jonkun Kirsi-Piian valitukset tipan vertaa.

Vierailija
13/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttani kysyn, että miten lääkäri on arvostellut ap:n ulkonäköä asiattomasti?

Vierailija
14/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin kirjaamoon tai aluehallintovirastoon, jos on aihetta. Tosin lakeja on laadittu virheiden peittelyyn, joten tuskin lääkäriä mikään haittaa.

Vierailija
15/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vaiva ei korppi korpin silmää noki

Vierailija
16/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässähän on vielä sekin, että kun olen muutenkin masennuspotilas niin tämä psykiatri saattaa sanoa, että valitukseni johtuu esim. masennuksestani tai muista persoonallisuudenpiirteistäni. Todella ikävää, sillä tästä lääkäristä liikkuu kaupungillakin hurjia juttuja, mutta kukaan ei uskalla valittaa hänestä. Hän on ilmeiseti mestari kääntämään valitukset valittajan omiksi ongelmiksi.

Harmi, etten nauhoittanut noita käyntejä. Jos mukana on ollut esim. sosiaalityöntekijä, niin tämän lääkärin käytös muuttuu heti - hän alkaa esittää itse pyhimystä joka ei ole koskaan sanonut mitään pahaa minulle tai muullekaan. Ja että kyse on vain transferenssistä tms.

Mutta siis: saako hän tietää kuka valituksen teki? Voiko sen tehdä nimettömänä? Tämä ihminen on niin ilkeä ja kostonhaluinen että luulen että hän aiheuttaisi minulle hankaluuksia jatkossa ja keksisi ties minkä diagnoosin. ap

Vierailija
17/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ovat nuo "hurjat jutut" joita kaupungilla liikkuu? Et taida pystyä kertomaan yhtäkään.

Vierailija
18/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän ovat nuo "hurjat jutut" joita kaupungilla liikkuu? Et taida pystyä kertomaan yhtäkään.

Totta kai pystyn sillä olen jutellut näistä muiden mt-kuntoutujien kanssa. Mutta en nyt halua niitä tässä kertoa muuta kuin ettei ole esimerksiksi kirjoittanut b-lausuntoa ajoissa tahallaan. Eli vaikeuttanut potilaan taloudellista asemaa tahallaan koska potilas ollut "hankala" tms.

Vierailija
19/89 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä tehdä valituksen, mutta sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä, jos ei ole virhettä tehty. Suurin osa valituksista on ns. turhia valituksia. Eli esimerkiksi joku lääkäri on uskaltanut sanoa asiakkaalle, että ei kirjoita lähetettä turhaan tutkimuksen. Vaikka lääkäri sanoisi asian hyvin ystävällisesti, niin asia kääntyy siten, ettei potilasta kuunnella ja alkaa valitusrumba. Tämä rumba työllistä montya ihmistä ja loipputulos plus miinus nolla.  Hoitajana todistanut monta tällaista valitusta, joissa ei oikeasti ole mitään valituksen aihettakaan. Toki joskus on aihetta, mutta usein ei ole. Ja oikeastaan silläkään ei ole väliä, koska lääkäripula on niin  kova. Jos jonkun saa jonnekin terveyskeskukseen töihin, niin siitä ollaan vaan kiitollisia, ei niitä kiinnosta jonkun Kirsi-Piian valitukset tipan vertaa.

Nämä Kirsi-piiat ovat lääkäreiden asiakkaita. Jos tarpeeksi moni Kirsi-Piia saa asiatonta kohtelua ja tekee valituksen, niin kyllä nämä huomioidaan. Harva tekee turhia valituksia. On se aikamoinen rumba.

Vierailija
20/89 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Kirsi-piiat ovat lääkäreiden asiakkaita. Jos tarpeeksi moni Kirsi-Piia saa asiatonta kohtelua ja tekee valituksen, niin kyllä nämä huomioidaan. Harva tekee turhia valituksia. On se aikamoinen rumba.

Itseasiassa ihan valtaosa valituksista on jokseenkin turhia. Sanoisin että 80% valituskirjeistä on ihan psykoottista tajunnanvirtaa, 15% kohtelusta (todellinen tai koettu epäystävällisyys, kuuntelemattomuus, kiire, väärinymmärrykset) ja 5% konkreettisista virheistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä