Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkkä työ"kaveri". Mitä mieltä?

Kukkais Tuoksu
07.09.2017 |

Joo eli olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Hajuvesiä en käytä mutta aamulla laitoin hiuksiin batisten kuivashampoota koska ne rasvottuvat niin kovin. Eilen eräs naiskollega rupesi yskimään ja sanoi ettei voi istua vieressäni eikä olla huoneessakaan koska tuoksun niin vahvalta. Tänään ks. henkilö tuli ovelleni, ja sanoi että joutui eilen sairaalaan tehohoitoon minun parfyymini (mitä siis en käytä) takia, ja että työpaikalla on sellainen kirjoittamaton sääntö että mitään tuoksuja ei käytetä. Minua keittää tämä henkilö, koska ensiksikin olen käyttänyt samaa kuivashampoota jo kuukauden. Minkä takia hän ei heti työyhteisöön tultuani kertonut asiaa? Mistä minä voin tietää, ja etenkään kun muut eivät pidä häiritsevänä kuivashampoota. Toisekseen minulla on ollut jo koko kuukauden olo, että ks. henkilö ei vaan pidä minusta. Jos jotain sanon, hän puhuu päälle. Hän myös sanoi, etten taida tietää alastani paljoakaan. Eli onko tässä kysymys nyt mistä, mitä mieltä ootte?

Kommentit (358)

Vierailija
281/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei haittaa jos haiset vanhalle viinalle ja krapulakebabrullalle, mutta heti jos jollain on jotain kallista luonnonkukista valmistettua, pehmeän ja miedon tuoksuista eau de parfumea niin se on ihan hirveä juttu.

Vierailija
282/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole työkavereita, luoja kiitos. Minulla ei ole paha yliherkkyys mutta migreenin tyyppinen päänsärky tulee nopeasti jos jokin voimakas tuoksuu. Viimeksi elokuvissa, oli lauantai-ilta ja porukka varmaan treffeillä. Kymmeniä naisia joilla kaikilla hajuvettä, pienessä salissa. Oli aika hirveää.

Jos meillä toisilla on erikoisen herkkä hakuaisti niin toisilla sitä ei ole. Mieheni ei haista juuri mitään, jos käyttäisi hajusteita niin se olisi varmasti katastrofi kaikille :D

Joossakin paikoissa hajuvedet on ehdoton ei, kuten lääkärit, sairaalat jne mutta myös kuntosalit!!! Aika järkkyä ettei toiset osaa ottaa muita huomioon näissäkään paikoissa.

Jotkuthan on kyllästäneet vaattensa tuoksuilla, satoja kertoja suihkautettu hajuvettä. Sitten silmät kirkkaina lällätetään etten oo ees tänään laittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KukkaisTuoksu kirjoitti:

Kiitos kaikille kommenteista! Pari poimintaa. Ei tietenkään ole pakko käyttää hajustettua tuotetta, myös hajusteeton ok. Tuntui vaan tyhmältä, että tullaan tokaisemaan tyyliin että melkein kuolin mutta vähäniinkuin sinun vikasi, siitähän siinä oli kyse. Olisikin tosi hyvä, että olisi jokin yleinen linjaus, vaikka sitten ennen työsuhteen alkua, kuinka toimia tuoksujen kanssa. Jouduin aika ikävään tilanteeseen tuossa eilen. Toisaalta mietin kyllä vähän myös sitä, kuinka ks. henkilö voi asiakaspalvelutehtävissä muutenkaan toimia, jos näin herkkä on, sillä asiakkailtahan ei voida kieltää mitään tuoksuja. Emme istu samassa huoneessa, meillä on eri huoneet. Samassa tilassa oltiin n. 40 minuuttia eilen.

Täytyypä seurata miten tilanne jatkuu.....

Uskon, että työtoverisi ei ole kehdannut sanoa sinulle aikaisemmin kovin suoraan - on voinut yrittää sinulle vihjata että nyt on kovin voimakas hajuste etkä ole välttämättä asiaa ajatellut sen kummemmin ja nyt kun on saanut pahan kohtauksen, on stressaantunut/panikoi ja siksi töksäyttänyt asian. Voi olla että on jopa kokenut ettet ole välittänyt asiasta, jos hän on yrittänyt sulle vihjata tai on ajatellut että olet hajusteyliherkkyydestä tietoinen ja siksi töksäyttänyt pahasti. Sinä et tietenkään ole voinut tietää, jos hän ei ole sinulle suoraan sanonut. :/ Etkä varmaankaan tiedä mitkä kaikki vois aiheuttaa oireita, koska sinulla ei ole kokemusta asiasta.

Mulla on ollut ongelmana se, etten ole useinkaan kehdannut sanoa kenenkään hajusteesta - haju kun on ihmisille niin henkilökohtainen asia. Kerran syöksyin luokasta ulos, kun jouduin yllättäen toisen opiskelijan viereen istumaan. Yleensä istuimme toisella puolella luokkahuoneessa, en edes tiennyt käyttääkö hän normaalisti hajusteita. Mutta yllättäen metrin päässä hänestä ollessani, sainkin oireita ja jouduin poistumaan sanomatta mitään. Tulin jonkin ajan kuluttua takaisin ja pahoittelin poistumista. Siinä vaiheessa minun oli pakko kertoa miksi ja sanoin etten voi hengittää enkä ole varma kenen hajusteesta on kyse, mutta arvioisin sen olevan henkilö x:n. En olisi voinut jättää tehtävää tai pakollista kurssia suorittamatta joten pakko oli sanoa.

Musta tuo hajusteyliherkkyys on sanana hieman huono, yliherkkyys liitetään sanana helposti ylireagointiin. Minä ja äitini puhutaan yleensä hajusteallergiasta. Hajusteallergia ei tarkoita pelkkiä hajuvesiä ja deodorantteja, vaan oireita voi saada myös esim. kemikaaleista, pesuaineista, voiteista, ihan mistä vaan, missä on hajusteita tai muita vastaavia kemikaaleja. Allergiataipumuskin on perinnöllistä ja allergiset voi saada astmaa muistuttavia kohtauksia - ja toki allergian ollessa kyseessä myös vaikka vakavan allergiakohtauksen. Olen itsekin joutunut sairaalaan allergiakohtauksen vuoksi, tosin se ei johtunut varsinaisesti hajusteesta.

Itse en voi parhaalla kaverilla nukkua hänen lakanoissaan enää kun silmät alkaa kutista samantien.. pesuaine on niin voimakkaasti hajustettu, ei muistaakseni käytä edes huuhteluainetta. Olen muuallakin kyläillessäni törmännyt samaan plus siihen että vessassa on automaattisia vessanraikastimia jne. asioita mitä ei itse osaa edes ennakoida.

Mulle ei välttämättä kaikki hajusteet aiheuta oireita, osa käy aluksi mut sit jotenkin herkistyy, jne. eikä aina tiedä mitkä kaikki tilanteet vois olla hankalia. Joskus on esim hississä tullut henkilöitä jotka tuntuu kastaneen itsensä hajuvesiämpärissä. Jos haluaa hajuvesiä käyttää, ei niitä kuulu laittaa kuin yksi suihkaus. Ihmisen oma hajuaisti turtuu hajusteeseen aika nopsaa, sitä ei itse haista ja laittaa lisää.

Mulla oli ennen hajuvesikokoelma, rakastin kaikkia hyväntuoksuisia suihkusaippuoita jne... nyt kaikki on hajusteetonta ja usein kaipaan hajusteita. :( tuoksut teki elämästä värikkäämpää.

Eli hajusteyliherkkyydessä ei ole kyse siitä että toisesta tuoksusta pitää ja toisesta ei - vaan että toiselle voi olla allerginen, toiselle ei. Toinen hajuste on ok hetken, yhtäkkiä ei. Ja kyllä, mielummin istun hikisen ihmisen vieressä - eihän hiki ole vika, luonnollista vain. Toki suihkussakäynti ja hygienia on tärkeää.

Vierailija
284/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hiuksiini The All Nighter Styling Powder:ia. Tuuheuttaa mukavasti eikä tuoksu ja sitä saa eri värisävyissä, olen tilannut sitä Amazonista. Sain vinkin julkkisstylisti/muotisuunnittelija Rachel Zoelta.

Vierailija
285/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoita kyselleelle, Batiste on mun mielestä liian hajustettua, edullisempi vaihtoehto on Klippoteket, ei mikään nautinto sekään, mutta vähän parempi. Sitten on esim jotain Herbinan melko harmitonta. Muuta en ole vielä joutunut kokeilemaan. Ja nyt siis arvioin hajua tuoreeltaan ja itseeni suihkutettuna, en edes huomaa sitä toisista ihmisistä. Sitten on toki hiuspuuterit, joissa idea on sama ja ei haise miltään, mutta niitä on vaikeampi annostella "suolasirottimestaan".

Vierailija
286/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin vessatuoksuja kun ne kitkerät suihkutettavat. Esim pönttöön laitettava raikastaa itsessään vähän ilmaakin. Sitten on niitä geelimäisiä jotka haihtuu kevyesti ilmaan. Muitakin vaihtoehtoja on kuin että pitää haista perse tai myrkky.

Vierailija
287/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta löytyy väkilukuun nähden eniten:

hajusteyliherkkiä

erilaisia allergikkoja

alkoholisteja

perhesurmaajia

nuoria aikuisia jotka jääneet sairaseläkkeelle ennen työuran alkamista, mielenterveysongelmien takia

Vierailija
288/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin listalta:

kouluampujia

Vierailija
289/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen kokemus. Itse itsensä hajusteyliherkäksi diagnosoinut työkaveri, joka veti kuitenkin puoli askia röökiä joka päivä. Kerran rääkyi ja melkein väänsi itkua (tässä oli luullakseni taustalla hänen epäonnistunut projekti ja ehkä ongelmat kotona), kun olin kerran hänen mielestään hajustautunut. Kerroin, että olin käynyt suihkussa ja käyttänyt ihan sitä samaa shampoota mitä olin käyttänyt monta vuotta, en käytä mitään hiuslakkaa tai hajuvettä. Ja etten aio hänen takiaan vaihtaa kotini puhdistusaineita jne. kun ei niissä ole aieminkaan mitään ongelmaa ollut. Oltiin oltu samassa työpaikassa jo ainakin puoli vuotta. Työkaverit yrittivät vaivaantuneina rauhoitella sitä kahjoa.

Tuollaiset ihmiset ovat todellisia riesoja työpaikoilla. Työpanos on ja sosiaaliset taidot ovat huonoja mutta huomiota on saatava millä keinolla hyvänsä. Pakka menee sekaisin, kun uusia paremmin pärjääviä työntekijöitä tulee taloon. Tämä tyyppi oli kuulemma aiemmin valittanut homeesta työpaikalla (ei ollut) sekä erään toisen työntekijän tuovan vaatteissaan kissankarvoja ja nämäkin jutut olivat alkaneet ihan epäloogisesti yhtäkkiä. Ihmettelen kyllä, miten kehtaa kiusata muita tuollaisella.

Vierailija
290/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just se kun menee uuteen työpaikkaan "meillä on ollut täällä sellainen kirjoittamaton sääntö", "meillä on täällä ollut aina tapana" jne

Kyllähän se voi olla muille itsestäänselvää, mutta mistäs se uusi sen voi tietää jos ei kerrota, pahimmassa tapauksessa luullaan että toimii tahallaan niin, mutta kun ei kukaan ole kertonut. Kannattaisi muistaa ettei ihmiset, useimmat ainakaan ole mitään ennustajia jotka tietää ja arvaa teidän talon tavat kertomatta.

Vierailija
291/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivashampoita kyselleelle, Batiste on mun mielestä liian hajustettua, edullisempi vaihtoehto on Klippoteket, ei mikään nautinto sekään, mutta vähän parempi. Sitten on esim jotain Herbinan melko harmitonta. Muuta en ole vielä joutunut kokeilemaan. Ja nyt siis arvioin hajua tuoreeltaan ja itseeni suihkutettuna, en edes huomaa sitä toisista ihmisistä. Sitten on toki hiuspuuterit, joissa idea on sama ja ei haise miltään, mutta niitä on vaikeampi annostella "suolasirottimestaan".

Juu tiedossa on kyllä kaikki luettelemasi ja kokeiltukin on mm. Klippotekin ja Herbinan, mutta kun mikään näistä ei ole tummalle tukalle sopiva. Eli kaikista muista edullisista markettituotteista jää tummiin hiuksiin enemmän tai vähemmän vaaleaa "pölyä". Tumman hiuspuuterin käyttö on paksuun tukkaan niin sotkuista puuhaa, että jää aamukiireessä väliin.

Esim. Cutrinilla on sensitive sarjassa tuoksuton kuivashampoo, joka kuvauksensa perusteella soveltuu myös tummille hiuksille, mutta sillä on sitten hintaa jo 19 euroa, kun Batiste maksaa noin 7 euroa. Myös muissa kampaamosarjoissa löytyy tummalle tukalle kuivashampoita, mutta hinnat ovat vielä tuosta Cutrinistakin reilusti ylöspäin.

Miksi minun pitäisi käyttää 20 euroa 7 euron sijaan tuotteeseen, joka sopii minulle ja suurimmalle osalle muuta väestöä?

Vierailija
292/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hajusteyliherkkyys erikseen, mut oli sanonut sulle ettet tiedä koko alasta tai työstä mitään? Vaikuttaa vähän samanlaiselta tyypiltä kun meidän työpaikalla oleva ihminen joka kuvittelee osaavansa kaiken, voi komennella muita mielensä mukaan, tulla pokkana sotkemaan toisten työtehtäviä, häntä koskevat eri säännöt kun muita, ainakin omasta mielestään, ja jos yrität asiallisesti puhua jostakin työasiasta alkaa huutamaan tai ainakin sanoo jotain tyyliin: mitä sä luulet tietäväs, älä sä kuule ala mulle, nyt ois parempi että pidät pääs kiinni jne. Ja siis ihan asialliseen kommenttiin saa tuon tasoisia vastauksia, en tiedä oikeesti enää mitä tehdä. Pitäiskö tuosta jo sanoa jollekki, olla vaan välittämättä vai mitä, henkilön välttely ei onnistu oikein mitenkään.

Vierailija
293/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedossa on kyllä kaikki luettelemasi ja kokeiltukin on mm. Klippotekin ja Herbinan, mutta kun mikään näistä ei ole tummalle tukalle sopiva. Eli kaikista muista edullisista markettituotteista jää tummiin hiuksiin enemmän tai vähemmän vaaleaa "pölyä". Tumman hiuspuuterin käyttö on paksuun tukkaan niin sotkuista puuhaa, että jää aamukiireessä väliin.

Esim. Cutrinilla on sensitive sarjassa tuoksuton kuivashampoo, joka kuvauksensa perusteella soveltuu myös tummille hiuksille, mutta sillä on sitten hintaa jo 19 euroa, kun Batiste maksaa noin 7 euroa. Myös muissa kampaamosarjoissa löytyy tummalle tukalle kuivashampoita, mutta hinnat ovat vielä tuosta Cutrinistakin reilusti ylöspäin.

Miksi minun pitäisi käyttää 20 euroa 7 euron sijaan tuotteeseen, joka sopii minulle ja suurimmalle osalle muuta väestöä?

Siksi ettei sun työkaveri tukehdu? Oisko se hyvä syy.

Itse en vaadi muita ryhtymään hajusteettomiksi, mutta jos työkaveri käyttäisi tuotetta, jonka vuoksi kokisin tukehtuvani, varmaankin toivoisin että hän ei käytä kyseistä tuotetta tullessaan työpaikalle tai keksisi jonkun vaihtoehdon.

Musta tuntuu että monet hajusteyliherkkyyden vastustajat rinnastaa tän johonkin "mukavuus/viihtyvyysasiaksi", koska heille hajusteiden poisjättämisessä on kyse juuri siitä.. Mut yliherkälle/allergikolle kyse on terveydestä!

Mut hei, eihän se nyt oo kivaa että pitäis jonku toisen takii jättää tuoksumatta hyvälle.. Mut hetkinen, miksi niitä dödöä ym. laitettiinkaan - aivan, muiden ihmisten vuoksi tai huomioonottamiseksi. Vai miksi te käytätte dödöä, geeliä ym itseänne vartenko? Onko se välttämätön pakko?

Niin. Jos voi laittaa dödöä kainaloon ja ehostaa itseään muita varten työpaikallaan, voi varmasti jättää myös hajusteet samasta syystä pois.

En mäkään laittais porkkanaa työpaikalle tuomiini muffinsseihin, jos joku olisi porkkanalle allerginen tai jättäisi autoani lähimpään ruutuun jos työkaverillani olisi vaikeuksia liikkua, tulisi ratsastusvaatteissa käymään työpaikalla jos joku olisi hevoselle allerginen, toisi koiraani työpaikalle jne. Kyse on ihan muiden huomioonottamisesta, onko se nykyaikana jotenkin ylivoimaista?

Mitä tulee tupakointiin niin mun ex poltti ja asuttiin yhdessäkin. Vuosikaudet pystyin olla vieressä hänen sytyttäessään tupakan vaikka olin hajusteyliherkkä.. enää en pysty.

Itse en tupakoi, mutta en alkais ikinä syyllistämään tupakoijia esim. astmastaan ym. Tupakointi voi toki sitä pahentaa, mut tupakoitsijat ne sen työn joutuvat tekemään lopettaessaan tupakoinnin.. Ei syyllistetä.

Vierailija
294/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa ja ostin kassillisen hajustettuja tuotteita, dödöä, surf pyykipesuainetta ja huuhteluainetta, osis hiuslakkaa ja tigin sahmpoo ja hoitoaineet, kaikki hyvöksi todettuja joita en kenenkään tuoksuvammaisen vuoksi muihin vaihda :)

Vierailija
295/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en vaadi muita ryhtymään hajusteettomiksi, mutta jos työkaveri käyttäisi tuotetta, jonka vuoksi kokisin tukehtuvani, varmaankin toivoisin että hän ei käytä kyseistä tuotetta tullessaan työpaikalle tai keksisi jonkun vaihtoehdon.

Musta tuntuu että monet hajusteyliherkkyyden vastustajat rinnastaa tän johonkin "mukavuus/viihtyvyysasiaksi", koska heille hajusteiden poisjättämisessä on kyse juuri siitä.. Mut yliherkälle/allergikolle kyse on terveydestä!

Mut hei, eihän se nyt oo kivaa että pitäis jonku toisen takii jättää tuoksumatta hyvälle.. Mut hetkinen, miksi niitä dödöä ym. laitettiinkaan - aivan, muiden ihmisten vuoksi tai huomioonottamiseksi. Vai miksi te käytätte dödöä, geeliä ym itseänne vartenko? Onko se välttämätön pakko?

Niin. Jos voi laittaa dödöä kainaloon ja ehostaa itseään muita varten työpaikallaan, voi varmasti jättää myös hajusteet samasta syystä pois.

En mäkään laittais porkkanaa työpaikalle tuomiini muffinsseihin, jos joku olisi porkkanalle allerginen tai jättäisi autoani lähimpään ruutuun jos työkaverillani olisi vaikeuksia liikkua, tulisi ratsastusvaatteissa käymään työpaikalla jos joku olisi hevoselle allerginen, toisi koiraani työpaikalle jne. Kyse on ihan muiden huomioonottamisesta, onko se nykyaikana jotenkin ylivoimaista?

Mitä tulee tupakointiin niin mun ex poltti ja asuttiin yhdessäkin. Vuosikaudet pystyin olla vieressä hänen sytyttäessään tupakan vaikka olin hajusteyliherkkä.. enää en pysty.

Itse en tupakoi, mutta en alkais ikinä syyllistämään tupakoijia esim. astmastaan ym. Tupakointi voi toki sitä pahentaa, mut tupakoitsijat ne sen työn joutuvat tekemään lopettaessaan tupakoinnin.. Ei syyllistetä.

Niin ja lisään tähän, että en nyt tarkoita hajusteiden poisjättämisellä sitä, ettei käytä minkäänlaista dödöä tai vastaavaa, vaan että jos voi laittaa muita varten työpaikalleen hajustettua dödöä, voi varmasti laittaa sinne hajustamatontakin tai miedosti hajustettua mikäli työkaveri sitä kestää - lopputulos on sama, ei haise pahalle. Eikä muuten maksa 20e ja vaihtoehtojakin on: esim neutral, erisan, lv, jne..

Vierailija
296/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin vessatuoksuja kun ne kitkerät suihkutettavat. Esim pönttöön laitettava raikastaa itsessään vähän ilmaakin. Sitten on niitä geelimäisiä jotka haihtuu kevyesti ilmaan. Muitakin vaihtoehtoja on kuin että pitää haista perse tai myrkky.

On myös tulitikku, jonka voi raapaista ja antaa palaa pöntön yllä. Se "polttaa kaasut" ja hajut katoavat. Tilalle jää mieto rikinkatku vai mikä se tulitikun haju on? Sitten tikku roskiin / askiin ja ongelma on hoidettu.

Vierailija
297/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kaupassa ja ostin kassillisen hajustettuja tuotteita, dödöä, surf pyykipesuainetta ja huuhteluainetta, osis hiuslakkaa ja tigin sahmpoo ja hoitoaineet, kaikki hyvöksi todettuja joita en kenenkään tuoksuvammaisen vuoksi muihin vaihda :)

Osta vaan. Saatat muutama vuoden päästä huomata herkistyneesi itsekin, mikäli käytät hajusteita noin paljon. Näin kävi minullekin.

En ymmärrä miksi tähän pitää suhtautua niin kriittisesti. Mitä ei ymmärrä, ei ilmeisesti tarvitse sietää?

Ei tästä tartte kovin monimutkaista tehdä, itse olen ratkaissut tuon kaverilla kyläilynkin niin että otan mukaan omat lakanat. Kumpikin voittaa, kun ei tuu kaverille pyykkiä eikä tartte mun jännittää heräänkö aamulla naama turvoksissa yskien.

Tuntuu olevan tää hajusteallergia jotenkin isompi ongelma ei-allergisille. Tosi harmillista.

Vierailija
298/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilke kirjoitti:

Pilke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisään tähän, että en nyt tarkoita hajusteiden poisjättämisellä sitä, ettei käytä minkäänlaista dödöä tai vastaavaa, vaan että jos voi laittaa muita varten työpaikalleen hajustettua dödöä, voi varmasti laittaa sinne hajustamatontakin tai miedosti hajustettua mikäli työkaveri sitä kestää - lopputulos on sama, ei haise pahalle. Eikä muuten maksa 20e ja vaihtoehtojakin on: esim neutral, erisan, lv, jne..

Yleensä niitä valituksia ja vaatimuksia tulee vaan yhdestä jos toisestakin asiasta. Joskus niitä epämukavuuksiakin vain joutuu sietämään, koko maailma kun ei voi muuttua yhden erityisyyden vuoksi. Sairastuin homekoulusta, sain astman ja jossain vaiheessa reagoin voimakkaisiin hajusteisiin. Pöly on kaikkein pahinta ja homeitiöt esimerkiksi homehtuneessa sienessä. Olen myös ruokavammainen ja selkärangassa on probleemaa, joten pitkät istumiset yhdessä paikkaa on tuskaa. Kuuluttelenko näitä erikoisuuksiani suureen ääneen joka paikassa ja vaadinko itselleni erityiskohtelua? En. Muutan omaa toimintaani. Vaihdan paikkaa, jos joku haju on liian voimakas. Syön sen mitä pystyn syömään, en tee numeroa siitä, jos minulle sopivaa ruokaa ei ole tarjolla. Ennen tiedossa olevaa pitkää istumista huolehdin siitä, että olen liikkunut tarpeeksi, että selkäni kestää istumisen.

Omilla valinnoilla voi vaikuttaa paljon. Ja ennakoinnilla. Ja sillä, että hyväksyy, ettei elämässä nyt vain aina pysty olemaan pelkästään ideaalitilanteita.

Vierailija
299/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauho on monella toimiva kuivashampoo jonka tuoksu tuskin aiheuttaa ongelmia kenellekään. Muitakin luonnollisia vaihtoehtoja on. Samaa tavaraa niissä kaupan tuotteissa pitkälti on eli hyvät katteet taitaa olla.

Vierailija
300/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei tarvitse enää kärsiä työpaikan hajusteista, joten saavat suihkutella ihan niin paljon, mitä sielu sietää. Kyllä minulle kelpaa tämä, että saan rahaa ja voin olla kotona. En kaipaa töihin.

Miksi tätä on alapeukutettu? Lopputuloshan on just se, mitä hajusteyliherkille on toivottu eli pois töistä. Luulisi, että olette iloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme