Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkkä työ"kaveri". Mitä mieltä?

Kukkais Tuoksu
07.09.2017 |

Joo eli olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Hajuvesiä en käytä mutta aamulla laitoin hiuksiin batisten kuivashampoota koska ne rasvottuvat niin kovin. Eilen eräs naiskollega rupesi yskimään ja sanoi ettei voi istua vieressäni eikä olla huoneessakaan koska tuoksun niin vahvalta. Tänään ks. henkilö tuli ovelleni, ja sanoi että joutui eilen sairaalaan tehohoitoon minun parfyymini (mitä siis en käytä) takia, ja että työpaikalla on sellainen kirjoittamaton sääntö että mitään tuoksuja ei käytetä. Minua keittää tämä henkilö, koska ensiksikin olen käyttänyt samaa kuivashampoota jo kuukauden. Minkä takia hän ei heti työyhteisöön tultuani kertonut asiaa? Mistä minä voin tietää, ja etenkään kun muut eivät pidä häiritsevänä kuivashampoota. Toisekseen minulla on ollut jo koko kuukauden olo, että ks. henkilö ei vaan pidä minusta. Jos jotain sanon, hän puhuu päälle. Hän myös sanoi, etten taida tietää alastani paljoakaan. Eli onko tässä kysymys nyt mistä, mitä mieltä ootte?

Kommentit (358)

Vierailija
1/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että kysy asiaa esimieheltäsi. 

Vierailija
2/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaa. Miten ois yhteinen keskustelu esimiehen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät.

Vierailija
4/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä en tiedä, mutta noi batisten tuotteet kuristaa omaakin kurkkua ja kirvelee silmiä, vaikka en tuoksuherkkä olekaan :/ Muuten hyviä kyllä.

Olisiko teillä mahdollista siirtää työpisteitä kauemmas toisistaan/eri huoneisiin?

Vierailija
5/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä laita sitä kuivashampoota.

Vierailija
6/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kollegan kanssa asioista ei kannatta keskustella vaan mennä heti haukkumaan toista esimiehelle, kuinka minusta tuntee ettei minusta tykätä?

Vierailija
7/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD Samankaltainen kokemus saman tuotteen käytöstä. Sain kröhöhöhöm-köhimisen jälkeen kommenttia, että onpa sinulla voimakas tuo hajuvesi. Tyrmistyin enkä sanonut mitään, jäin vain ihmettelemään mikä minussa haisee kun en hajuvesiä käytä. Ainoa tuote mitä olin käyttänyt oli juuri Batisten kuivashampoo. Sen jälkeen en uskaltanut laittaa.

Nykyään hajusteille ja ties mille herkkänä ymmärrän kyllä hyvin, en vaan ollut tajunnut että se haisee. :/

Vierailija
8/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hajuste yliherkkyys on ihan vaan korvien välissä. Oireet ja kaikki. Aivojumpalla parantuu.

Vierailija
9/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehohoitoon :D just joo

Vierailija
10/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä voin tietää, ja etenkään kun muut eivät pidä häiritsevänä kuivashampoota...ketkä muut?  

Vierailija
11/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kollegan kanssa asioista ei kannatta keskustella vaan mennä heti haukkumaan toista esimiehelle, kuinka minusta tuntee ettei minusta tykätä?

Etk sinä koskaan keskustele esimiehesi kanssa mistään vaan ainoastaan haukut työkavereitasi? Jos työkaverisi saa oireita sinun hajusteistasi, asia pitää kertoa esimiehelle, jolloin esimiehellä on mahdollisuus tehdä tarvittavia järjestelyjä työpaikalla. Omalla työpaikallani on hajusteyliherkkä työntekijä ja hänen omakin toiveensa oli, että voisi tehdä etätöitä. Tämä sopi työnantajalle ja kaikki ovat tyytyväisiä. Jos etätyö ei ole mahdollista, esimies voi miettiä, voisiko työpisteet erottaa siten, ettei toisen hajusteista aiheutuisi toiselle haittaa. Jos tämäkään ei ole mahdollista, esimies voi päättää, ettei työpaikalla saa käyttää hajusteita. 

Vierailija
12/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ilman kuivashampoota ja katso, mihin homma kehittyy.

Vierailija
13/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi hajuste yliherkkyys on ihan vaan korvien välissä. Oireet ja kaikki. Aivojumpalla parantuu.

Kuin oma ajatukseni kymmenen vuoden takaa :D Kunnes 50 v täytettyäni aloin samaan työpaikallani oireita lähes kaikista tuoksuista. Ja kyllä olen joutunut jopa tehohoitoon kesken teatteri-illan.

Vierailija
14/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hän kieltää seuraavaksi ihmisiltä deodorantit?

Vierailija
15/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, siitä parantuu ilman aivojumppaakin kahdella tavalla:

-"parantuu", kun viimeisetkin hajuhermot kuolevat (ja yleensä ihminenkin joitain vuosia sen jälkeen)

- parantuu, kun elimistön kuormitustila vähenee ja elimistö saa rauhoittua ja normalisoitua

Aivojumpasta en kyllä ole ihan vakuuttunut, mikä osuus siinä on sattumalla.

Vierailija
16/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt esimieheltä, onko käytäntö että käytetään vain hajusteettomia tuotteita. Jos esimies sanoo ei, sanot että olet saanut palautetta hajuista ja toivot että esimies selvittää miten toimitaan jatkossa.

Siis, jos et koe kohtuulliseksi välttää hajusteita töissä.

Itse jättäisin hajusteet laittamatta, pahoittelisin työkaverille etten ole tiennyt asiasta ja en sen jälkeen uhraisi asialle energiaa. Jos työkaveri senkin jälkeen jatkaisi työni arvostelua tai hankaloittaisi työtäni, olisin yhteydessä esimieheen tilanteesta.

Mut luulen, että jos jätät hajusteet pois ja pidät sellaista asiallisen kohtelaista välimatkaa tuohon työkaveriin, pääset helpoimmalla eikä tule turhaa vääntöä ja selvittelyä joka saattaa heikentää työkavereiden, siis muiden, kuvaa sinusta. Jos tuo valittava työkaveri on oikeasti allerginen/yliherkkä, ja jatkat hajusteiden käyttöä, saatat antaa itsestäsi aika veemäisen kuvan muillekin.

Vierailija
17/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuttomiakin tuotteita varmasti löytyy ja jos ei löydy niin ei niitä ole pakko käyttää. Jotkut ovat järkyttäviä hajupommeja.

Vierailija
18/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoot tuoksuvat yleensä voimakkaasti, kai tarkoituksena peittää talin käry..Pese hiukset useammin tai vaihda hajusteettomaan tuotteeseen.

Vierailija
19/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa nämä herkkyydet vaatii jonkun muunkin ärsykkeen. Flunssa, stressi, pölyt, jne saattaa laukaista ne oireet helpommin vaikka muuten tuoksuja kestäisikin hyvin. Siksi tuo shampoo ei ole välttämättä aiemmin ärsyttänyt.

Vierailija
20/358 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhdestä sanomisesta loukkaantuisi, ota huomioon toive, mistä tietää vaikka on mukava tyyppi.

Jos alkaa korostaa sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi