Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkkä työ"kaveri". Mitä mieltä?

Kukkais Tuoksu
07.09.2017 |

Joo eli olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Hajuvesiä en käytä mutta aamulla laitoin hiuksiin batisten kuivashampoota koska ne rasvottuvat niin kovin. Eilen eräs naiskollega rupesi yskimään ja sanoi ettei voi istua vieressäni eikä olla huoneessakaan koska tuoksun niin vahvalta. Tänään ks. henkilö tuli ovelleni, ja sanoi että joutui eilen sairaalaan tehohoitoon minun parfyymini (mitä siis en käytä) takia, ja että työpaikalla on sellainen kirjoittamaton sääntö että mitään tuoksuja ei käytetä. Minua keittää tämä henkilö, koska ensiksikin olen käyttänyt samaa kuivashampoota jo kuukauden. Minkä takia hän ei heti työyhteisöön tultuani kertonut asiaa? Mistä minä voin tietää, ja etenkään kun muut eivät pidä häiritsevänä kuivashampoota. Toisekseen minulla on ollut jo koko kuukauden olo, että ks. henkilö ei vaan pidä minusta. Jos jotain sanon, hän puhuu päälle. Hän myös sanoi, etten taida tietää alastani paljoakaan. Eli onko tässä kysymys nyt mistä, mitä mieltä ootte?

Kommentit (358)

Vierailija
321/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliset tuoksut, kuten esim. vadelma ja persikka eivät todennäköisesti aiheuta mitään epämiellyttäviä tuntemuksia hajusteyliherkilläkään, mutta nykypäivänä kaikki kosmetiikkatuotteet, saippuat, vartalovoiteet, pyykinpesuaineet, siivousaineet, meikit jne., sisältävät synteettisiä hajusteita eli todellisia myrkkyjä ihmisen hengittää tai saada iholleen. Tämähän on oikeasti jo suuri ongelma, ja Suomessa ei ilmeisesti olla vielä herätty huomaamaan tätä ongelmaa. Muualla maailmalla ollaan jo vähän tietoisempia näiden kemikaalien aiheuttamista vakavista terveysongelmista ihmisillä. Herätkää hyvät ihmiset huomaamaan, että ihmisen koko elinpiiri myrkytetään näillä vaarallisiksi todetuilla hajustekemikaaleilla ja niiden yhdistelmillä. Yhä enenevässä määrin ihmiset herkistyvät ja sairastuvat näiden saastepilvien vaikutuspiirissä.

https://draxe.com/dangers-synthetic-scents/

Vierailija
322/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä ihan uskomaton ja kertoo hyvin minkälaisessa ihmeellisessä hysteerisessä kuplassa suomalaiset naiset elää.

Ihan tosissaanko vaaditte, että tässä pitäisi ruveta sotkemaan jotain perunajauhoja päähänsä, pilata omat hiuksensa päivittäisellä pesulla vaikka se ei hiuslaadulle kävisi, ostella monen kympin tuotteita huomattavasti edullisemman sijaan ja käyttää kenties omaan nenään vastenmielisen hajuisia tuoksuttomia tuotteita (täysin tuoksuttomia kosmetiikka tuotteihan ei oikeasti ole olemassa) ihan vaan sen takia, että jotkut yksittäiset henkilöt on niin kyvyttömiä elämään normaalissa yhteiskunnassa, että eivät kestä ihan tavallisia aistiärsykkeitä?!

Jos jollain on niin paha herkistyminen hajusteille, että voi kuolla, kun ei saa henkeä (kuten joissain viesteissä dramaattisesti väitetään), ei sellaisen henkilön paikka ole muun porukan seassa missään. Sitä karmeaa hajustettahan voi olla kaupan kassajonossa, bussissa, vaatekaupassa viereisessä sovituskopissa, tavaratalon vessassa edellisen kävijän jäljiltä jne.

Minussa tämä ketju ei ole herättänyt mitään muuta kuin raivoa ja läträän kyllä entistä suuremmalla innolla ihan tasan just niillä tuotteilla, millä itse haluan. En maksa ekstraa, en sotke elintarvikkeita päähäni, en hampuunnuta tukkaani, enkä kulje pää rasvaisena sen takia, että joku muu haluaa minun niin tekevän.

Jos joku läheiseni alkaa kärsiä hajusteistani, mietitään uudestaan. Hyvin on mahdollista, että "sairastun" itsekin tähän muotiherkkyyteen, mutta voinpa minä myös kuolla vaikka nukkuessani ensi yönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse täsmälleen samasta asiasta kuin tupakoitsijan oikeudesta tupakoida sinun vieressäsi. Ei ole kivaa, että joku saastuttaa hajuillaan sinun "tilaasi", mutta ikävintä se tietysti on silloin, kun terveytesi on vaarassa.

Ystäväni on tuoksuyliherkkä ja saa tuoksuista migreenin. Isoissa tiloissa niin kuin vaikkapa ulkona tai kauppakeskuksissa hän pärjää varsin hyvin mutta sisätiloissa esim. kirjastossa, terveyskeskuksessa, hammaslääkärissä, bussissa, koulussa jne. on vaikeuksia olla, kun migreeni iskee tällaisen lemuavan ihmisen astuttua tilaan. Koska en itse enää käytä tuoksuja (ja ihan halvalla olen päässyt, kun tuoksuttomia vaihtoehtoja löytyy runsaasti ja osaan pestä hiukseni riittävän usein), haistan lemuavan ihmisen jo kauempaakin ja usein ehdin kierrättää ystäväni toista kautta ulos, mutta aina ei käy niin hyvä tuuri, että minä olen se ensimmäinen haistaja ja silloin on kiire saada ystävä kotiin ennen kuin alkaa oksentaminen.

Miksi sinun oikeutesi lemuta on suurempi kuin ystäväni oikeus pysyä terveenä? Miksi tupakoitsija ei saa siinä vieressäsi tupakoida vaikkapa terveyskeskuksessa tai kirjastossa, koska eiväthän kaikki saa tupakasta pahoja oireita eivätkä kaikki myöskään sairastu keuhkosyöpään passiivisesta tupakoinnista tai edes aktiivisestakaan? Miksi siis tuoksuyliherkkyys on ihmisen omaa vikaa mutta tupakkaherkkyys ei?

Niin, hajuvesi on tupakan veroinen tappaja!

Kuinka itsekkäitä nämä hajusteyliherkät oikein ovat? Hajusteet ovat ihmisten hygieniatarvikkeita ja sinänsä välttämättömiä nykyisen kaltaisen hygieniatason ylläpidossa ( shampoo ja saippua). Mikä älynväläys on verrata peseytymistä ja hienhajun peittämistä tupakointiin.

Alkaa olla perusteet vähissä kun verrataan peseytymistä tupakointiin sairaalassa ihmisten vieressä.

Minulla astmaatikkona ei ole eroa tupakoitko vai lemuatko vieressäni. Saan sairauskohtauksen kummastakin. Hygienia ei tarkoita hajuvesilla läträämistä. Hygieniaan tarvitaan puhtautta eikä esim. hienhajun peittämistä hajusteella. Ei todellakaan ole välttämätöntä lemuta, vaikka huolehtii hygieniastaan. Joskus muinoin historiassa ei kuulemma ole peseydytty, mutta varsinkin korkea-arvoiset daamit ovat lisänneet päivittäin hajustetta peittämään likaisuuden. Yllättävää, että jotkut vieläkin tekevät niin.

Vierailija
324/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme on,ettei täällä Amerikassa ole vielä tullut vastaan ketään joka valittaisi hajuista (täällä lähes kaikki on hajustettua).Homeilmiötä ei tunneta.

Olisiko suomalaisilla vähän liian helppo elämä??

Olet hieman ajastasi jäljessä, sillä kyllä täällä tiedetään. Tiedetään synteettisten hajusteiden aiheuttavan syöpää, iho-ongelmia, hengitysteiden sairauksia, keuhkosairauksia. Tässä muutama esimerkki. Mitä sanot siihen, kun vauva ryömii voimakkaan hajuisilla pesuaineilla pestyllä kokolattiamatolla, pistorasioihin on pantu erilaisia hajusteita, pöydällä on kemiallisesti tuotettua hajustetta tupsauttava laite jne.? Kuulostaako miellyttävältä ja terveelliseltä asuinympäristöltä? Jossakin voi olla vielä tällaista, mutta nykyään ollaan jo täällä vähän valistuneempia.

Vierailija
325/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat edelleen noloa metsäläiskansaa, täällä hien haju on hyväksyttävää mutta esimerkiksi kukkien tai hedelmien tuoksut eivät.

Ruotsissa tuoksut eivät haittaa ketään, toki siellä uitiin hienoissa hajusteissa ja pyörittiin kukkaistalkkijauhoissa, samalla kun täällä hengailtiin hikisinä ja kännisinä, hikisten työhevosten kanssa.

Olet typerys. Nyt on kysymys kemiallisesti tuotetuista tuoksuista, ei kukkien eikä hedelmien luonnollisista tuoksuista. Vai onko niin, että ruotsalaiset käyttävät luonnollisia tuoksuja, eivätkä myrkyllisiä kemikaaleja?

Vierailija
326/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän hiukselleni kampaamon tuotteita ja olen pitkän etsinnän tuloksena löytänyt itselle sopivat merkit ja juu eivät ole hajusteettomia, työkaveri keksi alkaa valittamaan tästä asiasta ja sanoin tälle että ihan vapaasti voi alkaa etsimään minulle kampaamotason tuotteita jotka ovat sitten hajusteettomia ja joihin olen tyytyväinen, eipä ole vielä yhtään tuotetta tuonut kokeiltavaksi joten näilllä mennään.

Minkätakia pitää käyttää hajustettuja pesuaineita tjsp? Ymmärrän kyllä, että jos lähdetään baariin tai juhliin, niin laitetaan jotain hienompaa päälle ja sitten hajuvettä ehkä. Mutta miksi johonkin konttoriin pitää mennä pilaamaan toisen hengitysilma? Ihan vaan sen takia "koska mullapa onkin OIKEUS!"?

Itse käytän vain hajusteettomia tuotteita töissä(vaikka voisi kyllä käyttä hajustettujakin, on vaan sitä kunnioitusta toista kohtaan). 

Miltä sinusta tuntuisi, jos joku haisisi niin pahasti viinalta ja tupakalta, että huoneessa ei voisi olla? Ja sanoi sitten sinulle, että "Minulla on oikeus, nännännäää!" 

Nuo ihmiset kun ei yhtään tajua sitä, miten hel-vetin pahalta jotkut noista tuotteista haisee. Eikai se omaan nenään tunnu, jos on totuttautunut 10-vuotiaasta asti elämään kemikaalien peittämänä. Mutta voisi ajatella sitä, että joidenkin hajuaisti ei ole turtunut.

Miksi tuoksullisia tuotteita (esim. shampoot, dödöt, ihovoiteet) myydään enemmän tuoksun kera kuin ilman tuoksua? Siksi kun ihmiset pitävät tuoksuista. Jos ihmiset pitäisivät enemmän tuoksuttomista tuotteista, niitä myytäisiin enemmän ja tuoksut jäisivät kauppaan. Esimerkiksi hajuvesibisnes on helvetin iso. Pitääkö kaikkien maailman ihmisten luopua tuoksuista muutaman tyypin takia? Ei pidä.

Pitää omilla työpaikoillaan, käydessään päiväkodissa, sairaalassa, terveysasemalla, koulussa jne.

Eli ostaa kaikki käyttämänsä tuotteet tuplana? Se tuote mistä itse åitää ja sitten se tuoksuton tuote herkkisten vuoksi? Sitten käy kun nämä herkikset kustantavat nämä tuplatuotteet. Itse en rupea rahojani tuhlaamaan esim. vartalovoiteeseen, jonka kliinisestä hajusta en yhtään pidä (kyllä, tuoksuton ei tarkoita, ettei tuote haise miltään).

Nuo paikat ovat tuoksuttomia ja se todella tarkoittaa sitä, että kukaan ei mene sinne tuoksuinensa. Joissakin kouluissa on myös oppilaiden sitouduttava tuoksuttomuuteen. Ihan oikeastikko olet tähän  mennessä käynyt päiväkodeissa ja sairaaloissa lemuten? Et ole sattunut huomaamaan seinillä kylttejä: Tulethan tuoksutta? Tai sitten olet vaan erittäin itsekäs.

Meidän sairaalassa on monilla hoitajillakin hajuvettä.

Potkut vaan tuollaisille hoitajille. Ne on varmaan niitä samoja, jotka ei ota influenssarokotteita, koska "mä en haluu". Sehän on sitten hoidettavan oma asia, jos kuolee tarttuneeseen tautiin.

Vierailija
327/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat turruttaneet itsensä. Ei sitä hajustetta tarvitse älyttömästi. Ja kuten sanottu, monelle se hajusteallergia puhkeaa iän myötä, liiallisen käytön seurauksena. Mulle  ainakin tulee liiallisesta hajuveden käytöstä heti mielikuva, että on ongelmia hikoilun tai alapään kanssa tai sitten ei vain viitsitä käydä suihkussa. Se ylikäyttö haisee, tuoksuun tarvitaan ihan miniminitippa. 

Vierailija
328/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän työpaikalla saa hajusteita käyttää, syy tähän varmaan osin se että etätyö mahdollinen. Ne ketkä ovat hajusteherkkiä on hyvä ja kulkee vaikka taksilla jos ei kestä ihmisten hajuja. Pian myös suurin osa ruokakaupoista kuljettaa ruokia kotiin, ei tarvitse tulla itkemään ruokakauppaankaan. Sairastan itse migreeniä, joka usein laukeaa tujusta hajuvedestä, mutta silloin lähden kotiini ja pidän saikkupäivän jos kestä kohtauksen ollessa päällä. Ei ketään voi käskyttää että mitä pesuaineita käyttää, niitä käytetään vapaa-ajalla! En minäkään valita joidenkin rumasta ulkonäöstä, vaikka joskus se silmiin sattuukin. 

Ymmärräthän, että sinä olet saikuttaja, jota työkaverit inhoavat. Työpaikallasi pyöritellään silmiä, että taas sillä on muka pää kipeä. Buranaa vaan naamaan ja töihin.

Harmi että nyt vasta huomasin tän viestin. Kuvittelit siis tekstini perusteella (jossa en edes sano kuinka usein olen joutunut olemaan poissa migreenin takia...) että olen paljon sairaslomalla? Ehei, olen tänä vuonna ollut 2 vai 3 päivää migreenin takia pois. Ja tosiaan vain silloin kun laatta jo lentää. Burana ei toimi, panacodi useimmiten. Pidä leipäläpesi kiinni jos suollat tuollaista paskaripulia :) 

Vierailija
329/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä ihan uskomaton ja kertoo hyvin minkälaisessa ihmeellisessä hysteerisessä kuplassa suomalaiset naiset elää.

Ihan tosissaanko vaaditte, että tässä pitäisi ruveta sotkemaan jotain perunajauhoja päähänsä, pilata omat hiuksensa päivittäisellä pesulla vaikka se ei hiuslaadulle kävisi, ostella monen kympin tuotteita huomattavasti edullisemman sijaan ja käyttää kenties omaan nenään vastenmielisen hajuisia tuoksuttomia tuotteita (täysin tuoksuttomia kosmetiikka tuotteihan ei oikeasti ole olemassa) ihan vaan sen takia, että jotkut yksittäiset henkilöt on niin kyvyttömiä elämään normaalissa yhteiskunnassa, että eivät kestä ihan tavallisia aistiärsykkeitä?!

Jos jollain on niin paha herkistyminen hajusteille, että voi kuolla, kun ei saa henkeä (kuten joissain viesteissä dramaattisesti väitetään), ei sellaisen henkilön paikka ole muun porukan seassa missään. Sitä karmeaa hajustettahan voi olla kaupan kassajonossa, bussissa, vaatekaupassa viereisessä sovituskopissa, tavaratalon vessassa edellisen kävijän jäljiltä jne.

Minussa tämä ketju ei ole herättänyt mitään muuta kuin raivoa ja läträän kyllä entistä suuremmalla innolla ihan tasan just niillä tuotteilla, millä itse haluan. En maksa ekstraa, en sotke elintarvikkeita päähäni, en hampuunnuta tukkaani, enkä kulje pää rasvaisena sen takia, että joku muu haluaa minun niin tekevän.

Jos joku läheiseni alkaa kärsiä hajusteistani, mietitään uudestaan. Hyvin on mahdollista, että "sairastun" itsekin tähän muotiherkkyyteen, mutta voinpa minä myös kuolla vaikka nukkuessani ensi yönä.

Täyttä asiaa! Huomenna kauppakeskuksen ja suihkautan ilomielin kolme suihkausta ihanaa tuoksua (Hugo boss femme) iholleni :) Ja töihin maanantaina sitä samaa.

Vierailija
330/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ei saa hoitajalla olla hajuvettä. Ja kyllä se tule tuoksutta lappunen on seinällä,mutta eihän sitä minäminämatami näe. Ihmettelen, että joku ei ymmärrä muutenkin, että tiettyihin paikkoihin ei mennä tuoksuvana. Hoitajille on ohje, että mietoa deodoranttia saa käyttää. Kainalosta hyvin mieto tuoksu ei kovin herkästi leviä kauemmas. Mutta jos ihan hajuvettä suihkii tai haisevaa tököttiä tukkaansa lykkää, niin kyllä haisee ja kauas. Laittakaa tukka kiinni ja huivi päähän, jos sitä paskasta tukkaa on mahdoton pestä.

Eli sä ihan oikeasti vaadit ostamaan kaikkia käyttämiään tuotteita tuplat (hiuslakka, shampoo, hoitoaine, dödö, pyykinpesuaine, voiteet jne. jotta tyyppi voi käydä antamassa esim. verikokeen tervarissa. Huumoriveikkohan se sinä olet 😂. Mahtaa hiertää persettä ihan armottomasti kun sä et rutinastasi huolimatra voi määrätä muiden ihmisten elämää. Pidä muuten toi imaisemasi jättiläispalko nenässä, se auttaa tohon haistamisprobleemaan...😉

Vierailija
331/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko täällä kilvan hajusteettomia kuivashampoita tarjoavat kertoa, mitkä ovat hajusteettomia, edullisia ja tummalle tukalle sopivia tuotteita? Itse en tosiaan ole löytänyt muita kuin tuon Batisten.

Koska minulla (ei suurimalla osalla muista ihmisistä) ole ongelmaa käyttämästäni tuotteesta, en mitenkään ymmärrä ja hyväksy sitä, että minun pitäisi maksaa esim. 20 € sellaisesta tuotteesta, jota tällainen hajusteyliherkkä sietää.

Että nyt niitä vaihtoehtoja sitten, kiitos!

Miksi et pese hiuksiasi shampoolla ja vedellä? En ole koskaan käyttänyt kuivashampoota ja en yhtäkkiä keksi miksi peseminen sijaan peittäisin likaisen tukan hajuineen jollakin päähän jätettävällä kemikaalilla?

Sulla on tietty joku viidessä minuutissa kuivuva poikatukka ja et ymmärrä, ettei pitkää ja paksua tukkaa pestä joka päivä.

Pestään tietenkin, jos on likainen. Ja likainenhan se on, jos täytyy haisuainetta laittaa ennen töihin lähtöä. Jos illalla pesee tukan, niin se aivan varmasti on aamulla kuiva, vaikka olisi minkälainen kuontalo. Ja onhan hiustenkuivaajatkin olemassa. Iljettävää, että peitetään tukan likaisuus ja talin haju jollain tököteillä.

Mahtaa sulla päänahkaparka olla aika kunnossa tolla kuuraamisella...😮 Pukkaako pientä pakko-oiretta "likaisuuden" suhteen? Siihen auttaa siedätysterapia. Ettei toi sun hajukammosikin olisi neuroosipohjaista...

Vierailija
332/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän työpaikalla saa hajusteita käyttää, syy tähän varmaan osin se että etätyö mahdollinen. Ne ketkä ovat hajusteherkkiä on hyvä ja kulkee vaikka taksilla jos ei kestä ihmisten hajuja. Pian myös suurin osa ruokakaupoista kuljettaa ruokia kotiin, ei tarvitse tulla itkemään ruokakauppaankaan. Sairastan itse migreeniä, joka usein laukeaa tujusta hajuvedestä, mutta silloin lähden kotiini ja pidän saikkupäivän jos kestä kohtauksen ollessa päällä. Ei ketään voi käskyttää että mitä pesuaineita käyttää, niitä käytetään vapaa-ajalla! En minäkään valita joidenkin rumasta ulkonäöstä, vaikka joskus se silmiin sattuukin. 

Ymmärräthän, että sinä olet saikuttaja, jota työkaverit inhoavat. Työpaikallasi pyöritellään silmiä, että taas sillä on muka pää kipeä. Buranaa vaan naamaan ja töihin.

Harmi että nyt vasta huomasin tän viestin. Kuvittelit siis tekstini perusteella (jossa en edes sano kuinka usein olen joutunut olemaan poissa migreenin takia...) että olen paljon sairaslomalla? Ehei, olen tänä vuonna ollut 2 vai 3 päivää migreenin takia pois. Ja tosiaan vain silloin kun laatta jo lentää. Burana ei toimi, panacodi useimmiten. Pidä leipäläpesi kiinni jos suollat tuollaista paskaripulia :) 

Kirjoitin tuon ihan tahallani samaan sävyyn, mitä sairastajat muutenkin tällä palstalla saavat niskaan. Eikö sinua tosiaan haittaa migreeni? Etkö ole koskaan ajatellut, että voi kun tämäkin olisi jäänyt tulematta? Minulle olisi kauhistus, jos kuulisin, että olen omalla toiminnalla aiheuttanut jollekin migreenin tai jonkun muun sairaskohtauksen. Taidat olla harvinaisen pitkäpinnainen ihminen tai sitten et välitä, miten muut sinua kohtelevat.

Vierailija
333/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa ihmeellistä on se, että suomalaisia pidetään hyvin kouluviisaina ja fiksuina, mutta esim. tämä asia mistä nyt keskustellaan kertoo vähän muuta. Johtuneeko sitten suomalaisesta junttimaisesta asenteesta, että ei haluta tunnustaa tosiasiaa tai halutaan korostaa omaa asemaa eikä välitetä muista tipan tippaa. Vaikka Suomessa tunnustetaan olevan huipputasoinen koulutus, niin valitettavasti on kuitenkin sellaista idioottimaisuutta havaittavissa, että maailma on niin pieni kuin se oma minä on. Koulutus ei ole tuonut laaja-alaisempaa näkemystä asioihin, eikä tietotaitoa laajemmilta elämän osa-alueilta. On yksinkertaisuudessaan vain se pieni oma elinpiiri, jonka ulkopuolelle ei nähdä, eikä ymmärrys riitä käsittämään suurempia kokonaisuuksia.

Vierailija
334/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa ihmeellistä on se, että suomalaisia pidetään hyvin kouluviisaina ja fiksuina, mutta esim. tämä asia mistä nyt keskustellaan kertoo vähän muuta. Johtuneeko sitten suomalaisesta junttimaisesta asenteesta, että ei haluta tunnustaa tosiasiaa tai halutaan korostaa omaa asemaa eikä välitetä muista tipan tippaa. Vaikka Suomessa tunnustetaan olevan huipputasoinen koulutus, niin valitettavasti on kuitenkin sellaista idioottimaisuutta havaittavissa, että maailma on niin pieni kuin se oma minä on. Koulutus ei ole tuonut laaja-alaisempaa näkemystä asioihin, eikä tietotaitoa laajemmilta elämän osa-alueilta. On yksinkertaisuudessaan vain se pieni oma elinpiiri, jonka ulkopuolelle ei nähdä, eikä ymmärrys riitä käsittämään suurempia kokonaisuuksia.

En ole varma tajusinko oikein, mutta hieman huvittavaa ottaen huomioon, kuinka vähäistä kunnolla hajusteilla läträäminen Suomessa on. Tuleepa sitten mieleen aika monta "sivistymätöntä" maata, kun siellä uidaan partavesissä ja hajuvesissä ja kaiken maailman suitsutuksissa. Nuo ihmiset saattaisivat hieman loukkaantua tästä sivistyksensä kyseenalaistamisesta.

Vierailija
335/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon hyviä tuoksuttomia aineita olemassa. LV:n deodorantti on tehokasta eikä tuoksu, Erisanin kosteusvoiteet samoin. Pyykkiä voi pestä Erisanin ja LV:n tuoksuttomilla aineilla. Parfyymeja ja partavesiä

ei ole pakko käyttää. Konserteissa ja teatterissa on joskus tuskaa kun yleisössä on ihmisiä jotka lotraavat

ylenpalttisesti "tuoksuja" itseensä.

Deodoranttikiveä olen myös joskus käyttänyt. Voi kysyä apteekista tai luontaistuotekaupoista. Pitääkin taas hankkia.

Vierailija
336/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, itsekästä käyttää tuoksua, ihan sama. Mulla on oikeus olla itsekäs ja jatkossa aion tuoksua vielä enemmän.

Tarkoitat "löyhkätä".

Vierailija
337/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko täällä kilvan hajusteettomia kuivashampoita tarjoavat kertoa, mitkä ovat hajusteettomia, edullisia ja tummalle tukalle sopivia tuotteita? Itse en tosiaan ole löytänyt muita kuin tuon Batisten.

Koska minulla (ei suurimalla osalla muista ihmisistä) ole ongelmaa käyttämästäni tuotteesta, en mitenkään ymmärrä ja hyväksy sitä, että minun pitäisi maksaa esim. 20 € sellaisesta tuotteesta, jota tällainen hajusteyliherkkä sietää.

Että nyt niitä vaihtoehtoja sitten, kiitos!

Miksi et pese hiuksiasi shampoolla ja vedellä? En ole koskaan käyttänyt kuivashampoota ja en yhtäkkiä keksi miksi peseminen sijaan peittäisin likaisen tukan hajuineen jollakin päähän jätettävällä kemikaalilla?

Sulla on tietty joku viidessä minuutissa kuivuva poikatukka ja et ymmärrä, ettei pitkää ja paksua tukkaa pestä joka päivä.

Pestään tietenkin, jos on likainen. Ja likainenhan se on, jos täytyy haisuainetta laittaa ennen töihin lähtöä. Jos illalla pesee tukan, niin se aivan varmasti on aamulla kuiva, vaikka olisi minkälainen kuontalo. Ja onhan hiustenkuivaajatkin olemassa. Iljettävää, että peitetään tukan likaisuus ja talin haju jollain tököteillä.

Mahtaa sulla päänahkaparka olla aika kunnossa tolla kuuraamisella...😮 Pukkaako pientä pakko-oiretta "likaisuuden" suhteen? Siihen auttaa siedätysterapia. Ettei toi sun hajukammosikin olisi neuroosipohjaista...

Ei se nyt ihan taida olla pakko-oire jos pesee likaiset hiukset. Normaalit ihmiset käy suihkussakin ihan vaan sen takia että sit on huomattavasti freesimpi olo.

Vierailija
338/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon hyviä tuoksuttomia aineita olemassa. LV:n deodorantti on tehokasta eikä tuoksu, Erisanin kosteusvoiteet samoin. Pyykkiä voi pestä Erisanin ja LV:n tuoksuttomilla aineilla. Parfyymeja ja partavesiä

ei ole pakko käyttää. Konserteissa ja teatterissa on joskus tuskaa kun yleisössä on ihmisiä jotka lotraavat

ylenpalttisesti "tuoksuja" itseensä.

Deodoranttikiveä olen myös joskus käyttänyt. Voi kysyä apteekista tai luontaistuotekaupoista. Pitääkin taas hankkia.

Työkaveri käyttää tuota ja löyhkän aivan kuvottavasti hielle joten ei toimi, ei ainakaan kaikilla.

Vierailija
339/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deodorantit eivät ehkäise hienhajua tai hikoilua. Itse joudun käyttämään antiperspiranttia, jos haluan olla haisematta. Tällä hetkellä käytän miesten stikkiä, koska pidän sen tuoksusta ja se on supertehokasta. Mutta jos haluaisin hajustettoman niin ostaisin apteekista Batsin voidemaista. Sitä voi vetää myös jalkapohjiin.

Vierailija
340/358 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa nykyisin. Hyvin pienellä teolla voisi helpottaa toisen ihmisen elämää. Jättää sen toista ärsyttävän tuoksun pois , mutta eipä tietenkään. On niin kiva tehdä toinen sairaaki , kun mulla kerran on oikeus. Oikeus terveeseen hengitysilmaan ei merkitse näille ihmisille mitään. Kiusallaan isketään entistä enemmän hajustetta , että toinen oikeen kärsisi. Sellaisen kuvan saa monesta tähän ketjuun kirjoittavasta. Mitenkähän sitten, jos sairaus tulee itselle tai lapselle. Tuoksujen käyttö ei ole mikään ihmisoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi