Kohuttu lääkäri menetti toimilupansa - yritti auttaa CFS-potilaitaan
Valvira perustelee ammattioikeudenrajoittamispäätöstä potilasturvallisuuden varmistamisella: lääkäri oli valvontaviranomaisen mukaan aloittanut potilailleen sellaisia kokeellisia hoitoja, jotka eivät ole yleisesti hyväksyttyjä tai lääketieteellisesti riittävän perusteltuja. Näin ollen ne Valviran mukaan vaaransivat potilasturvallisuuden.
Potilaiden hoidossa oli käytetty myös lääkeaineita, joiden käyttöaiheisiin CFS ei kuulu, mutta joilla voi olla vakavia haittavaikutuksia. Näin Valvira perustelee päätöstään poistaa CFS-lääkäri Polon toimilupa: "Lääkeaineita, joilla voi olla vakavia haittavaikutuksia".
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709052200373344_u0.shtml
Ilmeisesti potilaat ovat kuitenkin olleet tyytyväisiä hoitoihin. Nämä hoidot mitä Olli Polo tarjoaa ovat toki huonoja (muut lääkärit eivät tarjoa juuri mitään järkevää), mutta tämä osoittaa miten tiukasti hoitokäytännöt ovat lääkefirmojen hallinnassa. "käypä hoidon"-laatijoilla on nimittäin monilla sidonnaisuuksia lääketeollisuuteen.
Tämä tarkoittaa myös sitä että jos haluatte yhdistelmä-antibioottihoitoa nivelreumaan tai sydäntautiin, niin se ei onnistu, koska se ei lue "käypä hoidossa", eikä se sinne tule ilmestymäänkään, koska ei lääkefirmat sellaisia tutkimuksia rahoita. Ei riitä että tuotte vastaanotolle vaikka jonkun tutkimuksen, jonka olette löytäneet pubmedista ja joka osoittaa jonkun hoidon edun. Pitää myös olla lääkefirmojen siunaus, tai muuten lähtee lääkäriltä lisenssi. Heheh.. melkoinen lahko ja kuppikunta tämäkin.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taas vahvistaa sen, että pelottavan suuri osa ihmisistä on todella typeriä. Ihmiset uskovat mieluummin vertaispalstoja, populääri-julkaisuja, mutu-juttuja, "omaa intuitiotaan" kuin tutkittua tietoa. Käypä hoitokin on korruptoitunutta ja lääkefirmojen salaliiton tulosta. Sitten tämä kaikki tietämättömyys ja huuhaa-höpöily verhoillaan jotenkin avarakatseiseksi ja edistykselliseksi " kokonaisvaltaiseksi" omien oireiden kuunteluksi, jota kukaan eikä mikään ymmärrä, ei ainakaan lääkäri. Käypä hoito-suositukset perustuvat tutkittuun ja vertaisarvioituun tietoon ja ovat ehdottomasti asianmukaisin menetelmä, mutta EI TIETENKÄÄN mikään ole täydellinen järjestelmä. Tiede kehittyy ja kun tutkimustuloksia tulee lisää niin suositukset päivittyvät. Ihmiset uskovat mieluummin googlella saamiaan yksipuolisia höpöhöpö-tuloksia kuin esim. lääketieteen tohtorin tutkinnon suorittanut henkilö, joka on saattanut 20 vuotta opiskella alaa yliopistossa ja tehdä aiheesta väitöskirjan. Se on pelottavaa ja jopa koomista. Ja suurin osa ko. ihmisistä ei edes tajua omaa typeryyttään, näkyy mm. siinä, etä alapeukutuksia satelee tähänkin kommenttiin pilvin pimein
Olet itse koominen. Huuhaa-höpöilyä kyllä on riittämiin ja se on kaikkien alojen riesana, mutta keskimäärin ihmisillä on kylläkin asiallisemmat käsitykset sairauksistaan kuin muutama vuosikymmen sitten. Monien sairauksien hoitoon potilaan on osallistuttava itse ja siinä potilasjärjestöjen vertaistukipalstoista on hyötyä, sinä varmaankin kieltäisit moiset. Ja käytännössä myös on tärkeää tarkkailla oireitaan - mitä paremmin ne osaa kuvailla, sitä helpompaa on lääkärinkin päätyä toimivaan hoitoon. Ei oikeasti kukaan lisäksesi halua takaisin sellaiseen maailmaan, jossa potilas on vain karjaa, eikä edes yritä ymmärtää mitään. Mikä sinun ongelmasi on?
Eihän siinä mitään jos potilas tuo ilmi oman käsityksensä vaivojensa syystä ja se auttaa lääkäriä jos potilas osaa kuvata oireensa ja vaivansa mahdollisimman tarkkaan, on siis sekä lääkärin että potilaan etu. Kannattaa kuunnella potilasta ja antaa potilaan puhua avoimesti niin pitkään kuin puhuu aluksi, ennen kuin alkaa kyselemään ja keskeyttämään, näin saa tarkimmin tiedot esiin. Mutta jos potilas on saanut väärän käsityksen sairaudestaan ja sen hoidosta tohtori Googlen avulla niin silloin potilaan on syytä uskoa mitä asiantuntija ja ammattilainen sanoo tutkimuksista ja hoidosta eikä pidättäytyä omassa käsityksessään jos se on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ohjataan lääkäreitä määräämään masennuslääkkeitä, mielellään Orionin valmistamia. Niissähän ei tutkitusti ole haittoja, toisin kuin poloisen koktaileilla.
Olen lääkäri ja en määrää CFS-potilaille tai fibromyalgiapotilaille YHTÄÄN MITÄÄN LÄÄKKEITÄ IKINÄ. Kuten jo aikaisemmassa postauksessa mainittiin, tutkimusten mukaan kyseessä on hyvin usein huonoista elintavoista johtuva oireilu, johon auttaa liikunta, lepo, hyvä ruokavalio, rauhallinen elämäntapa ja päihteettömyys. Niistä lähdetään aina liikkeelle. Jos nämä ei auta, pitää diagnoosi tarkistaa ja tutkia, voisiko taustalla olla muutakin. Syyllistäminen siitä, että "lääkärit määrää vain lääkkeitä", kyllä ontuu ja pahasti. Lisäksi; nuo fibro/CFS-potilaathan ne niitä lääkkeitä kyselee, ei niitä tarvitse tarjota! Halutaan unilääkettä, kovia kipulääkkeitä, amfetamiinia. Kolmiolääkkeiden perässä nämä hyvin usein ovat. Niistähän tulee helposti se hyvä olo. Ei tarvitse, kuin syödä nappi, niin on leppoisaa ja on "parantunut".
Ja tuohon aikaisempaan postiin, jossa joku oli saanut borrelian vuoksi CFS/fibromyalgian; kyseessä on borrelia-infektion jälkitila, eikä mikään erillinen CFS tai fibromyalgia. Borrelioosi voi aiheuttaa hermovaurioita, joka jättää oireilua vuosiksi, nämä ovat todellisia. Kyseessä ei ole krooninen borrelioosi(koska se bakteeri on jo kehosta hävinnyt), vaan borrelioosin aiheuttama, usein pitkäaikainen, vaurio. Borrelioosin jälkitila on siis erillinen sairaus, jonka oireet kyllä ovat hyvin samanlaisia, kuin CFS/fibro.
Mä sitten taidan olla ainutlaatuinen CFS potilas kun olen aina huolehtinut kunnostani, normaalipainoinen (ennen hoikka), en käytä alkoholia, en tupakoi, teen terveellisen ruuan itse, huolehdin levosta vaikka olenkin tehnyt liikaa töitä, raha-asiat kunnossa samoin kuin pari- ja perhesuhteet jne.
Mitähän huonoa elämäntapaa keksit mulle jotta voisit sanoa että CFS on mun kohdalla vain kuviteltu sairaus?
16
Jatkan vielä - mulla siis oirehtinut jo vuosia ennen noita borretartuntoja CFS ja fibro mutta niiden yhteydessä räjähti rajuksi. Väärä sanamuoto alkuperäisessä viestissäni.
Mulle ei ole koskaan tarjottu tähän unilääkkeitä hoidoksi eikä peruslääkkeet (Lyrica, Triptyl, Cymbalta yms) sovi joten Ollin määrämä LDN on ollut ainoa hoito.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taas vahvistaa sen, että pelottavan suuri osa ihmisistä on todella typeriä.
Tämä ketju vahvistaa lähinnä sen kuinka sinisilmäisiä jotkut ihmiset ovatkaan nykyisille hoitomenetelmille ja lääkkeille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt keskustellaan siitä, että onko potilaalla oikeus saada sitä hoitoa, joka auttaa. Ei mistään muusta. Monen lääkärin mielestä nähtävästi lääkärin ei tarvitse välittää siitä auttaako hänen hoitonsa potilasta vai ei. Kyllä se on potilas, jolta lääkärin tulee kysyä auttaako hoito vai ei, ei se yksin lääkärin päätös ole.
Jos hoito ei auta niin tietenkin potilaan tulee se kertoa. Aina asialle ei vain mitään voi eikä kaikkiin sairauksiin todellakaan ole olemassa mitään hoitoa, puhumattakaan parantavasta hoidosta. Joskus lääkäri voi parantaa, useimmiten voi vaivoja lievittää, joskus taas ei voi mitään. Ei se potilas voi määrätä ja päättää hoidostaan itse vaikka voikin kertoa onko suositusten ja tutkimuksiin ja näyttöön sekä kokemukseen perustuva lääketieteellisesti hyväksytty hoito auttanut, jos ei ole niin sitten ei ole eikä asiaa voi auttaa. Toki lääkäri voi lohduttaa, mutta ei se varsinaisesti lääkärin ydintehtävä ja ydinosaamista ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse julkisen puolen lääkärinä voin sanoa seuraavaa: 99% CFS ja fibromyalgia-potilasta on omien elintapojensa vuoksi huonossa kunnossa olevia ihmisiä. Kyllä se vaan niin on, että masennus, väsymys ja kivut on lähes aina seurausta niistä elintavoista. Liikkumattomuus, huono ruokavalio ja vähäinen uni on kyllä se triadi, mikä tässä on lähes aina pohjalla. Ja näitä ihmisiä, kun patistat muuttumaan, tulee aina se "No en minä halua. Lihakset menee kipeäksi, jos salilla käy. En pysty tekemään treeniä, koska se hengästyttää.. Ei kerkeä syömään terveellisesti, kun on lapsia ja työ." Elämäntapaohjeet näille potilaille ei kelpaa käytännössä ikinä, kolmiolääkkeet kyllä. Olihan se Polokin määrännyt PIRIÄ hoidoksi. Varmasti tulee hyvä olo, jos sitä vetää :) Ja onhan se henkilökohtainen diileri tosi kiva :) Loput 1% näistä potilaista on sitten niitä, joilla on joku MUU, huomaamatta jäänyt sairaus taustalla. Avril Lavignellehan kävi juuri näin, että oli CFS diagnoosi, mutta sitten varmistuikin Lymen tauti(borrelioosi) aiheuttajaksi, vasta sen jälkeen, kun oli kuukausia ollut "CFS-lääkärin" hoidossa.
Muutenkin, on ollut niin paljon tutkimuksia tuosta CFS ja fibromyalgia-linjalta ja kaikki on tulleet samaan tulokseen: ohjattu, valvottu elintapojen parantaminen ja tulostavoitteellinen kuntoliikunta vähentää oireita selkeästi enemmän, kuin mitkään lääkkeet tai muut hoidot. Jos jokin asia paranee liikunnalla, oikealla ruokavaliolla ja riittävällä unella, niin onkohan se edes sairaus?
Sitäpaitsi "lääkäri", miten tämä kommenttisi edes liittyy Olli Polon tapaukseen? Ei kukaan kiistänyt sitä, etteivätkö hänen hoitamansa potilaat olisi erittäin huonossa kunnossa olevia. Ehkä sinä julkisen puolen lääkärinä joudutkin itkemään sitä, ettei tarpeellisia tutkimuksia saada tehdyiksi ja joudut muiden kollegojesi siellä kanssa itkemään, että yksityispuolella ei diagnosoida edes ennen hoitoja, koska teillä se menee niin!
Mutta Polon kohdalla ei tästä ollut kyse ja sä tiedät sen aivan hyvin ja Valviran "ongelma" vain ovat kokeelliset hoidot! Vaikka pakkohan niitä on tehdä, jos potilaan elämä on muuten sängyn ja sohvan välissä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt keskustellaan siitä, että onko potilaalla oikeus saada sitä hoitoa, joka auttaa. Ei mistään muusta. Monen lääkärin mielestä nähtävästi lääkärin ei tarvitse välittää siitä auttaako hänen hoitonsa potilasta vai ei. Kyllä se on potilas, jolta lääkärin tulee kysyä auttaako hoito vai ei, ei se yksin lääkärin päätös ole.
Jos hoito ei auta niin tietenkin potilaan tulee se kertoa. Aina asialle ei vain mitään voi eikä kaikkiin sairauksiin todellakaan ole olemassa mitään hoitoa, puhumattakaan parantavasta hoidosta. Joskus lääkäri voi parantaa, useimmiten voi vaivoja lievittää, joskus taas ei voi mitään. Ei se potilas voi määrätä ja päättää hoidostaan itse vaikka voikin kertoa onko suositusten ja tutkimuksiin ja näyttöön sekä kokemukseen perustuva lääketieteellisesti hyväksytty hoito auttanut, jos ei ole niin sitten ei ole eikä asiaa voi auttaa. Toki lääkäri voi lohduttaa, mutta ei se varsinaisesti lääkärin ydintehtävä ja ydinosaamista ole.
Tätä on länsimainen lääketiede ja sanon sen ihan kyseisen suunnan hoitomuotoja myyvänä ammattilaisena!!! Eli ei ole hurraamista kuule "lääkäri".
Sinisilmäisempää on mielestäni se, ettei usko nykyiseen tutkittuun tietoon vaan johonkin outoon " muuhun", josta ei ole mitään tietoa tai takeita mitä se edes on. En ole lääkäri, mutta en kyllä lääkärinä suostuisi määräämään lääkkeitä, joista ei olisi tutkittua tietoa. Johan se on lääkärin etiikankin vastaista ja lääkärillä lähtee siinäkin jo sitten oma maine ja oikeudet. Hyödyt ja haitat pitää aina suhteuttaa toisiinsa
Vainoviiraa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse julkisen puolen lääkärinä voin sanoa seuraavaa: 99% CFS ja fibromyalgia-potilasta on omien elintapojensa vuoksi huonossa kunnossa olevia ihmisiä. Kyllä se vaan niin on, että masennus, väsymys ja kivut on lähes aina seurausta niistä elintavoista. Liikkumattomuus, huono ruokavalio ja vähäinen uni on kyllä se triadi, mikä tässä on lähes aina pohjalla. Ja näitä ihmisiä, kun patistat muuttumaan, tulee aina se "No en minä halua. Lihakset menee kipeäksi, jos salilla käy. En pysty tekemään treeniä, koska se hengästyttää.. Ei kerkeä syömään terveellisesti, kun on lapsia ja työ." Elämäntapaohjeet näille potilaille ei kelpaa käytännössä ikinä, kolmiolääkkeet kyllä. Olihan se Polokin määrännyt PIRIÄ hoidoksi. Varmasti tulee hyvä olo, jos sitä vetää :) Ja onhan se henkilökohtainen diileri tosi kiva :) Loput 1% näistä potilaista on sitten niitä, joilla on joku MUU, huomaamatta jäänyt sairaus taustalla. Avril Lavignellehan kävi juuri näin, että oli CFS diagnoosi, mutta sitten varmistuikin Lymen tauti(borrelioosi) aiheuttajaksi, vasta sen jälkeen, kun oli kuukausia ollut "CFS-lääkärin" hoidossa.
Muutenkin, on ollut niin paljon tutkimuksia tuosta CFS ja fibromyalgia-linjalta ja kaikki on tulleet samaan tulokseen: ohjattu, valvottu elintapojen parantaminen ja tulostavoitteellinen kuntoliikunta vähentää oireita selkeästi enemmän, kuin mitkään lääkkeet tai muut hoidot. Jos jokin asia paranee liikunnalla, oikealla ruokavaliolla ja riittävällä unella, niin onkohan se edes sairaus?
Tässä yläpuolella näkyvä tietämättömyys ja uppiniskaisuus on se syy miksi niin monet sairaudet jäävät hoitamatta julkisella puolella. Vängätään vanhoista tutkimuksista ja yritetään hoito perustaa siihen vaikka esim. tästä kyseisestäkin sairaudesta löytyy maailmalta paljon ajankohtaisempaakin tutkimusta. Se kuinka aikaansa jäljessä voi ammatissaan olla lääkärinä on hämmästyttävää, monessa muussa ammatissa jäisi jo työttömäksi kaikkea uutta vierastavalla asenteella ja vänkäämisellä.
Tämä on niin totta, hyvin sanottu.
T: kilpirauhaspotilas joka ei sitä hoitoa julkiselta saa, eikä varaa yksityiseen tai ulkomaille. Elämänlaatu? Niin mikä? Mitä se on? Arghh, julkisen puolen "lääkärit", haist-akaa pa-ska!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ohjataan lääkäreitä määräämään masennuslääkkeitä, mielellään Orionin valmistamia. Niissähän ei tutkitusti ole haittoja, toisin kuin poloisen koktaileilla.
Olen lääkäri ja en määrää CFS-potilaille tai fibromyalgiapotilaille YHTÄÄN MITÄÄN LÄÄKKEITÄ IKINÄ. Kuten jo aikaisemmassa postauksessa mainittiin, tutkimusten mukaan kyseessä on hyvin usein huonoista elintavoista johtuva oireilu, johon auttaa liikunta, lepo, hyvä ruokavalio, rauhallinen elämäntapa ja päihteettömyys. Niistä lähdetään aina liikkeelle. Jos nämä ei auta, pitää diagnoosi tarkistaa ja tutkia, voisiko taustalla olla muutakin. Syyllistäminen siitä, että "lääkärit määrää vain lääkkeitä", kyllä ontuu ja pahasti. Lisäksi; nuo fibro/CFS-potilaathan ne niitä lääkkeitä kyselee, ei niitä tarvitse tarjota! Halutaan unilääkettä, kovia kipulääkkeitä, amfetamiinia. Kolmiolääkkeiden perässä nämä hyvin usein ovat. Niistähän tulee helposti se hyvä olo. Ei tarvitse, kuin syödä nappi, niin on leppoisaa ja on "parantunut".
Ja tuohon aikaisempaan postiin, jossa joku oli saanut borrelian vuoksi CFS/fibromyalgian; kyseessä on borrelia-infektion jälkitila, eikä mikään erillinen CFS tai fibromyalgia. Borrelioosi voi aiheuttaa hermovaurioita, joka jättää oireilua vuosiksi, nämä ovat todellisia. Kyseessä ei ole krooninen borrelioosi(koska se bakteeri on jo kehosta hävinnyt), vaan borrelioosin aiheuttama, usein pitkäaikainen, vaurio. Borrelioosin jälkitila on siis erillinen sairaus, jonka oireet kyllä ovat hyvin samanlaisia, kuin CFS/fibro.
Mä sitten taidan olla ainutlaatuinen CFS potilas kun olen aina huolehtinut kunnostani, normaalipainoinen (ennen hoikka), en käytä alkoholia, en tupakoi, teen terveellisen ruuan itse, huolehdin levosta vaikka olenkin tehnyt liikaa töitä, raha-asiat kunnossa samoin kuin pari- ja perhesuhteet jne.
Mitähän huonoa elämäntapaa keksit mulle jotta voisit sanoa että CFS on mun kohdalla vain kuviteltu sairaus?
16
Olisiko masennus? Ylirasitustila johtuen liiasta treenistä ja työnteosta? Mainitsit jo itse, että teet liikaa töitä. Kyllä se lepo on muutakin, kuin 8h yöunet ja takaisin töihin. Ei oireesi ole kuviteltuja, en minä niin väittänyt missään vaiheessa. Ne oireet nyt vaan voi olla merkki muustakin, kuin CFS:stä, kuten esimerkiksi mielenterveysongelmista(masennus, ei tarvitse hävetä), ylirasituksesta, ym, ym. Jos olet Polon klinikalta käynyt vielä amfetamiinia hakemassa, niin varmasti väsyttää nyt, kun ei sitä enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16
Olisiko masennus? Ylirasitustila johtuen liiasta treenistä ja työnteosta? Mainitsit jo itse, että teet liikaa töitä. Kyllä se lepo on muutakin, kuin 8h yöunet ja takaisin töihin. Ei oireesi ole kuviteltuja, en minä niin väittänyt missään vaiheessa. Ne oireet nyt vaan voi olla merkki muustakin, kuin CFS:stä, kuten esimerkiksi mielenterveysongelmista(masennus, ei tarvitse hävetä), ylirasituksesta, ym, ym. Jos olet Polon klinikalta käynyt vielä amfetamiinia hakemassa, niin varmasti väsyttää nyt, kun ei sitä enää saa.
Miten sä selität sitten sen, että ylirasitustila ei mene ohi?
Mikä se vaihtoehto on. Enkelihoito, yksisarvinen, huumelääkkeet? Uskomushoidot? Mitä te haluatte vastineeksi, jotka ette usko lääketieteellisiin hoitoihin tai lääkkeisiin? Sehän ei siis ole pakollista käyttää mitään hoitoja eikä lääkäreiden palveluksia. Jos koette, että ette hyödy, niin kukaan ei pakota hakeutumaan lääkärin arvioon. Mitään hoitoja ei ole pakko ottaa, vaikka todettaisiin jokin sairaus. Lääkkeillä on aina riskinsä eikä sitä kukaan koeta peitellä. Mutta ei sillä tavalla voi toimia, että menee kuitenkin lääkäriin, mutta vain sillä oletuksella, että lääkäri määrää sen hoidon, josta olette jostain palstalta itse lukeneet eikä ole suositusten mukaista. Ei se kuule vaan toimi sillä tavalla.
Niin, kyllähän julkisella puolella hoidetaan kilpirauhassairauksia. Jos sinulla ei sitä ole todettu, niin sitä ei tietenkään hoideta. Koeta nyt tajuta tämä ero. Olet fakkiutunut käsitykseen, että oireesi johtuvat kilpirauhasesta, vaikka se ei näy missään kokeissa. Se on sinun kokemuksesi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä on totuus. Kysy vaikka asiaan perehtyneeltä professorilta. Ai niin, mutta ne ei tietenkään tiedä mitään...
Vierailija kirjoitti:
Mikä se vaihtoehto on. Enkelihoito, yksisarvinen, huumelääkkeet? Uskomushoidot? Mitä te haluatte vastineeksi, jotka ette usko lääketieteellisiin hoitoihin tai lääkkeisiin? Sehän ei siis ole pakollista käyttää mitään hoitoja eikä lääkäreiden palveluksia. Jos koette, että ette hyödy, niin kukaan ei pakota hakeutumaan lääkärin arvioon. Mitään hoitoja ei ole pakko ottaa, vaikka todettaisiin jokin sairaus. Lääkkeillä on aina riskinsä eikä sitä kukaan koeta peitellä. Mutta ei sillä tavalla voi toimia, että menee kuitenkin lääkäriin, mutta vain sillä oletuksella, että lääkäri määrää sen hoidon, josta olette jostain palstalta itse lukeneet eikä ole suositusten mukaista. Ei se kuule vaan toimi sillä tavalla.
Miten sä kehtaatkin kysyä, mitä se on? Etkö edes itse sitten osaa kritisoida sitä, mitä kritisoit!? Vastaus kysymykseesi on: Olli Polon antamat hoidot. Tiedätkö niistä edes mitään? Miksi sitten kritisoit tässä ketjussa hänen ratkaisujaan? Jonkun on oltava pioneeri, mutta ei, pää pensaaseen vaan, annetaan niiden potilaiden kärsiä ja voida huonosti!
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllähän julkisella puolella hoidetaan kilpirauhassairauksia. Jos sinulla ei sitä ole todettu, niin sitä ei tietenkään hoideta. Koeta nyt tajuta tämä ero. Olet fakkiutunut käsitykseen, että oireesi johtuvat kilpirauhasesta, vaikka se ei näy missään kokeissa. Se on sinun kokemuksesi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä on totuus. Kysy vaikka asiaan perehtyneeltä professorilta. Ai niin, mutta ne ei tietenkään tiedä mitään...
Miten kehtaat väittää länsimaisen lääketieteen tietävän kovinkaan paljon kilpirauhashormoneiden tarpeesta, toiminnasta, ja kaikista mahdollisista niiden estoon liittyvistä ongelmista elimistössä? Häh? Paljonko aihetta on tutkittu viimeisimpinä vuosikymmeninä? Häh? Vai onko luotettu siihen, että ainoastaan riittää tyroksiininja jos se tehoa ja vaikuta, ongelma ei liity kilpirauhasen hormoneihin? No? Kerro nyt ihmeessä!
Vai lääkäri olet😆😉Höpö, höpö. Olisit nyt provo edes vähän tarkemmin googlqillut ennen provojasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16
Ylirasitustila on tila, jonka paranemiseen menee VUOSIA. Voin kertoa asian kokeneena, että liian kova treeni ja työnteko vei tuohon. Tein töitä 50h/viikko ilman lomia ja siihen salitreenit 6/viikko päälle. Sitten vaan tuli se väsymys; eipä päässyt sängynpohjalta oikein ylös. Työt onnistui, mikään muu ei. Sitten sitä vaan levättiin noin 4-6kk, aloitin hiljalleen treenin(panostin aerobiseen ja venyttelyyn), treenasin ainoastaan, jos tuntui palautuneelta, ym, ym. Tämä prosessi on nyt kestänyt 4 vuotta ja vasta nyt voi sanoa, että alkaa olemaan pikkuhiljaa samalla tasolla fyysisesti, kuin ennen ylirasitustilaa.
Koittakaa nyt ymmärtää, että se väsymys löytyy käytännössä aina sieltä omista elintavoista. Sinun kohdallasi asia todennäköisesti on niin, että elät liian hektistä elämää. Olin ehkä liian kärjistävä siitä, että CFS ja fibropotilaat ovat kaikki huonojen elintapojen uhreja; ei ne kaikki ole mäkkiläskejä, hyväkuntoisia fitnesskissoja löytyy myös siitä porukasta. Kuitenkin omasta mielestäni kaikelle on yhteistä se, että lepo/liikunta/ravinto ei ole oikeassa suhteessa. Joko ollaan mäkkiläskejä tai sitten 100 lasissa paahtavia suorittajia, kumpikin elämäntapa on äärimmäisen stressaava niin keholle, kuin mielelle. Varmasti tulee ongelmia, kun on se stadilainen elämäntapa, jossa kaikilla on 300 000 asuntolainaa, epämiellyttävä, stressaava työ ja vähän vapaa-aikaa, niin aivan varmasti siinä stressaantuu ja uupuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16
Ylirasitustila on tila, jonka paranemiseen menee VUOSIA. Voin kertoa asian kokeneena, että liian kova treeni ja työnteko vei tuohon. Tein töitä 50h/viikko ilman lomia ja siihen salitreenit 6/viikko päälle. Sitten vaan tuli se väsymys; eipä päässyt sängynpohjalta oikein ylös. Työt onnistui, mikään muu ei. Sitten sitä vaan levättiin noin 4-6kk, aloitin hiljalleen treenin(panostin aerobiseen ja venyttelyyn), treenasin ainoastaan, jos tuntui palautuneelta, ym, ym. Tämä prosessi on nyt kestänyt 4 vuotta ja vasta nyt voi sanoa, että alkaa olemaan pikkuhiljaa samalla tasolla fyysisesti, kuin ennen ylirasitustilaa.
Koittakaa nyt ymmärtää, että se väsymys löytyy käytännössä aina sieltä omista elintavoista. Sinun kohdallasi asia todennäköisesti on niin, että elät liian hektistä elämää. Olin ehkä liian kärjistävä siitä, että CFS ja fibropotilaat ovat kaikki huonojen elintapojen uhreja; ei ne kaikki ole mäkkiläskejä, hyväkuntoisia fitnesskissoja löytyy myös siitä porukasta. Kuitenkin omasta mielestäni kaikelle on yhteistä se, että lepo/liikunta/ravinto ei ole oikeassa suhteessa. Joko ollaan mäkkiläskejä tai sitten 100 lasissa paahtavia suorittajia, kumpikin elämäntapa on äärimmäisen stressaava niin keholle, kuin mielelle. Varmasti tulee ongelmia, kun on se stadilainen elämäntapa, jossa kaikilla on 300 000 asuntolainaa, epämiellyttävä, stressaava työ ja vähän vapaa-aikaa, niin aivan varmasti siinä stressaantuu ja uupuu.
En ole tuo kirjoittaja, enkä kärsi cfs:stä, mutta ylimielisyytesi on raivostuttavaa. En mitenkään jaksa uskoa, että Olli Polon potilaat ovat jotain entisiä tai wanna be fitnesskissoja, ihan tavallisia ihmisiä siellä minun kuulemani mukaan on. Siis ihan tavallisia. Elämäntyyliltään. Ennen kuin jokin muuttui.
Kukahan se tässä fakkiutunut nyt on.
Tää kilpirauhas-vouhotus on ihan muutaman viime vuoden aikana tullut ilmiö. Miten lääketieteellisesti voisi hoitaa kilpirauhasvaivaa, jos kokeiden mukaan kilpirauhasesi toimii normaalisti? Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että vika on jossain muualla? Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet ovat niin ylimalkaisia, että niitä aiheutuu monesta muustakin sairaudesta tai pelkästä väsymyksestä ja huonosta ruokavaliosta, esimerkiksi. Eihän lääkäri voi määrätä sinulle lääkitystä, jos sinulla on omasta takaa kilpirauhanen toimintakunnossa? Vai meinaatko, että lääkäri oikeen tahallaan jemmailee, että tälle Pirkko-Marjatalle ei tahallaan anneta kilpirauhaslääkettä, vaan oikeen jemmataan se tänne, että sitä oikein vituttaa? Ja lääkärikö ottaisi vastuun, että määräisi sulle ko. lääkkeen ja elimistösi menisi ihan päin helvettiä sen jälkeen. Sen jälkeen sitten olisitkin varmaan jos hoitovirhe-ilmoituksen takia vouhkaamassa tällä pastalla....
Huono tavinto ei myöskään oireile cfs:nä, osaamattomat lääkärit ovat mestareita keksimään selityksiä oireillle, joita eivät ymmärrä.
Eräänkin potilaan kurkunkuristus oli vain johtunut aina vaan lihavuudesta. Ennen kuin kaula lopulta ultrattiin. Kilpirauhanenhan se siellä oli syyllinen. Lopulta.
46.
Unenlaatua voidaan edesauttaa muillakin kuin uni-tai nukahtamislääkkeillä. Itseäni auttaa vanhat trisykliset, miniannoksella, esim.Triptyl tai vaikkapa Doxal, 10-20 mg annoksella
Kuka tässä on unilääkkeistä kirjoittanut?
Kaikki depressiolääkkeet nostavat kipukynnystä.
T.eräs fibro