Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiristää ja uhkailee vauvan kustannuksella

Vierailija
06.09.2017 |

Erottiin miehen kanssa 2 kk sitten. Meille tuli kesäkuun puolessa välissä aivan ihana tyttövauva. Suhdetta oli takana 5 vuotta. Mies ei ole vielä tunnustanut isyyttä ja tänään iltapäivällä olisi sen aika.

Ongelmana on nyt se, että 2 kk aikana mies ei ole halunnut vauvaa nähdä ja on puhunut, että hänellä on uusi elämä. Sönköttää, että se kertoo meidän lapselle kaiken paskan musta ja sen jälkeen lapsi alkaa vihata minua. Käskee mua pyytämään anteeksi, kun jätin hänet ja heitin hänen tavarat ulos asunnosta. Ei kiinnosta pyytää anteeksi. Se sairaalassa jätti mut yksin kipeenä hoitamaan lasta ja tuli sinne ja haukkui mua vaan idiootiksi ja kusipääksi ja samoin raskaudenkin aikana. Kun pääsin sairaalasta riideltiin todella pahasti kokoajan. Sen jälkeen jätin miehen, kun en jaksanut enää.

Nyt taikaiskusta 2 kk jälkeen ennen isyydentunnustusta mies sanoo, että vie asian oikeuteen ja vaatii lapsen itselleen. Kun on tehty dna-testit ja hänet on jo oikeastaan todettu isäksi hänellä on oikeus tulla mun asuntoon ja nähdä lasta. Siis mieshän ei aio tulla huomenna isyydentunnustukseen kun on vanhempiensa kanssa. Sanoi, että menee sinne ensiviikolla ja kertoo niille kaiken ja aikoo tehdä niiden kanssa tapaamissopimukset ja kaikki jne. Ja se sönköttää, että jos otan uuden miehen se kieltää multa elarimaksut ja kaikki.

Oon itkenyt tän asian takia todella paljon ja alan menettää yöunetkin. Vauva nukkuu yöllä, minä en :(

2 kk aikana on pyytänyt miestä näkemään lasta, mutta ei ole suostunut jos en suostu pyytämään anteeksi ja palaamaan yhteen. En halua enää ikinä tuota miestä takaisin :( Pelkästään sen näkeminen ahdistaa :(

Eilenkin ilmoitti, että en saa nähdä iltapäivällä mun kaveria, koska hän on tulossa vanhempiensa kanssa katsomaan vauvaa mun asunnolle. En halua niitä tänne :( Hänellä on kuulemma oikeus nähdä vauvaansa ja silloin kun hän haluaa nähdä vauvaansa niin minun pitää olla kotona ja unohtaa omat menot. Ahdistaa. Mitä jos ne vie vauvan???? :( Rakastan mun vauvaa. En kestä

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanutkin jo hyviä vastauksia, mutta muistutan vielä että miehellä ei ole mitään oikeutta tulla asuntoosi ilman lupaasi. Ei vaikka hän olisi tunnustanut isyytensä. Ei vaikka hänellä olisi tapaamispäivä. Sinä päätät keitä kotiisi tulee, eikä se että sinulla on lapsi ja lapsella isä ja isovanhemmat muuta tilannetta millään lailla.

Suosittelen sinua soittamaan alueesi sosiaalityöntekijälle, perhesovitteluun tai vaikka neuvolaan. Uskon että sinulle on tärkeää kuulla nämä samat asiat, jotka täällä on kerrottu vielä ammattilaisen suusta. 

Mies yrittää vain käyttää valtaansa sinuun, mutta hänen uhkailunsa ovat katteettomia. Ainoa seuraus mikä hänen uhkailuistaan voi tulla, on että sinun tasapainosi horjuu, joten koita pitää itsestäsi huolta ja pysyä rauhallisena.

Vierailija
62/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet tiedä kuka lapsen isä on. Mahdollisuuksia liikaa. Mies kokonaan pois kuviosta. Niin on selkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heheheh,provo sai taas mammat joukkolynkkausmielialalle.

Minä ainakin omien lasten vauva-ajat mielessä lähinnä ahdistuin kovasti ap:n puolesta. Pienen vauvan äiti on hyvin haavoittuvassa ja herkässä tilassa henkisesti, ja vauvan menettäminen on kauhein ajatus mitä voi olla.

Vierailija
64/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan monia loistavia neuvoja täällä. Tärkeintä on, että et mene mukaan miehen järjettömiin vaatimuksiin. Sinun ei tarvitse päästää miestä kotiisi eikä kuunnella mitään uhkailuja eikä vaatimuksia, eikä antaa vauvaa hänelle ilman tapaamissopimusta. Miehellä ei ole mitään mahdollisuutta viedä vauvaa sinulta, Ei mitään.

Puhu tosiaan jollekin näistä asioista, vanhemmillesi, ystävillesi, neuvolassa, soita vaikka Naisten Linjalle, niin saat perspektiiviä asiaan (ja toivottavasti myös konkreettista apua).

Vierailija
65/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että sinulle on tärkeää kuulla nämä samat asiat, jotka täällä on kerrottu vielä ammattilaisen suusta.

Mies yrittää vain käyttää valtaansa sinuun, mutta hänen uhkailunsa ovat katteettomia. Ainoa seuraus mikä hänen uhkailuistaan voi tulla, on että sinun tasapainosi horjuu, joten koita pitää itsestäsi huolta ja pysyä rauhallisena.

Vierailija
66/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette molemmat sekaisin. Lapsiraukka. Kuulostaa kuitenkin siltä, että miehesi on enemmän sekaisin kuin sinä, joten lapsesi saat todennäköisesti pitää itselläsi.

Nyt pitäisi rauhassa miettiä, miten haluat asioiden menevän seuraavat 18 vuotta, kun lapsi on teidän vastuulla. Olette jo tehneet sen ratkaisun, että isä on kuvioissa mukana, jos ja kun isyys kerran tunnustetaan. Tämä tuo isälle väistämättä velvollisuuksia (elatusmaksut) ja oikeuksia (tapaamiset). Et voi saada yhtä ja pidättää toista. Tappeleminen asioista tekee asioista  vain vaikeampaa teille kolmelle. Niin, teitähän on nyt kolme siinä kuviossa. Mieti, kuka teistä on tärkein! Riitely jatkuu niin kauan, kuin te aikuiset haluatte sitä pitkittää.

Nyt kannattaisi vain miettiä rauhassa ja ajatella mikä olisi se laiha sopu, jonka kanssa voit elää ne seuraavat 18 vuotta. Siihen sopuun kuuluvat siis elatusmaksut ja isän tapaamisoikeus, mahdollisesti vuoroasuminenkin. Mitä nopeammin tämän sovun löydätte, sitä helpompia  ne tulevat vuodet tulevat olemaan.

A.p ei ole millään tavalla sekaisin, eikä lapsi mikään raukka parka. Siitä tulee reipas pikku tyyppi. Taistelija, niin kun äitinsäkin.

Ja sinä tiedät tämän mistä?

Vierailija
67/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottiin miehen kanssa 2 kk sitten. Meille tuli kesäkuun puolessa välissä aivan ihana tyttövauva. Suhdetta oli takana 5 vuotta. Mies ei ole vielä tunnustanut isyyttä ja tänään iltapäivällä olisi sen aika.

Ongelmana on nyt se, että 2 kk aikana mies ei ole halunnut vauvaa nähdä ja on puhunut, että hänellä on uusi elämä. Sönköttää, että se kertoo meidän lapselle kaiken paskan musta ja sen jälkeen lapsi alkaa vihata minua. Käskee mua pyytämään anteeksi, kun jätin hänet ja heitin hänen tavarat ulos asunnosta. Ei kiinnosta pyytää anteeksi. Se sairaalassa jätti mut yksin kipeenä hoitamaan lasta ja tuli sinne ja haukkui mua vaan idiootiksi ja kusipääksi ja samoin raskaudenkin aikana. Kun pääsin sairaalasta riideltiin todella pahasti kokoajan. Sen jälkeen jätin miehen, kun en jaksanut enää.

Nyt taikaiskusta 2 kk jälkeen ennen isyydentunnustusta mies sanoo, että vie asian oikeuteen ja vaatii lapsen itselleen. Kun on tehty dna-testit ja hänet on jo oikeastaan todettu isäksi hänellä on oikeus tulla mun asuntoon ja nähdä lasta. Siis mieshän ei aio tulla huomenna isyydentunnustukseen kun on vanhempiensa kanssa. Sanoi, että menee sinne ensiviikolla ja kertoo niille kaiken ja aikoo tehdä niiden kanssa tapaamissopimukset ja kaikki jne. Ja se sönköttää, että jos otan uuden miehen se kieltää multa elarimaksut ja kaikki.

Oon itkenyt tän asian takia todella paljon ja alan menettää yöunetkin. Vauva nukkuu yöllä, minä en :(

2 kk aikana on pyytänyt miestä näkemään lasta, mutta ei ole suostunut jos en suostu pyytämään anteeksi ja palaamaan yhteen. En halua enää ikinä tuota miestä takaisin :( Pelkästään sen näkeminen ahdistaa :(

Eilenkin ilmoitti, että en saa nähdä iltapäivällä mun kaveria, koska hän on tulossa vanhempiensa kanssa katsomaan vauvaa mun asunnolle. En halua niitä tänne :( Hänellä on kuulemma oikeus nähdä vauvaansa ja silloin kun hän haluaa nähdä vauvaansa niin minun pitää olla kotona ja unohtaa omat menot. Ahdistaa. Mitä jos ne vie vauvan???? :( Rakastan mun vauvaa. En kestä

Ei hänellä ole mitään oikeutta tulla sun asuntoon eikä sulla velvollsuutta päästää, joten mene vaan kaverisi luo.  Exällä ei ole oikeutta komennella sua.Vaadi valvotut tapaamiset koska sillä  tavalla saat tapaamiset muualle kuin omaan kotiisi.

Noin pientä lasta ei  luovuteta isälleen ja sun kannattaa kertoa isän käytöksestä ja sanoa ettei ole lapsen edun mukaista se että isä haukkuu lapsen äitiä.  Älä missään tapauksessa palaa yhteen mistään syystä, koska  ketään ei voi pakottaa olemaan ikävän ihmisen kanssa. Yhteydenotot sallit vain lasta koskevissa asioissa, etkä  suostu kuuntelemaan kiristystä tai uhkailuja.

Miestä ei oikeasti kiinnosta ja se kiukuttelee kun ei haluais maksa elareita. Vaadi yksinhuoltajuutta, koska mies kyllästyy lapseen pian.

Vierailija
68/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää vain käyttää valtaansa sinuun, mutta hänen uhkailunsa ovat katteettomia. Yrittää saada sun henkisen tasapainos horjumaan. Narsisti.

Vierailija
69/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan voi oikeasti uskoa tähän tarinaan?

Kyllähän kaikki tietää, että äiti voi ottaa vauvan ja muuttaa vaikka Australiaan ja miehellä ei ole mitään oikeutta nähdä lasta (kuin vasta sitten, jos oikeus päättää niin ja sovitaan tapaamispäivät) ja että mies joutuu maksamaan elarit, vaikka äidillä olisi joka päivä uusi mies. Ja jos ei maksa ne peritään häneltä, eli ei voi luistaa niistä oikein mitenkään.

Luuletko vittu, että tosiaan HALUAN LEIKKIÄ tällaisella asialla?

En puhuisikaan pahaa isästä tytölle. Minä olen 2 kk yrittänyt saada miestä tapaamaan tyttöä ja ottamaan itselleen hoitoon välillä, mutta hän ei ole suostunut kun hänellä on "uusi elämä". Nyt hän alkoi vaatia sitten nähdä tyttöä. Ihan yhtäkkiä. Mies ei suostu tyttöä näkemään ja hoitamaan jos ei pääse minun asuntooni.

se on sinun ja tyttäresi koti ja sinun ei ole mitään syytä päästää väkivaltaista miestä kotiisi. nyt jäitä hattuun ja yhteys viranomaiseen että hommaavat sinulle ja tytöllesi paikan missä isä näkee tyttöä neutraaleissa valvotuissa oloissa. sinun ei tarvise eikä kukaan voi vaatia että mies käy kotonasi. teet rauhallisesti ja kunnioittavasti yhteistyötä viranomaisten kanssa et päästä miestä taiketään kotiisi et vastaa puheluihin ja tallennat kaikki yhteydenotot. et vastaa mihinkään... annat viranomaisten hoitaa keskustelut miehen kanssa . Ennenkainkea puheissasi viranomaisenluona korosta aina lapsen teidän tyttärenne oikeuksia ja etuja. Vaikk kuin tekee mieli valittaa saamastasi kohtelusta niin puhu vaan lapsesta lapse oikeuksista ja eduista niistä tässä on kyse.

Vierailija
70/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette molemmat sekaisin. Lapsiraukka. Kuulostaa kuitenkin siltä, että miehesi on enemmän sekaisin kuin sinä, joten lapsesi saat todennäköisesti pitää itselläsi.

Nyt pitäisi rauhassa miettiä, miten haluat asioiden menevän seuraavat 18 vuotta, kun lapsi on teidän vastuulla. Olette jo tehneet sen ratkaisun, että isä on kuvioissa mukana, jos ja kun isyys kerran tunnustetaan. Tämä tuo isälle väistämättä velvollisuuksia (elatusmaksut) ja oikeuksia (tapaamiset). Et voi saada yhtä ja pidättää toista. Tappeleminen asioista tekee asioista  vain vaikeampaa teille kolmelle. Niin, teitähän on nyt kolme siinä kuviossa. Mieti, kuka teistä on tärkein! Riitely jatkuu niin kauan, kuin te aikuiset haluatte sitä pitkittää.

Nyt kannattaisi vain miettiä rauhassa ja ajatella mikä olisi se laiha sopu, jonka kanssa voit elää ne seuraavat 18 vuotta. Siihen sopuun kuuluvat siis elatusmaksut ja isän tapaamisoikeus, mahdollisesti vuoroasuminenkin. Mitä nopeammin tämän sovun löydätte, sitä helpompia  ne tulevat vuodet tulevat olemaan.

A.p ei ole millään tavalla sekaisin, eikä lapsi mikään raukka parka. Siitä tulee reipas pikku tyyppi. Taistelija, niin kun äitinsäkin.

Ja sinä tiedät tämän mistä?

Ulosannista. On kohtalaisen selkeää, vaikka univelkaa varmaan enemmän ku laki sallii.

Vierailija
71/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mammat menevät heti tähän tarinaan mukaan, hienoa.

Satun tietämään tosielämän vastaavia tapauksia. Ei ole harvinaista tällainen. Mut mene sä vaan takas sinne tynnyriisi kuvittelemaan ettei noin toi kellekään tapahtua.

Minä itse tein abortin säästyäkseni vastaavalta kuin ap.

Vierailija
72/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap älä kuuntele tätä. Sairaan väkivaltaisen ihmisen kanssa ei päde nämä normaalit säännöt. Kyse ei ole riidasta, joka pitäisi sopia kahden järkevän tasa-arvoisen ihmisen kesken.

Kyse on tuhoavaa henkistä väkivaltaa käyttävästä ihmisestä, joka pyrkii alistamaan toisen ja kiusaamaan ja siitä, että sinun pitää supjautua siltä. Eli äärimmäisestä perheväkivaltatilanteesta. Soita Naisten linjalle, saat sieltä neuvoja. 080 005 005.

Ja yhtä hyvin nämä roolit voivat olla toisinkin päin eli persoonallisuushäiriöisiä kiusaajia on sekä miehissä että naisissa. Jos uhri on mies, niin hän voi soittaa tuohon auttavaan puhelimeen.myös, samat neuvot molemmille.

Vierailija
73/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minulle kävi hieman samalla tavalla.  Erottiin tosin kun vauva oli jo vähän isompi, muuten sama tarina.

Koko aikana mies ei koskenutkaan lapseen, ei puhunut sille eikä edes katsonut. Lapsi oli kuin ilmaa. Mies kulki omissa menoissaan, jäin täysin yksin.

Me olimme naimisissa joten isyyden tunnustamista ei tarvittu. Lopulta tein selväksi että haen eron. Ensin mies ei uskonut, mutta pakkohan se oli. Alkoi uhkailu juuri tuohon tapaan: hän vie lapsen koska olen hullu ja kaikki tietää sen ja hän voi sen todistaa. Lapsi alkaa vihata minua eikä halua koskaan nähdä minua jne.

Henkinen painostus ja väkivalta oli kauheaa! Otin sisareni tuekseni ja menin puhumaan lastensuojeluun. Siellä sanottiin että pelko pois, ei tule tapahtumaan. Sain sieltä tukea ja jaksoin taistella. Lähdin lapsen kanssa  yhteisestä asunnosta ja menimme minun kotiini kunnes sain uuden asunnon. Ero tuli aikanaan, ja miestä en sen koommin nähnyt en kuullut. Penniäkään ei ole koskaan lapsestaan maksanut. Ei muistanut syntymäpäivinä sen paremmin kuin Jouluinakaan. Yhdessä vaiheessa yritin lasun kanssa yhteistyössä saada jonkinlaista lapsen ja isän tapaamista järjestettyä, ei kiinnostanut.

Jos sinulla ei ole muuta paikkaa, hakeudu turvakotiin. Henkinen väkivalta on aivan yhtä pahaa kuin fyysinenkin. Olet oikeutettu saamaan apua ja turvaa lapsesi kanssa! Siellä autetaan myös sossu-ym asioissa. Et ole yksin! Hae apua vaikka juuri nyt onkin vaikeaa! Älä anna luonnehäiriöisen lannistaa itseäsi, kerää ympärillesi tukijoukot! Jos et muuta jaksa, ota yhteys neuvolaan ja kerro tilanne! Kukaan ei sinulta lasta vie! Et ole tehnyt mitään väärää vaan olet tässä tilanteessa uhri! Voimia sinulle kovasti!

Vierailija
74/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi yksinhuoltajuutta, koska mies ja hänen mahdollinen uusi sutturansa kyllästyy lapseen pian. Ei ollutkaan kiva lelu.

Vierailija
75/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt mitään väärää vaan olet tässä tilanteessa uhri! Voimia sinulle kovasti!

Vierailija
76/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna luonnehäiriöisen lannistaa itseäsi!

Vierailija
77/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan voi oikeasti uskoa tähän tarinaan?

Kyllähän kaikki tietää, että äiti voi ottaa vauvan ja muuttaa vaikka Australiaan ja miehellä ei ole mitään oikeutta nähdä lasta (kuin vasta sitten, jos oikeus päättää niin ja sovitaan tapaamispäivät) ja että mies joutuu maksamaan elarit, vaikka äidillä olisi joka päivä uusi mies. Ja jos ei maksa ne peritään häneltä, eli ei voi luistaa niistä oikein mitenkään.

Luuletko vittu, että tosiaan HALUAN LEIKKIÄ tällaisella asialla?

En puhuisikaan pahaa isästä tytölle. Minä olen 2 kk yrittänyt saada miestä tapaamaan tyttöä ja ottamaan itselleen hoitoon välillä, mutta hän ei ole suostunut kun hänellä on "uusi elämä". Nyt hän alkoi vaatia sitten nähdä tyttöä. Ihan yhtäkkiä. Mies ei suostu tyttöä näkemään ja hoitamaan jos ei pääse minun asuntooni.

Tiedän miltä tuntuu kun oma elämäntarina kuulostaa uskomattomalta. Estä numero, tallenna tekstiviestit ja osoita viranomaisille että tälläisiä miehiä tosiaankin on olemassa.

Vierailija
78/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä elarit ole mikään oikeus tavata lasta. Ei kyse edes lähtökohtaisesti ole isän oikeudesta lapseen, vaan lapsen oikeudesta isään. Isän tunteminen ja tapaaminen on monessa tilanteessa lapsen etu. Mutta jos isä on täysin tasapainoton, on lapsen etu olla tapaamatta isäänsä. 

Suosittelen ap, että 

1.hankit mahdollisimman paljon apua ystäviltäsi, pyydä joku vaikka yökylään että saisit nukuttua

2. pidät kiinni sovitusta isyyden vahvistamisajasta, mies tulee jos on tullakseen. Ei ole sinun velvollisuutesi häntä sinne hankkia

3. haet apua perheasioihin erikoistuneelta asianajajalta

4. et anna tuumaakaan periksi miehen uhkailulle.

Vierailija
79/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä ja isänä voin vain todeta että Hahahhaahh miten dille mies :D 

Ei nämä asiat nyt ihan noin mene niin kuin hän haluaisi, ja todellakin joutuu maksamaan elareita. Trust me. Ota kuule ihan iisisti. Pysy rauhallisena ja luota siihen että ainakin sinulla tulee olemaan hyvä suhde lapseen. Tsemppiä.

Vierailija
80/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

, äidit ovat onneksi näissä asioissa paljon paremmassa asemassa kuin isät!

Eikös se ollutkaan tasa-arvo, johon tulisi pyrkiä? Ai niin, eihän sen näin päin tarvitse toimia =D

Vauva tarvitsee äitiään. Pienen vauvan paikka on biologisen äidin kanssa. Ei lisääntymisessä saavuteta ikinä mitään utopistista tasa-arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi