Mies kiristää ja uhkailee vauvan kustannuksella
Erottiin miehen kanssa 2 kk sitten. Meille tuli kesäkuun puolessa välissä aivan ihana tyttövauva. Suhdetta oli takana 5 vuotta. Mies ei ole vielä tunnustanut isyyttä ja tänään iltapäivällä olisi sen aika.
Ongelmana on nyt se, että 2 kk aikana mies ei ole halunnut vauvaa nähdä ja on puhunut, että hänellä on uusi elämä. Sönköttää, että se kertoo meidän lapselle kaiken paskan musta ja sen jälkeen lapsi alkaa vihata minua. Käskee mua pyytämään anteeksi, kun jätin hänet ja heitin hänen tavarat ulos asunnosta. Ei kiinnosta pyytää anteeksi. Se sairaalassa jätti mut yksin kipeenä hoitamaan lasta ja tuli sinne ja haukkui mua vaan idiootiksi ja kusipääksi ja samoin raskaudenkin aikana. Kun pääsin sairaalasta riideltiin todella pahasti kokoajan. Sen jälkeen jätin miehen, kun en jaksanut enää.
Nyt taikaiskusta 2 kk jälkeen ennen isyydentunnustusta mies sanoo, että vie asian oikeuteen ja vaatii lapsen itselleen. Kun on tehty dna-testit ja hänet on jo oikeastaan todettu isäksi hänellä on oikeus tulla mun asuntoon ja nähdä lasta. Siis mieshän ei aio tulla huomenna isyydentunnustukseen kun on vanhempiensa kanssa. Sanoi, että menee sinne ensiviikolla ja kertoo niille kaiken ja aikoo tehdä niiden kanssa tapaamissopimukset ja kaikki jne. Ja se sönköttää, että jos otan uuden miehen se kieltää multa elarimaksut ja kaikki.
Oon itkenyt tän asian takia todella paljon ja alan menettää yöunetkin. Vauva nukkuu yöllä, minä en :(
2 kk aikana on pyytänyt miestä näkemään lasta, mutta ei ole suostunut jos en suostu pyytämään anteeksi ja palaamaan yhteen. En halua enää ikinä tuota miestä takaisin :( Pelkästään sen näkeminen ahdistaa :(
Eilenkin ilmoitti, että en saa nähdä iltapäivällä mun kaveria, koska hän on tulossa vanhempiensa kanssa katsomaan vauvaa mun asunnolle. En halua niitä tänne :( Hänellä on kuulemma oikeus nähdä vauvaansa ja silloin kun hän haluaa nähdä vauvaansa niin minun pitää olla kotona ja unohtaa omat menot. Ahdistaa. Mitä jos ne vie vauvan???? :( Rakastan mun vauvaa. En kestä
Kommentit (137)
Siis isyydentunnustus on tänään, ei huomenna.
Puhu tästä asiasta lastensuojeluviranomaisen kanssa. Jos olisit järjissäsi, sinäkin ymmärtäisit, että ei mies voi noin toimia.
Mutta vaadi sinä valvotut tapaamiset!
Miksi sinä dna-testejä vaadit? Mies ehkä ajaa tuolla sitä, että sinä et vaatisi isyyden tunnustamista ja elatusmaksuja.
Nyt säilytät kaikki viestit tuollaisista uhkailuista, mitä mies on lähettänyt. Otat tuplakopiot. Puheluihin et vastaa, jotta miehen on pakko laittaa sekoilunsa kirjallisena (esim. tekstari) ja sulle jää todistusaineistoa.
Sun ei ole mikään pakko päästää miestä tai hänen vanhempiaan sinun asuntoon, jos et tahdo. Soitat poliisit, jos yrittävät väkisin tulla.
ei tarvitse päästää sisään. mene tapaamaan kaveriasi. älä alistu.
Dna-testit on jo tehty silloin kun oltiin vielä yhdessä. Miten voin olla järjissäni kun yössä pystyn nukkumaan 3-5 tuntia. :( asia ahdistaa niin paljon. Ymmärrän, että nuo sen puheet ei pidä paikkaansa, mutta jos se saa käännytettyä sossujen ja kaikkien päät/manipuloitua ja menetän vauvan. Sitä pelkään :(
Suomessa on todella vaikeaa saada lapsi pois sen omalta äidiltä. Eli sinulla saa kyllä olla melkonen historia että menetät oman lapsesi huoltajuuden ja tapaamisoikeuden. En sinuna murehtisi tätä.
Miksi helvetissä halusit että tunnustaa isyytensä? Olisit vaan laittanu isän tuntemattomaksi.
Ota mukaan tukihenkilö itsellesi, joku luotettava, joka osaa psyykata sinua miehen henkisen väkivallan edessä! Myöskin tuo sanallisesti ilmi, että miehen käytös on väkivaltaa! Sinun kotisi on sinun kotisi, eikä sinne tule muita, ellet halua!
Ei kai kukaan voi oikeasti uskoa tähän tarinaan?
Kyllähän kaikki tietää, että äiti voi ottaa vauvan ja muuttaa vaikka Australiaan ja miehellä ei ole mitään oikeutta nähdä lasta (kuin vasta sitten, jos oikeus päättää niin ja sovitaan tapaamispäivät) ja että mies joutuu maksamaan elarit, vaikka äidillä olisi joka päivä uusi mies. Ja jos ei maksa ne peritään häneltä, eli ei voi luistaa niistä oikein mitenkään.
Rauhoitu. MIes haluaakin, että romahdat. Ota kylmänviileä asenne, et keskustele miehen kanssa kuin viestitse tai sitten hankit puhelimeen appin, joka tallentaa kaikki puhelut. Et lähde millekään jankkauslinjalle miehen kanssa, et vastaile turhanpäiväisyyksiin tai haukkuihin. Keräät todisteita ja tarpeen tullen puhut ongelmista lastenvalvojalle. On tärkeää pysyä rauhallisena viranomaisten edessä. Mies ei todellakaan saa noin vain huoltajuutta itselleen, kyllä kaikki seikat puoltavat sinua ykköshuoltajana. Et menetä vauvaa, sitä ei tarvitse pelätä. Älä anna miehen pompotella itseäsi, eikä sinun tarvitse päästää häntä kotiisi. Puhu kavereiden ja läheisten kanssa asiasta. Tsemppiä.
Miehellä taitaa olla joku persoonallisuushäiriö.
Ainakin nuo jutut kuulostavat sekopäisiltä.
Kannattaa pitää etäisyyttä häneen.
Äläkä päästä sisään vaikka mitä selittäisi. Soita poliisit paikalle jos yrittää väkisellä tai alkaa uhkailemaan.
Itse älä hauku miestä lapselle äläkä kerro näitä juttuja. Toisesta vanhemmasta pahaa puhuva saa lapsen inhoamaan vain sitä pahaa puhuvaa vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella vaikeaa saada lapsi pois sen omalta äidiltä. Eli sinulla saa kyllä olla melkonen historia että menetät oman lapsesi huoltajuuden ja tapaamisoikeuden. En sinuna murehtisi tätä.
Jos olis melkonen historia, lapsi olis huostattu jo synnärillä. Esim joku masennus joskus vuonna kivisaksetpaperi ei ole mikään syy..
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaikki tietää, että äiti voi ottaa vauvan ja muuttaa vaikka Australiaan ja miehellä ei ole mitään oikeutta nähdä lasta (kuin vasta sitten, jos oikeus päättää niin ja sovitaan tapaamispäivät) ja että mies joutuu maksamaan elarit, vaikka äidillä olisi joka päivä uusi mies. Ja jos ei maksa ne peritään häneltä, eli ei voi luistaa niistä oikein mitenkään.
Luuletko vittu, että tosiaan HALUAN LEIKKIÄ tällaisella asialla?
En puhuisikaan pahaa isästä tytölle. Minä olen 2 kk yrittänyt saada miestä tapaamaan tyttöä ja ottamaan itselleen hoitoon välillä, mutta hän ei ole suostunut kun hänellä on "uusi elämä". Nyt hän alkoi vaatia sitten nähdä tyttöä. Ihan yhtäkkiä. Mies ei suostu tyttöä näkemään ja hoitamaan jos ei pääse minun asuntooni.
Minä olen yrittänyt pyrkiä siihen, että tytöllä säilyisi isä omassa elämässä, mutta hieman hankalaa se on, kun mies käyttäytyy noin.
Ystäväni ex-mies uhkaili eron jälkeen kaikenlaista, mm. että vie lapsen jne.
Sanoin ystävälle, ettei vastaa enää ikinä puheluihin, vaikka mies uhkaisi mitä, vaan hoitaa aina tekstiviestitse ja sähköpostitse asiat - niin kaikki, mitä mies uhoaa, jää kirjalliseksi todistusaineistoksi oikeudessa. Kun ystävä ei vastannut enää puhelimeen, niin siitäkös mies raivostui ja purki kiukkunsa sitten viesteillä... ja ystävä sai lisää hyvää materiaalia oikeudenkäyntiä varten.
Itse en päästäs noin tasapainotonta ihmistä vauvan lähellekään. -Tiikeriemo
Mene tapaamaan ystävääsi. Sovitte miehen ja hänen vanhempien kanssa uuden päivän tai odotat siihen että teette viralliset paperit tapaamisista. Jos kuitenkin suostut tapaamaan miehen vanhempineen niin pyydä joku ulkopuolinen mukaan, esim. ystäväsi tai joku lähisukulainen, jospa mies ei silloin kehtaa alistaa sinua noin häikäilettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko vittu, että tosiaan HALUAN LEIKKIÄ tällaisella asialla?
En puhuisikaan pahaa isästä tytölle. Minä olen 2 kk yrittänyt saada miestä tapaamaan tyttöä ja ottamaan itselleen hoitoon välillä, mutta hän ei ole suostunut kun hänellä on "uusi elämä". Nyt hän alkoi vaatia sitten nähdä tyttöä. Ihan yhtäkkiä. Mies ei suostu tyttöä näkemään ja hoitamaan jos ei pääse minun asuntooni.
Tuota noin, provohan tämä, mutta olkoon, leikitään mukana. Et ole henkisesti terve hoitamaan lasta, joten olisi paras lapselle antaa hänet adoptioon. Myös mies on ilmeisen sairas ja lapsella on todella huonot kortit elämäänsä ellei hän pääse todella pikaisesti hyvään kotiin täysipäisten ihmisten luokse. Ihme, että lasta ei ole jo huostaanotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis melkonen historia, lapsi olis huostattu jo synnärillä. Esim joku masennus joskus vuonna kivisaksetpaperi ei ole mikään syy..
Juu nimenomaan saa siis olla todella rankka menneisyys/elämäntilanne päällä että vaikuttaisi mihinkään.
Tiedän tapauksen missä äiti vetää päivittäin alkoholia mielenterveyslääkkeiden kanssa ja on ihan sekaisin eikä tämä vieläkään riitä syyksi saada lapsen yksinhuoltajuutta. Eli vaikka olisi aiheellista ottaa lapset pois äidiltä niin on se Suomessa todella hankalaa.
Älä päästä niitä sisään!