Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiristää ja uhkailee vauvan kustannuksella

Vierailija
06.09.2017 |

Erottiin miehen kanssa 2 kk sitten. Meille tuli kesäkuun puolessa välissä aivan ihana tyttövauva. Suhdetta oli takana 5 vuotta. Mies ei ole vielä tunnustanut isyyttä ja tänään iltapäivällä olisi sen aika.

Ongelmana on nyt se, että 2 kk aikana mies ei ole halunnut vauvaa nähdä ja on puhunut, että hänellä on uusi elämä. Sönköttää, että se kertoo meidän lapselle kaiken paskan musta ja sen jälkeen lapsi alkaa vihata minua. Käskee mua pyytämään anteeksi, kun jätin hänet ja heitin hänen tavarat ulos asunnosta. Ei kiinnosta pyytää anteeksi. Se sairaalassa jätti mut yksin kipeenä hoitamaan lasta ja tuli sinne ja haukkui mua vaan idiootiksi ja kusipääksi ja samoin raskaudenkin aikana. Kun pääsin sairaalasta riideltiin todella pahasti kokoajan. Sen jälkeen jätin miehen, kun en jaksanut enää.

Nyt taikaiskusta 2 kk jälkeen ennen isyydentunnustusta mies sanoo, että vie asian oikeuteen ja vaatii lapsen itselleen. Kun on tehty dna-testit ja hänet on jo oikeastaan todettu isäksi hänellä on oikeus tulla mun asuntoon ja nähdä lasta. Siis mieshän ei aio tulla huomenna isyydentunnustukseen kun on vanhempiensa kanssa. Sanoi, että menee sinne ensiviikolla ja kertoo niille kaiken ja aikoo tehdä niiden kanssa tapaamissopimukset ja kaikki jne. Ja se sönköttää, että jos otan uuden miehen se kieltää multa elarimaksut ja kaikki.

Oon itkenyt tän asian takia todella paljon ja alan menettää yöunetkin. Vauva nukkuu yöllä, minä en :(

2 kk aikana on pyytänyt miestä näkemään lasta, mutta ei ole suostunut jos en suostu pyytämään anteeksi ja palaamaan yhteen. En halua enää ikinä tuota miestä takaisin :( Pelkästään sen näkeminen ahdistaa :(

Eilenkin ilmoitti, että en saa nähdä iltapäivällä mun kaveria, koska hän on tulossa vanhempiensa kanssa katsomaan vauvaa mun asunnolle. En halua niitä tänne :( Hänellä on kuulemma oikeus nähdä vauvaansa ja silloin kun hän haluaa nähdä vauvaansa niin minun pitää olla kotona ja unohtaa omat menot. Ahdistaa. Mitä jos ne vie vauvan???? :( Rakastan mun vauvaa. En kestä

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aivan ensiksi ap: RAUHOITU. Kuulostat varsin sekavalta, mikä on tietysti näissä olosuhteissa ihan ymmärrettävää. Siitä huolimatta sinun pitää nyt ymmärtää, että ainut syy siihen että mies voisi saada mitään vaatimuksistaan läpi, on se, että sinä alkaisit "sekoilla" ja kuulostaisit hysteeriseltä/epätasapainoiselta viranomaisten tm. tapaamisissa. 

Nyt paina mieleesi seuraavat asiat: mies on aivan sekaisin, hänen käytöksensä ja vaatimuksensa ovat järjettömiä. Sinun  EI tarvitse suostua miehen vaatimuksiin, todellakaan. Älä siis pelkää, et todellakaan menetä vauvaasi, jos vaan itse pysyt järjissäsi! 

Onko seuraava neuvola-aika pian? Neuvoisin sinua kertomaan tilanteesta siellä. Pyydä, että neuvolatäti tekee kanssasi konkreettisen suunnitelman siitä, miten tilanne saadaan rauhoitettua ja asiat (elatusmaksut, isyyden tunnustaminen, mahdolliset tapaamiset) järjestettyä asianmukaisella tavalla. Pyydä häntä kirjoittamaan sinulle paperile mihin tahoihin sinun pitää olla yhteydessä ja missä järjestyksessä. 

Kerro miehen vanhemmille, että haluat että lapsi saisi suhteen isäänsä, mutta että isän käytös on tällä hetkellä todella sekavaa ja agressiivista ja että et siksi halua päästää häntä asuntoosi ilman että ajankohta on sovittu yhdessä etukäteen. 

Tsemppiä! 

Vierailija
42/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella vaikeaa saada lapsi pois sen omalta äidiltä. Eli sinulla saa kyllä olla melkonen historia että menetät oman lapsesi huoltajuuden ja tapaamisoikeuden. En sinuna murehtisi tätä.

Jos olis melkonen historia, lapsi olis huostattu jo synnärillä. Esim joku masennus joskus vuonna kivisaksetpaperi ei ole mikään syy..

Juu nimenomaan saa siis olla todella rankka menneisyys/elämäntilanne päällä että vaikuttaisi mihinkään.

Tiedän tapauksen missä äiti vetää päivittäin alkoholia mielenterveyslääkkeiden kanssa ja on ihan sekaisin eikä tämä vieläkään riitä syyksi saada lapsen yksinhuoltajuutta. Eli vaikka olisi aiheellista ottaa lapset pois äidiltä niin on se Suomessa todella hankalaa.

En usko sanaakaan.

En uskoisi minäkään jos en olisi tätä joutunut käymään läpi. Valitettavasti en tämmöstä keksi omasta päästä. Eikä ne pelkät lasut aina riitä. Ja onhan noita julkisempiakin esimerkkejä kuten tuo Eerikan tapaus (vika ei kylläkään äidissä). Tässäkin tapauksessa lastensuojelu oli tietoinen ongelmista mutta ei puuttunut mihinkään ajoissa.

Mites sä olet tämän joutunut käymään läpi? Voithan sä väittää mitä tahansa p*skaa kenestä tahansa. Vaikka musta, joka olen absolutisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 lisää vielä, että ketjussa jo moneen kertaan mainitut asioiden hoitaminen miehen kanssa ainoastaan viesteillä, ja miehen uhkailujen talteen ottaminen ovat erittäin hyviä neuvoja! 

Yksinhuoltajuus voi olla tässä tapauksessa järkevin vaihtoehto, kysy neuvolasta/lastenvalvojalta neuvoja sen saamiseksi. Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä, että mies ei voisi tavata lastaan. Sinun on kuitenkin tarvittaessa helpompi saada tapaamiset valvotuiksi. Se ei myöskään tarkoita että miehen ei tarvitsisi maksaa elareita. 

Kaikki järjestyy kyllä. 

Vierailija
44/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna tuollaisen säälittävän luuserin pelotella sinua! Et voi menettää lastasi, miehesi ei siihen pysty. Ja koska hän tietää että lapsi on sinulle kaikki kaikessa, hän uhkaa viedä sen, kun ei muutakaan keksi. Elareita hän ei voi kieltää vaikka ottaisit kuinka monta uutta miestä, ne tulee sitten vaikka ulosoton kautta.

Oksettava yksilö tuo sinun exäsi, säälittävä miehen kuvatus.

Vierailija
45/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

O/7

Vierailija
46/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella vaikeaa saada lapsi pois sen omalta äidiltä. Eli sinulla saa kyllä olla melkonen historia että menetät oman lapsesi huoltajuuden ja tapaamisoikeuden. En sinuna murehtisi tätä.

Ikävä sanoa mutta jos äiti tarpeeksi kauan antaa miehen riepotella, mies onnistuu kääntämään mustan valkoiseksi.  Miten kunnollinen äiti onkin.

Vierailija
47/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheheh,provo sai taas mammat joukkolynkkausmielialalle.

Vierailija
48/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aivan ensiksi ap: RAUHOITU.

Kuulostat varsin sekavalta, mikä on tietysti näissä olosuhteissa ihan ymmärrettävää.

Siitä huolimatta sinun pitää nyt ymmärtää, että ainut syy siihen että mies voisi saada mitään vaatimuksistaan läpi, on se, että sinä alkaisit "sekoilla" ja kuulostaisit hysteeriseltä/epätasapainoiselta viranomaisten tm. tapaamisissa.

Nyt paina mieleesi seuraavat asiat:

-mies on aivan sekaisin,

-hänen käytöksensä ja vaatimuksensa ovat järjettömiä.

-Sinun EI tarvitse suostua miehen vaatimuksiin, todellakaan.

Älä siis pelkää, et todellakaan menetä vauvaasi, jos vaan itse pysyt järjissäsi!

Muista, että vauvan hoito on tärkeintä, vaikka kaikkea paskaa tapahtuukin. Muista yrittää nukkua aina kun vauvakin!

Väsymys pahentaa oloa ja vaikeuttaa selkeää ajattelua.

Vauva-ajan pitäis olla ihanaa ja seesteistä aikaa, mutta sulla se ei nyt sattuneista syistä ole. Hoidat nyt tuon isän irvikuvan pois kuvioista, niin onni sulla ja vauvallasi voi alkaa täyspainoisesti. Onnea vauvasta! <3

Vierailija
49/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yhteyksiä narsisti isään. Se pyörittää sun pääs aivan sekaisin ja uuvut. Sitten alat lopulta myöntää jo itsekin, että "kai mä sit olen ihan huono äiti". Mikä ei pidä paikkaansa, mut narsisti on sellainen. Saa sut uskomaan itsestäskin asioita, jotka on puppua.

Vierailija
50/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen uusi muija on neuvonut käyttäytymään noin ettet vaatisi elareita tai isyydentunnustusta. Ne kun häiritsisivät "uutta elämää" ikävästi. Tämä on nyt siis vain pelkkää arvailua ja spekulointia.

Oli miten oli niin tsemppiä sulle, äidit ovat onneksi näissä asioissa paljon paremmassa asemassa kuin isät!

Onneksi?

Vierailija
51/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan voi oikeasti uskoa tähän tarinaan?

Kyllähän kaikki tietää, että äiti voi ottaa vauvan ja muuttaa vaikka Australiaan ja miehellä ei ole mitään oikeutta nähdä lasta (kuin vasta sitten, jos oikeus päättää niin ja sovitaan tapaamispäivät) ja että mies joutuu maksamaan elarit, vaikka äidillä olisi joka päivä uusi mies. Ja jos ei maksa ne peritään häneltä, eli ei voi luistaa niistä oikein mitenkään.

Mutta nyt ollaankin Porvoossa,siellä on eri säännöt.

Vierailija
52/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna tuollaisen säälittävän luuserin pelotella sinua! Et voi menettää lastasi, miehesi ei siihen pysty. Ja koska hän tietää että lapsi on sinulle kaikki kaikessa, hän uhkaa viedä sen, kun ei muutakaan keksi.

Vierailija
53/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis melkonen historia, lapsi olis huostattu jo synnärillä. Esim joku masennus joskus vuonna kivisaksetpaperi ei ole mikään syy..

Juu nimenomaan saa siis olla todella rankka menneisyys/elämäntilanne päällä että vaikuttaisi mihinkään.

Tiedän tapauksen missä äiti vetää päivittäin alkoholia mielenterveyslääkkeiden kanssa ja on ihan sekaisin eikä tämä vieläkään riitä syyksi saada lapsen yksinhuoltajuutta. Eli vaikka olisi aiheellista ottaa lapset pois äidiltä niin on se Suomessa todella hankalaa.

En usko sanaakaan.

En uskoisi minäkään jos en olisi tätä joutunut käymään läpi. Valitettavasti en tämmöstä keksi omasta päästä. Eikä ne pelkät lasut aina riitä. Ja onhan noita julkisempiakin esimerkkejä kuten tuo Eerikan tapaus (vika ei kylläkään äidissä). Tässäkin tapauksessa lastensuojelu oli tietoinen ongelmista mutta ei puuttunut mihinkään ajoissa.

Mites sä olet tämän joutunut käymään läpi? Voithan sä väittää mitä tahansa p*skaa kenestä tahansa. Vaikka musta, joka olen absolutisti.

En nyt tässä viitsi hirveän yksityiskohtaisesti käymään tätä läpi. Valheita voi toki kuka vaan keksiä ja lasuja laittaa. Oleellista tämän keskustelun kannalta oli se että kukaan ei sitä vauvaa tule ap:lta hakemaan miehen valheiden takia. Kyllä siinä käydään monet keskustelut läpi ja muutoksia tulee todella hitaasti.

Omasta kokemuksesta vielä sen verran ettei oikeuteen koskaan lähdetty koska asianajaja varoitti ettei yksinhuoltajuutta varmaan saada. Todisteita ja todistajia oli kuitenkin sen verran paljon että lapset asuvat nyt kokonaan isällään ja näkevät äitiään kun äidistä siltä tuntuu (parempina kausina). Tämäkin ratkaisu toki onnistui vaan koska lasten äiti tähän suostui pitkien keskusteluiden jälkeen.

Vierailija
54/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen uusi muija on neuvonut käyttäytymään noin ettet vaatisi elareita tai isyydentunnustusta. Ne kun häiritsisivät "uutta elämää" ikävästi. Tämä on nyt siis vain pelkkää arvailua ja spekulointia.

Oli miten oli niin tsemppiä sulle, äidit ovat onneksi näissä asioissa paljon paremmassa asemassa kuin isät!

Onneksi?

Just näin, onneksi.

Vierailija
55/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soitto sosiaaliviranomaisille ja sanot, että mies ei aio tulla isyydentunnustukseen ja kysyt neuvoa miten nyt toimia. Tsemiä. Älä soittele miehelle, äläkä ole mitenkään yhteydessä. Tilanne nyt sellainen. Että uhteydenotot vain viranomaisten ja asuanajajan välityksellä.

Vierailija
56/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sanaakaan.

En nyt tässä viitsi hirveän yksityiskohtaisesti käymään tätä läpi. Valheita voi toki kuka vaan keksiä ja lasuja laittaa. Oleellista tämän keskustelun kannalta oli se että kukaan ei sitä vauvaa tule ap:lta hakemaan miehen valheiden takia. Kyllä siinä käydään monet keskustelut läpi ja muutoksia tulee todella hitaasti.

Omasta kokemuksesta vielä sen verran ettei oikeuteen koskaan lähdetty koska asianajaja varoitti ettei yksinhuoltajuutta varmaan saada. Todisteita ja todistajia oli kuitenkin sen verran paljon että lapset asuvat nyt kokonaan isällään ja näkevät äitiään kun äidistä siltä tuntuu (parempina kausina). Tämäkin ratkaisu toki onnistui vaan koska lasten äiti tähän suostui pitkien keskusteluiden jälkeen.

No jos tuo nyt sitten oli totta niin kyllähän tuo on paras ratkaisu. Se sama.

Vierailija
57/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat sekaisin. Lapsiraukka. Kuulostaa kuitenkin siltä, että miehesi on enemmän sekaisin kuin sinä, joten lapsesi saat todennäköisesti pitää itselläsi.

Nyt pitäisi rauhassa miettiä, miten haluat asioiden menevän seuraavat 18 vuotta, kun lapsi on teidän vastuulla. Olette jo tehneet sen ratkaisun, että isä on kuvioissa mukana, jos ja kun isyys kerran tunnustetaan. Tämä tuo isälle väistämättä velvollisuuksia (elatusmaksut) ja oikeuksia (tapaamiset). Et voi saada yhtä ja pidättää toista. Tappeleminen asioista tekee asioista  vain vaikeampaa teille kolmelle. Niin, teitähän on nyt kolme siinä kuviossa. Mieti, kuka teistä on tärkein! Riitely jatkuu niin kauan, kuin te aikuiset haluatte sitä pitkittää.

Nyt kannattaisi vain miettiä rauhassa ja ajatella mikä olisi se laiha sopu, jonka kanssa voit elää ne seuraavat 18 vuotta. Siihen sopuun kuuluvat siis elatusmaksut ja isän tapaamisoikeus, mahdollisesti vuoroasuminenkin. Mitä nopeammin tämän sovun löydätte, sitä helpompia  ne tulevat vuodet tulevat olemaan.

Vierailija
58/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottiin miehen kanssa 2 kk sitten. Meille tuli kesäkuun puolessa välissä aivan ihana tyttövauva. Suhdetta oli takana 5 vuotta. Mies ei ole vielä tunnustanut isyyttä ja tänään iltapäivällä olisi sen aika.

Ongelmana on nyt se, että 2 kk aikana mies ei ole halunnut vauvaa nähdä ja on puhunut, että hänellä on uusi elämä. Sönköttää, että se kertoo meidän lapselle kaiken paskan musta ja sen jälkeen lapsi alkaa vihata minua. Käskee mua pyytämään anteeksi, kun jätin hänet ja heitin hänen tavarat ulos asunnosta. Ei kiinnosta pyytää anteeksi. Se sairaalassa jätti mut yksin kipeenä hoitamaan lasta ja tuli sinne ja haukkui mua vaan idiootiksi ja kusipääksi ja samoin raskaudenkin aikana. Kun pääsin sairaalasta riideltiin todella pahasti kokoajan. Sen jälkeen jätin miehen, kun en jaksanut enää.

Nyt taikaiskusta 2 kk jälkeen ennen isyydentunnustusta mies sanoo, että vie asian oikeuteen ja vaatii lapsen itselleen. Kun on tehty dna-testit ja hänet on jo oikeastaan todettu isäksi hänellä on oikeus tulla mun asuntoon ja nähdä lasta. Siis mieshän ei aio tulla huomenna isyydentunnustukseen kun on vanhempiensa kanssa. Sanoi, että menee sinne ensiviikolla ja kertoo niille kaiken ja aikoo tehdä niiden kanssa tapaamissopimukset ja kaikki jne. Ja se sönköttää, että jos otan uuden miehen se kieltää multa elarimaksut ja kaikki.

Oon itkenyt tän asian takia todella paljon ja alan menettää yöunetkin. Vauva nukkuu yöllä, minä en :(

2 kk aikana on pyytänyt miestä näkemään lasta, mutta ei ole suostunut jos en suostu pyytämään anteeksi ja palaamaan yhteen. En halua enää ikinä tuota miestä takaisin :( Pelkästään sen näkeminen ahdistaa :(

Eilenkin ilmoitti, että en saa nähdä iltapäivällä mun kaveria, koska hän on tulossa vanhempiensa kanssa katsomaan vauvaa mun asunnolle. En halua niitä tänne :( Hänellä on kuulemma oikeus nähdä vauvaansa ja silloin kun hän haluaa nähdä vauvaansa niin minun pitää olla kotona ja unohtaa omat menot. Ahdistaa. Mitä jos ne vie vauvan???? :( Rakastan mun vauvaa. En kestä

Ota yhteys lastensuojeluun ja kysy, miten pitäisi toimia. Onko sinulla ylhäällä viestit yms., missä olet yrittänyt eksäsi kanssa sopia lapsen tapaamisesta? Entä onko sairaalassa todistajia, esim. hoitajat, haukkumisellesi? Kerro myös, että isä ei ole menossa isyydentunnustukseen sovittuna aikana. Vastasyntynyttä vauvaa ei viedä äidiltään, ellei äiti ole päihteissä. Kun isyys on tunnustettu, niin hän ei voi tulla kotiisi koska haluaa, vaan lastenvalvojan kanssa sovitaan ajat, joista molemmat pitävät kiinni. Myöskään uusi puoliso ei ole mikään syy olla maksamatta elatusmaksuja.

Vierailija
59/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette molemmat sekaisin. Lapsiraukka. Kuulostaa kuitenkin siltä, että miehesi on enemmän sekaisin kuin sinä, joten lapsesi saat todennäköisesti pitää itselläsi.

Nyt pitäisi rauhassa miettiä, miten haluat asioiden menevän seuraavat 18 vuotta, kun lapsi on teidän vastuulla. Olette jo tehneet sen ratkaisun, että isä on kuvioissa mukana, jos ja kun isyys kerran tunnustetaan. Tämä tuo isälle väistämättä velvollisuuksia (elatusmaksut) ja oikeuksia (tapaamiset). Et voi saada yhtä ja pidättää toista. Tappeleminen asioista tekee asioista  vain vaikeampaa teille kolmelle. Niin, teitähän on nyt kolme siinä kuviossa. Mieti, kuka teistä on tärkein! Riitely jatkuu niin kauan, kuin te aikuiset haluatte sitä pitkittää.

Nyt kannattaisi vain miettiä rauhassa ja ajatella mikä olisi se laiha sopu, jonka kanssa voit elää ne seuraavat 18 vuotta. Siihen sopuun kuuluvat siis elatusmaksut ja isän tapaamisoikeus, mahdollisesti vuoroasuminenkin. Mitä nopeammin tämän sovun löydätte, sitä helpompia  ne tulevat vuodet tulevat olemaan.

A.p ei ole millään tavalla sekaisin, eikä lapsi mikään raukka parka. Siitä tulee reipas pikku tyyppi. Taistelija, niin kun äitinsäkin.

Vierailija
60/137 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedetään, miten sekaisin a.p:n mies on. Jutuista päätellen ainakin ihan holtiton tuuliviiri, kenties epävakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän