Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan kerrostalossa saa mielestäsi vielä imuroida? Naapuri valitti

Vierailija
02.10.2007 |

äsken rappukäytävässä, kun eilen imuroin n. klo 20-20.30 (asuvat siis alakerrassa). Hän ei kuulemma saanut lapsiaan nukkumaan normaaliin aikaan, koska meillä imuroitiin!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yläkerran imurointi häiritsee? Meillä voisin imuroida olohuonetta ja mies nukuttaa lapsia lastenhuoneessa siinä vieressä eikä olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
22/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein yhdeksän pintaan ja pyykkikone voi pyöriä kymmeneen illalla. Niin naapuri (asunut talossa koko sen olemassaolon ajan) sanoi, että kunhan kymmenen jälkeen alkaa olla hiljaista, niin kaikki OK. Joissain taloissa tuo hiljaisuusraja on vasta 23.00.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joissain taloissa äänet kantautuvat todella hyvin, ja muutenkin unta vastaan hangoittelevaa yksi-kaksivuotiasta voi olla todella vaikea saada nukkumaan kun on jotain ylimääräistä kuunneltavaa.

Jos tietäisin että imurointi kuuluu alakertaan ja että siellä on pieniä lapsia, en imuroisi enää heidän nukkumaanmenoaikaansa, mikäli mahdollista. Olen asunut kerrostalossa ensimmäiset 19 vuotta elämästäni, ja tiedän että asumisviihtyvyys on parempi jos toiset yritetään ottaa huomioon. Vaikka järjestyssääntöjen mukaan olisikin mahdollisuus mekastaa klo 22 asti.

Vierailija
24/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä imuroin joka ilta viimiseksi kun lapset on sängyissään, ja 22 asti kunnes hiljaisuus alkaa niin minulla siihen oikeus.

tarvii muuttaa paikkaan, jossa ei naapureita ole, jos ei ääniä mitään halua kuulla.

Vierailija
25/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sais imuroida hiljaisuuteen asti, mutta itse ajattelen, että tuo klo 21 olisi kohteliaisuussyistä semmoinen takaraja.

Joten et ap tehnyt mitään väärää tuossa.

Vierailija
26/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä imuroin joka ilta viimiseksi kun lapset on sängyissään, ja 22 asti kunnes hiljaisuus alkaa niin minulla siihen oikeus.

tarvii muuttaa paikkaan, jossa ei naapureita ole, jos ei ääniä mitään halua kuulla.

Oletko koskaan kuullut että toiset ovat herkkäunisempia kuin toiset? En muutenkaan ymmärrä mikä ihanne on se, että lapset nukkuvat vaikka korvanjuuressa mekastettaisiin, mielestäni jokaisella on oikeus rauhalliseen nukkumisympäristöön. Unitutkijatkin taitaisivat olle yhtä mieltä siitä, että rauhallisessa ympäristössä uni on laadukkainta.

Naapurin imurointi ei toki maailmaa kaada, mutta kyllä tiiviissä asumisessa kannattaisi ottaa myös muut ihmiset huomioon eikä aina vain toimia periaatteella " minulla on oikeus" .

Vierailija
27/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en kyllä imuroisi enää seitsemän jälkeen. Kyllähän se häiritsee!

Vierailija
28/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten imurin ääni voi olla sellainen, että se häiritsee nukkumista? Eihän se ääni ole tolkuttoman kova edes siinä imurin vieressä, saati sitten toisessa asunnossa.

Vierailija
29/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös imurikin ole kodinkone?!

Vierailija
30/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yrittää imuroida sellaisiin aikoihin, ettei se aiheuta muille häiriötä? Siten kaikkien olisi mukavampi elää samassa talossa.

Imurointi kyllä aiheuttaa sellaistakin kolinaa talon rakenteiden kautta, joka kuuluu selvästi naapurustosta, vaikka siihen ei itse kiinnittäisi huomiota. Eikä kaikkia lapsia voi totuttaa meluun, silllä osa reagoi synnynnäisesti herkästi ääniin, eikä tuota piirrettä pysty harjoittelulla muuttamaan. Tällaisia lapsia on noin 15% lapsista. Onko liian suuri vaiva yrittää keskittää kolistelua vaativat kotityöt vaikka toimitettavaksi ennen kahdeksaa tai jopa aikaisemminkin, koska aika monet pienokaiset menevät aikaisin nukkumaan?

Tietenkin jos mikään muu aika ei ole mahdollista, pitää imuroida sitten myöhemmin illalla - aika monesti kyse ei kuitenkaan ole siitä etteikö muulloin olisi aikaa vaan siitä, ettei kanssaihmisiä ymmärretä ottaa huomioon.

Vierailija
31/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kanssa voi hyvissäkin väleissä neuvotella, totta kai olisin imuroimatta tuohon aikaan jos se häiritsisi heitä.

Vierailija
32/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imuroin ihan koska huvittaa, hiljaisuuden rajoissa tietysti.

Vierailija
33/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hänen lapsensa ovat jotenkin meluherkkiä eivätkä oikein sovi kerrostaloasujiksi. Meillä lapset on totutettu nukkumaan vaikka keskellä kahvihetkeä isän tai kummin sylissä. Toivoisin että lapsiperheet asuisivat omissa yhteisöissään, niin esim. lasten sietämätön kiljuminen ei häiritsisi muita asukkaita.

Vierailija
34/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tahansa aikaan jos välttämätöntä - mutta en imuroisi kellonaikoihin joina voisi olettaa ihmisten nukkuvan jos vain suinkin voi lykätä.

Vierailija
35/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulle, kun ei kuulu. Yli 100 vuotta vanha talo niin seinät on luokkaa puoli metriä paksut.

Vierailija
36/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dihän tuo ole mikään mielipidekysymys vaan taloyhtiön yhtiökokous säännöissä päättää hiljaisen ajan. Yleensä se on 22-06. Sen mukaan sitten toimitaan ja naapurille se on voi voi vaan ja lämmin leipä.

Vierailija
37/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja ja kovaäänisiä imureita ihmisillä on? Esim. joku Dyson ei pidä juurikaan ääntä, ei pitäisi kuulua edes toiseen huoneeseen. Minä imuroin vaikka keskiyöllä kun ok-talossa voi. Silti ostin Dysonin kun Vorwerk oli jo aika iäkäs.

Vierailija
38/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota moppi ja lopeta imurointi.

Vierailija
39/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeää lapsiperheellisen mennä valittamaan. Et sitten osannut sanoa takaisin metelistä.

Vierailija
40/48 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rassasi edellisessä asunnossa yläkerran naapuri joka imuroi joka toinen ilta klo 22 aikaan. Laminaatti varmaan kulunut kun hinkkasi siihen tahtiin! Nykyisessä uudemmassa talossa ei kuulu niin herkästi kaikki äänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän