Mihin aikaan kerrostalossa saa mielestäsi vielä imuroida? Naapuri valitti
äsken rappukäytävässä, kun eilen imuroin n. klo 20-20.30 (asuvat siis alakerrassa). Hän ei kuulemma saanut lapsiaan nukkumaan normaaliin aikaan, koska meillä imuroitiin!
Kommentit (48)
Kerrostaloissa ja muissa vuokra-asunnoissa on tosi rajoittavaa asua. Omakotitalo on kaikista parhain. Ei tarvitse miettiä naapureita ollenkaan. Pääsisinpä muuttamaan pian omakotitaloon jonnekin rauhalliseen paikkaan. Vuokralla asuminen on perseestä.
Yläkerrasta kuuluu äänet herkästi, ainakin minun asuntooni. Mutta saa kuulua, tavalliset elämisen äänet.
Imuroinnin voi korvata pyyhkimällä lattioita erilaisilla nihkeillä yms välineillä, on hiljainen tapa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yrittää imuroida sellaisiin aikoihin, ettei se aiheuta muille häiriötä? Siten kaikkien olisi mukavampi elää samassa talossa.
Imurointi kyllä aiheuttaa sellaistakin kolinaa talon rakenteiden kautta, joka kuuluu selvästi naapurustosta, vaikka siihen ei itse kiinnittäisi huomiota. Eikä kaikkia lapsia voi totuttaa meluun, silllä osa reagoi synnynnäisesti herkästi ääniin, eikä tuota piirrettä pysty harjoittelulla muuttamaan. Tällaisia lapsia on noin 15% lapsista. Onko liian suuri vaiva yrittää keskittää kolistelua vaativat kotityöt vaikka toimitettavaksi ennen kahdeksaa tai jopa aikaisemminkin, koska aika monet pienokaiset menevät aikaisin nukkumaan?
Tietenkin jos mikään muu aika ei ole mahdollista, pitää imuroida sitten myöhemmin illalla - aika monesti kyse ei kuitenkaan ole siitä etteikö muulloin olisi aikaa vaan siitä, ettei kanssaihmisiä ymmärretä ottaa huomioon.
Mihin aikaan tahansa voi joku häiriintyä. Yötyöläinen nukkuu päivällä, pikkulapset nukkuu päiväunia, jotkut nukkuu pitkään ja toiset menee aikaisin nukkumaan
Kuten moni on sanonut, niin hiljaisuuteen saakka saa imuroida, ja se on ihan normaalia elämisen ääntä. Ikävä naapuri, jos tuollaisesta valittaa.
Onneksi asun omakotitalossa, jossa voin halutessani imuroida vaikka keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pieniä lapsia ja iltavalmistelut alkavat jo ennen puoli kasia. Oliko ap:llä lapsia? Miten hitossa tuohon aikaan kukaan jaksaa/kehtaa imuroida, kun pitäisi jo yöpuulle alkaa?
No, pääsen töistä klo 19 ja työmatka päälle, ruokailu ja todellakin imuroin joskus klo 21 lyhyen aikaa jos sille tarvetta.Ei voi nyt ihan naapureiden lasten mukaan järjestää arkielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija:
minä imuroin joka ilta viimiseksi kun lapset on sängyissään, ja 22 asti kunnes hiljaisuus alkaa niin minulla siihen oikeus.tarvii muuttaa paikkaan, jossa ei naapureita ole, jos ei ääniä mitään halua kuulla.
Oletko koskaan kuullut että toiset ovat herkkäunisempia kuin toiset? En muutenkaan ymmärrä mikä ihanne on se, että lapset nukkuvat vaikka korvanjuuressa mekastettaisiin, mielestäni jokaisella on oikeus rauhalliseen nukkumisympäristöön. Unitutkijatkin taitaisivat olle yhtä mieltä siitä, että rauhallisessa ympäristössä uni on laadukkainta.
Naapurin imurointi ei toki maailmaa kaada, mutta kyllä tiiviissä asumisessa kannattaisi ottaa myös muut ihmiset huomioon eikä aina vain toimia periaatteella " minulla on oikeus" .
Eikä voi kuvitella, että naapurien on elettävä minun rytmini mukaan. Kerrostalossa on sopeuduttava siihen, että naapuri elää erirytmissä kuin itse
Meillä alkaa hiljaisuus 22:00.
Joten mä ainakin usein imuroin 21:30-21:59. M28
22-06 hiljaa sit vasara laulaan.