Valitseeko lääkäri aina puolisokseen toisen lääkärin tai amk-hoitajan?
Hirveästi on lääkäreiden kumppaneina joko toisia lääkäreitä tai amk-hoitajia.
Kommentit (59)
Hoitsut kelpaa yleensä yhden yön seuraksi. Naimisiin sitten mennään lääkärin kanssa. Näin meillä ;)
Tunnen pari sinkkua naislääkäriä eivätkä he kyllä kovin vaativia ole kumppanin suhteen. Lähinnä ulkonäköön liittyviä kriteerejä on mutta eivät nekään mahdottomia.
Omilla lähimmillä kollegoita on reilusti yli puolella lääkäripuoliso, lopuilla DI (kuten minulla), joillakin opettaja tai muu akateeminen. Miehillä toisella kierroksella hoitaja tai lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tuntemani lääkärit naimisissa joko kollegan tai muun akateemisen kanssa. En tunne yhtään lääkäri-hoitaja paria. Ennen taisi olla enemmän näitä.
Höpö höpö. Todellakin kelpaa sairaanhoitajat, työterveyshoitajat, labrahoitajat ja muut.
T. Sari sairaanhoitaja
Olisinki. Oon logistiikan alalla.
Minkäs sille mahtaa et nykyset hoitsut on niin käsittämättömän hyvännäkösiä. Ihan mielettömän näkösiä ja ilosia noi nuoret hoitajat. Mikään ihme jos lääkärit lämpee.
M30 kirjoitti:
Ei ainakaan duunari kelpaa. Tinderissä kaksi kertaa tullut match lääkärinaisen kanssa ja välittömästi kun kerroin olevani metallialalla niin naiset katosivat. Varmaan haluavat korkeasti koulutetun kumppanin.
Älä välitä, ei DI:kään kelpaa.
M33
Mun tuntemilla sairaanhoitajilla ja lääkäreillä on kaikilla ihan eri alojen edustajia puolisoina. Jollain on insinööriä, jollain lentoemäntää ja sitä rataa.
Olen akateemisesti kouluttautunut mies eikä kyllä lääkäreiltä tai hoitajilta ole koskaan alotteita tullut.
Monella lääkärilla ja dippainssillä on oma sairaanhoitaja.
Riipuu siitä onko lääkäri mies vai nainen. Mieslääkäri voi rakastua vaikka parturi-kampaajaan tai lähihoitajaan, mutta naislääkäri ei todellakaan huoli duunaria puolisokseen kuin poikkeustapauksissa (isotuloinen duunari esim).
M30 kirjoitti:
Ei ainakaan duunari kelpaa. Tinderissä kaksi kertaa tullut match lääkärinaisen kanssa ja välittömästi kun kerroin olevani metallialalla niin naiset katosivat. Varmaan haluavat korkeasti koulutetun kumppanin.
Tunnen kolme naislääkäriä ja kaikilla heillä on amismies. Pitkiä parisuhteita.
Itse olen OTM ja mies lääkäri eli ei aina
Uusi Eu direktiivi kieltää lääkäreiltä muut liitot kuin toisen lääkärin kanssa, poikkeustapauksissa voi anoa naimalupaa ylihoitajan kanssa mutta komissiossa käsittelyaika voi olla pitkä joten kannattaa olla ajoissa liikkeellä.
Totta hitossa mieslääkäreille hoitajat kelpaa, mutta mites naislääkärit? Ottaako naislääkäri miespuolisen anestesiahoitajan tai vaikkapa ensihoitajan? Entäs poliisit?
Vierailija kirjoitti:
Riipuu siitä onko lääkäri mies vai nainen. Mieslääkäri voi rakastua vaikka parturi-kampaajaan tai lähihoitajaan, mutta naislääkäri ei todellakaan huoli duunaria puolisokseen kuin poikkeustapauksissa (isotuloinen duunari esim).
Höpön höpön. Lääkärit ovat noista hyvätuloisista ja korkeastikoulutetuista naisista juuri niitä harvoja joille kelpaa ihan "tavallinenkin" mies.
Mun tuntema lekuri on ekonomin kanssa ja sairaanhoitaja dippainssin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
Tunnen kolme naislääkäriä ja kaikilla heillä on amismies. Pitkiä parisuhteita.
Anonyymeillä nettipalstoilla voi länkyttää mitä naisia imartelevia korulauseita tahansa, mutta tilastot eivät siitä miksikään muutu. Suurin osa Suomen lääkäreistä on naisia, mutta suurin osa lääkäreistä, jotka ovat naimisissa duunareiden kanssa, ovat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärimiehet ottavat erittäin erittäin mielellään hoitajanaisia, mut mites lääkärinaiset? lääkärinaiset on jäätävän vaativaa sorttia :D
Vai että vaativaa sorttia... Ei niitä miehiä kyllä miksikään jonoksi asti ole jotta saisi valikoida. Ja hoitajamies varmaan kelpaisi mutta niitä on aika vähän ja hekin ovat yleensä jo pariutuneet hoitajanaisten kanssa.
Olen minäkin nyt miehen löytänyt, lukion opettajan, mutta kyllä ihan duunarikin olisi kelvannut jos mukava sellainen olisi sattunut tielle osumaan.
Vierailija kirjoitti:
M30 kirjoitti:
Ei halua. Mulla lukee esittelytekstissä koulutus (DI) eikä ole yhtään tykkäystä tullut akateemisilta naisilta
Minä lämpenen DI:lle ja luonnontieteilijöille, mutta kelpaako DI-miehelle humanistinainen?
Eiköhän monet parit löydä toisensa opiskeluaikana, joten tietenkin iso mahdollisuus on, että mennään samoihin hommiin.
Terv juristi-kuristi-pari